yyps. Kattelepas onko se stefan vaihto auttanut. Jos ei tiedä tuosta holkkiongelmasta, ei välttämättä tajua tsekata välyksiä vaan vaihtaa pelkän stefan.Sam76 kirjoitti:Kiitos tiedosta. Mulla autosta kuuluu välillä kovempaa ja välillä todella hiljaa jos ollenkaan sellainen ihmeellinen läpätys. Kiihtyy nopeuden kasvaessa ja hiljaa ajaessa(alle 40) ei kuulu ollenkaan. Niin ja kuuluu kovemmin kun kääntyy oikealle. Autoa on kyllä tutkittu moneen ottteeseen ja missään nivelissä ei ole havaittu väljyyttä. Vaihdelaattikosta on vaihdetttu jotain stefoja ja öljyt jonkin aikaa sitten. Ei silloin kyllä mainittu, että olis ollut jotain väljyyttä tms. Mistä ihmeestä se ääni voi kuulua? Vaihdan kohta renkaat, joten selviää että kuuluuko ääni niistä... (tuntuu tosin aika epätodennäköiseltä )
Poskilaakeri ja vaihteiston öljyt
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Ainiin, jäi mainitsematta että teetin stefan vaihdon PCS:llä ja tämä tämä tapahtui holkkirempan yhteydessä. Siellä olisivat varmaankin maininneet jos jotakin isompaa pielessä.
Niin ja en ole vainoharhainen (ainakaan täysin ) tämän asian suhteen. Anoppi nimittäin mainitsi myös fläpätyksestä kun erehdyin ottamaan hänet kyytiin..
Niin ja en ole vainoharhainen (ainakaan täysin ) tämän asian suhteen. Anoppi nimittäin mainitsi myös fläpätyksestä kun erehdyin ottamaan hänet kyytiin..
9-3 2.0t sport vm-00
#2895
#2895
voi hyvä sami
Sam76 kirjoitti:
...Vaihdelaattikosta on vaihdetttu jotain stefoja ja öljyt jonkin aikaa sitten. Ei silloin kyllä mainittu, että olis ollut jotain väljyyttä tms.
Se holkkiremppahan tehtiin just sen takia, että vetoakselin lootan päässä oli väljää. Eli samat ongelmat kuin ketjun aloittajalla, mutta ei vaan vielä tasauspyörästö sökönä...toivottavasti.
Sam76 kirjoitti:
...Vaihdelaattikosta on vaihdetttu jotain stefoja ja öljyt jonkin aikaa sitten. Ei silloin kyllä mainittu, että olis ollut jotain väljyyttä tms.
Se holkkiremppahan tehtiin just sen takia, että vetoakselin lootan päässä oli väljää. Eli samat ongelmat kuin ketjun aloittajalla, mutta ei vaan vielä tasauspyörästö sökönä...toivottavasti.
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Kröhm, myönnän kirjoittaneeni varsin epäselvästi, joten pieni paikkaus paikallaan.
Eli tarina menee kronologisessa järjestyksessä näin:
1. Auto täristää->korjaamolle, jossa havaitaan väljyys vetoakselin vaihdelaatikon päässä. Samalla tarkastettiin vaihteiston öljyt ->ok.
2. Soitto PCS:lle, jonne ajanvaraus holkkiremppaan.
3. PCS:lla holkkirempan yhteydessä havaitaan stefavuotoja, jossakin vaihdelaatikon tuntumassa. En tiedä tarkallee, mitkä stefat vuotivat mutta ne joka tapauksessa vaihdettiin.
4. Öljyt vaihdetttiin, niin laatikosta kuin moottorista.
5. Ei täristä mutta fläpätys kuuluu vaihtelevasti kuten olen aiemmissa viesteissä maininnut.
6.Näistä seikoista päästään itse kysymykseen joka kuuluu näin: olisiko tämä tasasupyörästön väljyys eli rikkoontuminen havaittu tässä holkkirempan yhteydessä? Silloin Riku ei ainakaan maininnut asiasta.
Summa summarum: oli tasauspyörä sökönä tai ei, ajelen autollani kunnes sillä ei enää voi ajaa
Eli tarina menee kronologisessa järjestyksessä näin:
1. Auto täristää->korjaamolle, jossa havaitaan väljyys vetoakselin vaihdelaatikon päässä. Samalla tarkastettiin vaihteiston öljyt ->ok.
2. Soitto PCS:lle, jonne ajanvaraus holkkiremppaan.
3. PCS:lla holkkirempan yhteydessä havaitaan stefavuotoja, jossakin vaihdelaatikon tuntumassa. En tiedä tarkallee, mitkä stefat vuotivat mutta ne joka tapauksessa vaihdettiin.
4. Öljyt vaihdetttiin, niin laatikosta kuin moottorista.
5. Ei täristä mutta fläpätys kuuluu vaihtelevasti kuten olen aiemmissa viesteissä maininnut.
6.Näistä seikoista päästään itse kysymykseen joka kuuluu näin: olisiko tämä tasasupyörästön väljyys eli rikkoontuminen havaittu tässä holkkirempan yhteydessä? Silloin Riku ei ainakaan maininnut asiasta.
Summa summarum: oli tasauspyörä sökönä tai ei, ajelen autollani kunnes sillä ei enää voi ajaa
9-3 2.0t sport vm-00
#2895
#2895
Poskilaakeri ja vaihteiston vaihto
Do dii.
Nyt on auto kunnostettu. Vaihtolaatikko löytyi takuupurkaamolta, samalla uusittiin myös kytkinsylinteri. Koko homma kustansi 1500 euroa.
Saab 9-3, 2000 SE
Nyt on auto kunnostettu. Vaihtolaatikko löytyi takuupurkaamolta, samalla uusittiin myös kytkinsylinteri. Koko homma kustansi 1500 euroa.
Saab 9-3, 2000 SE