Tehtaan virisarja

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
uusi93
"Aero"
Viestit: 462
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 09:03
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja uusi93 »

Turbo Sensonic kirjoitti:
koistha kirjoitti:
pade kirjoitti: Eikös tuon Hirschin sarjan mukana seuraa kaikki TÜV-paperit sun muut ?!
Ainakin ne mainostavat sivuillaan TÜV-hyväksyntää. Olisikin mielenkiintoista saada tuommoinen paperi ja se kourassa mennä katsastuskonttorille kyselemään suhtautumista muutoskatsastukseen ennen kuin ostaa satsin :lol:
Ainakin NG900 Turbo pitäisi periaatteessa pystyä muutoskatsastamaan tuolla Hirschin setillä. Setin antama teho on 222 hv, eli juuri 20% enemmän, kuin orkkis NG900 Turbon 185 hv. Eikös se 20% ollut tosiaan se maksimi, jonka tehoja sai nostaa malliston tehokkaimpaan malliin verrattuna? NG900:n tehokkain malli oli tuo Turbo, joten tarvitsiskohan noita jarrujakaan päivittää lainkaan?

OK, jokuhan voi silloin tietysti verrata NG900:sta ja OG9-3:sta toisiinsa, koska OG9-3:sta löytyy Aero- ja Viggen -malleja, mutta mielestäni tuo NG900:sta pitäisi käsitellä aivan omana mallinaan, koska mallimerkintä (NG900 :arrow: OG9-3) on muuttunut vuonna 1998.
Ymmärtääkseni nuo vertailuautot katsotaan mallivuosittain. Eli 900:n tehokkain malli on 185hp turbo ja siitä saa tehoja nostaa 20% muuttamatta alustaa ja jarruja. Tüv todistuksen pitäisi riittää muutoskatsastukseen, kunhan todistuksessa on selvitetty että melu- ja päästöarvot eivät muutu liikaa.
Mileo
"Kaasari"
Viestit: 47
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 20:24
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja Mileo »

Turbo Sensonic kirjoitti:Tavallaan tehtaan hyväksymä virityssarja on myös Hirschin 222 hv:n virityssarja. Maksoi muistaakseni suurin piirtein saman verran kuin tuo Saabin alkuperäinen virityssarja.

Tuota em. virityssettiä ei enää valitettavasti löytynyt Hirschin sivuilta, mutta varmaan se on vielä saatavissa. Sitä täytyisi kuitenkin kysellä Hirschiltä.

Täältä löytyy Hirschin viralliset jälleenmyyjät Suomessa:

http://www.hirsch-performance.ch/Conten ... DealerList
Kyselin Hirchiltä virisarjaa vm 97 2.0t tonnariin ja vastaus oli seuraava:

"yes we have a power upgrade for your car, but we do not recommend it by cars with more then 100000km.

We would need your ECU here in Switzerland for upgrading, please check if you already have the solenoid valve installed in your car? "

Hinnasta ei mitään maininnut vaan en kyllä erikseen kysynytkään. Tonnarin mittarissa on 140000 joten eipä siihen sveitsin poikien mielestä enää kannata viriä laittaa... eivät sentään paalausta vielä ehdottaneet :?
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Mileo kirjoitti:Kyselin Hirchiltä virisarjaa vm 97 2.0t tonnariin ja vastaus oli seuraava:

"yes we have a power upgrade for your car, but we do not recommend it by cars with more then 100000km.

We would need your ECU here in Switzerland for upgrading, please check if you already have the solenoid valve installed in your car? "

Hinnasta ei mitään maininnut vaan en kyllä erikseen kysynytkään. Tonnarin mittarissa on 140000 joten eipä siihen sveitsin poikien mielestä enää kannata viriä laittaa... eivät sentään paalausta vielä ehdottaneet :?
Aika ihme juttu. Ruotsalaiset virivalmistajat eivät aseta viritykselle mitään "takarajaa", joten ihme, että Hirschillä tekevät noin. Tästä saa vähän sellaisen käsityksen, että "viritä autosi meidän firman palikoilla, mutta myy se, ennen kuin 100000 km tulee täyteen" :wink:

Omassa NG900:ssa tulee kohta 215000 km täyteen ja pelittää Maptunin steg 4:n kanssa todella hyvin.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Vastaa Viestiin