Enemmän ääntä(kö) dumpilla?

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Tuumer
"Turbo"

Viesti Kirjoittaja Tuumer »

Harrimatias kirjoitti: Elikkä jahka saan pikkuprojektin alkamaan ni voisinhan kokeilla miltä tuo dumppi kuulostaa.. jossei miellytä niin laitetaan byssi takas :wink:
Vielä kun jostain selviäisi mikä dumppi antaa parhaimmat pihinät ja toimivuuden...
Kannattaa varmaan valita jollakin tapaa säädettävä malli, jotta jousen kireyttä voi säätää. Ainakin Forgen dumpeissa voi sisään vaihtaa jäykempää/löysempää jousta ja näin hienosäätää sen toimintaa.

Aikaisemmissa keskusteluissa on Paten dumppia kehuttu kovin, löytynee haulla.

btw. jos tarvitset vielä kuvaa ennen ja jälkeen asennuksen niin voin sellaiset s-postilla paiskata. Oli FTP-siirron kanssa ongelmia niin en saanut niitä nettiin esille.
Harrimatias
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Harrimatias »

Tuumer kirjoitti:
Harrimatias kirjoitti: Elikkä jahka saan pikkuprojektin alkamaan ni voisinhan kokeilla miltä tuo dumppi kuulostaa.. jossei miellytä niin laitetaan byssi takas :wink:
Vielä kun jostain selviäisi mikä dumppi antaa parhaimmat pihinät ja toimivuuden...
Kannattaa varmaan valita jollakin tapaa säädettävä malli, jotta jousen kireyttä voi säätää. Ainakin Forgen dumpeissa voi sisään vaihtaa jäykempää/löysempää jousta ja näin hienosäätää sen toimintaa.

Aikaisemmissa keskusteluissa on Paten dumppia kehuttu kovin, löytynee haulla.

btw. jos tarvitset vielä kuvaa ennen ja jälkeen asennuksen niin voin sellaiset s-postilla paiskata. Oli FTP-siirron kanssa ongelmia niin en saanut niitä nettiin esille.
Juu jos kerkiät laittaa kuvat harriraatikainen@hotmail.com ni jees.
Juu tuo paten dumppi on mielessä käynyt kun lueskellut noita aiheitasamoin tuo forge.
Yksi asia mikä painaa mieltä että mitä tuolla dumpin säädöllä ajetaan takaa? byssejä ei taida tarvita säätää ainakaan?

Ja tuohon projektiin liittyen, jos jollekin maistuu pienimuotoiset korvaukset jossakin muodossa niin apuja kaivattaisiin noiden tulevien projektien kanssa... 8)
Saab 900 2.0t Cab -97
Tuumer
"Turbo"

Viesti Kirjoittaja Tuumer »

Mun mielestä mäntämallisia bypasseja voidaan säätää samoin kuin dumppeja. Isommilla paineilla pitäisi myös dumpin tai bypassin olla jäykempi.

Dumppia asentaessa kannattaa varautua uusimaan se ohut letku samalla, ainakin mulla se lähes mureni sormiin. Sopivaa letkua saa ainakin Motonetista tai muista autotarvikeliikkeistä.
Harrimatias
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Harrimatias »

Tuumer kirjoitti:Mun mielestä mäntämallisia bypasseja voidaan säätää samoin kuin dumppeja. Isommilla paineilla pitäisi myös dumpin tai bypassin olla jäykempi.

Dumppia asentaessa kannattaa varautua uusimaan se ohut letku samalla, ainakin mulla se lähes mureni sormiin. Sopivaa letkua saa ainakin Motonetista tai muista autotarvikeliikkeistä.
Sen verran jäykkä on hakusessa joka kestäisi n.300hv:n tuoman rasituksen...
Saab 900 2.0t Cab -97
Vastaa Viestiin