900 v6 2.5l koneella

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
V6Saab
"Tuplakaasari"
Viestit: 71
Liittynyt: Ma Marras 06, 2006 19:01
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja V6Saab »

Penkissä kohtuu hyvät säädöt,rattiakin saa säädettyä syvyyssuunnassa jonkin verran.

Jos nyt en ihan kauheesti väärin muista niin 170 hevosta oli 2,5L V6 pannussa.Vaatiihan se vähän enempi hommia jos meinaa hevosia pellin alle lisää saada kun tuollanen turbo vehje..Ei sillä jalkoihin jää kuitenkaan vaikka ei turboa olekkaan.

Kyllähän ne noista ooppeleista on rakentanut melkosia ohjuksia V6 koneella,että jos vaikka tollanen ahdin tms niin alkaa tapahtua :wink:

Blocketin sivuilla oli kanssa eräs V6 900 se ja hintaa oli 25500 kruunua.En muista mistä oli se auto..
Tonppa
"Viggen"
Viestit: 700
Liittynyt: Su Touko 22, 2005 16:45

Viesti Kirjoittaja Tonppa »

Tommonne V6 turbolla olis aika tiukka :P Oiskohan ooppeli rakennellu bolt-on sarjoja kuutoskoneelle, samaan tapaan kuin Volvo aikoinaan. :P Semmottiis olis mukava! :D
V6Saab
"Tuplakaasari"
Viestit: 71
Liittynyt: Ma Marras 06, 2006 19:01
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja V6Saab »

Heh,pitää pistää tonne projektiosastolle juttu. 8) Kyllähän turbo tollaseen löytyy,mutta jos ajattelis jotain eksoottisempaa..remmiahdin :D tms...
Tonppa
"Viggen"
Viestit: 700
Liittynyt: Su Touko 22, 2005 16:45

Viesti Kirjoittaja Tonppa »

Mahtaa kuitenki turbon väsääminen tommoseen olla aika työlästä, ellei tosiaan ole sitä tehtaan bolt-onia, vai? :P

Mutta olishan se mielenkiintoinen nähdä, jos joku tollasen prjektin pystyyn polkasis! :lol:
Cruor
"Viggen"
Viestit: 564
Liittynyt: Ma Kesä 02, 2003 18:52
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Cruor »

Kyllahan nuo ooppelimiehet on tuosta 2,5V6 padasta on penkittanyt ~200hp/250nm lukemia ihan vaan ilman saantia ja pakokaasujen ulospaasya helpottamalla. Ovat myos puhuneet etta tuosta koneesta irtoaa lahes poikkeuksetta vakionakin enemman mita tehdas meille ilmoittaa.

Eikohan kuitenkin noilla tehoilla ja vaannoilla muun liikenteen seassa pysyttaisi?
Matti Penttinen #1807
9-3 2.0t Cabriolet -00
Tonppa
"Viggen"
Viestit: 700
Liittynyt: Su Touko 22, 2005 16:45

Viesti Kirjoittaja Tonppa »

No ei paha ollenkaan. Luulis tosiaan että normi käyttöön riittää ihan vallan mainiosti!

Mikähän mahtaa pojilla olla syynä, että alakanttiin ilmoittavat tehoja.. vakuutukset?

En tiijä sitte oliko tuossa Luulajan vermeessä vikaa vai ei, mutta liikkeessä auto ei vihtynyt kuin muutaman päivän. :P
V6Saab
"Tuplakaasari"
Viestit: 71
Liittynyt: Ma Marras 06, 2006 19:01
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja V6Saab »

Nykyajan nuorille kun ei mikään riitä :D ja ei liikenteen seassa vaan aina ekana valoista :wink:
Tonppa
"Viggen"
Viestit: 700
Liittynyt: Su Touko 22, 2005 16:45

Viesti Kirjoittaja Tonppa »

