Tarvitsee. Ovipahvi ei lähde muutoin irti, ellei ota tuota kolmiota irti. On tullut jonkun verran availtua niitä, kun on vaihtanut autoon lukkoja ja asentanut AS3 -päivityssarjanpeinu kirjoitti:Joo 900:ssa mun mielestä ei ovipahvia varten tarvii irrottaa kolomiota ollenkaan.
Peilikolmion irrotus + hifistystä
-
Turbo Sensonic
- "Hölösuu"
- Viestit: 7322
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
-
NG900SET -95
- "Viggen"
- Viestit: 529
- Liittynyt: To Loka 16, 2003 19:13
- Paikkakunta: Tampere
Mulla ainakin lähtee ovipahvit irti ilman kolmion irroitusta. Olen ainoastaan kerran bitumiäänieristystä tehdessäni irroittanut kyseisen kolmion vuoratakseni kolmion takaa pelti pinnan ja ovipahvi ollut irti useasti elementtiä vaihtaessani. Ovipahvi pitää vaan irroittaessa pujoittaa viimeisenä pois kolmion alta ja paikalleen asentaessa päinvastaisessa järjestyksessä laittaa ensimmäisenä kolmion alle.Turbo Sensonic kirjoitti:Tarvitsee. Ovipahvi ei lähde muutoin irti, ellei ota tuota kolmiota irti. On tullut jonkun verran availtua niitä, kun on vaihtanut autoon lukkoja ja asentanut AS3 -päivityssarjan :wink:peinu kirjoitti:Joo 900:ssa mun mielestä ei ovipahvia varten tarvii irrottaa kolomiota ollenkaan.
Olisiko vuosimalleissa eroa tuossa kolmion kiinnityksessä..?
Mulla on Seasin 1" kangasdiskantti ja Audaksin 3" keskiääni Powersetistä. Näitä voin suositella. Vaatii vaan jonkunnäköiset välilevyt että saa Audaxit vakio 3,5" paikoille. Itse teetin laserleikatut levyt.
Midbassona on Seas Lotus sarjan 6,5" ja ne vaativat paljon tehoa ja mielellään suljetun kotelon. Itellä vain joku reilu 30W RMS ja elementtien tarkkuus alkaa kärsimään jos biisissä on matalaa bassoa ja kuuntelee musaa lujaa. Bassotoisto tosin ulottuu 20HZ asti. Näitä elementtejä en voi suositella ellei teho+kotelo ehdot täyty.
Ilman subbaria ei kuitenkaan helposti saa jykevää alas asti ulottuvaa äänentoistoa. Rakensin pienen 8L kotelon takaluukun oikeaan reunaan niin että vararenkaan luukku mahtuu juuri nousemaan. Subbari tuo sopivasti pontta etubassoille eikä silti eroitu kun molemmat soivat alas asti. Hyvällä subbari elementillä voi tehdä pienenkin kotelon niin ettei takaluukun tilat juurikaan kärsi.
9-5 2.3t Biopower A -08
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
Taidan päätyä tohon Peerlessin D6:een. Itse en oo päässy kuuleen, mutta epäilen että Peerless ei kovin huonoa tee. Eihän toi mikään huippu voi olla, hintaakin vain 155€. Noi ainakin menee oviin noin sentin soviterenkaalla. Tarkotushan on vaan parantaa kuuntelunautintoa (kyllähän jotain puuttuu jos etupäässä on vaan 3,5" Audio Designin koksut), mutta oikeestihan musiikkia kuunnellaan kotona. 
Subbarihan kontissa jo on, 10" SPL Dynamics.
Katsotaan jos sais asennuksesta jotain kuvia aikaseks, sit ku osat on kasas, ehkä menee juhannuksen yli
Subbarihan kontissa jo on, 10" SPL Dynamics.
Katsotaan jos sais asennuksesta jotain kuvia aikaseks, sit ku osat on kasas, ehkä menee juhannuksen yli
BMW 320dA Coupe LCI
Noniin, edessä on Nextin ALS16.com erillissarja 2 Ohm-kytkennällä ja takana vanhat Audio Designin 6x9:t. Takapään level on tosin minimissä. Tehoa antaa Sonyn XM-405EQX2, etupäähän 50W/puoli ja taakse 40W, koska kaiuttimet 4 Ohm. Subwooferille irtoo 120W. Etupään asennus vei jotain 6 tuntia, johtuen johdotuksen ihanuudesta. Muuten homma sujui nopsaan. Midit vaati noin 15 millin korokerenkaat, mitkä tehtiin vanerista. Asennus tiivistettiin itseliimautuvalla tiivistenauhalla.
Äänestä sen verran ekojen säätöjen jälkeen, että sitä midbassoa ei sitten ennen ole ollut ollenkaan. Diskanttikin paljon kirkkaampi. Aika hyvin soi
Kuvia täällä.
Äänestä sen verran ekojen säätöjen jälkeen, että sitä midbassoa ei sitten ennen ole ollut ollenkaan. Diskanttikin paljon kirkkaampi. Aika hyvin soi
Kuvia täällä.
BMW 320dA Coupe LCI
Näyttipä tutultaAC kirjoitti:Midit vaati noin 15 millin korokerenkaat, mitkä tehtiin vanerista.
Kuvia täällä.
