Itse kokeilin kolme vuotta vaihdella renkaita ristiin rastiin, välillä auttoi, välillä ei. Auto vapisi ja puolsi milloin mihinkin suuntaan.
Etupään reaktiotangonpuslat näytti tältä:
Taka-akselin puslat taas tältä:
Jos vanhoilla puslilla menet kulmia säätelemään, niin metsään menee. Saa säätää uusiksi sitten kun renkaat osoittaa joka päivä suurinpiirtein samaan suuntaan
SS kirjoitti:Milläs muuten nuo ekan kuvan puslat saa helpoten irti? Onnistuuko tukivarret paikoillaan?
En näe kyllä mitään järkeä tehdä tuota tukivarsi paikallaan, kun samalla kannattaa uusia myös puslat toisesta päästä keppiä.
Ulosvetäjällä työnsin pois sen mitä puslasta oli jäljellä, sen jälkeen rautasahalla tyhjä hylsy halki ja sitten tuo lähteekin liikkumaan aika kivuttomasti. Näin siis kotikonsteilla.
SS kirjoitti:Milläs muuten nuo ekan kuvan puslat saa helpoten irti? Onnistuuko tukivarret paikoillaan?
En näe kyllä mitään järkeä tehdä tuota tukivarsi paikallaan, kun samalla kannattaa uusia myös puslat toisesta päästä keppiä.
Ulosvetäjällä työnsin pois sen mitä puslasta oli jäljellä, sen jälkeen rautasahalla tyhjä hylsy halki ja sitten tuo lähteekin liikkumaan aika kivuttomasti. Näin siis kotikonsteilla.
Minä vaihdoin samalla taktiikalla omaani, ja olen sitämieltä ettei "kotiolosuhteissa" pysty irroittamaan tukivarsi paikoillaan.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Usein homma menee huomattavasti helpommin kun ei ensimmäisenä yritä siitä mistä aita on matalin
Myös taka-akselin puslat tuli vaihdettua niin että otti akselin irti molemmin puolin. Jarruputkissa oli ainakin omassa pirssissä sen verran löysiä että onnistui.
Viikonloppuna meni uudet tukiaisvarret paikalleen ja puolto väheni tod paljon. oikealle puolelle oli aiempi omistaja laittanut jonkin ihan halvimmat random varren jossa pusla oli niin väljä että tippui vartta irroittaessa... vasemmalla oli alkuperäinen vielä paikallaan eikä hirveästi klapia ollut vaikka mittarissa 205tkm.
samalla meni siis uudet öljyt koneeseen ja tervat pohjaan
Minä vaihdoin samalla taktiikalla omaani, ja olen sitämieltä ettei "kotiolosuhteissa" pysty irroittamaan tukivarsi paikoillaan.
Ok, kysymys vaan lähti siitä että vaihdoin juuri toisen tukivarren enkä samalla vaihtanut puslaa parempaan ja tämä alkoi kaduttamaan. No, nythän se irrottelu sujuu jo rutiinilla ja piti sopivat työkalutkin (se ison puslan iso torx) ostaa hyllyyn.
Oli: OG9-3 2.0t 2003 On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm) Muuta: Kiina TECH2
Pitää vielä tähän lisätä että kävin eilen katsastamassa in ja kommenttia tuli että näyttäs olevan alusta ja jarrut loistavassa kunnossa, muutenkaan ei moitteen sanaa katsastusmies keksinyt.
Yöllä lähti saappi käymään "kotimaan matkalla" ruotsiin kun akka lähti kaveriaan moikkaamaan uppsalaan ja samalla kiertelemään ruottia ympäriinsä
Niin ja ISO KIITOS pcs.lle hyvästä palvelusta torstaina kun aamulla kerkesivät kiristää käsijarrun ja mitata päästöt, eikä hintaakaan ollut liikaa
Vanhan aiheen lainausta:
Lyhyesti, vaihdoin kolkkiin (-99 TiD) vasemman puoleisen etuiskunvaimentimen yläpään laakerin. Nyt auto puoltaa hiukan oikealle. Mikään muu tuossa rempassa tuskin muuttuu mutta iskarin kiinnitys koriin voi asettua eri paikkaan. Siinähän on pitkät reiät korissa. Mutta kumpaan suuntaan iskarin yläpäätä pitää siirtää, että puoltaminen vähenisi. Eikös tämä vaikuta caster kulmaan ja sitä kautta myös puoltamiseen?
Vai onko muita veikkauksia mikä olisi muuttunut?
Saab 9-3 2.2Tid -99 475tkm
Saab 900i 2.1 16v -92 485tkm
Saab 900i 2.1 16v -92 240tkm Varaosiksi