Saab 9-5 tehtiin edellisen 5-sarjan kilpailijaksi, ja se oli täysverinen kilpailija sille. Nyt on toisin, vielä parin vuoden ajanHenkka #2283 kirjoitti:
Huh, tulipa juttua...![]()
B) Ensin korjattakoon, että ainakin ajatuksissani vertasin 9-5 aeroa ja bmw 540:ntäKoitin rinnastaa niitä hinnan suhteen vain siksi, että nähtäisiin, että saabin perusmalli 9-5 2.0t:n ~40000€ ja 9-5 aeron ~55000€ välillä vastaan bemarilla (e39-sarja) 520 ~45000€ ja 540 ~90000€ ei ole "kovinkaan" suurta hinnaneroa. En väitä, että 9-5 aero ja 540 olisivat yhtäläisesti vertailukelpoisia, mutta mallisarjojensa huippuja, kun M-sarjaa ei lasketa mukaan. Jos mukaan otetaan (e39) 528 ~60000€, nähdään, että sekin on 9-5:sta kalliimpi, vaikka alkaa jo lähtotasolla häviämään varusteissa ja suorituskyvyssä.
Kärjistetysti sanon, että bemarissa joutuu maksamaan pirusti saadakseen vähän tai vähän enemmän lisää, saabissa ei niin paljoa. Tämä ratkaisee silloin, kun tutkitaan mallisarjan uutena kalleimpien hinnanpudotusta.
En oikein osaa sanoa jäljempänä kirjoittamaasi juurikaan mitään. Makuasioita jo, kuten itsekin sanoit![]()
Eihän tässä kukaan ole mitään mollaamassa, ainakin mun mielestä on hyvä, että syntyy keskustelua
UUSIN 9-3 esittelyssä
-
Rommitommi
- "Hölösuu"
- Viestit: 2739
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
-
Henkka #2283
- "Hölösuu"
- Viestit: 2919
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Juuri tuo sanomasi oli mielessäni alunperin, kun tänne mitään lähdin kirjoittamaanTurbo Sensonic kirjoitti:Totta. 500 -sarjan hinnat ovat todella suolaisia. Jo "perusmalli" 523i on alkaen 53300 €Henkka #2283 kirjoitti:Ja taulukkoa vääristää sekin, että bmw nosti hintoja aika rankasti uuden 500-sarjan myötä.Sillähän saa jos melkein 9-5 Aeron, jossa on lähes kaikki varusteet "ympätty" mukaan
![]()
P.S. Saa nähdä, minkälaiseksi "uuden" (tai oikeastaan faceliftatun) 9-5:n hinta muodostuu, kun se tulee myyntiin ensi syksynä.
Saa tosiaan nähdä, toivottavasti ei ole pelkkää lamppujen fiilausta ja penkkien puuterointia, muuten tämänkaltaisilta keskusteluilta putoaa aikalailla pohja pois, koska kilpailijat ajavat vauhdilla ohi ja seuraavaan kohennukseen/uudistukseen menee useampi vuosi...
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
-
Henkka #2283
- "Hölösuu"
- Viestit: 2919
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Juuri näin...Turbo Sensonic kirjoitti:Joo, ja BMW:stä ei löydy samalla hinnalla 250 hv, 350 NmRommitommi kirjoitti:Toi 5-sarjan perusmalli kylläkin sisältää lähes kaiken mitä Aero.
On sähköpenkit, sadetunnistin jne...
Tietysti noi helmat, urheilullinen alusta jne. puuttuu, niin ja tietenkin nahkapenkit
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
-
Henkka #2283
- "Hölösuu"
- Viestit: 2919
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Mmm... et varmasti puhu ihan höpöäkäänRommitommi kirjoitti:Jep, ja vielä turbokoneen väännöllä, eli riittää alhaalta astiTurbo Sensonic kirjoitti:Joo, ja BMW:stä ei löydy samalla hinnalla 250 hv, 350 NmRommitommi kirjoitti:Toi 5-sarjan perusmalli kylläkin sisältää lähes kaiken mitä Aero.
On sähköpenkit, sadetunnistin jne...
Tietysti noi helmat, urheilullinen alusta jne. puuttuu, niin ja tietenkin nahkapenkit![]()
Kuitenkin toi BMW tarjoaa aika paljon muuta. Kyl sen hintaeron huomaa ajossa. Jousitus toimii todella upeasti, aivan uskomattoman hiljainen jne..