#1747
Itseasiassa se on kolmella ruuvilla kiinni, se kolmas jää tuon tiivisteen alle, olikin vähä hankala laittaa mutteria ja prikkaa sinne. Kantakin piti upottaa vanerin tasalle jotta Nextin basso istuu kunnolla. Tukevat tuli myös noista korokerenkaista. 15mm vaneri siis materiaalina.Max kirjoitti:Kuvista päätellen sä pistit AC noi korokerenkaat vain 2 ruuvilla kiinni oveen, mutta olisi siellä ollut kolmaskin reikä piilossa sen "pehmikkeen" alla. Biltemasta tilattu korokerengas meni jopa heittämällä paikoilleen
Kahdelta ensikertalaiselta meni joku 6 tuntia johdotuksiin ja asennuksiin, sisältäen myös takakaiuttimien johdotukset ja vahvistimen tilapäiskiinnityksen. Vahvistimelle ja subbarille on tulossa yhteinen teline/kotelo, jossa vahvistin jää pleksin alle suojaan, jotta tavaratilassa voi jotain kuljettaakin. Tosin ei siellä koskaan juuri mitään ole ollut
BMW 320dA Coupe LCI
Perkkeleen perkkele. Tuli sit mutkia matkaan tuossa vahvistimen asennuksessa. Saabin oma mankka ei muka jaksa antaa tarpeeksi heräte virtaa jotta vahvistin lähtisi päälle. Eikös se heräte tullut tuosta DIN liittimen 8 navasta? Viisaana kokeilin sitten kytkeä herätteen releen kautta, mutta virta ei muka riitä edes siihen
. Mittarilla on mitattu että +12V siihen tulee kun laittaa mankan päälle, mutta ei
. Ja sitte ku mittaa tuon herätteen kun se on kytkettynä tuohon vahvistimeen niin mittari näyttää vain n. 6V. Mikäköhän perkele tuossa nyt mättää?Mistäköhän tuon herätteen siihen sitten oikein saisi?
#1747
Kävimpäs tuossa taas mittailemassa tuota herätettä..... 12.35V ja 2.55mA
sieltä tuli. Eihän tuommoinen hituvirta riitä mihinkään. Paljonkohan tuolta pitäisi tulla? Voisiko joku mitata omastansa paljonko se antaa. Onkohan tuo mennynnä rikki? Osunu tietenki asennusvaiheessa johonkin maakohtaan, ja vielä virrat päällä. Eipä taida olla muuta mahollisuutta ku pistää kytkimellä tuo heräte ja painaa sillä tuo vaffari aina päälle ja pois, jos muistaa. Ideoita otetaan vastaan
#1747
Mullakin toi heräte tulee antennin ohjausvirrasta.
Nyt kun on vähän kuuntelua takana, niin voi sanoa että homma kannatti. Nyt voi autossakin vähän vakavammin kuunnella musiikkia. Midbassokin on tukeva ja toimii rokillakin hyvin, miinuksena tulee ovien resonointi. Pitää varmaan hakea bitumimattoa ja vaimentaa noi ovet, nyt kun ovipahvien purkaminenkin onnistuu. Ei muuten tarvinnut ottaa sitä peilikolmioo pois, se antaa sen verran periks että pystyy ujuttaan pahvin alta pois.
Nyt kun on vähän kuuntelua takana, niin voi sanoa että homma kannatti. Nyt voi autossakin vähän vakavammin kuunnella musiikkia. Midbassokin on tukeva ja toimii rokillakin hyvin, miinuksena tulee ovien resonointi. Pitää varmaan hakea bitumimattoa ja vaimentaa noi ovet, nyt kun ovipahvien purkaminenkin onnistuu. Ei muuten tarvinnut ottaa sitä peilikolmioo pois, se antaa sen verran periks että pystyy ujuttaan pahvin alta pois.
BMW 320dA Coupe LCI
-
NG900SET -95
- "Viggen"
- Viestit: 529
- Liittynyt: To Loka 16, 2003 19:13
- Paikkakunta: Tampere
On tosi aikaa vievä homma laittaa bitumit NG:n etuoviin mutta kyllä auttaa. Laitoin viime talvena ja lähes päivä siinä meni yhden oven kanssa. Jos tekisin homman uudestaan niin ruiskuttaisin pohjalle noise killeriä ja laittaisin ainoastaan isoille tasaisille alueille bitumia. Nyt sulatin bitumin ja painoin sitä joka rakoon johon yletin.AC kirjoitti:Mullakin toi heräte tulee antennin ohjausvirrasta.
Nyt kun on vähän kuuntelua takana, niin voi sanoa että homma kannatti. Nyt voi autossakin vähän vakavammin kuunnella musiikkia. Midbassokin on tukeva ja toimii rokillakin hyvin, miinuksena tulee ovien resonointi. Pitää varmaan hakea bitumimattoa ja vaimentaa noi ovet, nyt kun ovipahvien purkaminenkin onnistuu. Ei muuten tarvinnut ottaa sitä peilikolmioo pois, se antaa sen verran periks että pystyy ujuttaan pahvin alta pois.
Kun oven resonoinnin saa hallintaan alkaa muutne taustapeilit rämisemään seuraavaksi. Tai räminän kuulee ensi kertaa..
9-5 2.3t Biopower A -08
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6