No joo, kyllähän sitä halvasta autosta vikoja vaan löytyy kun etsii...
Bypassin alipaineletku oli irrotettu ja tulpattu eli vajailla paineilla ollut käytössä. Letkun kun laittoi paikalleen niin menohaluja alkoi löytyä sen verran että piti kurkata ecua, Hirch Performancen tarroilla ja sinetillä varustettu sieltä löytyi. 0.85bar maksimipaine mitä kartat haluaa.
Muutenhan se ei haittais mutta kun tuo automaatti sekoaa täysin kun noita tehoja yrittää käyttää. Jotkin vaihdot nykäisee tosi pahasti, tuntuu että loota yrittää käydä jumissa tms.
Laatikon öljynvaihdosta löyty kuitti reilu vuoden takaa, öljyt ovat tikusta katsottuna puolessa välissä lämpimänä mitattuna ja ihan puhtaan atf:n väriset.
9-3 automaatti vapisee/tärryyttää ja nykii ja rykii
Re: 9-3 automaatti vapisee ja jarruttaessa täristää
Saab 9-3 2.0t -03 Biopower
EX: Saab 900S -90
EX: Saab 9-3 2.0t -00 Hirsch Performance 222hv
EX: Saab 9-3 2.0t -99 RE85
EX: Saab 900S -90
EX: Saab 9-3 2.0t -00 Hirsch Performance 222hv
EX: Saab 9-3 2.0t -99 RE85
Re: 9-3 automaatti vapisee/tärryyttää ja nykii ja rykii
Onko kyseessä T5 vai T7 moottorinohjaus ? Tarkista vaihteiston päästä kannakekumin ehjyys, kaikenlaiset välykset moottorin kiinnityksissä ja alatukivarsissa korostaa vaihtonykäyksien amplitudia.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Re: 9-3 automaatti vapisee/tärryyttää ja nykii ja rykii
T5, täytyy katella kumityynyt seuraavaksi.
EDIT:
Laitoin vakio 154hv softan ja koeajolla edelleen töksäytteli ja tuntu että voimaa niin pirusti. OBD mokkula paikolleen ja torquella ahtopainetta seuraamaan. Nousee heittämällä 1.2bar ja töks eli FuelCuttihan se siellä ahisti eikä vaihelaatikko
Kompurapesältä letku suoraan hukkaportin kelloon ja paineet pysyy 0.4 ja toimii kuin unelma.
Eli ei muutaku T7 bcv:tä metsästään...
Olipa sitten joku edellinen omistaja ollut fiksu ja bcv:n hajottua ottanu bypassin letkun irti ettei ahdot karkailis...
EDIT:
Laitoin vakio 154hv softan ja koeajolla edelleen töksäytteli ja tuntu että voimaa niin pirusti. OBD mokkula paikolleen ja torquella ahtopainetta seuraamaan. Nousee heittämällä 1.2bar ja töks eli FuelCuttihan se siellä ahisti eikä vaihelaatikko

Kompurapesältä letku suoraan hukkaportin kelloon ja paineet pysyy 0.4 ja toimii kuin unelma.
Eli ei muutaku T7 bcv:tä metsästään...
Olipa sitten joku edellinen omistaja ollut fiksu ja bcv:n hajottua ottanu bypassin letkun irti ettei ahdot karkailis...
Saab 9-3 2.0t -03 Biopower
EX: Saab 900S -90
EX: Saab 9-3 2.0t -00 Hirsch Performance 222hv
EX: Saab 9-3 2.0t -99 RE85
EX: Saab 900S -90
EX: Saab 9-3 2.0t -00 Hirsch Performance 222hv
EX: Saab 9-3 2.0t -99 RE85