Kannenpulttien löystyminenhän noissa 9-3:ssa on tyyppivika, ja yleensä pultit kiristetään joka isossa huollossa. Jos huoltoja ei ole tehty, pultit on kiristämättä, josta seuraa öljyvuotoa. Tähän merkkiliikkeen vakiokorjaus on kannentiivisteen vaihto, vaikka pelkkä kiristys riittäisi.Condalator kirjoitti:Myös yhdestä eBayssä myynnistä olevasta -99 -avosta oli vaihdettu kannen tiiviste, mikä mainittiin mallivikana. Pitääkö tämä paikkansa, ja jos pitää, missä vuosimalleissa tätä vikaa esiintyy?Condalator kirjoitti:Nyt ois jiirissä yksi valkoinen avo 9-3 vm. -99. Hinta kuluineen (ilman osavaltiokohtaisia veroja) $8317.
9-3 -avo Amerikasta
-
- "Turbo"
- Viestit: 289
- Liittynyt: Ma Joulu 15, 2003 20:12
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 57
- Liittynyt: Su Joulu 26, 2004 23:52
-
- "Turbo"
- Viestit: 289
- Liittynyt: Ma Joulu 15, 2003 20:12
Kyselepä vielä. Minulla on vakuutukset Farmer's Insurancesssa, 1020USD vuodessa ($85/kk), tosin siis 5dr hatchback.Condalator kirjoitti:Kiitos tiedosta. Tuo vinkki säästää parhaimmillaan tuhansia taaloja rahaa projektissa, joka on muutenkin melkoinen rahasyöppö. Autovakuutus kaskon kanssa maksaa täällä yksin 2400 taalaa vuodessa...
Vakuutuksia kannattaa kilpailuttaa, runsaasti.
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 57
- Liittynyt: Su Joulu 26, 2004 23:52
Vakuutusmaksuja nostaa se, että mulla ei ole ollut täällä aikaisemmin omaa autovakuutusta, ja se että olen 25-vuotias. Lisäksi rättikatto mielletään aina urheiluautoksi, mikä ei luonnollisestikaan laske hintaa.karvalakki kirjoitti: Kyselepä vielä. Minulla on vakuutukset Farmer's Insurancesssa, 1020USD vuodessa ($85/kk), tosin siis 5dr hatchback.
Vakuutuksia kannattaa kilpailuttaa, runsaasti.
Kyselin asiasta muilta opiskelijoilta, ja he sanoivat omien normaaliautoille otettujen vakuutuksiensa olleen jopa kalliimpia. Lohdutuksena sellainen, että rikkeettömän ensimmäisen puolen vuoden jälkeen vakuutusmaksun pitäisi laskea jonkin verran.
Pitää kysyä itsekin hintoja Farmer's Insurancesta, jos he suostuu vakuuttamaan (uusi)kaupunkilaisauton
-99 9-3 SE Convertible Amerikan malliin!
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 57
- Liittynyt: Su Joulu 26, 2004 23:52
Etsintä jatkuu. Olen käynyt katsomassa useampaakin yksilöä, mutta kaikissa tuntuu olevan vuotava kannentiiviste. Nyt julkisuutta saanut kampikammion puutteellinen tuuletus voi olla siihen osasyy. Seuraava ehdokas on -99 9-3 SE, ajettu 77K mi ja hinta $9850. Onneksi tässä autossa on puolen vuoden takuu moottorille ja voimansiirrolle.
Uusi harminaihe on ainakin vuoden -99 SE-varustelutaso; Amerikan markkinoilla jokainen yksilö on pilattu mauttomalla "jalopuisella" kojelaudalla. Valinnanvaraa on vain niin vähän, ettei pelkkä S-varustetasoon keskittyminen onnistu.
Toinen kiinnostuksen kohde on, mitä Saab aikoo tehdä tuon kampikammion tuuletusongelman korjaamiseksi. Autotta tässä maassa eläminen on vaan niin pirun hankalaa, ettei kiinnostaisi lykätä auton ostopäätöstä Saabin tiedotusta odotellessa.
Uusi harminaihe on ainakin vuoden -99 SE-varustelutaso; Amerikan markkinoilla jokainen yksilö on pilattu mauttomalla "jalopuisella" kojelaudalla. Valinnanvaraa on vain niin vähän, ettei pelkkä S-varustetasoon keskittyminen onnistu.
Toinen kiinnostuksen kohde on, mitä Saab aikoo tehdä tuon kampikammion tuuletusongelman korjaamiseksi. Autotta tässä maassa eläminen on vaan niin pirun hankalaa, ettei kiinnostaisi lykätä auton ostopäätöstä Saabin tiedotusta odotellessa.
-99 9-3 SE Convertible Amerikan malliin!
