Turbon elinikä?
Re: Turbon elinikä?
Orkkis poksahti 140tkm kohdalla oltuaan 5tkm stage1:n kurituksessa. Pölläytteli kyllä jo ennen softaakin eli sikäli vielä ihmeesti kesti. Seuraavalla garretilla ajettu vajaa 110tkm ja akselissa pari milliä väljää. Ei kuiteinkaan oireillut vielä. Nyt on paikallaan kesätarjouksen Mitsu.
Re: Turbon elinikä?
Onkohan tohohon mun vaihdettu joskus ahdin? Garret siel ainaki on paikallaa, öljyy ei viel 10tkm välillä yhtää ja re85 ohjelmalla ajettu varmaa 1½ -2 vuotta. Autola ajettu 294tkm.
Saab 9-3 2.0t -98 Re85
-
- "Hirsch"
- Viestit: 944
- Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Turbon elinikä?
jos allekirjoituksien autoja on uskominen niin jarpalla on T25 ja tntllä mitsu...jotein ihan turhia vertailuja tähän topicciin.
Garrettin GT17:sen kestävyydestä kyse tässä.
Garrettin GT17:sen kestävyydestä kyse tässä.
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
Re: Turbon elinikä?
Kolkin huoltohistorian mukaan eka ahdin kesti 93tkm.CDTA kirjoitti:Pahimmillaan taitaa olla tuhoutuneet 100tkm:n tienoilla. Parhaimmillaan yli 300tkm ajetussakaan ei mitään häikkää.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Turbon elinikä?
2000-2004 T7 ollessa kyseessä niiden huohotus ja karstoitus ongelma vaikuttanut
varmaan eniten tuon Garretin vaihtelevaan kestoikään.
Eli jos huohotus ollut tiptop ja voitelu puhtailla öljyillä läpi käytön, niin
GT17 varmaan olisi pärjännyt paremmin kestoiässä. (mutu)
Toinen asia joka ollut esillä on ilmansuodatin, laadukas ja tarpeeksi usein vaihdettu.
varmaan eniten tuon Garretin vaihtelevaan kestoikään.
Eli jos huohotus ollut tiptop ja voitelu puhtailla öljyillä läpi käytön, niin
GT17 varmaan olisi pärjännyt paremmin kestoiässä. (mutu)
Toinen asia joka ollut esillä on ilmansuodatin, laadukas ja tarpeeksi usein vaihdettu.
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
Re: Turbon elinikä?
9-3 t. 271 tkm. Ja tämä tapahtui tunti sitten.
Re: Turbon elinikä?
9-5 2.3t GT17 kesti 345 tkm josta viimeiset 20 tkm stage 1.
Saab 9-5 2.3t 2001 BioPower
Re: Turbon elinikä?
Mittarissa nyt 250 000 km, eikä oireile vielä Garret mitenkään.