Kansitiiviste vaihtoon 110 tkm kohdalla?
Jos Lontoon kieli sujuu, niin oheisen linkin takaa löytyy lyhyt ohje.legro kirjoitti:Osaisko joku viisaampi neuvoa "aloittelijaa" miten kannen jälkikiristys tehdään?
http://www.genuinesaab.com/psi/files/headretorque.htm
Teetin kiristyksen viime vuonna entiseen autooni ja taisi maksaa yhden tunnin + venttilikopan tiivisteen verran. Eli ei kauheasti, jos ei huvita / ole paikkaa rassata auton kanssa.
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Jos Lontoon kieli sujuu, niin oheisen linkin takaa löytyy lyhyt ohje.
http://www.genuinesaab.com/psi/files/headretorque.htm
Teetin kiristyksen viime vuonna entiseen autooni ja taisi maksaa yhden tunnin + venttilikopan tiivisteen verran. Eli ei kauheasti, jos ei huvita / ole paikkaa rassata auton kanssa.[/quote]
Vois jossain vahessa teettää saman homman. Ei ihan hirveesti nappaa itse alkaa vääntämään..
http://www.genuinesaab.com/psi/files/headretorque.htm
Teetin kiristyksen viime vuonna entiseen autooni ja taisi maksaa yhden tunnin + venttilikopan tiivisteen verran. Eli ei kauheasti, jos ei huvita / ole paikkaa rassata auton kanssa.[/quote]
Vois jossain vahessa teettää saman homman. Ei ihan hirveesti nappaa itse alkaa vääntämään..
93 2.0t
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 57
- Liittynyt: Su Joulu 26, 2004 23:52
Näköjään joku oli jo pistänyt linkin siihen kiristysohjeeseen, jonka itsekin tänne postasin jonkun aikaa sitten. Noita ohjeita seuraamalla homma ei oo vaikea, kun vaan otat rauhallisesti etkä väännä mitään väkisin. Voin rehellisesti sanoa, että ensimmäinen koskaan tekemäni autonrassausjuttu oli viime lauantain kannenpulttien uudelleen kiristys, ja operaatio meni moitteetta. Vinkkinä vielä ohjeen ulkopuolelta, että irroita kampikammion tuuletusputki kokonaan, niin pääset kätevämmin venttiilikopan ruuveihin käsiksi.legro kirjoitti:Osaisko joku viisaampi neuvoa "aloittelijaa" miten kannen jälkikiristys tehdään?
Siinä ilmeisesti on omat vaaransa tehdä virheitä?
Koko projektin ainoa takaisku oli, että tuhosin vain venttiilikopasta lähtevän muovisen haaroituskappaleen. Sitä säätäessä huomasin myös, että alipaineletkut olivat menneet vaihtokuntoon. Asiasta mutinaa tässä. Amerikkalaisille Saab-sivuille tehdyn haun jälkeen kävi ilmi, että se osa hajoaa todella helposti. Pistin osat tilaukseen, hinta 25 taalaa ja osien pitäisi olla täällä huomenna. Suosittelen lämpimästi tekemään rempan sellaiseen aikaan, kun paikallisen Saab-huollon osapuoli on vielä auki.
Ja vielä sellainen neuvo: hanki kunnon momenttiräikkä ja siihen pitkä jatkovarsi. Mulla kiristysoperaatio venähti jatkovarren puuteen takia kauppareissun verran.
-99 9-3 SE Convertible Amerikan malliin!
Luuletko että me jaksamme kirjoittaa samat asiat moneen kertaan?legro kirjoitti: Ku ei millään viitti. Meneen niin runsaasti aikaa hukkaan..eikä se oikeen tunnu kätevältä..
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Jep, ei samoja jorinoita jaksa loputtomiin kirjoitella. Ja siinä 90 asteen kulmakiristyksessä kannattaa käyttää omaa harkintaa, mulla on 75cm:n momenttiavain, sillä ei mennyt kuin about 85 astetta, tuntui että jos vetää tasan sen 90 niin kuuluu naps. Hyvä tuli.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Nii jos se vaan kokeilee josko joku hakee linkit valmiiksi, ei vaan onnannu tälläkertaa93t sport kirjoitti:Luuletko että me jaksamme kirjoittaa samat asiat moneen kertaan?legro kirjoitti: Ku ei millään viitti. Meneen niin runsaasti aikaa hukkaan..eikä se oikeen tunnu kätevältä..
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
#1429
-
- "Aero"
- Viestit: 464
- Liittynyt: Pe Marras 21, 2003 14:53
- Paikkakunta: Monnin miljoonakaupunki (Hausjärvi)
Turbo Sensonic kirjoitti:Joo, suosittelen myös Vähämaan Autopalvelua. Loistava palvelu, kohtuuhinnat.V.J.S kirjoitti:Vähämaan Autopalvelu Hyvinkäällä (Linkki). Taitaa olla ihan "virallinen" merkkihuolto, palvelu, ammattitaito ja veloitushinta kohdallaan verrattuna Laakkonen/LänsiAuto. Huonona puolena saattaa olla helposti parin-kolmen viikon jono...
Mullakin on Vähämaan Autopalvelusta pelkkiä hyviä kokemuksia. Vaimon tonnariin kun vaihdoin bensapumpun, niin lainasivat työkaluja ja vielä ilmaiseksi
No kai se on just sun murhe jos kaipaat tietoa, itse et viitsi etsiä ja me ei viitsitä kirjoittaa samoja jorinoita uudestaan, vai?legro kirjoitti:No se varmaankaan ole mun murheeni..93t sport kirjoitti:Luuletko että me jaksamme kirjoittaa samat asiat moneen kertaan?legro kirjoitti: Ku ei millään viitti. Meneen niin runsaasti aikaa hukkaan..eikä se oikeen tunnu kätevältä..
Eli et saa kaipaamasi tietoa, mielestäni se on sun murhees eikä kenenkään muun
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Kuulostaa hyvältä ratkaisultalegro kirjoitti:Murheeni ratkeaa useimmiten ajamalla auto korjaukseen, jos siinä jotain vikaa esiintyy.. en ihan niin paljoa tälläsillä asioilla murehdi
Kun tämä vika ilmaantuun, niin sitten se täytyy käydä korjauttamassa. Jos ei sitä ennen ole tullut vaihdettua koko kotteroa..
Kannen kiristys on kuiteskii niin pieni homma että kannattaa teettää vaikka jonkun huollon yhteydessä niin saattaa säästää omaa aikaa ja rahaa jonkuun verran.
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.