Tuskin tuo on ongelma, ennemminkin tankin sulaminen jo huomattavasti alhaisemmassa lämpötilassa...Itsestäänsyttyvyys asteet bensalla on 400 joten en usko että kenenkään saabin peräpönttö saavuttaa edes hetkellisesti tuollaista lämpöä.
Kysymys auton alta.
Re: Kysymys auton alta.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Kysymys auton alta.
Itse vedin tuon peltiläpyskän joskus nipparilla kiinni bensatankin kannakkeeseen... lämpökilpi ei ainakaan käy niin kuumana että muovi sulaisi ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Pakoputken korjaaminen nippusiteillä on sitten toinen juttu![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Pakoputken korjaaminen nippusiteillä on sitten toinen juttu
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Re: Kysymys auton alta.
Eiköhän ne suojakilvet ole ihan Saabille tyypillisen varmuuden maksimoimiseksi, nimittäin nestettä, olkoonkin bensiiniä, täynnäolevan muoviastian puhkipolttaminen on ainakin kuuman putken säteilylämmöllä miltei mahdotonta: Kuumentuvaan kohtaan muodostuu luonnollisesti jäähdyttävä nestekierto eikä kuumennettava kohta saavuta muovin sulamispistettä, pinta voi muokkautua mutta puhki ei mene. Kokonaan toinen asia olisi jos punaisella putkella painettaisiin tankista läpi tai sohittaisiin polttoleikkauspillillä.SS kirjoitti:Tuskin tuo on ongelma, ennemminkin tankin sulaminen jo huomattavasti alhaisemmassa lämpötilassa...Itsestäänsyttyvyys asteet bensalla on 400 joten en usko että kenenkään saabin peräpönttö saavuttaa edes hetkellisesti tuollaista lämpöä.
Asiaa voi testata vaikkapa laittamalla muovipussiin vettä ja yrittämällä polttaa sitä puhki. Bensiinilläkin homma toimisi mutta en todellakaan suosittele höyrystymisvaaran ja yleisen läträämisen vuoksi.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Re: Kysymys auton alta.
Käytännön esimerkki oikeasta elämästä..Minuteman kirjoitti: Asiaa voi testata vaikkapa laittamalla muovipussiin vettä ja yrittämällä polttaa sitä puhki. Bensiinilläkin homma toimisi mutta en todellakaan suosittele höyrystymisvaaran ja yleisen läträämisen vuoksi.
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Täytetään ilmatiivis pussi puolilleen vaikka vettä. Poltetaan sitten vaikka stendarilla reikä pinnan tason tai hieman yläpuolelle eli noin puolivälin paikkeille. Yllättävää. Siihen palaa reikä ja vesi loiskuu ulos viimeistään pussi kourassa juosten..
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Niin. Entäs Saabissa?
![Idea :idea:](./images/smilies/icon_idea.gif)
Niin. Kukaanhan ei ole nähnyt ruosteisia tankin pantoja.. Mutta jos sellainen sattuu ruostumaan poikki ennemmin tai myöhemmin.. (og900 miehet omaavat varmasti tästä jo kokemuksia..) niin minkä varaan tankki putoaa näissä ng900/og9-3 suapeissa? Olisikohan siinä vaiheessa mukava, jos alumiinipelti olisi välissä eristämässä suoraa putki-tankki kontaktia?.. Tosisaabistihan tietty ei päästäisi ruostumaan puhki tai jos näin silti kävisi ja takaa kuuluisi pieni kolina, niin korjaisi tienposkessa ohimennen..
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Re: Kysymys auton alta.
No Hiihoo ja pussihousut! Ja nythän oli kyse nimenomaan sen nestepinnan alapuolisista toiminnoista.
Esi erkki merkki koski lähinnä, ja aika tarkkaan nesteellä täytettyä muovisäiliötä ja nimenomaan sen nestepinnan alapuolelta.
Useimmiten Saabistien tankkien bensanpinta on (kai) yli puoli tankkia..?
Noh, get the general idea..? Kai..?
Mutta silti suosittelisin ihan mielenkiinnosta, tai jos sitä ei löydy niin vaikkapa uteliaisuudesta kokeilemaan nesteellä täytetyn muovipussin puhkipolttamista.![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Esi erkki merkki koski lähinnä, ja aika tarkkaan nesteellä täytettyä muovisäiliötä ja nimenomaan sen nestepinnan alapuolelta.
Useimmiten Saabistien tankkien bensanpinta on (kai) yli puoli tankkia..?
Noh, get the general idea..? Kai..?
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Mutta silti suosittelisin ihan mielenkiinnosta, tai jos sitä ei löydy niin vaikkapa uteliaisuudesta kokeilemaan nesteellä täytetyn muovipussin puhkipolttamista.
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Re: Kysymys auton alta.
Omien tutkimusten mukaan tuolla on ihan hyvää tilaa vaikka porata ruuville uus kiinnityspaikka jos orkkispultit menee poikki.
Pohjamaalia tai jotain on hyvä laittaa kierteisiin ettei pääse ruoste käsiks.
Vastuuta en kumminkaa ota oikosuluista tai vastaavista.
Jos alkuperäiset pultit aukee niin helpompihan sinne on jostain pellin palasta virittää iso prikka kuin pujotella toi pelti pois.
Tankin pannat itsellä on ollu molemmissa ihan siistit mutta takapöntön ja väliputken kiinnityspanta on molemmista ruostunu poikki että ihan kauheasti en luottais että putki pysyy välttämättä paikoillaan.
Pohjamaalia tai jotain on hyvä laittaa kierteisiin ettei pääse ruoste käsiks.
Vastuuta en kumminkaa ota oikosuluista tai vastaavista.
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Jos alkuperäiset pultit aukee niin helpompihan sinne on jostain pellin palasta virittää iso prikka kuin pujotella toi pelti pois.
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Tankin pannat itsellä on ollu molemmissa ihan siistit mutta takapöntön ja väliputken kiinnityspanta on molemmista ruostunu poikki että ihan kauheasti en luottais että putki pysyy välttämättä paikoillaan.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: Kysymys auton alta.
Itse korjasin prikoilla mutta sitten vähän hengittävämmän putken asennuksessa alkoi sen verran tuo S-mutkapätkä pottuilemaan että kyllästyin ja nykäisin sen pois.
Palakoon koko paska jos on siitä yhestä peltilipareesta kiinni, ei paljon puristele.![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Palakoon koko paska jos on siitä yhestä peltilipareesta kiinni, ei paljon puristele.
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Kysymys auton alta.
Aamen. Burn baby burn.jcarlson kirjoitti:Itse korjasin prikoilla mutta sitten vähän hengittävämmän putken asennuksessa alkoi sen verran tuo S-mutkapätkä pottuilemaan että kyllästyin ja nykäisin sen pois.
Palakoon koko paska jos on siitä yhestä peltilipareesta kiinni, ei paljon puristele.
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
NG9-3 MY08 2.0T Vector Farkku
Mercedes CLS 500 Shooting Brake MY15
Mercedes CLS 500 Shooting Brake MY15