100-150 Kmh Kiihtyvyys Topicci

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
mursu
"Hirsch"
Viestit: 916
Liittynyt: Ti Tammi 20, 2004 18:49
Paikkakunta: Vihti

Re: 100-150 Kmh Kiihtyvyys Topicci

Viesti Kirjoittaja mursu »

Missäs tuollaisia nopeuksia pääsee laillisesti testailemaan?

Eikö olis fiksumpaa testailla vaikka 60-120 tai 80-120 nopeuksia?
SonmH
"Viggen"
Viestit: 680
Liittynyt: Su Elo 21, 2005 21:00
Paikkakunta: Vantaa

Re: 100-150 Kmh Kiihtyvyys Topicci

Viesti Kirjoittaja SonmH »

mursu kirjoitti:Missäs tuollaisia nopeuksia pääsee laillisesti testailemaan?

Eikö olis fiksumpaa testailla vaikka 60-120 tai 80-120 nopeuksia?
lentokentillä.
Fiksumpaa olisi testailla 100-200.
(Voit vaikka ilmoittaa ton allekirjoutuksesi mopon ajan ensimmäiseksi)
Väärinviritys stage 3 1x2-1
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2080
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: 100-150 Kmh Kiihtyvyys Topicci

Viesti Kirjoittaja Japso »

SonmH kirjoitti:
mursu kirjoitti:Missäs tuollaisia nopeuksia pääsee laillisesti testailemaan?

Eikö olis fiksumpaa testailla vaikka 60-120 tai 80-120 nopeuksia?
lentokentillä.

(Voit vaikka ilmoittaa ton allekirjoutuksesi mopon ajan ensimmäiseksi)
Taitaa jäädä ainakin pidemmässä vedossa ens kesänä useammallekin saapille :D.
Foxbody turbo
Juusokas
"Hirsch"
Viestit: 722
Liittynyt: Ma Huhti 12, 2004 23:07
Paikkakunta: Vantaa

Re: 100-150 Kmh Kiihtyvyys Topicci

Viesti Kirjoittaja Juusokas »

SonmH kirjoitti:
mursu kirjoitti:Missäs tuollaisia nopeuksia pääsee laillisesti testailemaan?

Eikö olis fiksumpaa testailla vaikka 60-120 tai 80-120 nopeuksia?
lentokentillä.
Fiksumpaa olisi testailla 100-200.
(Voit vaikka ilmoittaa ton allekirjoutuksesi mopon ajan ensimmäiseksi)
Täysin samaa mieltä, toi 100-200 on paljon fiksumpi. Noissa speedparty tapahtumissa pääsee hyvin koklaamaan. Jokos ens kesänä joku voisi aukaista 100-300 kiihtyvyys topicin (en mää). :D
SS-K #1367 \ STCF #44
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
mursu
"Hirsch"
Viestit: 916
Liittynyt: Ti Tammi 20, 2004 18:49
Paikkakunta: Vihti

Re: 100-150 Kmh Kiihtyvyys Topicci

Viesti Kirjoittaja mursu »

SonmH kirjoitti:
mursu kirjoitti:Missäs tuollaisia nopeuksia pääsee laillisesti testailemaan?

Eikö olis fiksumpaa testailla vaikka 60-120 tai 80-120 nopeuksia?
lentokentillä.
Fiksumpaa olisi testailla 100-200.
(Voit vaikka ilmoittaa ton allekirjoutuksesi mopon ajan ensimmäiseksi)
Mopo menee 0-100 sen kolme sekuntia ja 100-200 vajaa neljä sekuntia, johtuen siitä että 170 kohdalla joutuu vaihtamaan ykköseltä kakkoselle :)

ps. kyllä suzukiinkin on turboa katseltu... en vaan tiedä onko siinä sit enää mitään järkeä :)
HandOfNod
"Tuplakaasari"
Viestit: 96
Liittynyt: Ti Helmi 19, 2008 13:22
Paikkakunta: Lohja

Re: 100-150 Kmh Kiihtyvyys Topicci

Viesti Kirjoittaja HandOfNod »

Lisätehossa on aina järkeä.... Ei tarvi sitten aina kaasu pohjassa ajaa.

Jos ei ole autossa vielä tiedonkeruu kunnossa tai on vakio niin
voi kokeilla kiihtyvyyttä esim tällä softalla:
http://www.racechrono.com/

Mulla valehteli kiihtyvyydeksi 80-120 - 3.4s lentävällä lähdöllä.
Kahdesti sain tuon tuloksen ja kerran 3.8...

