Itselläni entisestä autostani NG900 Turbo ja nykyisestä Maptun Stage-1 :sellä piristetty OG9-3:sen vaihteistot ovat kestäneet oikein hyvin. Mielenkiinnolla seuraillen nykyistä Saabbia tuolla virityssetillä. Jo taisi joku vuosija sitten autokoulun opettajakin kehuvan itse vaihteistonvaihtamistani, joka tuli opittua isännältä.
Eli omat ohjeet, jos niitä saa antaa ovat: sopivimmalla kierrosalueella vaihdetaan vaihde aivan rauhassa jämptisti ihan loppuun asti koloonsa (jolloin vaihde suorastaan kuin itsestään menee paikoilleen), niin varmasti pitää, ettei tavallaan huulelle jää rutisemaan sitten ollenkaan.
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Pakit ja etumatkaan menevät vaihteistot ovat kestäneet ainakin tällä tyylillä meillä päin oikein hyvin jokaisessa autossa.
Ainoastaan Valtra 6300 vm. 2001 on alkanut jo kulumaan...
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Täytyy myöntää, vaikkei asiaan nämä traktoripuolet eivät tähän foorumiin liity, niin fiatin vaihteistosta olen enemmän pitännyt.
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Saman tyyppinen kuin Sport Sedaneissa - erittäin jämäkkä lyhyt liikkeinen vaihteisto, joka yleensä pelaa hyvin.