Koni Sport Kit --> Kolahtelua alustasta.

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3132
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Tämä nyt on aika epätodennäköinen vaihtoehto mutta joskus on se yläpää joko liian kireellä tai löysällä joka aiheuttaa tuon kolahduksen.

Ja tuon putki homman huomasin omassa että kolahtaa isommissa möykyissä putki siihen panharttiin tuolla alusta paketilla.

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

saab9-3t kirjoitti:Tai sitten pakoputki ottaa kiinni taka-akseliin..oon kuullu juttua et se on mahollista madalletuissa 9-3:sissa..
Mulla on säädettävä kiinitys ks. kuva hitsaussaumat ei ole enään tuollaiset

:lol:

http://members.surfeu.fi/se93tbo/JT%20kiinitys.JPG
9-3.1972
Jyke
"Kaasari"
Viestit: 9
Liittynyt: To Huhti 20, 2006 17:43
Paikkakunta: T.R.E

Viesti Kirjoittaja Jyke »

Konit asennettu 93-01 ja tuo paljon mainittu kolahtelu ilmaantui.
Ääni kuuluu mielestäni takaoikealta mut pajalla väittivät et putki ei ainakaan ota kiinni mihinkään vaikka perää painelee alas. Jouset ym näyttäis olevan OK paikoillaan.

Onko nyt jollain jotain fakta poppakonstia millä tämän monttuun ajaessa ilmaanuvan kolahduksen saa pois? Vieläkin silti epäilen tota pakaria. Tarttee huomenna kattoo ihan omin silmin.
Tuntuu et monella on tää saman tyyppinen vika, joten epäilisin et samasta johtuu.
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

Jyke kirjoitti:Konit asennettu 93-01 ja tuo paljon mainittu kolahtelu ilmaantui.
Ääni kuuluu mielestäni takaoikealta mut pajalla väittivät et putki ei ainakaan ota kiinni mihinkään vaikka perää painelee alas. Jouset ym näyttäis olevan OK paikoillaan.

Onko nyt jollain jotain fakta poppakonstia millä tämän monttuun ajaessa ilmaanuvan kolahduksen saa pois? Vieläkin silti epäilen tota pakaria. Tarttee huomenna kattoo ihan omin silmin.
Tuntuu et monella on tää saman tyyppinen vika, joten epäilisin et samasta johtuu.
Mulla ainakin ottaa kii, mutta johtuu 3" JT:n putkesta :wink:
9-3.1972
Jyke
"Kaasari"
Viestit: 9
Liittynyt: To Huhti 20, 2006 17:43
Paikkakunta: T.R.E

Viesti Kirjoittaja Jyke »

Ei siellä mikään näytä ottavan kiinni. Auto on vakioputkella. Tänään kun ajeli oikeen "kunnon" vauhdeilla monttuihin niin kolina/naksuna tuntu vähentyvän. Enää ei juuri huomaa kuin isoimmissa routatöyssyissä.

Heti nosturilta laskettaessa kolahdus oli äänekkäin, joten epäilen et ääni vois tulla takatukivarren puslasta. Nosturilla kun väänteli kangella tukivartta/puslaa niin tuntu et repsikan puoli on väljempi. Madalluksen jälkeenhän toi tukivarren kulma on muuttunu aika lailla ja välys voi olla siirtynyt eri paikkaan aiheuttaen hetkenaikaa tuota naksahtelua??? Puslassa ei tunnu väljää mutta kumi tuntuu antavan enemmän periksi kuin kuskinpuoli. Selkeesti kuitenki kyseessä on oikee puoli kun pudottaa rotvallilta oikeen takapyörän niin kuuluu kolahdus.
Paikallaan ei ääntä pidä vaikka hyppii vetokoukunpäällä jouset lähes pohjaan.
Onko muilla poistunut äänet ajan saatossa?

Hulluks tulee tän vehkeen kaa kun ajattavuuden sai hyväksi niin kaupanplle tulee sit tällasta :evil:
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2224
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Viesti Kirjoittaja Hook »

Olethan tarkastanut että niiden puslien, jotka ovat korissa kiinni, läpipultit ovat oikeasti tiukalla? Meinaan jos ovat vaan mukamas tiukalla, niin kolahtelevat kivasti satunnaisesti eri asentoon. (pusla pääsee heilahtamaan 1-2mm laippojen välissä, koska pultti ei ole tiukka koriin, eikä holkkiin. )

Itsellä kolahteli satunnaisesti kun pusla siirtyi eri kohtaan, kun ajoi töyssyyn, eli kolahdusta ei tullut välttämättä joka kerta, koska pusla saattoi jäädä eri kohtiin laippojen välissä. (sen verran tiukalla oli pultti kumminkin.)
Suosittelen löysäämään hieman pulttia ja kiristämään uudelleen, niin vika ei sen jälkeen voi olla ainakaan tästä syystä.
Kiristyksen pystyy tekemään kohtuu helposti jopa hieman takanurkkia tunkilla nostamalla, eikä rengasta tarvitse irroittaa, kun tuo pultti/mutteri on takapyörän etupuolella melko lähellä tunkin korvakkoa.

Nimimerkillä: takakontissa matkustellut aikoinaan tästä syystä..

Hook
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Vastaa Viestiin