Bensapumpun pyörimättömyyden voit testata syöttämällä sulaketalulussa pumpun sulakkeen alanastalle suoraan akusta jännitteen, tai sopivasta sulakepesän liittimestä vierestä. ko. piuha menee suoraan pumpulle, rele on ennen sulaketta.
Tosin vaikka ääni kuuluiskin niin ei ole 100% varmaa että ainetta tulee riittävästi, mutta paljon suurempi todennäköisyys on että pumppu on täysin mykkä.
Toinen mahdollisuus on sitten kasetti, T5:ssa ne pääsee yllättämään kuolemisellaan koska misfire vikakoodia ei järjestelmä anna joka on jo selvä varoitus että loppusuoralla ollaan T7 ympäristössä.
Ja taas kerran käytännössä ihan sama onko tuossa autossa musta tai punainen kasetti. Joku tästäkin kuitenkin mainitsee.
ja se kolmas on kampiakselin asentoanturi mutta sen puute näkyy siinä ettei kierroslukumittarin neula nouse yhtään startin pyörityksen aikana.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
No juu.. akku oli irti sisällä lämpimässä latauksella ja kun pistin paikoilleen , huvikseni starttasin ja lähti oitis käyntiin , autolla ajettu nyt ja sammutettu aina starttaa..ihmeellistä.
Juu yhdyn edelliseen, mullakin meinaan toimi satunnaisesti ennen kuin räjähti, onneksi kaupan pihassa sano vasta sopimuksen irti. Kokeileppas toimiiko hetken päästä. Jos on taas hiljasta, niin on se lähes 100% varma pumppu. Mutta mikään ei ole niin varma kuin epävarma.
Pidemmälle reissulle kannattaa varata hinausköysi mukaan.
Nyt kun kelailin, vaihdoin muistaakseni tulpat eka ja sain auton käyntiin ja sitten hetken päästä se oli bensapumppu. Saattopa olla molemmissa paikoissa mulla vikaa ja tietty suodattimet jäässä
Näillä lämmöillä sen ei välttämättä pitäis olla onkelma.
Sain saappini myös senkin jälkeen tulille kun laitoin masinolia tankkiin pakkasilla tammikuussa..
Viinasjorta kirjoitti:Niin ja vielä sellanen huomio, mikäli ajat etanolilla niin Walbron bensapumput ei kuulemma viinasta tykkää
Ennen kuin tämä muuttuu täällä faktaksi, mainittakoon että itse ajelin monta vuotta etanolilla Walbron pumpun kanssa, kuten on moni muukin tehnyt. Vanhoja lähes loppuunajettuja Walbroja on porukalla lahonnut viinaan siirtymisen jälkeen, mutta lähtökohtaisesti aito, ehjä ja uusi Walbron pumppu ei etanolista hajoa.
Kiitos selvennyksestä.
Hyvä että tuli varmempaa tietoa. Tietolähteeni on peräisin motonetin sivuilta.
Siellä ei ole perusteltu asiaa sen kummemmin, eikä minulla ole tästä asiasta objektiivista/tieteellistä näyttöä.
Onhan noita add-on bokseja tarjolla. Valitettavasti ne ei vaan pysty optimoimaan sytytysennakkoa jolla lopullinen ekoteko tehdään eli hyödynnetään sytytysennakon nosto etanolillla. Lisäksi "pohjolan oloihin" tehtyjen tuotteiden toimivuuden haluaisin ainakin itse nähdä ihan reaalielämässä ennen ostopäätöstä.
Todellinen poĺttoaineen ominaisuuksien muutoksen huomioon ottaminen tehdään moottorin ohjauksessa joka tarkoittaa tässä tapauksessa trionic 5:sen ohjauskarttojen muuttamista. Vapareillle eli motronic-järjestelmille vastaavaa ei ole ainakaan yleisesti tarjolla.
T5 ohjauskarttojen muuttamisen kustannus ? 150e ja samalla saa tehonlisäyksen jos sitä halajaa.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Oma kokemukseni motonetin "Walbrosta" on sellainen, että pumppu ei olekaan oikea Walbro, ja se kestää pelkällä bensalla ajelua alle puoli vuotta ja 5000 km
Eli ei sitä voi viinan lisäksi suositella oikeen muillekaan polttoaineille. Tosin moni on Motonetin tiskiltä kuulemma saanut aidonkin Walbron, eli aina riippuu siitä mitä tavaraa heille on sattunut tulemaan.
Tämän iltapäivän auto toiminut moitteetta, tietysti varaudun pumpun vaihtoon ja uuden releen aion hankkia myös... nyt kuitenkin toimii ja aamulla uskon pääseväni Saabilla töihin.
Itsellä melkeen sama ongelma, starttaa mutta ei edes lupaa. Pumppu surahtaa hetken virrat kun laittaa päälle sekä kun starttaa ja hetken sen jälkeen. Rele naksahtaa. Tulpat kastuvat bensasta ja joka tulppaan antoi kipinän kun irrotin kasetin ja laitoin kasettiin kiinni ja venttiilikoppaa vasten. Myös kierroslukumittari värähtää startatessa. Hörähtää kyllä kun bensaa laittaa suoraan kaasuläpälle/imusarjalle? Toimivaa kasettiakin kokeiltu. Missähän vika?
Oliko kipinä tarpeeksi iso eli akussa virtaa ja piuhat/tulpat ok?
Ennen kuin bensa tulee bensapumpulta suuttimiin, niin välilläkin voi olla ongelma. Bensansuodattimeeni oli kertynyt aikamoisesti mömmöjä. Sen vaihto on suhteellisen helppo, jos saa auton ilmaan. Onnistuu paikallaankin, mut ahdasta on.
Se sun pumppu voi vedellä viimesiä ja pyörittää vaan vähän aikaa.