Rear Anti-Roll Bar NG900 / 9-3

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
9-3 Coupe
"Kaasari"
Viestit: 31
Liittynyt: Pe Huhti 02, 2004 09:33
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja 9-3 Coupe »

Sammy 9-3 kirjoitti:On se ihan hyvä. Mulla ollut alla jo muutaman viikon. Alkuperäinen on ihan lelu tohon verrattuna ja sen saa väännettyä mutkalle ihan omin voimin

Auto menee motarilla/kovissa vauhdeissa tasaisemmin ja jämäköittää takapäätä tuntuvasti. Pitäisi kuulemma auttaa puskemiseen mutta lunta niin paljon ettei oikeen osaa vielä sanoa.
toinen plussa ko. tangolle. itellä on toi mpperformance.com:in versio, joka asennettiin T:n clämpin kanssa samaan aikaan. puslat ja muut laitettiin jo aikaisemmin. vetely hävis (kiitos Tevisu!), ja alustaan tuli johdonmukaisuutta ja selkeää jämäkkyyttä. perä tuntuu irtoavan liukkaalla ehkä aavistuksen verran helpommin.

ei uskois, mutta nyt on ollut 9-3:llakin ilo ajella :D
9-3 Coupe 2.0T
9-3Tid
"Hirsch"
Viestit: 800
Liittynyt: Ke Heinä 16, 2003 10:04
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja 9-3Tid »

peinu kirjoitti: Tuo $90 on euroiksi muunnettuna 150e ellei kovin massiivista .
8O Onpas kurssit muuttuneet...jokunen aika sitten eurolla sai taalan vai muistankohan väärin?
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

se kurssi riippuu siitä kimppatilauksesta.

Jos tilaat yksin, voi olla että 150e ei riitä.
Viimeksi muokannut peinu, Pe Helmi 24, 2006 12:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
HMK
"Hölösuu"
Viestit: 1239
Liittynyt: Su Syys 07, 2003 14:01
Paikkakunta: Espoo/Huittinen

Viesti Kirjoittaja HMK »

Miten olisi kromattuna 200 eur, auton väriin sävytettynä 250 eur, erikoispaksu 300 eur jne. :lol:
Audi A6 Abt AS6R -623Nm
Golf Gti 320 -14
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

Mulle kans tollanen sit !
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2224
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Viesti Kirjoittaja Hook »

minä voisin ottaa kans, kun hinta kohtuullinen.. Ei mitään viittä sataa.. :)

Hook
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Juusokas
"Hirsch"
Viestit: 722
Liittynyt: Ma Huhti 12, 2004 23:07
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Juusokas »

Löytyis mullakin tuolle käyttöä, toisaalta pitäisköhän tilata se suoraa Genuinesaabilta, oli muuten aika monta muutakin houkuttelevaa osaa tarjolla...
SS-K #1367 \ STCF #44
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
HMK
"Hölösuu"
Viestit: 1239
Liittynyt: Su Syys 07, 2003 14:01
Paikkakunta: Espoo/Huittinen

Viesti Kirjoittaja HMK »

Juusokas kirjoitti:Löytyis mullakin tuolle käyttöä, toisaalta pitäisköhän tilata se suoraa Genuinesaabilta, oli muuten aika monta muutakin houkuttelevaa osaa tarjolla...
Eikös tuo Genuinesaab ole jenkeissä? Hinnan ja postikulujen päälle tulee sitten 22% alv ja tulli varmaankin noin 3 %.

Tilasin tuossa taannoin vanhaan autooni kojetaulun jenkeistä ja harmitti nuo verot sen hinnan päälle. Siksi mieluummin ostaisi EU-alueelta. Saisivat nuo jenkkifirmat pistää haarakonttoreita EU:hun :D
Audi A6 Abt AS6R -623Nm
Golf Gti 320 -14
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

9-3Tid kirjoitti:
peinu kirjoitti: Tuo $90 on euroiksi muunnettuna 150e ellei kovin massiivista .
8O Onpas kurssit muuttuneet...jokunen aika sitten eurolla sai taalan vai muistankohan väärin?

vakain $90 + mahdollinen käsittelymaksu + posti $40 + 3%tulli + 22%ALV = väh. $163 -> 150e

$90 = 150e MOT

:)

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Sammy 9-3
"Ruisku"
Viestit: 106
Liittynyt: Ti Loka 18, 2005 17:46
Paikkakunta: ItäHellsinki

Viesti Kirjoittaja Sammy 9-3 »

Itse tilasin Briteistä

http://www.elkparts.com/product_info.ph ... ts_id/1751

Tuli tilattua muutakin samalla niin kulut ei tuntuneet pahalta.

