Kierrokset jäävät jumiin korkeisiin lukuihin. 900NG -94 Ei turboa.

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5895
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: Kierrokset jäävät jumiin korkeisiin lukuihin. 900NG -94 Ei turboa.

Viesti Kirjoittaja Pakari »

shamrock kirjoitti:
Ti Elo 19, 2025 15:14
hirschsaab kirjoitti:
Ti Elo 19, 2025 14:09
Selvisikö tämä vika ikinä? Oma -94 satku tehnyt useamman vuoden samaa.. Luulin että korjaantui ilmamassamittarin vaihdolla kun toista kesää jo toiminut normaalisti mutta tänään aamulla alotti taas. Omaa diagnostiikkaa vaikeuttaa myös se että jostain syystä ei pääse techillä lukemaan moottorin puolelta mitään, vilauttaa yhdistämisen jälkeen jotain epämääräisiä vikakoodeja ja sitten katkaisee yhteyden. (Ecussa vikaa? Voiko samalla liittyä korkeaan tyhjäkäyntiin?) Ilmamassamittarin liittimen irroittamalla kierrokset tipahtavat ja samaa vauhtia nousevat takaisin leijumaan. Evap venttiilin liittimen irroittamalla tippuvat hieman ja pysyvät siinä. (Tarkkoja lukemia en tiedä koska kiekkamittari puuttuu :roll: )
Motronic, niin Tech ei välttämättä ole niin suuri apu. Tältä foorumilta kun pistät hakua, löytyy Saabille räätälöity Motronic Suite. Toimii ainakin VAG-KKL-kaapelin kanssa.
Miksi Tech2 ei ole apua motronicin kanssa? Ite sorruin aikanaan NG900:sen kanssa siihen, että kävin boschin testerin päässä. Antoi vianselvityksessä aivan väärän koodin ja ohjasi aivan väärään suuntaan vianhaussa. Kävin tech2:sen päässä, niin kokeneelta käyttäjältä meni 2minuuttia löytää vika tapauksessani, kun tuli oikea koodi.
#4752, Tech2
9-5 Aero -04 19T#7,Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01,9-3SS 1.8t Vector -03,9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95,NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
Avatar
shamrock
"Hirsch"
Viestit: 758
Liittynyt: La Elo 10, 2019 04:05
Paikkakunta: Härmä

Re: Kierrokset jäävät jumiin korkeisiin lukuihin. 900NG -94 Ei turboa.

Viesti Kirjoittaja shamrock »

Itse luotin tuohon Motronic Suiteen joka oli Saabille räätälöity, se ainakin toimi just niinkuin pitääkin. Koodit oikein, livedata toimi. Mahdollisti jopa karttojen muuttamisen jne. Myönnän sen että tässä vaiheessa tutumpia oli vielä Ooppelit, tuo '98 vapari oli mun ensimmäinen GM-Saabbi ... Ooppelipuolella usein törmättiin siihen että Motronicin kanssa toimii Tech1 ja Simtecin kanssa Tech2.
'01 9-3 2.0 turbo
'05 9-3 1.8i Arc
-Hese-
"Viggen"
Viestit: 523
Liittynyt: Ke Helmi 14, 2007 18:35
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kierrokset jäävät jumiin korkeisiin lukuihin. 900NG -94 Ei turboa.

Viesti Kirjoittaja -Hese- »

Ainakin oman -99 vaparin koodit sai luettua tech2 ongelmitta, en muista oliko tarvetta koskaan livedatalle mutta koodien kanssa ei ongelmia.
#8411
9-5 -04 2.3T Vector Wagon Stage? (KA)
9-5 -98 2.3t Sedan Stage1 (Nappe) (KA)
900 -92 2.1 3D combi coupé (HA)
Entiset:
1 x 99, 1 x 9000, 2 x OG9-5, 3 x OG9-3, 1 x NG9-3
Vastaa Viestiin