Tuolla mun sivuilla on ne käppyrät? Siis öh? Miten vois olla ongelmia katsastuksessa? Vakio poksi, vakio säädöt? jne... Paikat kunnossa. Kolme viikoa sitten hain leiman enkä tehnyt muuta kuin tarkistin valot ja että jarrulevyt ja palat on ok. Niin ja koneessa ei ole muuta "viriä" kuin tuo 3" DP ja tuo bleedi. Jos ei tuota kanne hierontaa lasketa (korkeintaan huonontava tekijä tuossa yhtälössä).
Noista dyno päivän tuloksista sen verran että paineita on nyt tuon mittaus päivän jälkeen nostettu 0.9bar -> 1.1-1.3bar
Ajettavuus? No TO4 kävi kokeileen tuota kotteroa ja kävin minäkin hänen kulkinetta testaan... sieltä varmaan tulee kommenttia ajettavuudesta.
Enemmän näkyy katsastus kikkailuja olevan näissä boksi malleissa.
Tuosta koneen iästä sen verran että totta kai se lyhentää ikää jos otetaan ulos tehoa enemmän? Mutta onko sen väliä kestääkö 200tkm vai 400tkm?
Ei mulle ainakaan... Laitetaan uutta konetta kun sanoo poks? Jos näin halvalla tulee hevoset kotiin niin laitan poksi rahat mieluusti uuteen koneeseen kuin softan näpyttelijälle.
V-M
DOC-Powerin ohjelma???
Ilmaisin vissiin itseäni huonosti.V-M kirjoitti:Tuolla mun sivuilla on ne käppyrät? Siis öh? Miten vois olla ongelmia katsastuksessa? Vakio poksi, vakio säädöt? jne... Paikat kunnossa.

Sen lisäksi jos tekemäsi muutokset ovat paras tapa nostaa auto tehoa, niin miksi sitten porukka maksaa useita kertoja enemmän chipistä? Johtuisikohan siitä että asiaan vaikuttavat muutikn seikat? Esim helppous? Ihmisitä on tullut mukavuudenhaluisia, ei haluta "ruuvata" autoa tai viedä sitä satojen kilometrien päähän pajalle säädettäväksi.
Autosi on automaatti. Onko kokemusta miten kyseinen kokoonpano toimii manuaalissa?V-M kirjoitti:Ajettavuus? No TO4 kävi kokeileen tuota kotteroa ja kävin minäkin hänen kulkinetta testaan... sieltä varmaan tulee kommenttia ajettavuudesta.
Jos softan saa minuuteissa pois päältä, niin ei tarvi kikkailla.V-M kirjoitti:Enemmän näkyy katsastus kikkailuja olevan näissä boksi malleissa.
V-M kirjoitti:Tuosta koneen iästä sen verran että totta kai se lyhentää ikää jos otetaan ulos tehoa enemmän? Mutta onko sen väliä kestääkö 200tkm vai 400tkm?
Ei mulle ainakaan... Laitetaan uutta konetta kun sanoo poks? Jos näin halvalla tulee hevoset kotiin niin laitan poksi rahat mieluusti uuteen koneeseen kuin softan näpyttelijälle. .

Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Jooo ja mäkin tuolla ylempänä totesin vaan btw että on muuten v*tun kalliita noi chipit, ei sen kummempaa. Taidettiin ymmärtää väärin.
Itse neljä softaa ostaneena monasti miettinyt että mahtaa olla kannattavaa bisnestä tuo tsippailu kun isketään asiakkaan toimittama ecu tietokoneeseen ja monistetaan tähän vain tuo uudelleen koodattu softanpätkä. Muutama näppäily ja asetetaan asiakkaan niin halutessa vaikka 1.5bar overboosti tms.
Kiitos ja tervetuloa uudelleen ostamaan väkevämpi softa.

edit: hymiöitä.
Itse neljä softaa ostaneena monasti miettinyt että mahtaa olla kannattavaa bisnestä tuo tsippailu kun isketään asiakkaan toimittama ecu tietokoneeseen ja monistetaan tähän vain tuo uudelleen koodattu softanpätkä. Muutama näppäily ja asetetaan asiakkaan niin halutessa vaikka 1.5bar overboosti tms.

