Kansitiiviste vaihtoon 110 tkm kohdalla?

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Käytä haku-toimintoa, aiheesta on ollut juttua hiljattain, itsekin jotain raportoin.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
koistha
"Hölösuu"
Viestit: 1346
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2004 13:45
Paikkakunta: Epsoo

Viesti Kirjoittaja koistha »

legro kirjoitti:Osaisko joku viisaampi neuvoa "aloittelijaa" miten kannen jälkikiristys tehdään?
Jos Lontoon kieli sujuu, niin oheisen linkin takaa löytyy lyhyt ohje.
http://www.genuinesaab.com/psi/files/headretorque.htm

Teetin kiristyksen viime vuonna entiseen autooni ja taisi maksaa yhden tunnin + venttilikopan tiivisteen verran. Eli ei kauheasti, jos ei huvita / ole paikkaa rassata auton kanssa.
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
legro
Matalapaineturbo
Viestit: 172
Liittynyt: Ti Helmi 22, 2005 15:48
Paikkakunta: Seinäjoki - Tre

Viesti Kirjoittaja legro »

ng900aero kirjoitti:Käytä haku-toimintoa, aiheesta on ollut juttua hiljattain, itsekin jotain raportoin.
Ku ei millään viitti. Meneen niin runsaasti aikaa hukkaan..eikä se oikeen tunnu kätevältä..
93 2.0t
legro
Matalapaineturbo
Viestit: 172
Liittynyt: Ti Helmi 22, 2005 15:48
Paikkakunta: Seinäjoki - Tre

Viesti Kirjoittaja legro »

Jos Lontoon kieli sujuu, niin oheisen linkin takaa löytyy lyhyt ohje.
http://www.genuinesaab.com/psi/files/headretorque.htm

Teetin kiristyksen viime vuonna entiseen autooni ja taisi maksaa yhden tunnin + venttilikopan tiivisteen verran. Eli ei kauheasti, jos ei huvita / ole paikkaa rassata auton kanssa.[/quote]

Vois jossain vahessa teettää saman homman. Ei ihan hirveesti nappaa itse alkaa vääntämään..
93 2.0t
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Puolen tunnin homma, itse maksaisin tuon teettämisestä korkeintaan 20-30 euroa sis. alv.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Condalator
"Tuplakaasari"
Viestit: 57
Liittynyt: Su Joulu 26, 2004 23:52

Viesti Kirjoittaja Condalator »

legro kirjoitti:Osaisko joku viisaampi neuvoa "aloittelijaa" miten kannen jälkikiristys tehdään?
Siinä ilmeisesti on omat vaaransa tehdä virheitä?
Näköjään joku oli jo pistänyt linkin siihen kiristysohjeeseen, jonka itsekin tänne postasin jonkun aikaa sitten. Noita ohjeita seuraamalla homma ei oo vaikea, kun vaan otat rauhallisesti etkä väännä mitään väkisin. Voin rehellisesti sanoa, että ensimmäinen koskaan tekemäni autonrassausjuttu oli viime lauantain kannenpulttien uudelleen kiristys, ja operaatio meni moitteetta. Vinkkinä vielä ohjeen ulkopuolelta, että irroita kampikammion tuuletusputki kokonaan, niin pääset kätevämmin venttiilikopan ruuveihin käsiksi.

Koko projektin ainoa takaisku oli, että tuhosin vain venttiilikopasta lähtevän muovisen haaroituskappaleen. Sitä säätäessä huomasin myös, että alipaineletkut olivat menneet vaihtokuntoon. Asiasta mutinaa tässä. Amerikkalaisille Saab-sivuille tehdyn haun jälkeen kävi ilmi, että se osa hajoaa todella helposti. Pistin osat tilaukseen, hinta 25 taalaa ja osien pitäisi olla täällä huomenna. Suosittelen lämpimästi tekemään rempan sellaiseen aikaan, kun paikallisen Saab-huollon osapuoli on vielä auki.

Ja vielä sellainen neuvo: hanki kunnon momenttiräikkä ja siihen pitkä jatkovarsi. Mulla kiristysoperaatio venähti jatkovarren puuteen takia kauppareissun verran.
-99 9-3 SE Convertible Amerikan malliin!
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

legro kirjoitti: Ku ei millään viitti. Meneen niin runsaasti aikaa hukkaan..eikä se oikeen tunnu kätevältä..
Luuletko että me jaksamme kirjoittaa samat asiat moneen kertaan? :roll:
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Jep, ei samoja jorinoita jaksa loputtomiin kirjoitella. Ja siinä 90 asteen kulmakiristyksessä kannattaa käyttää omaa harkintaa, mulla on 75cm:n momenttiavain, sillä ei mennyt kuin about 85 astetta, tuntui että jos vetää tasan sen 90 niin kuuluu naps. Hyvä tuli.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
lehtola
"Aero"
Viestit: 302
Liittynyt: Ma Joulu 08, 2003 12:20
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja lehtola »

Onko tuo kannen uudelleen kiristys tiivisteen vaihdon jälkeen tarpeellinen?
Ja jos on, niin millä aika/kilometri jänteellä ?

