100-150 Kmh Kiihtyvyys Topicci
Re: 100-150 Kmh Kiihtyvyys Topicci
Missäs tuollaisia nopeuksia pääsee laillisesti testailemaan?
Eikö olis fiksumpaa testailla vaikka 60-120 tai 80-120 nopeuksia?
Eikö olis fiksumpaa testailla vaikka 60-120 tai 80-120 nopeuksia?
Re: 100-150 Kmh Kiihtyvyys Topicci
lentokentillä.mursu kirjoitti:Missäs tuollaisia nopeuksia pääsee laillisesti testailemaan?
Eikö olis fiksumpaa testailla vaikka 60-120 tai 80-120 nopeuksia?
Fiksumpaa olisi testailla 100-200.
(Voit vaikka ilmoittaa ton allekirjoutuksesi mopon ajan ensimmäiseksi)
Väärinviritys stage 3 1x2-1
Re: 100-150 Kmh Kiihtyvyys Topicci
Taitaa jäädä ainakin pidemmässä vedossa ens kesänä useammallekin saapilleSonmH kirjoitti:lentokentillä.mursu kirjoitti:Missäs tuollaisia nopeuksia pääsee laillisesti testailemaan?
Eikö olis fiksumpaa testailla vaikka 60-120 tai 80-120 nopeuksia?
(Voit vaikka ilmoittaa ton allekirjoutuksesi mopon ajan ensimmäiseksi)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Foxbody turbo
Re: 100-150 Kmh Kiihtyvyys Topicci
Täysin samaa mieltä, toi 100-200 on paljon fiksumpi. Noissa speedparty tapahtumissa pääsee hyvin koklaamaan. Jokos ens kesänä joku voisi aukaista 100-300 kiihtyvyys topicin (en mää).SonmH kirjoitti:lentokentillä.mursu kirjoitti:Missäs tuollaisia nopeuksia pääsee laillisesti testailemaan?
Eikö olis fiksumpaa testailla vaikka 60-120 tai 80-120 nopeuksia?
Fiksumpaa olisi testailla 100-200.
(Voit vaikka ilmoittaa ton allekirjoutuksesi mopon ajan ensimmäiseksi)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
SS-K #1367 \ STCF #44
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
Re: 100-150 Kmh Kiihtyvyys Topicci
Mopo menee 0-100 sen kolme sekuntia ja 100-200 vajaa neljä sekuntia, johtuen siitä että 170 kohdalla joutuu vaihtamaan ykköseltä kakkoselleSonmH kirjoitti:lentokentillä.mursu kirjoitti:Missäs tuollaisia nopeuksia pääsee laillisesti testailemaan?
Eikö olis fiksumpaa testailla vaikka 60-120 tai 80-120 nopeuksia?
Fiksumpaa olisi testailla 100-200.
(Voit vaikka ilmoittaa ton allekirjoutuksesi mopon ajan ensimmäiseksi)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
ps. kyllä suzukiinkin on turboa katseltu... en vaan tiedä onko siinä sit enää mitään järkeä
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Re: 100-150 Kmh Kiihtyvyys Topicci
Lisätehossa on aina järkeä.... Ei tarvi sitten aina kaasu pohjassa ajaa.
Jos ei ole autossa vielä tiedonkeruu kunnossa tai on vakio niin
voi kokeilla kiihtyvyyttä esim tällä softalla:
http://www.racechrono.com/
Mulla valehteli kiihtyvyydeksi 80-120 - 3.4s lentävällä lähdöllä.
Kahdesti sain tuon tuloksen ja kerran 3.8...
Näytti ainakin toistaiseksi olevan ilmainen.
Ja tuolla voi sitten vaikka ottaa rata-aikaa...
Vaati tosin puhelimen jossa on gepsi ja pitäs kai olla nokia.
Jos ei ole autossa vielä tiedonkeruu kunnossa tai on vakio niin
voi kokeilla kiihtyvyyttä esim tällä softalla:
http://www.racechrono.com/
Mulla valehteli kiihtyvyydeksi 80-120 - 3.4s lentävällä lähdöllä.
Kahdesti sain tuon tuloksen ja kerran 3.8...
Näytti ainakin toistaiseksi olevan ilmainen.
Ja tuolla voi sitten vaikka ottaa rata-aikaa...
Vaati tosin puhelimen jossa on gepsi ja pitäs kai olla nokia.