535d...aah![]()
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
-
Henkka #2283
- "Hölösuu"
- Viestit: 2919
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Aivan niin. Alunperin tarkoitukseni olikin vertailla mennyttä ja suhteuttaa nykypäivää. Kupit ovat kyllä tänään kallellaan enemmän baijeriin.Rommitommi kirjoitti:
Saab 9-5 tehtiin edellisen 5-sarjan kilpailijaksi, ja se oli täysverinen kilpailija sille. Nyt on toisin, vielä parin vuoden ajan
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
-
Rommitommi
- "Hölösuu"
- Viestit: 2739
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
Joo en varmasti, mutta on kuitenkin pari asiaa, jotka estävät ostamasta tollasta Biimeriä.Henkka #2283 kirjoitti:
Mmm... et varmasti puhu ihan höpöäkään
1. Se on takavetoinen, en käyttöautokseni takavetoista halua, olkoonkin ESP:t ja muut
2. Lisävarusteiden hinnat on pilvissä
3. Ylihintanen se on, olkoonkin kuin hyvä vaan
4. EI OO RAHAA
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
-
Henkka #2283
- "Hölösuu"
- Viestit: 2919
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
JES! Mä voin kerrankin olla volvomiehen kanssa samaa mieltäRommitommi kirjoitti:Joo en varmasti, mutta on kuitenkin pari asiaa, jotka estävät ostamasta tollasta Biimeriä.Henkka #2283 kirjoitti:
Mmm... et varmasti puhu ihan höpöäkään
1. Se on takavetoinen, en käyttöautokseni takavetoista halua, olkoonkin ESP:t ja muut
2. Lisävarusteiden hinnat on pilvissä
3. Ylihintanen se on, olkoonkin kuin hyvä vaan
4. EI OO RAHAA
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
-
Turbo Sensonic
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
-
Henkka #2283
- "Hölösuu"
- Viestit: 2919
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Uhh, hups, jäiki turbopilsut ottamati, pitääki tilata klubilta lisääTurbo Sensonic kirjoitti:Ei oo, jos on "sinikeltaiset" lasit päässäHenkka #2283 kirjoitti:Kupit ovat kyllä tänään kallellaan enemmän baijeriin.
Se, miksi alunperin lähin kirjottamaan koko ketjuun, oli pieni "kismitys" siitä, että sanottiin saabin olevan varmaan ihan kiva, mutta sen pitää lähtökohtaisesti olla paljon halvempi kuin saksalaiset kilpailijansa... auton, jota kukaan meistä ei ole vielä edes ajanut
Kuitenkin monenmonituisissa testeissä aikojen saatossa saabi on pöllyttänyt omaisuuksissa&muuten varsinkin paljonkin kalliimmat saksalaiset kilpailijansa ja niissä onkin todettu muun kuin hinnan olevan "parhaimman" auton kriteeri.
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Jokaisella on tietty oma mielipiteensä ja hyvä niin. Itsekin puhun omasta, hyvin subjetiivisesta näkökulmastani joka perustuu kokemukseen vain muutamasta autosta. Tämä siis pohjustuksena seuraaville, omakohtaisille havainnolleni viimeisen 5 viikon saabeilun ajalta:
Edellinen autoni oli E34-koppanen 525 jolla ajoin 240tkm 10 vuodessa. Saapikkaaseeni (2.0t SE '02) verrattuna se oli edelleen aivan eri kategoriassa. Auto oli hyvin hiljainen. Sen alustasta, matkustamosta tai mistään muualtakaan ei kuulunut mitään ylimääräistä ääntä. Alustan toiminta oli eri planeetalta. Esim. "nimismiehen kiharoita" tai taajamien hidastekorokkeita ylittäessä se oli täysin eleetön ja äänetön. Kaarrenoupeudet (15" vakiorengastuksella) saattoi pitää huomattavasti korkeampana ilman minkäänlasta urheilujuhlan tuntua. Oman kotikatuni töyssyjen yli saattoi ajaa reippaasti suuremmalla nopeudella eikä ylitys tuntunut miltään saappiin verrattuna.
Moottorin käytöksen vertailu on tietysti jo koko- ja tyyppierojen takia vähintään kyseenalaista mutta tässä kaiken uhallakin siltäkin osastolta pari havaintoa: Bemu veti vitosvaihteella kuuttakymppiä ylämäkeen suvereenisti, Saapikas tarvitsee kaksi pykälää pienempää. Kummallisempaa on se, että vaimon Micra 1,0 koneella kestää hyvin (tasaisella) kaasun painamisen pohjaan vitosella kuudestakympistä mutta Saappi ei.