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 57
- Liittynyt: Su Joulu 26, 2004 23:52
Jalopuista: Myöhemmin tulet olemaan kiitollinen jalopuista. Itsekia aikananin asetin etusijalle jalopuuttomat, mutta harvemmin sai nahkoja ilman puita. Nykyään ahdistaa mennä muoviplyyssihelvettiinCondalator kirjoitti:Etsintä jatkuu. Olen käynyt katsomassa useampaakin yksilöä, mutta kaikissa tuntuu olevan vuotava kannentiiviste. Nyt julkisuutta saanut kampikammion puutteellinen tuuletus voi olla siihen osasyy. Seuraava ehdokas on -99 9-3 SE, ajettu 77K mi ja hinta $9850. Onneksi tässä autossa on puolen vuoden takuu moottorille ja voimansiirrolle.
Uusi harminaihe on ainakin vuoden -99 SE-varustelutaso; Amerikan markkinoilla jokainen yksilö on pilattu mauttomalla "jalopuisella" kojelaudalla. Valinnanvaraa on vain niin vähän, ettei pelkkä S-varustetasoon keskittyminen onnistu.
Toinen kiinnostuksen kohde on, mitä Saab aikoo tehdä tuon kampikammion tuuletusongelman korjaamiseksi. Autotta tässä maassa eläminen on vaan niin pirun hankalaa, ettei kiinnostaisi lykätä auton ostopäätöstä Saabin tiedotusta odotellessa.
Tuuletuksesta: Elä pelekää. Se tuuletus on ongelmana pikkasen uudemmissa 9-3:ssa eli -01 eteenpäin. Eli trionic 7 autoissa. Noisaa vanhemmissa saattaa olla vain löystyneet kannenpultit. Kiristys ja menoksi.
Auto haltuun ja kovaa ajoa!
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 57
- Liittynyt: Su Joulu 26, 2004 23:52
Kuukauden etsimisen jälkeen tarttui Pennsylvaniasta mukaan 1999 9-3 SE Convertible automaattilaatikolla. Huoltokirja lähes täydellinen ja mailejakin maltilliset 77K. Auton hinta hieroi budjetin ylärimaa, mutta kerranhan sitä ihminen unelmiaan toteuttaa. Alle kympillä auto kuitenkin irtosi, ja mukaan tuli puolen vuoden takuu moottorille, voimansiirrolle ja ilmastoinnille. Sitä paitsi halvemmalla ois irronnut vain tylsempiä perusvärejä, nyt autossa on mukava vaaleanvihreä metalliväri.
Kotimatkalla hajosi rengas ja automaattilaatikon öljy oli valahtanut minimin alle, koska vaihteisto vuotaa vähänlaisesti öljyä alareunasta tiivisteen kohdalta. Olisiko jollain linkkiä siihen saittiin, jossa oli paljon fiksausohjeita amerikkalaisille Saab-mekaanikoille pdf-muodossa? Tai muuten vaan ohjeita laatikon pulttien kiristämiseen, jotta osaan kiristää ne oikeassa järjestyksessä oikeaan momenttiin.
En tiedä, olisiko myös sytkäkasetti menossa, kun starttia joutuu pyörittämään kauemmin kuin luulis ja tyhjäkäynnillä koneesta huomaa perstuntumalla pientä epätasaisuutta. Kierroslukumittari ei anna asiasta osviittaa. Vinkkejä tähän? Ensiapu olisi kai uudet tulpat, koska en tiedä, millon ne on viimeksi vaihdettu. Ajossa epätasaisuutta ei huomaa, eikä kone pätki, vaikka sille antaisi kenkää antaumuksella.
Olit oikeassa, jalopuut ei pistä enää silmään, ja kaipa se tuo vähän tyyliäkin valmiiksi jo hienoon kärryyn. Eikä plyyssikään aiheuta ahdistusta, koska nyt saa istua mustalla nahkajakkaralla.peinu kirjoitti: Jalopuista: Myöhemmin tulet olemaan kiitollinen jalopuista. Itsekia aikananin asetin etusijalle jalopuuttomat, mutta harvemmin sai nahkoja ilman puita. Nykyään ahdistaa mennä muoviplyyssihelvettiin
Kotimatkalla hajosi rengas ja automaattilaatikon öljy oli valahtanut minimin alle, koska vaihteisto vuotaa vähänlaisesti öljyä alareunasta tiivisteen kohdalta. Olisiko jollain linkkiä siihen saittiin, jossa oli paljon fiksausohjeita amerikkalaisille Saab-mekaanikoille pdf-muodossa? Tai muuten vaan ohjeita laatikon pulttien kiristämiseen, jotta osaan kiristää ne oikeassa järjestyksessä oikeaan momenttiin.
En tiedä, olisiko myös sytkäkasetti menossa, kun starttia joutuu pyörittämään kauemmin kuin luulis ja tyhjäkäynnillä koneesta huomaa perstuntumalla pientä epätasaisuutta. Kierroslukumittari ei anna asiasta osviittaa. Vinkkejä tähän? Ensiapu olisi kai uudet tulpat, koska en tiedä, millon ne on viimeksi vaihdettu. Ajossa epätasaisuutta ei huomaa, eikä kone pätki, vaikka sille antaisi kenkää antaumuksella.
