Senverran alako vaivaamaan että kopasin romukoppaa ja sieltä sen anturin. Diodi jossa 2.4V:n kynnysjännite lienee kuitenkin zeneri? Joka tapauksessa tärkeä elementti ja tulee asentaa takaisin jos on irronnut
Aikoinaan tein kylmänviileän analyysin ja totesin että innoissani ruiskuteltu kapiinin puhdistus silikooni oli löytänyt tiensä tuonne anturiin ja itsepintaisesti piti kiinni pölystä ja sai sen epätasapainoon. Puhdistus ja laitoin ensiavuksi ompelukone öljyä ja kappas sepäs alkoikin haurastuttamaan tuota muovia ja seurauksena oli vieläkin väljempi "laakeri". Ei muutakuin uutta ostamaan maksoi sillon kirjanpitoni mukaan 180mk.
Automaattisen ilmastoinnin lämpöanturi
Re: Automaattisen ilmastoinnin lämpöanturi
#3659
9000CS 2.0lpt -96
9-3 Cabriolet 2.0t/185hp -01
9000CS 2.0lpt -96
9-3 Cabriolet 2.0t/185hp -01
-
- "Kaasari"
- Viestit: 11
- Liittynyt: Ke Marras 07, 2007 00:20
Re: Automaattisen ilmastoinnin lämpöanturi
Kun nyt tämä ketju tuli aktiiviseksi, niin mainittakoon, että itse huolsin ko. pörisevän ropellin tällä veisuun:
- "Puuttuvan nappulan" (ropellin vieressä, mitä lienee full spec kaarassa tuossa, voi olla ettei tämä ohje toimi jos nappula on) suojakuori irti
- Ropellin suojakuori irti
- Tuhkakuppi pois
- Tuhkakupin pohja irti, kiinni vaan parilla-kolmella "kielellä", lähtee helposti ihan ehjänä, nimim "harjoiteltu on useampaan kertaan"
- Ropelli "kieliä" painamalla konsolin sisään
- Pujotellaan tuhkakupin reiän kautta ulos, helppoa nakkisormillakin ja johdot riittää mainiosti
- Puhallellaan ropelli pölyistä puhtaaksi ja öljytään (mulla WD40) akseli kevyesti
- Sama takaisinpäin
Ensi takaisinasennusyrityksellä kyllä jostain syystä ropellin runko joutui johonkin ihme vääntöön ja meteli ja jumitus oli kauhia, toisella yrityksellä toimi ja hiljaista on ollut siitä lähin. Olkaa tarkkoja.
- "Puuttuvan nappulan" (ropellin vieressä, mitä lienee full spec kaarassa tuossa, voi olla ettei tämä ohje toimi jos nappula on) suojakuori irti
- Ropellin suojakuori irti
- Tuhkakuppi pois
- Tuhkakupin pohja irti, kiinni vaan parilla-kolmella "kielellä", lähtee helposti ihan ehjänä, nimim "harjoiteltu on useampaan kertaan"
- Ropelli "kieliä" painamalla konsolin sisään
- Pujotellaan tuhkakupin reiän kautta ulos, helppoa nakkisormillakin ja johdot riittää mainiosti
- Puhallellaan ropelli pölyistä puhtaaksi ja öljytään (mulla WD40) akseli kevyesti
- Sama takaisinpäin
Ensi takaisinasennusyrityksellä kyllä jostain syystä ropellin runko joutui johonkin ihme vääntöön ja meteli ja jumitus oli kauhia, toisella yrityksellä toimi ja hiljaista on ollut siitä lähin. Olkaa tarkkoja.
9-3 Cabrio lpt A -01
Re: Automaattisen ilmastoinnin lämpöanturi
Itsekin putsailin tuon ropellin ja kun sitä siinä koekäytin niin huomasin että outoa zirkutusta tulee muualtakin. Äänenlähteeksi ilmeni lämppärin askelmoottori joka säätelee kabiiniin tulevaa lämpötilaa. Se ei tuntunut osaavan päättää oikeaa lämpötilaa, meni edestakaisin pieniä liikkeitä, ja siitä tuli tuo ääni. Taisi hypätä hieman aiheesta...
9-3 1.8 farkku -09, 900 aero T16-SLM/2520" -84 kesäpirssi
-
- "Kaasari"
- Viestit: 11
- Liittynyt: Ke Marras 07, 2007 00:20
Re: Automaattisen ilmastoinnin lämpöanturi
Niin, enkös juuri tuossa yllä esittänyt tietämättömyyteni, että mitä siinä paikassa full spec-autossa on ja että lieneekö siinä oleva vitkutin tekee konsolin sisuksesta niin ahtaan, että tuhkakupin kautta ei mahdu operoimaan (ja joutuu sivupaneleita irroittelemaan). Omassani, joka ei ole full spec, mahtuu operoimaan ropellia tuhkakupin kautta. Ehkäpä lauserakenteeni oli epäselvä.Mimmi kirjoitti:"Full spec-autossa EI OLE puuttuvia nappuloita.kartsamasa kirjoitti:Kun nyt tämä ketju tuli aktiiviseksi, niin mainittakoon, että itse huolsin ko. pörisevän ropellin tällä veisuun:
- "Puuttuvan nappulan" (ropellin vieressä, mitä lienee full spec kaarassa tuossa, voi olla ettei tämä ohje toimi jos nappula on)
Mites, onko se lasinen kattoluukku peltiluukun etu- vai takapuolella?
Kattoluukkukysymystä en oikein ymmärrä, kun ei omaani sellaista varmaan ole saanut edes lisävarusteena.
9-3 Cabrio lpt A -01
Re: Automaattisen ilmastoinnin lämpöanturi
Eilen voitelin omasta autostani tuon hyrrän, ja ainakin vielä on hiljainen ja toimii. Tosiaan tuhkakupin kautta on helppo ja nopea irrottaa, ei kannata enempää purkaa - mitään ihmeellistä sorminäppäryyttä ei tarvita.
Re: Automaattisen ilmastoinnin lämpöanturi
marmoritiskiltäkään ei maksa muistaakseni montaa kymppiä... että jos ei jaksa alkaa kikkailemaan. tää osa tekee poikkeuksen alkuperäisosien ja etenkin antureiden hinnottelussa. joku 30e muistaakseni. tai sit muistan ihan väärin. isäpapan autosta joskus piti vaihtaa, omassa kolkissa surisee välillä normaalia äänekkäämmin, mut ei varsinaisesti häiritse.
2010 9-3 SC TiD Vector A6
Krooninen saabismi kulkee suvussa!
"A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster"
Krooninen saabismi kulkee suvussa!
"A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster"