Akku täysin tyhjä ja savu/höyry koneesta

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Cosmicblue
"Kaasari"
Viestit: 8
Liittynyt: Ma Loka 09, 2006 08:16

Viesti Kirjoittaja Cosmicblue »

Tarkastin tuon releen ja oli ehjä. Mistäpäin sitten kannattaa etsiä vikaa?
saabeli
"Aero"
Viestit: 321
Liittynyt: Pe Helmi 03, 2006 07:40

Viesti Kirjoittaja saabeli »

Kyllä asia on niin, että laturi on paukahtanut ja pukannut hivenen savua.
Ei muuta kuin auto käyntiin ja volttimittari akunnapoihin... pitäsi näyttää reilusti yli 13V jos laturi on kunnossa.
9-3 2,0t (185hv) 5D jubilee vm.2002
mwessman
"Ruisku"
Viestit: 102
Liittynyt: Ma Heinä 12, 2004 10:42

Viesti Kirjoittaja mwessman »

Pitää tulla yli 12 V akun navoille, vaikka olisi isot sähkön kuluttajat päällä. (takalasin lämmitin, sisätilan puhallin täysillä ja pitkät valot päällä) Kuolemassa oleva laturikin antaa 12 V suurkuluttajien ollessa pois päältä. Sitä en muista että pitikö mitatessa olla kierroksia yli tyhjäkäynnin, esim 2000 r/min.
saabeli
"Aero"
Viestit: 321
Liittynyt: Pe Helmi 03, 2006 07:40

Viesti Kirjoittaja saabeli »

Joko vika selvisi?
Kerro hyvä mies missä oli vika?
9-3 2,0t (185hv) 5D jubilee vm.2002
Cosmicblue
"Kaasari"
Viestit: 8
Liittynyt: Ma Loka 09, 2006 08:16

Viesti Kirjoittaja Cosmicblue »

Laitoin auton Saabin merkkihuoltoon, tänään katsovat. Jotain kai ilmastoinnista on rikkoutunut?
mwessman
"Ruisku"
Viestit: 102
Liittynyt: Ma Heinä 12, 2004 10:42

Viesti Kirjoittaja mwessman »

No, joko selvisi, mikä oli vikana?
Cosmicblue
"Kaasari"
Viestit: 8
Liittynyt: Ma Loka 09, 2006 08:16

Viesti Kirjoittaja Cosmicblue »

Paisuntaventtiili oli ilmastoinnista rikki, vaihtoivat uuden. Loppui ääntely siihen.

Se akun tyhjeneminen jäi mysteeriksi. Itse epäilen, josko ilmastoinnin kompuran rele olisi ollut hetkellisesti oikosulussa, kuten täällä mainittiin. Vaihdoin nyt varalta valoreleen ilmastoinnin kompuran releen paikalle, ettei enää kävisi samaten. Releet, kun olivat samanlaisia.
Vastaa Viestiin