SaaBtana kirjoitti:Niin, enpä tiedä, kuinka tärkeä ämpäri tuo on
Ei sitten mitään "välimallin" osia ole markkinoilla?
Itse en kuitenkaan meinannut vaihtaa, mutta kyllähän noita pumppuja jo melkein kolme vaihdattaakin tuohon hintaan, tosin ei jaksaisi olla ihan joka viikko hinauksessa.
Ei se kovin tärkeä ole, pumppu itsessään sijaitsee vain siellä ämpärissä, vähän niinkuin suojassa kolahteluilta. Eli ämpäri pitää olla, mutta en vain näe mitään syytä, miksei tuo vanha ämpäri kelpaisi. Ei siinä mitään vikaa pitäisi olla...
Tuleekos sen Motonetin "virityksen" kanssa tuo kohopainosysteemikin? Mulla kun se bensamittari näyttää väärin, vaiko onkohan vain jotenkin väärässä asennossa ja vanhan ämpärin painoineen voisi vielä hyödyntää.
VVV kirjoitti:
Heitänpä tässä ilmoille kysymyksen, että ei kenelläkään sattuisi lojumaan toimivaa alkuperäistä pumppua nurkissa ja olisi halukas luopumaan siitä rahallista korvausta vastaan?
Minulta löytyy mitävaan
Myös toimiva bensapumppu.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Tuota.. saattaa olla hieman aiheen vierestä, mutta tuossa hetki sitten, kun käytin autoa pikapesussa, ensimmäistä kertaa pikapesun jälkeen ei startannu. Muutaman yrityksen jälkeen kyllä, mutta kun siinä sitten kuivailin autoa ja tarkoitus oli lähteä matkaan, ei startannut. Siinä sitten kymmenkunta kertaa virta-avainta väännettyäni kone käynnistyi. Eli kaikki hyvin kai. Ihan mielenkiinnosta asiantuntijoilta olisin kysynyt mistähän mahtoi olla kysymys. Päivänselvää on, että jotain moottoritilassa kastui, mutta mitä tai mikä? Onko vastaavia kokemuksia? Pikapesua(harjallista tai harjatonta) en kyllä ajatellut ottaa tavaksi, mutta vastaisuuden varalle.
SaaBtana kirjoitti:Tuleekos sen Motonetin "virityksen" kanssa tuo kohopainosysteemikin? Mulla kun se bensamittari näyttää väärin, vaiko onkohan vain jotenkin väärässä asennossa ja vanhan ämpärin painoineen voisi vielä hyödyntää.
Paketissa on vain ja ainoastaan se itse pumppu, joka sujautetaan sinne ämpärin sisään tiivisteiden väliin vain lievää väkivaltaa käyttäen. Letkuista lähtien kaiken saa hommata erikseen. Tosin itse jouduin poikkasemaan vain letkut, kaikki muu säilyi ehjänä.
Veikkaisin, että koho on vain jäänyt vähän vinoon ämpäriä tankkiin pujottaessa. Lienee aika vaikea saada ihan suoraan.
Biltemasta saa myös bensiinipumppuja 39,- euron hintaan, mutta niissä ei ole kyljessä WALBRO-tekstiä, vaikka äkkipäätä juurikin samanlaisilta näyttävätkin.
Tuskin kuitenkaan ovat yhtä laadukkaita, kun hinta on noin puolet walbron hinnasta.
ysikolme kirjoitti:Tuota.. saattaa olla hieman aiheen vierestä, mutta tuossa hetki sitten, kun käytin autoa pikapesussa, ensimmäistä kertaa pikapesun jälkeen ei startannu. Muutaman yrityksen jälkeen kyllä, mutta kun siinä sitten kuivailin autoa ja tarkoitus oli lähteä matkaan, ei startannut. Siinä sitten kymmenkunta kertaa virta-avainta väännettyäni kone käynnistyi. Eli kaikki hyvin kai. Ihan mielenkiinnosta asiantuntijoilta olisin kysynyt mistähän mahtoi olla kysymys.
Jos startti ei lähtenyt pyörittämään, niin todennäköisesti starttimoottori/solenoidi tai virtalukonpohja alkaa olla vaihtokunnossa.
ysikolme kirjoitti:Tuota.. saattaa olla hieman aiheen vierestä, mutta tuossa hetki sitten, kun käytin autoa pikapesussa, ensimmäistä kertaa pikapesun jälkeen ei startannu. Muutaman yrityksen jälkeen kyllä, mutta kun siinä sitten kuivailin autoa ja tarkoitus oli lähteä matkaan, ei startannut. Siinä sitten kymmenkunta kertaa virta-avainta väännettyäni kone käynnistyi. Eli kaikki hyvin kai. Ihan mielenkiinnosta asiantuntijoilta olisin kysynyt mistähän mahtoi olla kysymys.