Näytti ainakin toistaiseksi olevan ilmainen.
Ja tuolla voi sitten vaikka ottaa rata-aikaa...
Vaati tosin puhelimen jossa on gepsi ja pitäs kai olla nokia.
Saab 93 vm 99 - 200+hp
Pekko_Å
"Hirsch"
Viestit: 866
Liittynyt: Ke Loka 18, 2006 19:06
Paikkakunta: V-S

Re: 100-150 Kmh Kiihtyvyys Topicci

Viesti Kirjoittaja Pekko_Å »

HandOfNod kirjoitti: Näytti ainakin toistaiseksi olevan ilmainen.
Ja tuolla voi sitten vaikka ottaa rata-aikaa...
Vaati tosin puhelimen jossa on gepsi ja pitäs kai olla nokia.
Toimii myös bluetooth-mokkulalla. Eli ei pakko olla sisäärakennettua gepsiä.
Ex. mm. 9-5 -00 ja 9-5 -09. Nyt VW Multivan T5 2.0BiTDi 4motion
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Re: 100-150 Kmh Kiihtyvyys Topicci

Viesti Kirjoittaja Vigge »

mursu kirjoitti:
Mopo menee 0-100 sen kolme sekuntia ja 100-200 vajaa neljä sekuntia, johtuen siitä että 170 kohdalla joutuu vaihtamaan ykköseltä kakkoselle :)
Mitäs tuommoinen gixeri tonni kelaa lentokentällä vakio kunnossa?
Näistä netissä olevista tuloksista vähän heikko poimia mikä on vakio ja mikä laitettu
http://www.lentokentta.info/nopeusajot/ajajaHaku.php
http://www.liy.fi/motot_nopeus.pdf
Toki reilu mailin päässä mitatut nopeudet kertoo "jostain", mutta ei niin hyvin normi nopeukissa tapahtuvasta kiihtyvyydestä.
#1730
500whp.net member
SonmH
"Viggen"
Viestit: 680
Liittynyt: Su Elo 21, 2005 21:00
Paikkakunta: Vantaa

Re: 100-150 Kmh Kiihtyvyys Topicci

Viesti Kirjoittaja SonmH »

mursu kirjoitti:
SonmH kirjoitti:
mursu kirjoitti:Missäs tuollaisia nopeuksia pääsee laillisesti testailemaan?

Eikö olis fiksumpaa testailla vaikka 60-120 tai 80-120 nopeuksia?
lentokentillä.
Fiksumpaa olisi testailla 100-200.
(Voit vaikka ilmoittaa ton allekirjoutuksesi mopon ajan ensimmäiseksi)
Mopo menee 0-100 sen kolme sekuntia ja 100-200 vajaa neljä sekuntia, johtuen siitä että 170 kohdalla joutuu vaihtamaan ykköseltä kakkoselle :)

ps. kyllä suzukiinkin on turboa katseltu... en vaan tiedä onko siinä sit enää mitään järkeä :)

kesällä kentälle siis... :roll:
Väärinviritys stage 3 1x2-1
mursu
"Hirsch"
Viestit: 916
Liittynyt: Ti Tammi 20, 2004 18:49
Paikkakunta: Vihti

Re: 100-150 Kmh Kiihtyvyys Topicci

Viesti Kirjoittaja mursu »

Mitäköhän tuohon nyt sanoisi? Kentällä vakio moottoripyörä varmasti ehtii kelata huippunsa eli sukisuki varmaan asettuu tuohon 290-300kmh todelliseen nopeuteen, välitykset loppuu jotakuinkin siihen.

Käytännössä tuon 299-lukeman saa kelattua mittariin missä vain Suomen pääteillä, mutta sehän ei ole todellinen nopeus. Toimistorotalle kumminkin ihan riittävä vauhti. Ja muutenkin tämä koko juttu on täysin mielikuvituksen tuotetta :)

Voishan sitä kokeilla ihan huvikseen moottoripyörä vs. turbosaab pakettia vaikka ens kesänä? Voisin kuvitella että jostain löytyy nopeampi saappi?
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2080
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: 100-150 Kmh Kiihtyvyys Topicci

Viesti Kirjoittaja Japso »

mursu kirjoitti:Mitäköhän tuohon nyt sanoisi? Kentällä vakio moottoripyörä varmasti ehtii kelata huippunsa eli sukisuki varmaan asettuu tuohon 290-300kmh todelliseen nopeuteen, välitykset loppuu jotakuinkin siihen.

