Miksi Tech2 ei ole apua motronicin kanssa? Ite sorruin aikanaan NG900:sen kanssa siihen, että kävin boschin testerin päässä. Antoi vianselvityksessä aivan väärän koodin ja ohjasi aivan väärään suuntaan vianhaussa. Kävin tech2:sen päässä, niin kokeneelta käyttäjältä meni 2minuuttia löytää vika tapauksessani, kun tuli oikea koodi.shamrock kirjoitti: ↑Ti Elo 19, 2025 15:14Motronic, niin Tech ei välttämättä ole niin suuri apu. Tältä foorumilta kun pistät hakua, löytyy Saabille räätälöity Motronic Suite. Toimii ainakin VAG-KKL-kaapelin kanssa.hirschsaab kirjoitti: ↑Ti Elo 19, 2025 14:09Selvisikö tämä vika ikinä? Oma -94 satku tehnyt useamman vuoden samaa.. Luulin että korjaantui ilmamassamittarin vaihdolla kun toista kesää jo toiminut normaalisti mutta tänään aamulla alotti taas. Omaa diagnostiikkaa vaikeuttaa myös se että jostain syystä ei pääse techillä lukemaan moottorin puolelta mitään, vilauttaa yhdistämisen jälkeen jotain epämääräisiä vikakoodeja ja sitten katkaisee yhteyden. (Ecussa vikaa? Voiko samalla liittyä korkeaan tyhjäkäyntiin?) Ilmamassamittarin liittimen irroittamalla kierrokset tipahtavat ja samaa vauhtia nousevat takaisin leijumaan. Evap venttiilin liittimen irroittamalla tippuvat hieman ja pysyvät siinä. (Tarkkoja lukemia en tiedä koska kiekkamittari puuttuu)
Kierrokset jäävät jumiin korkeisiin lukuihin. 900NG -94 Ei turboa.
Re: Kierrokset jäävät jumiin korkeisiin lukuihin. 900NG -94 Ei turboa.
#4752, Tech2
9-5 Aero -04 19T#7,Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01,9-3SS 1.8t Vector -03,9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95,NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
9-5 Aero -04 19T#7,Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01,9-3SS 1.8t Vector -03,9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95,NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
Re: Kierrokset jäävät jumiin korkeisiin lukuihin. 900NG -94 Ei turboa.
Itse luotin tuohon Motronic Suiteen joka oli Saabille räätälöity, se ainakin toimi just niinkuin pitääkin. Koodit oikein, livedata toimi. Mahdollisti jopa karttojen muuttamisen jne. Myönnän sen että tässä vaiheessa tutumpia oli vielä Ooppelit, tuo '98 vapari oli mun ensimmäinen GM-Saabbi ... Ooppelipuolella usein törmättiin siihen että Motronicin kanssa toimii Tech1 ja Simtecin kanssa Tech2.
'01 9-3 2.0 turbo
'05 9-3 1.8i Arc
'05 9-3 1.8i Arc
Re: Kierrokset jäävät jumiin korkeisiin lukuihin. 900NG -94 Ei turboa.
Ainakin oman -99 vaparin koodit sai luettua tech2 ongelmitta, en muista oliko tarvetta koskaan livedatalle mutta koodien kanssa ei ongelmia.
#8411
9-5 -04 2.3T Vector Wagon Stage? (KA)
9-5 -98 2.3t Sedan Stage1 (Nappe) (KA)
900 -92 2.1 3D combi coupé (HA)
Entiset:
1 x 99, 1 x 9000, 2 x OG9-5, 3 x OG9-3, 1 x NG9-3
9-5 -04 2.3T Vector Wagon Stage? (KA)
9-5 -98 2.3t Sedan Stage1 (Nappe) (KA)
900 -92 2.1 3D combi coupé (HA)
Entiset:
1 x 99, 1 x 9000, 2 x OG9-5, 3 x OG9-3, 1 x NG9-3