Jos startti ei lähtenyt pyörittämään, niin todennäköisesti starttimoottori/solenoidi tai virtalukonpohja alkaa olla vaihtokunnossa.
Tai jos on automaattivaihteisto, niin vaihdekepin asentotunnistin voi myös temppuilla tuolla tavoin.
ysikolme kirjoitti:Tuota.. saattaa olla hieman aiheen vierestä, mutta tuossa hetki sitten, kun käytin autoa pikapesussa, ensimmäistä kertaa pikapesun jälkeen ei startannu. Muutaman yrityksen jälkeen kyllä, mutta kun siinä sitten kuivailin autoa ja tarkoitus oli lähteä matkaan, ei startannut. Siinä sitten kymmenkunta kertaa virta-avainta väännettyäni kone käynnistyi. Eli kaikki hyvin kai. Ihan mielenkiinnosta asiantuntijoilta olisin kysynyt mistähän mahtoi olla kysymys.
Jos startti ei lähtenyt pyörittämään, niin todennäköisesti starttimoottori/solenoidi tai virtalukonpohja alkaa olla vaihtokunnossa.
Tai jos on automaattivaihteisto, niin vaihdekepin asentotunnistin voi myös temppuilla tuolla tavoin.
Eski
Startti lähti pyörittämään ja automaatti on kyseessä.
ysikolme kirjoitti:Tuota.. saattaa olla hieman aiheen vierestä, mutta tuossa hetki sitten, kun käytin autoa pikapesussa, ensimmäistä kertaa pikapesun jälkeen ei startannu...
ysikolme kirjoitti:Startti lähti pyörittämään ja automaatti on kyseessä.
No sitten ei johdu ainakaan kepin asentotunnistimesta. Ettei olisi perinteinen kampiakselin asentoanturivika, joka nyt vain sattui tekemään temput ekan kerran pesun jälkeen...
Eski kirjoitti:No sitten ei johdu ainakaan kepin asentotunnistimesta. Ettei olisi perinteinen kampiakselin asentoanturivika, joka nyt vain sattui tekemään temput ekan kerran pesun jälkeen...
Eski
Kuulostaa vakavalta.. Luulin, että tuo vesi olisi aiheuttanut sen itse ongelman.
Voihan prkl. Olisi näköjään pitänyt käydä jo päivällä täällä. Iski kohtuullisen akuutti auton tarve ja pienten soitteluiden jälkeen korjaamoguru löysi kohtuuhintaisen uuden pumpun ja lupasi vielä olla veloittamatta suurimmasta osasta töitä. Ei mikään halvin ratkaisu luultavimmin, mutta onpahan ainakin uusi ja auto toimii taas.
Voihan prkl. Olisi näköjään pitänyt käydä jo päivällä täällä. Iski kohtuullisen akuutti auton tarve ja pienten soitteluiden jälkeen korjaamoguru löysi kohtuuhintaisen uuden pumpun ja lupasi vielä olla veloittamatta suurimmasta osasta töitä. Ei mikään halvin ratkaisu luultavimmin, mutta onpahan ainakin uusi ja auto toimii taas.
Elämä on
Minulla olisi ollut joutilaana koko paketti, tankkeineen päivineen.
Asennus olisi ollut bolt-on.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
ysikolme kirjoitti:Tuota.. saattaa olla hieman aiheen vierestä, mutta tuossa hetki sitten, kun käytin autoa pikapesussa, ensimmäistä kertaa pikapesun jälkeen ei startannu...
ysikolme kirjoitti:Startti lähti pyörittämään ja automaatti on kyseessä.
No sitten ei johdu ainakaan kepin asentotunnistimesta. Ettei olisi perinteinen kampiakselin asentoanturivika, joka nyt vain sattui tekemään temput ekan kerran pesun jälkeen...
Eski
Jos vesi ongelman aiheuttaa, niin ilmenee se todennäköisesti myös vesisateella.
Ainoa mikä tulee mieleen, on alustapesuri joka onnistuisi suihkaisemaan vedet suoraa tankin ja korin välistä "tankin päälle" kastellen bensapumpun liittimen, sehän ei ole vesitiivis liitin.... oliko pesussa siis myös alustapesu?