Aero Vs. Boxter S

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
renner
"Viggen"
Viestit: 506
Liittynyt: Ke Maalis 23, 2005 14:01
Paikkakunta: ESPOO

Viesti Kirjoittaja renner »

Aero -01 n.20.000Eur / Porsche -05/06 n.85.000Eur
Eikä tämä mikään kehu threadi ole niinkuin NG koittaa sen nyt kääntää vään lähinnä ihmettelyä kannaltani.
No, mielipiteitä on yhtä paljon kuin p*****nreikiä.
S kirjain siinä oli persiissä ja tuplaputket kuten S:ssä kaikissa kuvissa muutenkin on.
Ja eikös niidenkin kulku ole rajattu 250Km/h
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

renner kirjoitti:Aero -01 n.20.000Eur / Porsche -05/06 n.85.000Eur
Eikä tämä mikään kehu threadi ole niinkuin NG koittaa sen nyt kääntää vään lähinnä ihmettelyä kannaltani.
No, mielipiteitä on yhtä paljon kuin p*****nreikiä.
S kirjain siinä oli persiissä ja tuplaputket kuten S:ssä kaikissa kuvissa muutenkin on.
Ja eikös niidenkin kulku ole rajattu 250Km/h
Ok, ihmetellään sitten, eihän tuollainen 240hv:n vapari ole kovin tykki kaikilla nopeuksilla, ja lisäksi kuski saattoi olla aika käsi, porsche saattoi olla automaatti jne. Sehän onkin tehty leppoisaa cruisailuun, eikä ole oikeastaan edes mikään urheiluauto, jollaiseksi voisi jollain tavalla mieltää 3.2:n Boxterin.
Täytyy tunnustaa että Saksassa tuli joitain vuosia sitten kiusattua bemareita ng900 turbolla, yllättävän hyvin pysyi sinne 235-240 (mittarilukemaan) asti perässä jokin 523i, joka oli pakko päästää ohi koska meni mutkiin huomattavan paljon paremmin kun taas ng rupesi huojumaan ja vaappumaan minne sattuu.

Miksei tuollaisen og9-3:nkin voi saada ihan kohtalaiseksi ajettavaksi, aika lötröjä ovat vaan vakiona.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Juusokas
"Hirsch"
Viestit: 722
Liittynyt: Ma Huhti 12, 2004 23:07
Paikkakunta: Vantaa

Re: Aero Vs. Boxter S

Viesti Kirjoittaja Juusokas »

renner kirjoitti:Pääsi tänään pieni kaasupistiäinen puraisemaan HML motarilla jossa tuollainen boxsteri liimautui ahteriin jossain 130km/h kohdilla josta kevyesti nostin 150:n ja S:n edelleen roikkuessa persiissä oikaisin jalan kuitenkin vaihtamatta pienemmälle jolloin S veti oikella kaistalle kun sekin oli tyhjänä mutta ei päässyt ohi vaan roikkui siinä takakulman kohdilla ja joutui palaamaan taakseni kun kaistalle tuli täytettä.
Himmasin sitten itse seuraavaan tyhjään väliin ja mittarinopeus seisoi 230Km/h kohdalla :roll:
Mitä oppikaamme tästä. Olisit vaihtanut nyt kolmoselle niin olisi possekuski purrut rattiaan...
SS-K #1367 \ STCF #44
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Jos tie on suora ja hyväpintainen, niin eipä mulla ainakaan ole tarve sen kummenmin autoa ohjata, vaikka vautia 250+.
Jos joensuussa lentokentällä olen testannut, en muuten.
#1730
500whp.net member
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Re: Aero Vs. Boxter S

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Juusokas kirjoitti:
renner kirjoitti:Pääsi tänään pieni kaasupistiäinen puraisemaan HML motarilla jossa tuollainen boxsteri liimautui ahteriin jossain 130km/h kohdilla josta kevyesti nostin 150:n ja S:n edelleen roikkuessa persiissä oikaisin jalan kuitenkin vaihtamatta pienemmälle jolloin S veti oikella kaistalle kun sekin oli tyhjänä mutta ei päässyt ohi vaan roikkui siinä takakulman kohdilla ja joutui palaamaan taakseni kun kaistalle tuli täytettä.
Himmasin sitten itse seuraavaan tyhjään väliin ja mittarinopeus seisoi 230Km/h kohdalla :roll:
Mitä oppikaamme tästä. Olisit vaihtanut nyt kolmoselle niin olisi possekuski purrut rattiaan...
varsin järkevää tarjota 150km/h:n kohdalla kolmosta :lol: 130:sta myöskin aivan hyödytön kun vaihtoon hukkuu enemmän aikaa... kun saavutettuun kiihtyvyys etuun, jos se edes on parempi...
#1730
500whp.net member
renner
"Viggen"
Viestit: 506
Liittynyt: Ke Maalis 23, 2005 14:01
Paikkakunta: ESPOO