Laadun kannalta oleellista oli kuitenkin se, että bemussa ei ilmennyt moottorissa tai voimansiirrossa tuona aikana yhtään vikaa, ei minkäänlaista. Saapissa on jo lohko hikoillut jakopään puolelta...
Jos kenet hyvänsä olisi laittanut autojen kyytiin silmät sidottuina ja ajellut erilaisilla teillä ja nopeuksilla, olisi jokaisen arvaus ollut että yli 10 vuotta vanhemmssa bemarissa ollaan paljon uudemman auton kyydissä.
Tarkoitukseni ei ole tässä mollata yhtä ja kehua toista. On vain aivan selvää että eri hintaluokan autoissa on valtavia eroja laadussa. Todellinen laatu tulee kuitenkin esiin vasta iän myötä. Useimmat eivät pidä yhtä autoa niin kauan että se alkaisi todella konkretisoitumaan. (Ja jokaisen auton saa tietysti pilalle laiminlyömällä huolenpidon).
Olen aina hankkinut auton ja huolehtinut siitä sillä tarkoituksella että se on pitkäaikainen "perheenjäsen". Samaa syöksysämpylääkin pidin aikoinaan 17 vuotta. Haluaisin pitää nykyisenkin saapikkaankin vielä pitkään ja toivon todella sen kestävän ja palvelevan hyvin tulevina vuosina.
Edellinen autoni oli E34-koppanen 525 jolla ajoin 240tkm 10 vuodessa. Saapikkaaseeni (2.0t SE '02) verrattuna se oli edelleen aivan eri kategoriassa. Auto oli hyvin hiljainen. Sen alustasta, matkustamosta tai mistään muualtakaan ei kuulunut mitään ylimääräistä ääntä. Alustan toiminta oli eri planeetalta. Esim. "nimismiehen kiharoita" tai taajamien hidastekorokkeita ylittäessä se oli täysin eleetön ja äänetön. Kaarrenoupeudet (15" vakiorengastuksella) saattoi pitää huomattavasti korkeampana ilman minkäänlasta urheilujuhlan tuntua. Oman kotikatuni töyssyjen yli saattoi ajaa reippaasti suuremmalla nopeudella eikä ylitys tuntunut miltään saappiin verrattuna.
Moottorin käytöksen vertailu on tietysti jo koko- ja tyyppierojen takia vähintään kyseenalaista mutta tässä kaiken uhallakin siltäkin osastolta pari havaintoa: Bemu veti vitosvaihteella kuuttakymppiä ylämäkeen suvereenisti, Saapikas tarvitsee kaksi pykälää pienempää. Kummallisempaa on se, että vaimon Micra 1,0 koneella kestää hyvin (tasaisella) kaasun painamisen pohjaan vitosella kuudestakympistä mutta Saappi ei.
Laadun kannalta oleellista oli kuitenkin se, että bemussa ei ilmennyt moottorissa tai voimansiirrossa tuona aikana yhtään vikaa, ei minkäänlaista. Saapissa on jo lohko hikoillut jakopään puolelta...
Jos kenet hyvänsä olisi laittanut autojen kyytiin silmät sidottuina ja ajellut erilaisilla teillä ja nopeuksilla, olisi jokaisen arvaus ollut että yli 10 vuotta vanhemmssa bemarissa ollaan paljon uudemman auton kyydissä.
Tarkoitukseni ei ole tässä mollata yhtä ja kehua toista. On vain aivan selvää että eri hintaluokan autoissa on valtavia eroja laadussa. Todellinen laatu tulee kuitenkin esiin vasta iän myötä. Useimmat eivät pidä yhtä autoa niin kauan että se alkaisi todella konkretisoitumaan. (Ja jokaisen auton saa tietysti pilalle laiminlyömällä huolenpidon).
Olen aina hankkinut auton ja huolehtinut siitä sillä tarkoituksella että se on pitkäaikainen "perheenjäsen". Samaa syöksysämpylääkin pidin aikoinaan 17 vuotta. Haluaisin pitää nykyisenkin saapikkaankin vielä pitkään ja toivon todella sen kestävän ja palvelevan hyvin tulevina vuosina.
-
Henkka #2283
- "Hölösuu"
- Viestit: 2919
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Jeps, enemmän tai vähemmän subjektiivisesta näkökulmasta tässä itse kukin puhuu
Sinun kokemustesi perusteella (e34) bemari taitaa olla lähestulkoon täydellinen. Ja niin on ok, en sitä kyseenalaistakaan.