Saab 93 vm 99 - 200+hp
Re: 100-150 Kmh Kiihtyvyys Topicci
Toimii myös bluetooth-mokkulalla. Eli ei pakko olla sisäärakennettua gepsiä.HandOfNod kirjoitti: Näytti ainakin toistaiseksi olevan ilmainen.
Ja tuolla voi sitten vaikka ottaa rata-aikaa...
Vaati tosin puhelimen jossa on gepsi ja pitäs kai olla nokia.
Ex. mm. 9-5 -00 ja 9-5 -09. Nyt VW Multivan T5 2.0BiTDi 4motion
Re: 100-150 Kmh Kiihtyvyys Topicci
Mitäs tuommoinen gixeri tonni kelaa lentokentällä vakio kunnossa?mursu kirjoitti:
Mopo menee 0-100 sen kolme sekuntia ja 100-200 vajaa neljä sekuntia, johtuen siitä että 170 kohdalla joutuu vaihtamaan ykköseltä kakkoselle![]()
Näistä netissä olevista tuloksista vähän heikko poimia mikä on vakio ja mikä laitettu
http://www.lentokentta.info/nopeusajot/ajajaHaku.php
http://www.liy.fi/motot_nopeus.pdf
Toki reilu mailin päässä mitatut nopeudet kertoo "jostain", mutta ei niin hyvin normi nopeukissa tapahtuvasta kiihtyvyydestä.
#1730
500whp.net member
500whp.net member
Re: 100-150 Kmh Kiihtyvyys Topicci
mursu kirjoitti:Mopo menee 0-100 sen kolme sekuntia ja 100-200 vajaa neljä sekuntia, johtuen siitä että 170 kohdalla joutuu vaihtamaan ykköseltä kakkoselleSonmH kirjoitti:lentokentillä.mursu kirjoitti:Missäs tuollaisia nopeuksia pääsee laillisesti testailemaan?
Eikö olis fiksumpaa testailla vaikka 60-120 tai 80-120 nopeuksia?
Fiksumpaa olisi testailla 100-200.
(Voit vaikka ilmoittaa ton allekirjoutuksesi mopon ajan ensimmäiseksi)
ps. kyllä suzukiinkin on turboa katseltu... en vaan tiedä onko siinä sit enää mitään järkeä
kesällä kentälle siis...
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Väärinviritys stage 3 1x2-1
Re: 100-150 Kmh Kiihtyvyys Topicci
Mitäköhän tuohon nyt sanoisi? Kentällä vakio moottoripyörä varmasti ehtii kelata huippunsa eli sukisuki varmaan asettuu tuohon 290-300kmh todelliseen nopeuteen, välitykset loppuu jotakuinkin siihen.
Käytännössä tuon 299-lukeman saa kelattua mittariin missä vain Suomen pääteillä, mutta sehän ei ole todellinen nopeus. Toimistorotalle kumminkin ihan riittävä vauhti. Ja muutenkin tämä koko juttu on täysin mielikuvituksen tuotetta
Voishan sitä kokeilla ihan huvikseen moottoripyörä vs. turbosaab pakettia vaikka ens kesänä? Voisin kuvitella että jostain löytyy nopeampi saappi?
Käytännössä tuon 299-lukeman saa kelattua mittariin missä vain Suomen pääteillä, mutta sehän ei ole todellinen nopeus. Toimistorotalle kumminkin ihan riittävä vauhti. Ja muutenkin tämä koko juttu on täysin mielikuvituksen tuotetta
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Voishan sitä kokeilla ihan huvikseen moottoripyörä vs. turbosaab pakettia vaikka ens kesänä? Voisin kuvitella että jostain löytyy nopeampi saappi?
Re: 100-150 Kmh Kiihtyvyys Topicci
Ite vähän epäilen että näinköhän kerkee ees K8 kelaamaan mailin matkalla huippunopeuden. Kisat ois kyl mielenkiintoista järjestää, vaikka toivotonta voi olla autolla tasalähdöistämursu kirjoitti:Mitäköhän tuohon nyt sanoisi? Kentällä vakio moottoripyörä varmasti ehtii kelata huippunsa eli sukisuki varmaan asettuu tuohon 290-300kmh todelliseen nopeuteen, välitykset loppuu jotakuinkin siihen.