Viesti Kirjoittaja renner »

ng900aero kirjoitti: Ok, ihmetellään sitten, eihän tuollainen 240hv:n vapari ole kovin tykki kaikilla nopeuksilla, ja lisäksi kuski saattoi olla aika käsi, porsche saattoi olla automaatti jne. Sehän onkin tehty leppoisaa cruisailuun, eikä ole oikeastaan edes mikään urheiluauto, jollaiseksi voisi jollain tavalla mieltää 3.2:n Boxterin.
Kaikki nämä samat spekuloinnit voi kohdistaa myös saab-pakettiin.
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

renner kirjoitti:
ng900aero kirjoitti: Ok, ihmetellään sitten, eihän tuollainen 240hv:n vapari ole kovin tykki kaikilla nopeuksilla, ja lisäksi kuski saattoi olla aika käsi, porsche saattoi olla automaatti jne. Sehän onkin tehty leppoisaa cruisailuun, eikä ole oikeastaan edes mikään urheiluauto, jollaiseksi voisi jollain tavalla mieltää 3.2:n Boxterin.
Kaikki nämä samat spekuloinnit voi kohdistaa myös saab-pakettiin.
Tottakait, mutta nuo Paden postaamat speksit antanevat oikeamman käsityksen käytännön suorituskyvystä:
Aero 80-120km/h 5-vaihde: 11,2s
Boxter 80-120km/h 5-vaihde 6,6 / 7,7 (Tiptronic).

Saabien vahvin osaamisaluehan on juuri ohituskiihtyvýys nopeusalueella 80-120km/h, luulen että Porsche ottaa noiden nopeuksien jälkeen enemmän eroa :)
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

ng900aero kirjoitti: Tottakait, mutta nuo Paden postaamat speksit antanevat oikeamman käsityksen käytännön suorituskyvystä:
Aero 80-120km/h 5-vaihde: 11,2s
Boxter 80-120km/h 5-vaihde 6,6 / 7,7 (Tiptronic).

Saabien vahvin osaamisaluehan on juuri ohituskiihtyvýys nopeusalueella 80-120km/h, luulen että Porsche ottaa noiden nopeuksien jälkeen enemmän eroa :)
Sen huomautan vielä, että kyseiset ajat eivät ole mitään virallisia, kunhan netistä löysin.
Aeron aika ainakin sekuntikellolla mitattu, joten siinä varmasti heittoa suuntaan jos toiseen..
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

ng900aero kirjoitti:
Saabien vahvin osaamisaluehan on juuri ohituskiihtyvýys nopeusalueella 80-120km/h, luulen että Porsche ottaa noiden nopeuksien jälkeen enemmän eroa :)
Eläpäs nyt ala höpöttelemään noista numeroista. Ei siellä Tuusulassakaan aleta vitonen silmässä 80kmh vauhdissa ohittelemaan :)

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

peinu kirjoitti:
ng900aero kirjoitti:
Saabien vahvin osaamisaluehan on juuri ohituskiihtyvýys nopeusalueella 80-120km/h, luulen että Porsche ottaa noiden nopeuksien jälkeen enemmän eroa :)
Eläpäs nyt ala höpöttelemään noista numeroista. Ei siellä Tuusulassakaan aleta vitonen silmässä 80kmh vauhdissa ohittelemaan :)
Nooh, Sakella ihan selkeesti Pörsse kiikarissa, jonka aikoo tuoda maahan ja rikastua sitten myymällä sen eteenpäin. Siksi se ny rummuttaa niin kovin poksterin erinomaisuutta :lol:

Niin, tuo Boxster painaa n. 1370kg (omapaino Eu direkt., Tiptronic 1430kg), eli eipä tuota painoeroakaan ole juurikaan Saabin tappioksi. Pitääpä lähteä motareille vaanimaan pörssejä tonnarilla :arrow: :wink:
Viimeksi muokannut V.J.S, Ma Elo 28, 2006 11:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
renner
"Viggen"
Viestit: 506
Liittynyt: Ke Maalis 23, 2005 14:01
Paikkakunta: ESPOO

Viesti Kirjoittaja renner »

