Katsastettu
Re: Katsastettu
Kävin tänään katsastamassa oman turbo sportin(mittarissa 119 500) Kiitoradantiellä. Todella mukavaa ja nopeaa palvelua. Leima tuli huomautuksitta ja hinta oli 68€ klubin alennuksen kera.
9-3 Turbo sport -99
#3149
#3149
Re: Katsastettu
No niin, Saab 900 2,0i vm.1996 taas katsastettu, meni läpi parilla pikku huomautuksella. Suuntavalon poltin liian vaalea, moottorissa öljyvuotoa ja bensantäyttöputken klemmari poikki. Kehut hyvin pitävistä jarruista. muuta en tehnyt ennakkoon, kuin käytin pakokaasumittauksessa paikallisessa autosähkössä se maksoi 20 € ja katsastus maksoikin tänään 42 €, kun oli joku kympin alennuspäivä Imatralla .
Re: Katsastettu
kävinpä eilen ite hakemassa leiman tosta paikallisesta k1 asemalta
hinta 49€ pakokaasulappu oli valmiiks mukana.
erittäin ystävällistä toimintaa (terholan asema lahdessa)
läpi meni laakista jarru voimia kehuttiin ja kaveri totes nosturilla että tästä pohjasta ei löydä ruostetta ees hakemallakaan
ja täysin ruosteeton peli muutenkin (70v ukko oli entinen omistaja)
sumarit tosin irroitin katkaisiasta ennen sinne menoa mut eipä maininnut niiden toimimattomuudesta sanallakaan (toinen polttimo oli palanut siksi iroitus)
nyt on leimaa sitten 03/2011
hinta 49€ pakokaasulappu oli valmiiks mukana.
erittäin ystävällistä toimintaa (terholan asema lahdessa)
läpi meni laakista jarru voimia kehuttiin ja kaveri totes nosturilla että tästä pohjasta ei löydä ruostetta ees hakemallakaan
ja täysin ruosteeton peli muutenkin (70v ukko oli entinen omistaja)
sumarit tosin irroitin katkaisiasta ennen sinne menoa mut eipä maininnut niiden toimimattomuudesta sanallakaan (toinen polttimo oli palanut siksi iroitus)
nyt on leimaa sitten 03/2011
# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
Re: Katsastettu
Toissa viikolla kävi aero leimalla (Kunnon Katsastus Lahti-Helsinki varrella, 60 eur päästömittauksen kanssa); kuulemma hyvässä kunnossa , ei huomauttamista.
2.0t Biopower 9-3 -09
ex 2.3Aero 9000 -96; ex 2.0Aero 9-3 -00; ex 2.0t 9-3 -02
#7314
ex 2.3Aero 9000 -96; ex 2.0Aero 9-3 -00; ex 2.0t 9-3 -02
#7314
Re: Katsastettu
Toissa viikolla niinikään kolkki kävi katsastuksessa Joensuussa Kovalaisella. Leima tuli ilman huomautuksia. Hinta 19 € päästömittauksineen.
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
#3873
-Rane-
Re: Katsastettu
Itsekin kävin eilen oman 302tkm ajetun yksilön näyttämässä Lahdessa K1 katsastuksessa, kun sattui silmiin että päästömittaus 0€, 49€ siis kustansi. Tankin täyttöputken klemmari oli ruostunu poikki, ja päästöistä ei ensimmäisellä yrittämällä mennyt läpi, pienen huudatuksen jälkeen yritti uudelleen niin paperille tuli lukemat:
tyhjäkäynti/kierroksilla - CO% 0,24/0,2; CO2 14,1/16,1; HC 44/65; O2 3,3/0,6 ja lambda 1,20. Sen tiedän että takapöntön liitos vuotaa hieman kun en ole kerennyt sitä tiivistää, joten toivottavasti johtuisi siitä eikä mistään muualta. Edellisvuonna ei kumminkaan ollut mitään valittamista.