edit: hymiöitä.
Viimeksi muokannut NG900T, Ke Heinä 27, 2005 15:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
-
- "Turbo"
Tekisit sen softan itse, jos se on kerran noin helppoa.NG900T kirjoitti:Jooo ja mäkin tuolla ylempänä totesin vaan btw että on muuten v*tun kalliita noi chipit, ei sen kummempaa. Taidettiin ymmärtää väärin.
Siitahan sita maksetaan mita ei itse osata/voida tehda. Niin se vain on. Turha vikista ja valittaa.
'99 9-3 2.0T (185hp), Eibach Pro-Kit / Bilstein Sprint
Jep, huonosti kirjoitin myös...
Tarkoitukseni ei suinkaan ole mollata bokseja tai käyttäjiä. Boksi on ok, juurikin tuon helppouden vuoksi ja antaahan se turvallisuuden tunnetta siitä että "kyllä ne tietää mitä ne sinne asetuksiin laittavat".
Tuosta Doc softasta on mielestäni varsin vähän kokemuksia täälläpäin mutta tais tuolla naapurimaan foorumissa olla jotain juttua. Ja muistui mieleen että olikohan tuolla FF (VAG) foorumissa joitain käyttäjiä?
Niin kuten totesin kulkine on kaikin osin vakio (paitsi nuo mainitut) eli ei tarvi mitään säätöjä eikä kikkailua harrastaa.
VV suodatin on tosiaan huono jos suodatus kykyä verrataan normaali suodattimeen ja semmosta en laita käyttöautoon, vaikka sellainen tuossa harraste vehkeessä onkin mutta sekin on laitettu tilanpuutteesta johtuen.
Jep, jos ei osaa niin silloin maksaa sille joka osaa...
Kaveripiirissä on sellaisia jotka on ottaneet tuon prommin sisällön ja editoineet sitä ja polttaneet uuden ja homma toimii (735 turbo Bemu) ihan normaali textieditorilla ja ihan vakio L-jetin paketista.
V-M

Niin kuten totesin kulkine on kaikin osin vakio (paitsi nuo mainitut) eli ei tarvi mitään säätöjä eikä kikkailua harrastaa.
VV suodatin on tosiaan huono jos suodatus kykyä verrataan normaali suodattimeen ja semmosta en laita käyttöautoon, vaikka sellainen tuossa harraste vehkeessä onkin mutta sekin on laitettu tilanpuutteesta johtuen.
Jep, jos ei osaa niin silloin maksaa sille joka osaa...
Kaveripiirissä on sellaisia jotka on ottaneet tuon prommin sisällön ja editoineet sitä ja polttaneet uuden ja homma toimii (735 turbo Bemu) ihan normaali textieditorilla ja ihan vakio L-jetin paketista.
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Mulla oli BSR:n softa käytössä jonkun aikaa. Ei mitään ongelmia. En ainakaan itse havainnut nakutusta. Softa on sikäli näppärä että se on hetkessä asennettu tai otettu pois käytöstä. Otin softan pois, kun alkoi tuntua että perustehoillakin ennättää saada riittävästi sakkoja. Ja muutenkin oli ohjelmassa huoltoja ja ruostesuojausta, eikä tuollaisia tehoja viitsinyt jättää minkään tsupparin revitettäviksi. 350 NM:n vääntö kyllä tuntui aika isolta. Alkoi hiukan pelottaa että kestääkö kaikki paikat.
Uudestaan: kunhan nyt vaan totesin että melko kalliita noi softat.karvalakki kirjoitti:Tekisit sen softan itse, jos se on kerran noin helppoa.NG900T kirjoitti:Jooo ja mäkin tuolla ylempänä totesin vaan btw että on muuten v*tun kalliita noi chipit, ei sen kummempaa. Taidettiin ymmärtää väärin.
Siitahan sita maksetaan mita ei itse osata/voida tehda. Niin se vain on. Turha vikista ja valittaa.
Löysää ihmeessä pipoa - tai lakkia! Liekö kesälomat taas edessäpäin...

Saab 9-3x 2.0T BioPower -10