Käytännössä tuon 299-lukeman saa kelattua mittariin missä vain Suomen pääteillä, mutta sehän ei ole todellinen nopeus. Toimistorotalle kumminkin ihan riittävä vauhti. Ja muutenkin tämä koko juttu on täysin mielikuvituksen tuotetta![]()
Voishan sitä kokeilla ihan huvikseen moottoripyörä vs. turbosaab pakettia vaikka ens kesänä? Voisin kuvitella että jostain löytyy nopeampi saappi?
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Foxbody turbo
Re: 100-150 Kmh Kiihtyvyys Topicci
Oletan että nämä alle 4 sec vedot on tehty kesärenkain / slikseillä? Topicin aloittaja oli kokeillut vetoa ymmärtääkseni piikki / kitkapyörillä?
Kokeilin huvikseni Nokia Hakkapeliitta 5:lla varustettua 9-5 Aero Hirschäni. Tulos 100 - 150 on 4.8 sek. (luistonestolla, ilman en ole kokeillut) Pidon kanssa oli suuria haasteita. No ompas kulkineessa tehtaan takuu ja viralliset KW tiedot rekisteriotteessa![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
"HC virittäjillä" lienee tietoa auttaako alla oleva ratkasu kuinka paljon kellolla mitattuna:
http://www.elkparts.com/saab-93-m98-to- ... p3730.html
Kokeilin huvikseni Nokia Hakkapeliitta 5:lla varustettua 9-5 Aero Hirschäni. Tulos 100 - 150 on 4.8 sek. (luistonestolla, ilman en ole kokeillut) Pidon kanssa oli suuria haasteita. No ompas kulkineessa tehtaan takuu ja viralliset KW tiedot rekisteriotteessa
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
"HC virittäjillä" lienee tietoa auttaako alla oleva ratkasu kuinka paljon kellolla mitattuna:
http://www.elkparts.com/saab-93-m98-to- ... p3730.html
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Re: 100-150 Kmh Kiihtyvyys Topicci
Kaverin vakio R1 Yammu otti mittariin LPR:ssä 299km/h juuri ennen jarrupaikkaa. Mittauksessa oli silloin jotain häikkää ja virallista arvoa ei saatu.Todellinen nopeus lienee n. 275-285km/h kiekkeillä ko. vehkeillä.Vigge kirjoitti: Mitäs tuommoinen gixeri tonni kelaa lentokentällä vakio kunnossa?
Näistä netissä olevista tuloksista vähän heikko poimia mikä on vakio ja mikä laitettu
.
Prätkissä tahtoo oma nopeusmittari heittää aikalailla, varsinkin pyörää kovasti kallistaessa.
Re: 100-150 Kmh Kiihtyvyys Topicci
No samat ongelmat on kilogixerillä kuin turpoSAABillakin, eli etupyörä(t) ei meinaa pysyä asfalttissa edes pitämällä alle 150km/h nopeudessa.Japso kirjoitti:Ite vähän epäilen että näinköhän kerkee ees K8 kelaamaan mailin matkalla huippunopeuden. Kisat ois kyl mielenkiintoista järjestää, vaikka toivotonta voi olla autolla tasalähdöistä.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Jos 1000cc verrataan esim. Hayabusaan, on tonnisessa lyhempi akseliväli, vähemmän painoa, painopiste ylempänä, ja lyhyemmät välitykset yms... eli kunhan tonninen saa etupyörän pysymään maassa on kiihtyminen ripeämpää kuin tässä paljon hehkutetussa Hayabusassa...
Että joku 150 mittarilukemista ylöspäin vedot vois olla hyvinkin tasaväkisiä muutaman foorumilaisen auton kanssa.
Re: 100-150 Kmh Kiihtyvyys Topicci
Taitaa GSXR:ssäkin mittari lopettaa laskemisen jo vitosella ajettaessa, sen jälkeen kipuaa enää rundikello9-3Tid kirjoitti: Kaverin vakio R1 Yammu otti mittariin LPR:ssä 299km/h juuri ennen jarrupaikkaa. Mittauksessa oli silloin jotain häikkää ja virallista arvoa ei saatu.Todellinen nopeus lienee n. 275-285km/h kiekkeillä ko. vehkeillä.
Prätkissä tahtoo oma nopeusmittari heittää aikalailla, varsinkin pyörää kovasti kallistaessa.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)