
9-3:n kytkimestä?
Joo näin on. Tuli hätäpäissään katsottua päivällä väärin ja nyt kun tarkemmin katsoo niin PFS:llä nuo näyttävät oleva vanhaan satkuun ja tonnariin nuo tiivistesarjat. Ei siis uudempiin! Pahoittelut!Frostgrey kirjoitti:itse en kyllä löydä Elkpartsin tai PFS sivuilta 9-3/9-5 työsylinteriin mitään korjaus-sarjaa. 9-3:seen pää(poljin) sylinteriin löytyy kyllä.
Ja nyt viime hetken tietoa kytkimen toiminnasta.. kun painaa kerran poljinta niin vaihteen vaihto kangertaa, mutta kun painaa kahdesti perä jälkeen niin vaihde menee paremmin silmään. Mistä kielinee?
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
Eikös pääsylinteri eli poljinsylinteri joka ei vissiinkään ole ihan mahdoton vaihtaa?illu kirjoitti:Edelleen vaikuttais miun mielestä siltä työsylinteri-ongelmalta. Kohta ei tarvii laittaa mitään vaihetta silmään kun ne ei mene!Niitä on kuulema jokunen eekoon mukaan näissä mennyt.
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
Muutaman nestekytkinvaihdon perusteella ei ole mahdoton homma 
tuo koko kytkinpoljin häkkyrä saranoineen&pääsylintereineen on kolmella mutterilla autossa kiinni, josta 2 tulipellissä ja yksi kojelaudan runkoon. Ainoa kenkku on, että 2 mutteria pitää pyörittää konehuoneen puolelta mistä irroitetaan tuo pääsylinterin putken "pikaliitinkin" (ainakin ng900.. ja näyttäs epc:ssä olevan varsin samannäköisiä nuo 93:sen osat myös)
Helpoiten sinne pääsee käsiksi kuskinpuolen raidetangon aukosta, jossa tänään tuli vietettyä tovi, kun vaihdoin koko ohjaustehostimen ko aukon kautta. Vaihto edellytti ko. aukosta ohjaustehostiminen putkien irroittelua (myös sisäputket) sekä tietysti kiinnityspanta ennenkuin suostui tulemaan ulos..
Epc:n mukaan tuota sylinteriä saa erillisenä ja ehkä joku taitava voi onnistua sen vaihdossa ilman häkkyrän irroittamista. Kuskin jalkatilan verhoilut polvisuojia myöten pitää kumminkin tietysti purkaa.
Hook

tuo koko kytkinpoljin häkkyrä saranoineen&pääsylintereineen on kolmella mutterilla autossa kiinni, josta 2 tulipellissä ja yksi kojelaudan runkoon. Ainoa kenkku on, että 2 mutteria pitää pyörittää konehuoneen puolelta mistä irroitetaan tuo pääsylinterin putken "pikaliitinkin" (ainakin ng900.. ja näyttäs epc:ssä olevan varsin samannäköisiä nuo 93:sen osat myös)
Helpoiten sinne pääsee käsiksi kuskinpuolen raidetangon aukosta, jossa tänään tuli vietettyä tovi, kun vaihdoin koko ohjaustehostimen ko aukon kautta. Vaihto edellytti ko. aukosta ohjaustehostiminen putkien irroittelua (myös sisäputket) sekä tietysti kiinnityspanta ennenkuin suostui tulemaan ulos..
Epc:n mukaan tuota sylinteriä saa erillisenä ja ehkä joku taitava voi onnistua sen vaihdossa ilman häkkyrän irroittamista. Kuskin jalkatilan verhoilut polvisuojia myöten pitää kumminkin tietysti purkaa.
Hook
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Kytkin pelittää edelleen kohtuu hyvin. Jopa paremmin kuin tuossa välillä. Pitää nyt ainakin käydä tiistaina Saab-huollossa diagnosoimassa vika ja miettiä josko se kestäisi pääsiäiseen asti jolloin olisi tilat ja aikaa vaihtaa osa itse, jos kyse siis pääsynteristä. Säästäisi varmaan ainakin satasen?! Entäs se kytkimen ilmaus kun sylinteri on ollut välillä pois, joutunee tekemään? Ja tarvinnee sen paineilmavehkeen?Hook kirjoitti:Muutaman nestekytkinvaihdon perusteella ei ole mahdoton homma
tuo koko kytkinpoljin häkkyrä saranoineen&pääsylintereineen on kolmella mutterilla autossa kiinni, josta 2 tulipellissä ja yksi kojelaudan runkoon. Ainoa kenkku on, että 2 mutteria pitää pyörittää konehuoneen puolelta mistä irroitetaan tuo pääsylinterin putken "pikaliitinkin" (ainakin ng900.. ja näyttäs epc:ssä olevan varsin samannäköisiä nuo 93:sen osat myös)
Helpoiten sinne pääsee käsiksi kuskinpuolen raidetangon aukosta, jossa tänään tuli vietettyä tovi, kun vaihdoin koko ohjaustehostimen ko aukon kautta. Vaihto edellytti ko. aukosta ohjaustehostiminen putkien irroittelua (myös sisäputket) sekä tietysti kiinnityspanta ennenkuin suostui tulemaan ulos..
Epc:n mukaan tuota sylinteriä saa erillisenä ja ehkä joku taitava voi onnistua sen vaihdossa ilman häkkyrän irroittamista. Kuskin jalkatilan verhoilut polvisuojia myöten pitää kumminkin tietysti purkaa.
Hook
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
Ilmaus onnistuu isolla poljennalla ja tappelulla apumiehen kanssa
tai sitten sellaisella noin 20e letkulla motonetistä, joka ruuvataan jarrunestesäilön korkiksi ja toinen pää letkusta eturenkaaseen, josta saadaa tarvittava paineilma.
Toimii.
Hook

Toimii.