Kyllä! Tähän asti ajellut vain -89 OG 900i 16:lla tai -99 9-3 TiD:llä, joten ahtopainemittariin vilkuilu pistää hymyn huulille.peinu kirjoitti: Auto haltuun ja kovaa ajoa!
-99 9-3 SE Convertible Amerikan malliin!
-
- "Turbo"
- Viestit: 289
- Liittynyt: Ma Joulu 15, 2003 20:12
Onneksi olkoon!Condalator kirjoitti:Kuukauden etsimisen jälkeen tarttui Pennsylvaniasta mukaan 1999 9-3 SE Convertible automaattilaatikolla. Huoltokirja lähes täydellinen ja mailejakin maltilliset 77K.
Tarkista kuitenkin ne kannenpultit, ja samalla kaikkien ahtoletkujen klemmarit (18kpl).
Onkos Ita-Rannikolla nyt avo-kelit? Coloradossa ei sitten aivan ole ...
'99 9-3 2.0T (185hp), Eibach Pro-Kit / Bilstein Sprint
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 57
- Liittynyt: Su Joulu 26, 2004 23:52
Joo, pakkohan on ollu rätti pistää alas muutamaan otteeseen. Itse asiassa eilen ja toissapäivänä lämpötila nousi melkein 20 asteeseen! Viikonlopuksi onkin jo luvattu melkein pakkaskelejä; ei taida Baltimoren sääherra osata päättää, mitä se haluaa.
Joo, tartten ton edellä mainitsemani saitin osoitteen senkin takia, että siellä oli kannenpulttien kiristysohje. Ja ehkä sieltä löytyy osviittaa myös noiden ahtoletkujen klemmareiden paikkoihin.
Seuraavan kerran pääsen kunnolla auton kimppuun vasta kuukauden päästä, kun saan sen nosturille tuttavaperheen luona. Samalla reissulla ajattelin vaihtaa sytytystulpat ja kokeilla, jos sais fiksattua SID:in niin että kaikki ledit palaa. Samaan syssyyn voi tehdä sitten kaikki muutkin 8-kympin huollot, vaikka ei niihin lukemiin ei mailit ehtiskään nousta.
Joo, tartten ton edellä mainitsemani saitin osoitteen senkin takia, että siellä oli kannenpulttien kiristysohje. Ja ehkä sieltä löytyy osviittaa myös noiden ahtoletkujen klemmareiden paikkoihin.
Seuraavan kerran pääsen kunnolla auton kimppuun vasta kuukauden päästä, kun saan sen nosturille tuttavaperheen luona. Samalla reissulla ajattelin vaihtaa sytytystulpat ja kokeilla, jos sais fiksattua SID:in niin että kaikki ledit palaa. Samaan syssyyn voi tehdä sitten kaikki muutkin 8-kympin huollot, vaikka ei niihin lukemiin ei mailit ehtiskään nousta.
-99 9-3 SE Convertible Amerikan malliin!
kannenpulttien kiristysohje:
-Vaihe 1: 40Nm (30 lbf ft)
-Vaihe 2: 60Nm (44 lbf ft)
-Vaihe 3: kulmakiristys 90
Järjestys:
84159
732610
Jos autossasi on sama laatikko kuin vm 1999 9-5:ssä niin mulla on WIS ja sieltä löytyy tiedot eri pulttien kiristämisestä ym. Mutta pitäisi tietää mikä kohta vaatii kiristystä.
Niin ja onnittelut hienon saabelin hankinnan johdosta
-Vaihe 1: 40Nm (30 lbf ft)
-Vaihe 2: 60Nm (44 lbf ft)
-Vaihe 3: kulmakiristys 90
Järjestys:
84159
732610
Jos autossasi on sama laatikko kuin vm 1999 9-5:ssä niin mulla on WIS ja sieltä löytyy tiedot eri pulttien kiristämisestä ym. Mutta pitäisi tietää mikä kohta vaatii kiristystä.
Niin ja onnittelut hienon saabelin hankinnan johdosta
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Sytkäkasetista... on varmaan menossa, kun oireilee. Juuri tuo epätasainen tyhjäkäynti on siitä merkki. Muuten käy tasaisesti, mutta pakoputkesta "tupsuttaa" ja kone tärisee hieman. Mulla myös pätkii sytytystä korkeammilla kierroksilla(ei huomaa ajossa, mutta äsken huollossa mekaanikko opasti), onneksi uusi kasetti on jo hankittu, nyt vain odotan uusia tulppia saapuvaksi.
Niin ja se tärkein unohtu, onnea uudelle avosaabille!
Matti
Niin ja se tärkein unohtu, onnea uudelle avosaabille!
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Voi olla, mutta kannattaa aloittaa halvemmasta päästä, uudet tulpat ensimmäiseksi, ilmanputsari, liitokset, jne. Omastani taas meni sytkäkasetti niin että pelasi muuten hienosti mutta ihan yläkierroksilla ryki. Voi kait oireilla ihan mitenkä sattuu. Jos sinulla on se musta kasetti niin sen pitäisi pimentyä kerrasta eikä varoitella etykäteen, eli toivottavasti pääset vähemmällä.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98