9-3 narina edessä

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2248
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

vielä narinoista ja kolinoista... :)

Mulla taasen ei koskaan liikkeelle lähdössä, ainoastaan lähinnä kanttauksissa tai töyssyissä vähän narisee ja toisinaan pongahtaa kuten 9-3Tid osuvasti kuvasi
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
mattiruu
"Turbo"
Viestit: 206
Liittynyt: Ma Loka 20, 2003 14:14

Viesti Kirjoittaja mattiruu »

Mullakin olleet GM900 ja 9-3 narisivat molemmat. GM900:een
rakennettiin takuuna koko alusta uudestaan ja narinat senkun
jatkuivat. Kuuluu siis auton luonteeseen ja on yksi saapismi.
9-5 muuten nariseen melkein samalla tavalla....
KeKe
"Tuplakaasari"
Viestit: 93
Liittynyt: Ti Marras 04, 2003 11:38
Paikkakunta: 3 (Tre)

Viesti Kirjoittaja KeKe »

Ei narise kuin pari minuuttia jos sitäkään..
Auto kuitenkin jo 8 vuotta vanha. 8)
900T -95-

#1911
pertti666
"Viggen"
Viestit: 632
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:47
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja pertti666 »

...oli pakko kaivaa vuoden vanha topicci naftaliinista: tänä aamuna oli mittarissa -2 astetta, kylmin aamu so far tänä syksynä, ja taas se alkoi...no huhtikuuhun ja narinan loppumiseen on enää reilut puoli vuotta :P :evil:
9-3 SC 2.0t vector -07
# 1781
AC
"Saabisti"
Viestit: 2117
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 14:47
Paikkakunta: Kpää

Viesti Kirjoittaja AC »

Voih. Juuri kun kytkinpolkimen jousi saatiin hiljaiseksi ja alustankin kolinat vähenyvät kuin ihmeen kaupalla, niin pakkanen tuo taas ainaisen narinan mukanaan :cry:
BMW 320dA Coupe LCI
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

AC kirjoitti:Voih. Juuri kun kytkinpolkimen jousi saatiin hiljaiseksi ja alustankin kolinat vähenyvät kuin ihmeen kaupalla, niin pakkanen tuo taas ainaisen narinan mukanaan :cry:
Joo, tänä aamuna oli taas ekat viisi minuuttia "narsk, narskia" :evil:

No ensi viikolla nähdään, että nariseeko Sport Sedan samalla tavalla? Jos narisee, niin sitten Saab ei ole oppinut kymmenessä vuodessa mitään uutta tuon narinan eliminoimiseksi jo tehtaalla :wink:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Mulle on vaihdettu kaikki mahdolliset alustan puslat Powerflexeihin vuoden sisällä ja samat saundit alkoi kun ennen puslan vaihtojakin. Tosin niitä ei kuulu kuin eka kilsa, eikä kuulunut ennenkään. Ei haittaa mua.

vanhassa 250tkm ng900:ssa eri kuulunut kuin noita jousen pongahteluita joskus.


Nykyisessä siis vaihdettu eteen puslat 1-5 ja taakse 8

Kuva

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
NG900SET -95
"Viggen"
Viestit: 529
Liittynyt: To Loka 16, 2003 19:13
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja NG900SET -95 »

Sama vika. Puslat vaihdettu ja narina jatkuu. Ainoa keino välttää äänet on voidella puslat muutaman kuukauden välein. Välillä jo harkitsin poraavani pusliin reiät ja laittavani niinhin vaseliininipat. Voisi sitten silloin tällöin voidella puslat ilman osien irroittelua.
9-5 2.3t Biopower A -08
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
pertti666
"Viggen"
Viestit: 632
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:47
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja pertti666 »

kivempaa narinaa tuo on kuin muijan narina :P ongelmani on vain se että yksinajellessa stereoista pauhaa taustamölyä niin paljon ettei narinat kuulu, sitten taas rouvan kanssa autoillessa säätää hän kuolometallilevyn volyymit nolliin, eli narina kuuluu ikäänkuin tuplana, autosta ja "akasta" :P
9-3 SC 2.0t vector -07
# 1781
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

pertti666 kirjoitti:kivempaa narinaa tuo on kuin muijan narina :P ongelmani on vain se että yksinajellessa stereoista pauhaa taustamölyä niin paljon ettei narinat kuulu, sitten taas rouvan kanssa autoillessa säätää hän kuolometallilevyn volyymit nolliin, eli narina kuuluu ikäänkuin tuplana, autosta ja "akasta" :P
*SURROUND*....... 8)
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Tuumer
"Turbo"
Viestit: 202
Liittynyt: Pe Heinä 16, 2004 22:04
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tuumer »

peinu kirjoitti: Kuva
Osaako joku kertoa mitkä kuvan puslista sitä ääntä pitää vai pitääkö kaikki?
Eli joutuuko kaikki puslat rasvaamaan vai riittääkö vain muutamien.

Entä mitkä puslat kannattaa ensimmäisinä vaihtaa uretaanisiin? ei raaskisi kaikkia kerralla...
Business
"Ruisku"
Viestit: 120
Liittynyt: Ma Joulu 29, 2003 10:47
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Business »

Narina kuuluu kallistuksenvakaajan heloista eli peinun kuvassa numero 4. Jos helat haluaa voidella kunnolla, ne pitää irrottaa. Rasvanippojen asentaminen on käynyt minullakin mielessä...
#1825
V***o V60 T4 Momentum aut. -20
99 GL -84, 900 i16 -91, 9-5 2.3T -05, 9-5 Aero -05
Exät: 99x2, OG900x13, 9000x1, NG900x1, OG9-3x2, OG9-5x1 (ja V***oja)
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Paras puslien vaihdon kohde taitaa olla 1-2-3 ensitilassa. Toisaalta, kun kerta auto nostetaan pukille ja viedää korjaamoon niin samalla vaihtaa kaikki etupäästä.

Ai niin. Taisi olla jotain 500e kaikki eteen töineen.
Taakse n. 100e

Eli samaan hintaan saa melkein Koni Sport Kitin. Asennuksineen reilu 800e? Vaikuttaa tosin aivan eri paikkaan, mutta muutos on saman suuntainen. Samoin renkaiden vaihto matalaproffilsempiin/jäykempiin.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
NG900SET -95
"Viggen"
Viestit: 529
Liittynyt: To Loka 16, 2003 19:13
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja NG900SET -95 »

Business kirjoitti:Narina kuuluu kallistuksenvakaajan heloista eli peinun kuvassa numero 4. Jos helat haluaa voidella kunnolla, ne pitää irrottaa. Rasvanippojen asentaminen on käynyt minullakin mielessä...
Mulla on vaihdettu vain puslat 1, 2, ja 3. Kun niitä rasvaa poistuu narina. Mulla taitaa tosin olla hieman erilainen tuenta kuin tuossa kuvan 96-02 malleissa.
9-5 2.3t Biopower A -08
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
aaltot
"Kaasari"
Viestit: 41
Liittynyt: La Kesä 19, 2004 04:25

Viesti Kirjoittaja aaltot »

Mulla "narisee" etupäässä joku vetarin vaihdon jälkeen.. argh.. laakerikin vaihdetttiin mutta silti "laakerivaurio" jatkuu.. :roll:
Vastaa Viestiin