Mystinen bensan häviäminen

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
snuggles
"Hölösuu"

Re: Mystinen bensan häviäminen

Viesti Kirjoittaja snuggles »

On mennyt omaankin tankkiin aikalailla tuo tankin koko tilavuus polttoainetta vaikka sidin mukaan ajokilometrien perusteella vielä jokunen, ehkä 5, litraa jäljellä.
Putkilitroja lienee ne viimeiset.
SaaBtana
"Tuplakaasari"

Viesti Kirjoittaja SaaBtana »

snuggles kirjoitti:On mennyt omaankin tankkiin aikalailla tuo tankin koko tilavuus polttoainetta vaikka sidin mukaan ajokilometrien perusteella vielä jokunen, ehkä 5, litraa jäljellä.
Putkilitroja lienee ne viimeiset.
Paloiko punainen bensavalo? Mulla ei..
SaaBtana
"Tuplakaasari"

Viesti Kirjoittaja SaaBtana »

Korkaääninen ininä joka on ollut jo kohtuu kauan kuuluvilla johtuu korjaamon arvion mukaan bensapumpusta. Voisi olettaa, että syy myös väärään bensamittarilukemaan löytyy jotenkin tuosta pumpusta.
Olen ajanut nyt niin vähän etten osaa sanoa vielä lisäkommenttia tuon bensan "häviämisestä" muuten. Voisiko asemakohtaisesti olla isojakin heittoja, kuinka täyteen tankin saa? Yli 65 en ole koskaan onnistunut, vaikka bensaa muutaman kerran on ollut erittäin vähän.
kummis
"Tuplakaasari"

Viesti Kirjoittaja kummis »

Bensamittari on varmaan tehtaalla optimoitu näyttämään niin että auto tuntuisi pieni ruokaiselta, mutta kun tankki todella alkaa lähetä loppua tulee lukemat lähemmäksi todellisuutta. Sama tuntuisi pätevän jäljellä oleviin kilometriin. Olettanevat että autot tankataan kun alkaa olla reilu puol tankkia ajettu.

Onhan se outoa kun tankilla ajanu 500km ja näyttää puolta tankkia mittari, mutta enää ei sitten oikeasti päästäkään kun muutama sata kilometriä. Olen niitä tankkaajia jotka tankkaa putkenkin suhteellisen täyteen.
Passat TDI 90hv farkku paku
ex: Saab 9-3 (200hv) -99 SE "Pre Aero"
Vastaa Viestiin