Olen kyllä antanut itselleni kertoa, että sitä ei tarvitse tehdä. Nyt epävarmuus hiipii mieleeni.

Matti
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2235
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

93t sport kirjoitti:
legro kirjoitti: Ku ei millään viitti. Meneen niin runsaasti aikaa hukkaan..eikä se oikeen tunnu kätevältä..
Luuletko että me jaksamme kirjoittaa samat asiat moneen kertaan? :roll:
Nii jos se vaan kokeilee josko joku hakee linkit valmiiksi, ei vaan onnannu tälläkertaa :D
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
legro
Matalapaineturbo
Viestit: 172
Liittynyt: Ti Helmi 22, 2005 15:48
Paikkakunta: Seinäjoki - Tre

Viesti Kirjoittaja legro »

93t sport kirjoitti:
legro kirjoitti: Ku ei millään viitti. Meneen niin runsaasti aikaa hukkaan..eikä se oikeen tunnu kätevältä..
Luuletko että me jaksamme kirjoittaa samat asiat moneen kertaan? :roll:
No se varmaankaan ole mun murheeni..
93 2.0t
janski
"Aero"
Viestit: 464
Liittynyt: Pe Marras 21, 2003 14:53
Paikkakunta: Monnin miljoonakaupunki (Hausjärvi)

Viesti Kirjoittaja janski »

Turbo Sensonic kirjoitti:
V.J.S kirjoitti:Vähämaan Autopalvelu Hyvinkäällä (Linkki). Taitaa olla ihan "virallinen" merkkihuolto, palvelu, ammattitaito ja veloitushinta kohdallaan verrattuna Laakkonen/LänsiAuto. Huonona puolena saattaa olla helposti parin-kolmen viikon jono...
Joo, suosittelen myös Vähämaan Autopalvelua. Loistava palvelu, kohtuuhinnat.

Mullakin on Vähämaan Autopalvelusta pelkkiä hyviä kokemuksia. Vaimon tonnariin kun vaihdoin bensapumpun, niin lainasivat työkaluja ja vielä ilmaiseksi 8O
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

legro kirjoitti:
93t sport kirjoitti:
legro kirjoitti: Ku ei millään viitti. Meneen niin runsaasti aikaa hukkaan..eikä se oikeen tunnu kätevältä..
Luuletko että me jaksamme kirjoittaa samat asiat moneen kertaan? :roll:
No se varmaankaan ole mun murheeni..
No kai se on just sun murhe jos kaipaat tietoa, itse et viitsi etsiä ja me ei viitsitä kirjoittaa samoja jorinoita uudestaan, vai?
Eli et saa kaipaamasi tietoa, mielestäni se on sun murhees eikä kenenkään muun :roll:
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
legro
Matalapaineturbo
Viestit: 172
Liittynyt: Ti Helmi 22, 2005 15:48
Paikkakunta: Seinäjoki - Tre

Viesti Kirjoittaja legro »

Murheeni ratkeaa useimmiten ajamalla auto korjaukseen, jos siinä jotain vikaa esiintyy.. en ihan niin paljoa tälläsillä asioilla murehdi

Kun tämä vika ilmaantuun, niin sitten se täytyy käydä korjauttamassa. Jos ei sitä ennen ole tullut vaihdettua koko kotteroa..
93 2.0t
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

legro kirjoitti:Murheeni ratkeaa useimmiten ajamalla auto korjaukseen, jos siinä jotain vikaa esiintyy.. en ihan niin paljoa tälläsillä asioilla murehdi

Kun tämä vika ilmaantuun, niin sitten se täytyy käydä korjauttamassa. Jos ei sitä ennen ole tullut vaihdettua koko kotteroa..
Kuulostaa hyvältä ratkaisulta :D
Kannen kiristys on kuiteskii niin pieni homma että kannattaa teettää vaikka jonkun huollon yhteydessä niin saattaa säästää omaa aikaa ja rahaa jonkuun verran.
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Vastaa Viestiin