Käytännössä tuon 299-lukeman saa kelattua mittariin missä vain Suomen pääteillä, mutta sehän ei ole todellinen nopeus. Toimistorotalle kumminkin ihan riittävä vauhti. Ja muutenkin tämä koko juttu on täysin mielikuvituksen tuotetta :)

Voishan sitä kokeilla ihan huvikseen moottoripyörä vs. turbosaab pakettia vaikka ens kesänä? Voisin kuvitella että jostain löytyy nopeampi saappi?
Ite vähän epäilen että näinköhän kerkee ees K8 kelaamaan mailin matkalla huippunopeuden. Kisat ois kyl mielenkiintoista järjestää, vaikka toivotonta voi olla autolla tasalähdöistä :P.
Foxbody turbo
eklunto1
"Hölösuu"
Viestit: 1081
Liittynyt: To Maalis 10, 2005 19:48
Paikkakunta: Vantaa

Re: 100-150 Kmh Kiihtyvyys Topicci

Viesti Kirjoittaja eklunto1 »

Oletan että nämä alle 4 sec vedot on tehty kesärenkain / slikseillä? Topicin aloittaja oli kokeillut vetoa ymmärtääkseni piikki / kitkapyörillä?

Kokeilin huvikseni Nokia Hakkapeliitta 5:lla varustettua 9-5 Aero Hirschäni. Tulos 100 - 150 on 4.8 sek. (luistonestolla, ilman en ole kokeillut) Pidon kanssa oli suuria haasteita. No ompas kulkineessa tehtaan takuu ja viralliset KW tiedot rekisteriotteessa :)

"HC virittäjillä" lienee tietoa auttaako alla oleva ratkasu kuinka paljon kellolla mitattuna:

http://www.elkparts.com/saab-93-m98-to- ... p3730.html
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
9-3Tid
"Hirsch"
Viestit: 800
Liittynyt: Ke Heinä 16, 2003 10:04
Paikkakunta: Leppävirta

Re: 100-150 Kmh Kiihtyvyys Topicci

Viesti Kirjoittaja 9-3Tid »

Vigge kirjoitti: Mitäs tuommoinen gixeri tonni kelaa lentokentällä vakio kunnossa?
Näistä netissä olevista tuloksista vähän heikko poimia mikä on vakio ja mikä laitettu
.
Kaverin vakio R1 Yammu otti mittariin LPR:ssä 299km/h juuri ennen jarrupaikkaa. Mittauksessa oli silloin jotain häikkää ja virallista arvoa ei saatu.Todellinen nopeus lienee n. 275-285km/h kiekkeillä ko. vehkeillä.
Prätkissä tahtoo oma nopeusmittari heittää aikalailla, varsinkin pyörää kovasti kallistaessa.
mursu
"Hirsch"
Viestit: 916
Liittynyt: Ti Tammi 20, 2004 18:49
Paikkakunta: Vihti

Re: 100-150 Kmh Kiihtyvyys Topicci

Viesti Kirjoittaja mursu »

Japso kirjoitti:Ite vähän epäilen että näinköhän kerkee ees K8 kelaamaan mailin matkalla huippunopeuden. Kisat ois kyl mielenkiintoista järjestää, vaikka toivotonta voi olla autolla tasalähdöistä :P.
No samat ongelmat on kilogixerillä kuin turpoSAABillakin, eli etupyörä(t) ei meinaa pysyä asfalttissa edes pitämällä alle 150km/h nopeudessa. :) Eli voisin kuvitella ettei paikaltaan lähtemisessä ole kummallekkaan mitään järkeä, eikä käytännössä näitä tilanteita muutenkaan ei synny kuin Tikkurilan liikennevaloissa. Tosin vaatii tuo 3sek 0-100 muutakin kuin nopean pyörän ja A-kortin :)

Jos 1000cc verrataan esim. Hayabusaan, on tonnisessa lyhempi akseliväli, vähemmän painoa, painopiste ylempänä, ja lyhyemmät välitykset yms... eli kunhan tonninen saa etupyörän pysymään maassa on kiihtyminen ripeämpää kuin tässä paljon hehkutetussa Hayabusassa...

Että joku 150 mittarilukemista ylöspäin vedot vois olla hyvinkin tasaväkisiä muutaman foorumilaisen auton kanssa.
mursu
"Hirsch"
Viestit: 916
Liittynyt: Ti Tammi 20, 2004 18:49
Paikkakunta: Vihti

Re: 100-150 Kmh Kiihtyvyys Topicci

Viesti Kirjoittaja mursu »

9-3Tid kirjoitti: Kaverin vakio R1 Yammu otti mittariin LPR:ssä 299km/h juuri ennen jarrupaikkaa. Mittauksessa oli silloin jotain häikkää ja virallista arvoa ei saatu.Todellinen nopeus lienee n. 275-285km/h kiekkeillä ko. vehkeillä.
Prätkissä tahtoo oma nopeusmittari heittää aikalailla, varsinkin pyörää kovasti kallistaessa.
Taitaa GSXR:ssäkin mittari lopettaa laskemisen jo vitosella ajettaessa, sen jälkeen kipuaa enää rundikello :)
Vastaa Viestiin