Omat kokemukseni eivät juurikaan käsitä 9-3 saabeja, joten niistä olen aika heikko sanomaan mitään omaa mielipidettä. Pitää turvautua kuultuun ja luettuun.
Tuon testihomman edellisessä viestissäni laitoin, koska lähestulkoon kun minkä tahansa (kotimaisen ainakin) lehden testejä nykyisyydestä ja menneisyydestä lueskelee, niin saabi on rankattu lähestulkoon aina paremmaksi kuin vaikkapa bmw.
Muusta en tiedä, mutta minusta nuo antavat melko objektiiviset kuvat autoista, ainakin suurilla tarkasteluväleillä.
Kestämisiin liittyen saabit ovat eri maissa julkaistuissa katsastustilastoissa usein bmw:tä paremmin menestyneitä. Myös turvallisuus vertailuluokissa 9-3 vs. 300 ja 9-5 vs. 500, saabi on kaikenkaikkiaan parempi.
Ja vielä, kun ottaa käyttäjien mielipidettä autostaan mittaavan "merkkien merkki"-tutkimuksen huomioon, ei voi välttyä ajatukselta, että bemaristit yksinkertaisesti jutuissaan vetävät enemmän kotiinpäin kuin vaikkapa saabistit
Subjektiivista...subjektiivista...
Sinun kokemustesi perusteella (e34) bemari taitaa olla lähestulkoon täydellinen. Ja niin on ok, en sitä kyseenalaistakaan.
Omat kokemukseni eivät juurikaan käsitä 9-3 saabeja, joten niistä olen aika heikko sanomaan mitään omaa mielipidettä. Pitää turvautua kuultuun ja luettuun.
Tuon testihomman edellisessä viestissäni laitoin, koska lähestulkoon kun minkä tahansa (kotimaisen ainakin) lehden testejä nykyisyydestä ja menneisyydestä lueskelee, niin saabi on rankattu lähestulkoon aina paremmaksi kuin vaikkapa bmw.
Muusta en tiedä, mutta minusta nuo antavat melko objektiiviset kuvat autoista, ainakin suurilla tarkasteluväleillä.
Kestämisiin liittyen saabit ovat eri maissa julkaistuissa katsastustilastoissa usein bmw:tä paremmin menestyneitä. Myös turvallisuus vertailuluokissa 9-3 vs. 300 ja 9-5 vs. 500, saabi on kaikenkaikkiaan parempi.
Ja vielä, kun ottaa käyttäjien mielipidettä autostaan mittaavan "merkkien merkki"-tutkimuksen huomioon, ei voi välttyä ajatukselta, että bemaristit yksinkertaisesti jutuissaan vetävät enemmän kotiinpäin kuin vaikkapa saabistit
Subjektiivista...subjektiivista...
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Mitenkään muuten juttuun ottamatta kantaa niin tämä osuus kuulosti vähän hassulta. Onhan se ihan välityksistäkin kiinni, Micra vitosella kiertää aika reippaasti enemmän kuin Saab vitosella 60km/h vauhdissa. NG-saabeissa lienee niin pitkät välitykset, ettei tuossa vauhdissa isoimmalla vaihteella ahdin ole vielä spoolannutkaan, mikä selittää laiskuuden.lumikki kirjoitti: Moottorin käytöksen vertailu on tietysti jo koko- ja tyyppierojen takia vähintään kyseenalaista mutta tässä kaiken uhallakin siltäkin osastolta pari havaintoa: Bemu veti vitosvaihteella kuuttakymppiä ylämäkeen suvereenisti, Saapikas tarvitsee kaksi pykälää pienempää. Kummallisempaa on se, että vaimon Micra 1,0 koneella kestää hyvin (tasaisella) kaasun painamisen pohjaan vitosella kuudestakympistä mutta Saappi ei.![]()
Bemarin välityksiä en tunne, mutta tokihan 6-pyttyinen ja iskutilavuudeltaan isompi kone vetää ihan alakierroksilla (kun ahdin ei ole vielä herännyt) puhtaammin kuin 4-pyttyinen. Mutta ohituskiihtyvyydessä puolestaan turbo kyllä pesee vaparin kevyesti..