No pitäähän se jaappaninraudoille vähän tapoja näyttää. :wink: Ja onneksi noita värivaloja täällä susirajalla on melko harvassa! :lol:
V6Saab
"Tuplakaasari"
Viestit: 71
Liittynyt: Ma Marras 06, 2006 19:01
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja V6Saab »

http://www.annonsborsen.se/autot-1/saab-900-167948.html

Toi oli vähän kalliimpi kuin mitä kattelin toisesta paikasta mutta olis aika vähän ajettu.Siihen nähden hinta kohtuullinen.
Sammy 9-3
"Ruisku"
Viestit: 106
Liittynyt: Ti Loka 18, 2005 17:46
Paikkakunta: ItäHellsinki

Viesti Kirjoittaja Sammy 9-3 »

Ainakin V6 Vectrassa putkisto ahdistaa. Eka Pönttö ainakin B koppasessa muistaakseni "ahtain" paikka..
Saab 9-3 2.0t sport business -00
Tonppa
"Viggen"
Viestit: 700
Liittynyt: Su Touko 22, 2005 16:45

Viesti Kirjoittaja Tonppa »

Kuinkahan paljon tuo pönttä ahdistaa, jos se kutakuinkin saabissa sama on?
SHaka
"Kaasari"
Viestit: 10
Liittynyt: Ke Tammi 25, 2006 12:27
Paikkakunta: Ylöjärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja SHaka »

Meillä on kakkos autona SE automaatti vm.1996 kaikilla hiluilla. jaa ettekö usko ? Aut. ilmastointi,kattoluukku, sähköiset nahka jakkarat ,interoidut turvaistuimet takana ja tietysti takapenkkien lämmitys. ym, ym
Ostin sen 1,5 vuotta sitten laatikkovikaisena Belkiasta,muistaakseni 1900€ kotiin tuotuna. laatikko Ruotsista n. 700 € ja verot rontti 3000 €
ai niin autolla oli ajettu ( tai mittarissa oli 112 t km ), nyt puolitoista vuotta myöhemmin n. 132 tkm. ja parempaa autoa saa hakea.
Auto on ameriikan markkinoille tehty ja esim pakoputki hässäkkä on näkemisen arvoinen, alkaa neljänä putkena 2.kattia ja tuplana loppuun asti.Huollot teen tietysti itse, joten käyttökustannuksiltaan auto tulee ihan edulliseksi, Hihnat vaihdoin vaihdelaatikko työn yhteydessä joten mitään
isompaa ei ole edes odotettavissa, ja 170 Hv kyllä riittää meille ihan sellaisenaan. Hauskaa Joulua kaikille Saabisteille ja Vaimoille kans.
T. Seppo
- Seppo #2582#
9-3 SC Aero 2.8 V6 T
9-5 Wagon 2.0 t
900 S Cab 2.0 i
Lokari 006 Turbo 6 hv
V6Saab
"Tuplakaasari"
Viestit: 71
Liittynyt: Ma Marras 06, 2006 19:01
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja V6Saab »

Mitään en usko ennenkuin näen :lol: ..Eikun juu..Joulua kanssa sinulle ja saabille
SHaka
"Kaasari"
Viestit: 10
Liittynyt: Ke Tammi 25, 2006 12:27
Paikkakunta: Ylöjärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja SHaka »

Ok, Mimmi liioittelin vetokoukku on kiinteä.
Hauskaa Joulua edelleen
- Seppo #2582#
9-3 SC Aero 2.8 V6 T
9-5 Wagon 2.0 t
900 S Cab 2.0 i
Lokari 006 Turbo 6 hv
jehhe
Matalapaineturbo
Viestit: 182
Liittynyt: Ma Heinä 28, 2003 19:49
Paikkakunta: Pedersöre

Viesti Kirjoittaja jehhe »

Täältä nousee käsi pystyyn kanssa. Eli tallista löytyy 2.5V6 900 SE. Nahkajakkarat, manuaali ilmastointi, CD boksi ja muuta hässäkkää löytyy. Auto on meillä jo toistamiseen joka varmaan kertoo mitä mieltä siitä ollaan. On muuten ainoa auto jonka myyminen kadutti niin paljon että se oli pakko saada takaisin. Ymmärtääkseni kannetkaan eivät ole samat Opelin kanssa kuten ei jakopääkään. Eli yhteistä on vain lohko. (Yritetty korjata opelin osilla ja ovat erilaisia)

Ei muuta kuin hyvää joulua kaikille :D
Vastaa Viestiin