9-3 laatikko/maptun steg 1

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3859
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Itselläni entisestä autostani NG900 Turbo ja nykyisestä Maptun Stage-1 :sellä piristetty OG9-3:sen vaihteistot ovat kestäneet oikein hyvin. Mielenkiinnolla seuraillen nykyistä Saabbia tuolla virityssetillä. Jo taisi joku vuosija sitten autokoulun opettajakin kehuvan itse vaihteistonvaihtamistani, joka tuli opittua isännältä.

Eli omat ohjeet, jos niitä saa antaa ovat: sopivimmalla kierrosalueella vaihdetaan vaihde aivan rauhassa jämptisti ihan loppuun asti koloonsa (jolloin vaihde suorastaan kuin itsestään menee paikoilleen), niin varmasti pitää, ettei tavallaan huulelle jää rutisemaan sitten ollenkaan. :wink: Pakit ja etumatkaan menevät vaihteistot ovat kestäneet ainakin tällä tyylillä meillä päin oikein hyvin jokaisessa autossa.

Ainoastaan Valtra 6300 vm. 2001 on alkanut jo kulumaan... :lol: Täytyy myöntää, vaikkei asiaan nämä traktoripuolet eivät tähän foorumiin liity, niin fiatin vaihteistosta olen enemmän pitännyt. :wink: Saman tyyppinen kuin Sport Sedaneissa - erittäin jämäkkä lyhyt liikkeinen vaihteisto, joka yleensä pelaa hyvin.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
jthing
"Aero"
Viestit: 301
Liittynyt: Ma Elo 22, 2005 15:10
Paikkakunta: Vancouver

Viesti Kirjoittaja jthing »

Eihän LPT stege 1 nosta tehoja kuin aeron tasolle joten senkin puolesta pelaa. Itselläni on ollut 1 ng900 ja 2 9-3 autoa ja kaikilla ajoin mittarilukemaksi yli 200tkm. Ei ole porsinut mistään muualta kuin eräässä autossa kytkimestä. Turbotonta ei kannata ostaa, turbo tuo lisätehoa ja ajettavuutta helposti ja kyllä kestää. Ainoa heikko lenkki on itse turbo (siis se GT17). Aeron turbo kestää kyllä hyvin (15T).
9-5 Aero Wagon MY04
S-SK #2566, STCF #27
Vastaa Viestiin