Nonniin!
Toiset ne asentelee vaan isompia ahtimia ja muuta suurempaa mutta itse keskityn sivuseikkoihin
Eikös se joku enemmän tietävä sanonut, että muiden laitteiden olisi vastattava kasvaneita tehoja..

Alkuperäinen B204&Garretin sisähalkaisijaltaan 5-6 mm alavesiputki banjoineen näyttää tältä:
(Öljyputki on alakautta katsottuna päällimmäisenä, mutta päitä ei näy)
Koska kukaan ei ollut vielä lähetellyt kuvia tai kertonut lisää yksityiskohtia, niin piti nostella autoa, poistella ahtoputkia, tehdä tutkimusta ja mittailla muoviletkulla tarvittavaa pituutta ja muotoa.
Näinollen menin muovisen puutarhaletkunpätkän kanssa Dunlop Hiflexiin, jossa teetin tälläisen PAKSUMMASTA teflonteräspunosletkusta, kuten 14/14mm banjo yläletkunikin aikaisemmin.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=27192
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=29121
Lisään pituustiedot piakkoin, joten voitte teettää samanlaisia halutessanne, kun mittaletkuni jäi autoon.
Olisi tietty myös kiva kuulla, jos tiedoille on muillakin käyttöä
Letku koostuu normaalista 14mm ahtimen Banjopäästä sekä 16mm (?) sisäkierrepäästä, joten päiden kulmilla ei ole merkitystä. Lisänä "adapteri" 16(?)/14mm. (Jos tekevät 2xbanjopäisiä, niin tehdessään väittävät, että päätyjen pitää olla "oikeissa" kulmissa, kun letku ei jousta "puneelle. Tämä on totta, mutta itse sain ylävesiletkun päätybanjon pyörimään säätöleukapihdeillä letkun sisällä, eli tarvittaessa päädyn säädettyä oikeaan kulmaan..)
Kierrepäässä täytyy olla erillinen adapteri, jossa molemmin puolin erikokoiset (16?/14mm) ulkokierteet sekä kartiopinnat. Lohkoon tulevan puolen (pienempää) kartiota ei hyödynnetä, vaan se tiivistetään kuparitiivisteellä lohkoon, kuten banjot yleensä. Alkuperänen banjo-banjo putki taipuu yli 90 asteen kulmassa heti irti lohkosta, joten banjo-banjo letku ei tule kyseeseen, koska letku ei taivu riittävän jyrkästi.
Reikä adapterissa on pienemmän (eli lohkon) puolella 5.5mm, joten porasin sen 8mm reijäksi, kuten letkun puolellakin parataakseni virtausta (Huom. Alkuperäinen putkikin on vain noin 5-6mm sisämitaltaan, joten poraus ei välttämätön.. mutta varmaakin suositeltava).
(Kuvassa on vielä poraamaton 5.5mm reikä adapterissa)
Ruuvasin lohkoon kiinni adapterin (22mm hylsyllä) ja sen jälkeen liitin ahtimelta tulevan letkun siihen kiinni.
Mielestäni letku istuu hienosti väliin, kun ei ota kiinni ahtimen pakopesään tai ahtimen alatukirautaan.
Ainoa havaittu seikka on se että käyttämäni paksu 9-10mm (sisämitaltaan!) oleva teflon teräspunosletku on sen verran paksua, että letku hieman koskettaa (toistaiseksi) vielä alkuperäistä ahtimen öljyputkea, mutta en usko tämän aiheuttavan kulumista putkissa/letkuissa, koska eivät hankaa toisiaan.
Havaittua.
- Ne 12mm kannalla olevat banjot ovat edelleenkin oikeasti tiukassa, joten suosittelen käyttämään kunnon 8 kulmaisia hylsyjä.
- Lohkossa olevan banjon irroittaminen tarvitsee mielellään nivelellä varustetun vääntövarren. Jatko ei mahdu, ellei irroita DP:tä. Ilman jatkoa taasen TV väännin ei mahdu kunnolla, koska väätövarsi osuu lohkoon.
- Jos ei ole nivelellä olevaa vääntövartta saatavilla, niin DP:n irroitus auttaa

- Ahtimen tukiraudan torksit oli varsin tiukassa. Torx avain lyheni noin pulttiin menevän 3mm verran ja luovuin ahtimen tukiraudan irroituksesta. Tämä olis helpottanut alavesiputken irroitusta ja alavesiletkun asennusta, mutta sain pujoteltua letkun ilman irroitustakin, kun hieman pähkäilin. Pitänee herkistellä vasalla pultteja..

- 22mm lenkkiavain on välttämätön alavesiletkun kiristämisessä "adapteriin"..
- PAKOSARJASSA on HALKEAMA!
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=31570
Tästä siis oma topic.
- Kirjoituskalja on LOPPU ja se on vakava asia nousuhumalassa..
Hook
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.