9-3 Turbomoottorin valmistusvirhe

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Kaide
"Hölösuu"
Viestit: 1681
Liittynyt: Ti Elo 19, 2003 12:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kaide »

9-5T kirjoitti:
9-3Tid kirjoitti:Buahahah nyt en malta olla sanomatta pilke silmässä tottakai...eikö näiden Saabien moottorien pitänyt kestää isältä pojalle stegistä stegiin! Ja nyt saatte körötellä peleko persiissänne milloin motti lojahtaa...nyt on ilo omistaa Opelin tekemä moottori! ;)
Enemmän pelkäisin ajaa uudella Opelin koneella kuin 300000km ajetulla Saabin koneella. Toisia ei ole edes tarkoitettu kestämään.
Toivottavasti antavat uudet koneet.

Mistäköhän luin tälläsen vitsin: " Audin ja Opelin logot ovat saman ihmisen piirtämiä. Audin logossa jokainen ympyrä kuvastaa sataa tuhatta kilometriä ilman koneremonttia. Opelin logoa piirtäessään hän pääsi piirtämään yhden ympyrän, mutta joutui suttaamaan senkin yli"


Kaide

ps: eikä sitten oteta niitä palkokasveja sieraimeen :lol:
Condalator
"Tuplakaasari"
Viestit: 57
Liittynyt: Su Joulu 26, 2004 23:52

Viesti Kirjoittaja Condalator »

9-5 -keskustelun puolella olevassa linkissä mainitaan, että vuotava kannentiiviste on yksi tämän kampikammion puutteellisen tuuletuksen oire.

Olen ostamassa avo-9-3:sta täällä Amerikassa (oma thread täällä). Olen käynyt katsomassa useampaakin ehdokasta, ja kaikissa tuntuu olevan vuotava kannentiiviste. Täkäläiset huoltomiehet eivät näemmä ole tajunneet kiristää kannen pultteja, niin kuin Suomessa ilmeisesti tehdään.

Saabusa.com:issa ei ole vielä sanaakaan koko vikajupakasta, joten täkäläiset myyjät eivät ole tietoisia ongelmasta. Nyt kun sais tietää, mitä Saab aikoo ongelman kanssa tehdä, vois olla hyvä aika saada kunnon diili käytetystä avosta. Toisin sanoen, auton hinnasta voisi pyytää alennusta sillä verukkeella, että kannentiiviste menee vaihtoon joka tapauksessa (hinta-arvio täällä $900-$1200). Todellisuudessa Saab voisi tulla kustannuksessa vastaan osittain tai parhaassa tapauksessa kokonaan.

Onko Saab asettamassa rajoja korvauksille perustuen huoltokirjaan/dokumentoituihin öljynvaihtoihin?
-99 9-3 SE Convertible Amerikan malliin!
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Kerätään aihe yhteen paikkaan eli Yleiselle puolelle
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Lukittu