Mulla taasen ei koskaan liikkeelle lähdössä, ainoastaan lähinnä kanttauksissa tai töyssyissä vähän narisee ja toisinaan pongahtaa kuten 9-3Tid osuvasti kuvasi
Mullakin olleet GM900 ja 9-3 narisivat molemmat. GM900:een
rakennettiin takuuna koko alusta uudestaan ja narinat senkun
jatkuivat. Kuuluu siis auton luonteeseen ja on yksi saapismi.
9-5 muuten nariseen melkein samalla tavalla....
...oli pakko kaivaa vuoden vanha topicci naftaliinista: tänä aamuna oli mittarissa -2 astetta, kylmin aamu so far tänä syksynä, ja taas se alkoi...no huhtikuuhun ja narinan loppumiseen on enää reilut puoli vuotta
Voih. Juuri kun kytkinpolkimen jousi saatiin hiljaiseksi ja alustankin kolinat vähenyvät kuin ihmeen kaupalla, niin pakkanen tuo taas ainaisen narinan mukanaan
AC kirjoitti:Voih. Juuri kun kytkinpolkimen jousi saatiin hiljaiseksi ja alustankin kolinat vähenyvät kuin ihmeen kaupalla, niin pakkanen tuo taas ainaisen narinan mukanaan
Joo, tänä aamuna oli taas ekat viisi minuuttia "narsk, narskia"
No ensi viikolla nähdään, että nariseeko Sport Sedan samalla tavalla? Jos narisee, niin sitten Saab ei ole oppinut kymmenessä vuodessa mitään uutta tuon narinan eliminoimiseksi jo tehtaalla
Mulle on vaihdettu kaikki mahdolliset alustan puslat Powerflexeihin vuoden sisällä ja samat saundit alkoi kun ennen puslan vaihtojakin. Tosin niitä ei kuulu kuin eka kilsa, eikä kuulunut ennenkään. Ei haittaa mua.
vanhassa 250tkm ng900:ssa eri kuulunut kuin noita jousen pongahteluita joskus.
Nykyisessä siis vaihdettu eteen puslat 1-5 ja taakse 8
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Sama vika. Puslat vaihdettu ja narina jatkuu. Ainoa keino välttää äänet on voidella puslat muutaman kuukauden välein. Välillä jo harkitsin poraavani pusliin reiät ja laittavani niinhin vaseliininipat. Voisi sitten silloin tällöin voidella puslat ilman osien irroittelua.
9-5 2.3t Biopower A -08
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
kivempaa narinaa tuo on kuin muijan narina ongelmani on vain se että yksinajellessa stereoista pauhaa taustamölyä niin paljon ettei narinat kuulu, sitten taas rouvan kanssa autoillessa säätää hän kuolometallilevyn volyymit nolliin, eli narina kuuluu ikäänkuin tuplana, autosta ja "akasta"
pertti666 kirjoitti:kivempaa narinaa tuo on kuin muijan narina ongelmani on vain se että yksinajellessa stereoista pauhaa taustamölyä niin paljon ettei narinat kuulu, sitten taas rouvan kanssa autoillessa säätää hän kuolometallilevyn volyymit nolliin, eli narina kuuluu ikäänkuin tuplana, autosta ja "akasta"
Narina kuuluu kallistuksenvakaajan heloista eli peinun kuvassa numero 4. Jos helat haluaa voidella kunnolla, ne pitää irrottaa. Rasvanippojen asentaminen on käynyt minullakin mielessä...
Paras puslien vaihdon kohde taitaa olla 1-2-3 ensitilassa. Toisaalta, kun kerta auto nostetaan pukille ja viedää korjaamoon niin samalla vaihtaa kaikki etupäästä.
Ai niin. Taisi olla jotain 500e kaikki eteen töineen.
Taakse n. 100e
Eli samaan hintaan saa melkein Koni Sport Kitin. Asennuksineen reilu 800e? Vaikuttaa tosin aivan eri paikkaan, mutta muutos on saman suuntainen. Samoin renkaiden vaihto matalaproffilsempiin/jäykempiin.
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Business kirjoitti:Narina kuuluu kallistuksenvakaajan heloista eli peinun kuvassa numero 4. Jos helat haluaa voidella kunnolla, ne pitää irrottaa. Rasvanippojen asentaminen on käynyt minullakin mielessä...
Mulla on vaihdettu vain puslat 1, 2, ja 3. Kun niitä rasvaa poistuu narina. Mulla taitaa tosin olla hieman erilainen tuenta kuin tuossa kuvan 96-02 malleissa.
9-5 2.3t Biopower A -08
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6