Niin ja kuten tekstistä käy ilmi ei "kilpailu" porccen kanssa ollut välillä 80-120 vaan 150-230Km/h
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

peinu kirjoitti: Eläpäs nyt ala höpöttelemään noista numeroista. Ei siellä Tuusulassakaan aleta vitonen silmässä 80kmh vauhdissa ohittelemaan :)
No mutta Saabihan on kautta aikojen mainostanut juuri tuota ohituskiihtyvyyttä, joten kaiketi on viisainta ottaa vertailuksi juurikin tuo ominaisuus jossa on vahvimmillaan vääntävän turbon ansiosta, ja jossa vaparit ovat selkeästi heikompia :)

Mutta varmaan harmittaisi jäädä kalliilla porsaalla Saballe. Porschessa ei ole nopeusrajoitinta, omasta baijerinpommistakin sen saa ohjelmoitua helposti pois (mutta liekö omani edes kulkisi yli 250km/h, eli aivan turha sitä olisi ottaa pois).
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

V.J.S kirjoitti:
Nooh, Sakella ihan selkeesti Pörsse kiikarissa, jonka aikoo tuoda maahan ja rikastua sitten myymällä sen eteenpäin. Siksi se ny rummuttaa niin kovin poksterin erinomaisuutta :lol:

Niin, tuo Boxster painaa n. 1370kg (omapaino Eu direkt., Tiptronic 1430kg), eli eipä tuota painoeroakaan ole juurikaan Saabin tappioksi. Pitääpä lähteä motareille vaanimaan pörssejä tonnarilla :arrow: :wink:
Joskus kyllä täytyy hankkia porsas, muttei tuota pientä Boxteria vaan 911 (996), kohta ensimmäiset mallit alkavat olemaan 10v ikäisiä, ja hinnat tippuvat muutaman tonnin vuodessa.
Ehkä muutaman vuoden kuluttua mikäli muutetaan lähemmäs keskustaa, jolloin ei olisi tarve kuin yhdelle autolle, jolloin sen olisi hyvä olla mahdollisimman monikäyttöinen perheauto, eli tuollainen 996 cabbena (ja vetokoukulla :D ).

Eikait täällä veroparatiisissa kukaan ole koskaan tehnyt euroakaan voittoa tuontiautolla, voi olla varsin tyytyväinen jos saa 60-70% investoimistaan rahoista takaisin myydessä :?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

ng900aero kirjoitti:
renner kirjoitti:
ng900aero kirjoitti: Ok, ihmetellään sitten, eihän tuollainen 240hv:n vapari ole kovin tykki kaikilla nopeuksilla, ja lisäksi kuski saattoi olla aika käsi, porsche saattoi olla automaatti jne. Sehän onkin tehty leppoisaa cruisailuun, eikä ole oikeastaan edes mikään urheiluauto, jollaiseksi voisi jollain tavalla mieltää 3.2:n Boxterin.
Kaikki nämä samat spekuloinnit voi kohdistaa myös saab-pakettiin.
Tottakait, mutta nuo Paden postaamat speksit antanevat oikeamman käsityksen käytännön suorituskyvystä:
Aero 80-120km/h 5-vaihde: 11,2s
Boxter 80-120km/h 5-vaihde 6,6 / 7,7 (Tiptronic).

Saabien vahvin osaamisaluehan on juuri ohituskiihtyvýys nopeusalueella 80-120km/h, luulen että Porsche ottaa noiden nopeuksien jälkeen enemmän eroa :)
80km/h@5 on rundeja luokkaa 1800rpm ja 2.0l pannussa taidetaan olla hieman ahtimen toiminta-alueen alapuolella. Ei millää pahalla, mutta toi vertailu on vähän sama asia kuin että vertais omenoita ja päärynöitä keskenään... 2500rpm--> antaa mielestäni huomattavasti paremmin kuvan sitkeydestä, koska tällöin ollaan sillä alueella missä ahdin toimii(nopeus tällöin 110@5)
#1730
500whp.net member
Juusokas
"Hirsch"
Viestit: 722
Liittynyt: Ma Huhti 12, 2004 23:07
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Juusokas »

renner kirjoitti:Niin ja kuten tekstistä käy ilmi ei "kilpailu" porccen kanssa ollut välillä 80-120 vaan 150-230Km/h
No niin, tämäpä jäi sitten multa huomioimatta kun vain kyttäsin tuota 80-120 vistkalla postia. Mitens nelonen, kolmonenhan riittää juuri tonne 150 hujakoille.

Kyllähän tuolla Konin alustalla pari markkaa vielä menee ihan mukavasti, muusta en tiedä kun en ole kovempaa viittinyt ajaa. Mutkatkin taipuu kun on tiukaksi säädetty.
SS-K #1367 \ STCF #44
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
Vastaa Viestiin