Virityksen tuomat haitat?!?

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Happo kirjoitti:Virin jälkeen huomaat, kun autosi alkaa vetelemään, pito ei riitä, jarrut tuntuu tehottomilta jne...

Stage 1 ja vakioalusta tuntui siltä, että perskules ku kulkee niin paljon ettei meinaa tiellä pysyä, mutta alustasarjan asennuksen jälkeen meno muuttui radikaalisti ja huomasi että vois tää enemmänki kulkea :wink: . Eli mielestäni ainakin tuo alusta on laitettava virin yhteydessä kuntoon. Ja täytyyhän sitä lisää tehoa saada kun sitä "halvalla" ja helpolla saa. Omaan autoon tulossa kevään aikana ainaki uudet jarrut, Stage 3, vanteet + renkaat jne. joten rahaa taitaa mennä taas mukavasti.
Klassinen tapaus :lol:

Näin se menee miltein jokaisella joten kun irulle antaa pikkusormen vie se kohta koko äijän
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2235
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Re: Virityksen tuomat haitat?!?

Viesti Kirjoittaja NG900T »

Turbo Sensonic kirjoitti:Meikäläinen on onneksi (toistaiseksi) älynnyt lopettaa tuohon steg 3+ -asteelle, jolloin ei ole ollut ongelmia kytkimen ja vaihdelaatikon kanssa. Hmm, pitäisíköhän koputtaa puuta? :wink:
Vai älynnyt, tossa päätöksessähän ei oo mitään järkeä :lol: :lol:
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

:lol: tuolta se lähti 1,5v sitten, oli niiiin onnellinen olo että :lol:
Mutta kuinkas sitten kävikään, alkoi ote lipsua pahasti ;)
Mutta se on selvää ettei mitään Stage-6: sia enää tule 8) :roll: :wink:

http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=836&

EDIT:
Niin ja eihän tässä viel oo mennyt kun yks ahdin (toinenkin menee kohta) ja yks vaihteisto paskaksi eli no problemo :D
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

93t sport kirjoitti::lol: tuolta se lähti 1,5v sitten, oli niiiin onnellinen olo että :lol:
Mutta kuinkas sitten kävikään, alkoi ote lipsua pahasti ;)
Mutta se on selvää ettei mitään Stage-6: sia enää tule 8) :roll: :wink:

http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=836&

EDIT:
Niin ja eihän tässä viel oo mennyt kun yks ahdin (toinenkin menee kohta) ja yks vaihteisto paskaksi eli no problemo :D
Jos tuossa on minun kohtaloni niin minusta tulee yksinäinen mies, joka ajaa H:ki J:kylä väliä Busteri trailerilla 230km/h :wink:

Mutta vielä asiaan. Bensa kysymys: Espoon Laaksolahdessa on pieni Saabi paja, jonka omistaja sanoi kerran ettei ainakaan vanhemmilla(-96) saappailla kannata ajella 95:lla vaan aina 98:lla. Mitens pikku virin jälkeen? Tai turbot jopa ennen sitä? Itse olen aina 98:lla ajellu.
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

Turbo Sensonic kirjoitti:
peinu kirjoitti:Haittapuolina voidaan mainita vaimoväen nihkeää suhtautumista "turhaan" rahan menoon. :oops:
Joo, tuon asian voi mainita kahdesti...tai jopa useamminkin :wink:

P.S. Ja sitten ei kannata jättää mitään "todistusaineistoa" (=kuitteja) levälleen mihinkään. Siitä nimittäin seuraa kotona tupenrapinat :wink:

Nimim. "kokemusta löytyy" :wink:
Eiköhän meillä kaikilla nm. "matalapaine 9-3" :lol:
9-3.1972
CC Aero
"Hölösuu"
Viestit: 1019
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 17:29
Paikkakunta: PKS

Viesti Kirjoittaja CC Aero »

98 on suositeltavin vaihtoehto ehdottomasti.
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

CC Aero kirjoitti:98 on suositeltavin vaihtoehto ehdottomasti.
Taitaa virin jälkee olla pakollinen sillä 95 paukku putkessa.

Steg 1 jälkeen kulutus putoaa mutta 3 jälkee se kasvaa yli vakion joka on ihan ymmärrettävää sillä lisääntynyt pakokaasun määrä tarvii enemmän gasoliinia.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Onks toi totta jotta kulutus putoaa steg1:llä.
Siis olettaen että ajotavassa ei tapahdu muutoksia.
(Tollahan voisi hyvin perustella tolle hameväelle).
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

Kurko kirjoitti:Onks toi totta jotta kulutus putoaa steg1:llä.
Siis olettaen että ajotavassa ei tapahdu muutoksia.
(Tollahan voisi hyvin perustella tolle hameväelle).
Kyllä. Rauhallisella vie vähemmän, jos kenkii niin tiedät kyllä.
9-3.1972
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Tilanteeeseen vaikuttaa paljon tuo 98 bensalla ajaminen. Kohonnut vääntö ja ei tarvii kenkii autoo koko ajan.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Hyvä juttu nyt puhumaan hameväki ympäri jotta mullakin olisi kesällä +200hP
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Pitää lämmittää moottori huolella ennen kenkää. Monta kisaa voi jäädä ajamatta :) Tosin mä mitään niistä tiedäkkään, kisoista meinaan.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Kurko kirjoitti:Hyvä juttu nyt puhumaan hameväki ympäri jotta mullakin olisi kesällä +200hP
mitä mitä mitä? nyt on joku mennyt multa ohi. Onko semmosiakin autoja olemassa missä on alle 200hp? Jos on niin miksi? Vai onko tämäkin aihe joku pelkkä vedätys? 8O :D

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

...
Viimeksi muokannut ng900aero, La Tammi 27, 2007 17:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

ng900aero kirjoitti:
peinu kirjoitti: mitä mitä mitä? nyt on joku mennyt multa ohi. Onko semmosiakin autoja olemassa missä on alle 200hp? Jos on niin miksi? Vai onko tämäkin aihe joku pelkkä vedätys? 8O :D
Heh, täällä taas yksi kouho elvistelee :D Mulla on aito ja ropeltamaton viherpiiperopower 110KW 9-5:n nokalla, ja kytkin vaan savuaa kun sillä lähetään painamaan 8)

Ehkäpä pitäs viedä vihdoin kytkinremppaan, huiput houkuttelemalla 90km/h :?
Se vasen jalka otetaan sitten pois siltä polkimelta sen jälkeen kun auto alkaa liikkua.... :? :D

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Vastaa Viestiin