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
-
Rommitommi
- "Hölösuu"
- Viestit: 2739
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
Joskus olin kyydissä 6-vaihteisessa manuaali BMW 850:ssä. Ei muuten kone pahemmin nikotellut vaikka parissakympissä laitto kutosen päällelumikki kirjoitti:
Moottorin käytöksen vertailu on tietysti jo koko- ja tyyppierojen takia vähintään kyseenalaista mutta tässä kaiken uhallakin siltäkin osastolta pari havaintoa: Bemu veti vitosvaihteella kuuttakymppiä ylämäkeen suvereenisti, Saapikas tarvitsee kaksi pykälää pienempää. Kummallisempaa on se, että vaimon Micra 1,0 koneella kestää hyvin (tasaisella) kaasun painamisen pohjaan vitosella kuudestakympistä mutta Saappi ei.![]()
Jos kenet hyvänsä olisi laittanut autojen kyytiin silmät sidottuina ja ajellut erilaisilla teillä ja nopeuksilla, olisi jokaisen arvaus ollut että yli 10 vuotta vanhemmssa bemarissa ollaan paljon uudemman auton kyydissä.
Tarkoitukseni ei ole tässä mollata yhtä ja kehua toista. On vain aivan selvää että eri hintaluokan autoissa on valtavia eroja laadussa. Todellinen laatu tulee kuitenkin esiin vasta iän myötä.
Jakso vielä jotenkin kiihtyäkkin
Saabissa on kuitenkin hemmetin pitkät välit, ainakin og9-3:ssa ja 9-5:ssä. Satasessa kiertää just paritonnia. Micran kone huutaa leipää jo tossa vaiheessa
Kyllä sen laaduntunnun huomaa jo parin viikon jälkeen. Ei halua palata huonompaan.
Ei se E34 biimeri mikään kummonen ole nykysiin verrattuna, ei edes hiljainen. IMHO
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
-
Henkka #2283
- "Hölösuu"
- Viestit: 2919
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Heh, kakstoista pyttynen ja viislitranen...Rommitommi kirjoitti:Joskus olin kyydissä 6-vaihteisessa manuaali BMW 850:ssä. Ei muuten kone pahemmin nikotellut vaikka parissakympissä laitto kutosen päälle![]()
Jakso vielä jotenkin kiihtyäkkin![]()
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Arvasin että pari mielipidettä saatta kirvoittaa jos lähtee saappia vertaamaan johonkin muuhun.
Sanottakoon se nyt vielä uudestaan että em. kokemukset on hyvin subjektiivisia ja helposti vielä värittyneitäkin kun nykyinen auto on ollut muutaman viikon ja edellinen niin pitkään että tietenkin tottumuskin näyttelee jotain roolia.
Kyllä mä jo kohta kehun saapikasta maasta taivaaseen enkä kuunapäivänä usko että siinä mitään vikaa vois koskaan ollakkaan...
No, takasin asiaan: Saappi onkin sitten ylivoimainen tossa em. vertailussa kun arvioi turvallisuutta, taloudellisuutta ja tilojen monikäyttöisyyttä. Muutenkin on jo ehtinyt syntyä sellainen käsitys että merkki on jotenkin aliarvostettu, siis että auto on paljon parempi kuin tehtaan/maahantuojan/jälleenmyyjien markkinoinnin kautta luoma mielikuva. Kaivelin tossa vähän autolehtiä katsoakseni mitä esim. tästä OG 9-3:sta löytyy ja taisi olla 1/2000 TM jossa saapikas näytti pakoputken päätä ihan kattavalle joukolle paljon kalliimpiakin kaukaloita.
Antakaa nyt vaan vähän aikaa tulla tosiuskovaiseksi niin kyllä täältä rupee tulemaan paatoksellista ja kritiikitöntä ylistyslaulua Saappaalle!
Kyllä mä jo kohta kehun saapikasta maasta taivaaseen enkä kuunapäivänä usko että siinä mitään vikaa vois koskaan ollakkaan...
No, takasin asiaan: Saappi onkin sitten ylivoimainen tossa em. vertailussa kun arvioi turvallisuutta, taloudellisuutta ja tilojen monikäyttöisyyttä. Muutenkin on jo ehtinyt syntyä sellainen käsitys että merkki on jotenkin aliarvostettu, siis että auto on paljon parempi kuin tehtaan/maahantuojan/jälleenmyyjien markkinoinnin kautta luoma mielikuva. Kaivelin tossa vähän autolehtiä katsoakseni mitä esim. tästä OG 9-3:sta löytyy ja taisi olla 1/2000 TM jossa saapikas näytti pakoputken päätä ihan kattavalle joukolle paljon kalliimpiakin kaukaloita.
Antakaa nyt vaan vähän aikaa tulla tosiuskovaiseksi niin kyllä täältä rupee tulemaan paatoksellista ja kritiikitöntä ylistyslaulua Saappaalle!