Turbo Sensonic kirjoitti:peinu kirjoitti:Joo 900:ssa mun mielestä ei ovipahvia varten tarvii irrottaa kolomiota ollenkaan.
Tarvitsee. Ovipahvi ei lähde muutoin irti, ellei ota tuota kolmiota irti. On tullut jonkun verran availtua niitä, kun on vaihtanut autoon lukkoja ja asentanut AS3 -päivityssarjan :wink:
Mulla ainakin lähtee ovipahvit irti ilman kolmion irroitusta. Olen ainoastaan kerran bitumiäänieristystä tehdessäni irroittanut kyseisen kolmion vuoratakseni kolmion takaa pelti pinnan ja ovipahvi ollut irti useasti elementtiä vaihtaessani. Ovipahvi pitää vaan irroittaessa pujoittaa viimeisenä pois kolmion alta ja paikalleen asentaessa päinvastaisessa järjestyksessä laittaa ensimmäisenä kolmion alle.
Olisiko vuosimalleissa eroa tuossa kolmion kiinnityksessä..?
Mulla on Seasin 1" kangasdiskantti ja Audaksin 3" keskiääni Powersetistä. Näitä voin suositella. Vaatii vaan jonkunnäköiset välilevyt että saa Audaxit vakio 3,5" paikoille. Itse teetin laserleikatut levyt.
Midbassona on Seas Lotus sarjan 6,5" ja ne vaativat paljon tehoa ja mielellään suljetun kotelon. Itellä vain joku reilu 30W RMS ja elementtien tarkkuus alkaa kärsimään jos biisissä on matalaa bassoa ja kuuntelee musaa lujaa. Bassotoisto tosin ulottuu 20HZ asti. Näitä elementtejä en voi suositella ellei teho+kotelo ehdot täyty.
Ilman subbaria ei kuitenkaan helposti saa jykevää alas asti ulottuvaa äänentoistoa. Rakensin pienen 8L kotelon takaluukun oikeaan reunaan niin että vararenkaan luukku mahtuu juuri nousemaan. Subbari tuo sopivasti pontta etubassoille eikä silti eroitu kun molemmat soivat alas asti. Hyvällä subbari elementillä voi tehdä pienenkin kotelon niin ettei takaluukun tilat juurikaan kärsi.