Tuollahan saa hinnan valittua euroinakin. 147€ maksaa.
Saab 9-3 2.0t sport business -00
deportivo
"Viggen"
Viestit: 535
Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 19:55

Viesti Kirjoittaja deportivo »

Jokos joku urhoollinen alkais tätä palikkaan vääntään ja kauppaamaan?
NG9-3 MY08 2.0T Vector Farkku
Mercedes CLS 500 Shooting Brake MY15
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

Pikkuisen tehty selvityksiä...
Vakaajan materiaaliksi kävisi jousiteräs, jonka työstäminen on melko helppoa. Terästä voi porata, taivuttaa jne. aivan normaalisti. Oikea lämpökäsittely työstöjen jälkeen tekee siitä vasta jousimaisen. Materiaali pitää karkaista hieman yli 800 asteessa ja sitten päästää.

Turvallisemmalta vaihtoehdolta (valmistajan kannalta) tuntuisi kuitenkin lisävahvistuksen tekeminen tuohon vakaajaan. Täytyy katsella vaihtoehtoja, joku putka muistaakseni teki niitä kolkkiin.
Shammy74
Matalapaineturbo
Viestit: 174
Liittynyt: Pe Syys 17, 2010 19:08
Paikkakunta: Vantaa

Re: Rear Anti-Roll Bar NG900 / 9-3

Viesti Kirjoittaja Shammy74 »

En löytänyt uudempaa keskustelua tästä anti-roll-bar:sta, joten vanhan nosto. Onko porukka asentanut noita ja onko tuosta ollut oikeasti niin paljon hyötyä ja iloa, kuin myyjäsivustojen käyttäjäarvosteluissa sanotaan? Itsellä menee Konin ja puslien asennus vasta keväälle ja ajattelin, että tuo http://www.elkparts.com/product_info.ph ... ts_id/1751 voisi olla talvea vasten sellainen halpa ajettavuutta ja turvallisuutta parantava toimenpide.
Saab 9-5 Aero Sedan "Black Edition" MY00 Biopower https://1drv.ms/i/s!As6Xgw_TfcKjg34ZAMAFw9VQdQ0P
Harrimatias
"Hölösuu"
Viestit: 1148
Liittynyt: To Touko 05, 2005 11:33
Paikkakunta: Vantaa

Re: Rear Anti-Roll Bar NG900 / 9-3

Viesti Kirjoittaja Harrimatias »

No alkuun ainakin tuntui että olisi jämäköittänyt kun omaan autoon tuli tuupattua.

Ja erään clubilaisen kyydissä kun olin sen jälkeen kun hän olisi asentanut ko. kapineen,
niin runttasi muutamiin mutkiin niin että mua alkoi hirvittää, mutta eipä puskenut siihen tapaan kuin oletin, vaan meinas jopa iskeä perää rinnalle ennemmin. Tiedä sitten oliko se hyvä.. mutta tais puskeminen vähentyä. Ei siitä haukkujakaan ole kuulunut?

Jatkakoon viisaammat ja kokeneemmat rattimiehet 8)
Saab 900 2.0t Cab -97
KAPU2
"Hölösuu"
Viestit: 1338
Liittynyt: Su Touko 18, 2008 09:35
Paikkakunta: PKS

Re: Rear Anti-Roll Bar NG900 / 9-3

Viesti Kirjoittaja KAPU2 »

Eipä ole vielä tuota, mutta tarkoitus on hommata. En nyt talvea vasten "turvallisuusmielessä" lähtisi asentamaan, kun osan tarkoitus on muuttaa mutkakäytöstä neutraalimpaan suuntaan.

Mutta, onko kimppatilauksesta kiinnostuneita? 5kpl maksaisi PartsforSaabs.com :sta toimitettuna 726€. En rupea lähettelemään noita Suomessa, eli ainoastaan rahat ennen tilausta + nouto Vantaalta.
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
Vastaa Viestiin