Hook
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
No, laitoitko myös kuskin puoleisen tehostimen kiinnityksen tukevammaksi? Tästähän oli PKS-potkuissa puhetta.Hook kirjoitti:... kun vaihdoin koko ohjaustehostimen ko aukon kautta. Vaihto edellytti ko. aukosta ohjaustehostiminen putkien irroittelua (myös sisäputket) sekä tietysti kiinnityspanta ennenkuin suostui tulemaan ulos..
Hook
OT vastaus tähän väliin siis
Eli tutkittuani tota tulin siihen tulokseen, että sinne olisi kumin kanssa turha laittaa mitään, kun kumi oli muutenkin varsin puristuksissa ja koska tuo ohjaustehostimen kaula on D kirjaimen mallinen, ei pyöreä, niin mitään "liuskaa" sinne ei saa järkevästi. (eikä sunnuntai aamuna 05 aikaan hirveesti kaupatkaan ole auki... mistä olisi saanut sopivaa materiaalia..
)
Projektiosion alta löytyy juttua ja kuvia...
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=28925
Hook

Eli tutkittuani tota tulin siihen tulokseen, että sinne olisi kumin kanssa turha laittaa mitään, kun kumi oli muutenkin varsin puristuksissa ja koska tuo ohjaustehostimen kaula on D kirjaimen mallinen, ei pyöreä, niin mitään "liuskaa" sinne ei saa järkevästi. (eikä sunnuntai aamuna 05 aikaan hirveesti kaupatkaan ole auki... mistä olisi saanut sopivaa materiaalia..

Projektiosion alta löytyy juttua ja kuvia...
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=28925
Hook
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
No nyt on taas kytkytin kunnossa. Poljinsylinterihän sieltä oli mennyt ja sen vaihdolla tuli entiselleen, onneksi! Paikallisesta Saab-huollosta voi taas olla montaa mieltä... mutta se onkin sitten jo toinen tarina! Mutta aina ne jaksaa yllättää... ja negatiivisesti!
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
Eipä ollut pitkä ilo sylinterin vaihdolla... taas samanlainen kuin ennen vaihtoa eli joskus joutuu toisella painalluksella tehostamaan poljentaa että irrottaa kunnolla. Se on nyt sit vissiin sen koko kytkimen vaihto edessä? Mitä muuta kannattaa samalla uusia?hz81 kirjoitti:No nyt on taas kytkytin kunnossa. Poljinsylinterihän sieltä oli mennyt ja sen vaihdolla tuli entiselleen, onneksi! Paikallisesta Saab-huollosta voi taas olla montaa mieltä... mutta se onkin sitten jo toinen tarina! Mutta aina ne jaksaa yllättää... ja negatiivisesti!
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
Nyt se sitten tapahtui... kytkin meni lopullisesti vituiks. Kiva oli eilen Joensuu Lappeenranta väli ajella ilman kytkintä ja vielä keskustan läpi kotiin.
:D Onneks on pro-carilta osat ja torstaiks sain jo pajalle ajan.
Mystistä tässä on vielä se että kaksi viikkoa kytkin toimi aivan täydellisesti eikä tarvinnut kertaakaan ilmata taikka lisäillä nestettä... nyt vuotaa holona se alasylinteri. Että semmosta

Mystistä tässä on vielä se että kaksi viikkoa kytkin toimi aivan täydellisesti eikä tarvinnut kertaakaan ilmata taikka lisäillä nestettä... nyt vuotaa holona se alasylinteri. Että semmosta
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
Nyt on uudet osat paikallaan ja ongelmat jatkuu.. ainakin toistaiseksi kun se jäi pajalle taas yöksi. Eivät ilmeisesti saaneet sitä kunnolla ilmattua kun ei meinaa vaihteet mennä päälle millään ja puoleen matkaan asti kytkin on hervoton. Muita vika ideoita? Usko meinaa meikäläiseltä loppua tämän kytkinongelman kanssa...
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
Ilmaaminen on varsin kenkku homma ilman apuvälineitä ng900/9-3:ssa, kun tuo ottoletkukin tekee S-mutkaa sen verran paljon.... Itse olen 2 nestekytkintä ilmannut polkemalla ja voin sanoa, että varsin kenkku ilmattava, kun molemmilla kerroilla meni kyllä enemmän kuin 1/2h, ennenkuin oli siedettävä....
Viimeisimmässä kytkinrempassa homma hoitu muutamassa minuutissa motonetin "letkulla", eli toisessa päässä 2m letkua jarrunestesäiliön korkkin tilalle käyvä "korkki" ja toisessa auton pyörän venttiiliin käyvä nippa, josta otetaan järjestelmään kohtuullinen 1-2bar paine. Tämän jälkeen vain avataan hieman ilmausruuvia, ja vot! uudet nesteet ilman ilmaa kytkimessä.
Hook

Viimeisimmässä kytkinrempassa homma hoitu muutamassa minuutissa motonetin "letkulla", eli toisessa päässä 2m letkua jarrunestesäiliön korkkin tilalle käyvä "korkki" ja toisessa auton pyörän venttiiliin käyvä nippa, josta otetaan järjestelmään kohtuullinen 1-2bar paine. Tämän jälkeen vain avataan hieman ilmausruuvia, ja vot! uudet nesteet ilman ilmaa kytkimessä.

Hook
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.