Katsastajan ajaessa halliin sisään huomasin että toimimaton lampunpyyhkijä oli päättänyt parkkeerata keskelle lamppua. Siinä suuntauksia tarkistaessa huomasin että ihmetteli sitä niin sanoin että "se on vähän tollanen" mihin tyyppi vaan takasin että "joo se on vähän tollanen"
tyhjäkäynti/kierroksilla - CO% 0,24/0,2; CO2 14,1/16,1; HC 44/65; O2 3,3/0,6 ja lambda 1,20. Sen tiedän että takapöntön liitos vuotaa hieman kun en ole kerennyt sitä tiivistää, joten toivottavasti johtuisi siitä eikä mistään muualta. Edellisvuonna ei kumminkaan ollut mitään valittamista.
Katsastajan ajaessa halliin sisään huomasin että toimimaton lampunpyyhkijä oli päättänyt parkkeerata keskelle lamppua. Siinä suuntauksia tarkistaessa huomasin että ihmetteli sitä niin sanoin että "se on vähän tollanen" mihin tyyppi vaan takasin että "joo se on vähän tollanen"
Saab 9-5 Aero automaatti -01
Re: Katsastettu
Katsastettu huomautuksetta Kehän Autokatsastuksessa hintaan 60€.
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
Re: Katsastettu
Taas vuosi kulunut ja Saapas katsastukseen ilman mitään ennakko valmisteluja, pakokaasumittaus tosin ennakkoon nyt 15 € samassa paikassa kuin edelliselläkin kerralla (Teollisuustien autosähkö Imatra), katsastus maksoi 56 € ja ei mitään huomauttamista tänä vuonna, ei edes öljyvuodoista sanottu mitään, tosin vuoto on loppunut, kun kiristin kannen, mutta kone on edelleen öljyinen. Jarrut ja tekniikka sekä korin kunto saivat tämän katsastusmiehen kehumaan autoa ja uskomaan, että edessä on vielä monta vuotta tien päällä. Saappaalla on nyt ajettu 230000 km.knutari kirjoitti:No niin, Saab 900 2,0i vm.1996 taas katsastettu, meni läpi parilla pikku huomautuksella. Suuntavalon poltin liian vaalea, moottorissa öljyvuotoa ja bensantäyttöputken klemmari poikki. Kehut hyvin pitävistä jarruista. muuta en tehnyt ennakkoon, kuin käytin pakokaasumittauksessa paikallisessa autosähkössä se maksoi 20 € ja katsastus maksoikin tänään 42 €, kun oli joku kympin alennuspäivä Imatralla .
Re: Katsastettu
Onpas teillä positiivisia katsastuskokemuksia. Ei minullakaan varsinaisesti pahaa sanaa ole sanottavana itse katsastustapahtumasta mutta tuohon puolitoista vuotta omistamaani saabiin tuntuu sikiävän kaikenlaista korjattavaa aina katsastuksen yhteydessä
Viime syksynä pomppasi pallonivelistä. Tilasin ajan tukivarsien vaihtoon vaan eikös siinä odotellessa ruvennut koneen etuosasta tiputtelemaan jäähdytinnestettä. Vesipumpun ja kannen välinen hapero letkunpätkä uusiksi, samoin vesipumppu varmuuden vuoksi (oli 280 tkm ajettu orkkispumppu). Pajalla onnistuivat vielä lohkaisemaan käyttöhihnan kiristimen päältä palan siitä missä on syvennys kiristimen kääntämistä varten ja olivat sitten kammenneet ties millä ruuvimeisselillä hihnan paikalleen, jäljet näkyy ohjainrullassa. Pyörien suuntauksen kanssa lasku 700 euroa.
Tänä syksynä tuli sitten hieman pidempi vikalista: taka-akselin puslat, katkennut etujousi ja syöpynyt jarruputki. Autossa on madallusjouset, joita ei tietenkään saa yksittäin eikä pareittain eli koko sarja uusiksi. Kiva kiva. Talvipyöriä vaihtaessani totesin sitten, että vasen jousilautanen alkaa olla kovin haperon näköinen, joten miksipä en vaihdattaisi samalla koko olka-akselia ehompaan kun kerran etutolppa joka tapauksessa puretaan. Romikselta löytyikin sopivasti vuosimallin -97 siistikuntoinen tolppa napoineen. Hyväkuntoinen iskari ja jarrut vanhasta tolpasta uuteen... ei mutta hetkinen! Jarrulevyt kuluneet luvattoman ohuiksi! Siispä uudet laikat ja palat eteen. Katsastusta varten vaihdattamani pakoputken keski- ja takapöntöt ja pyörien suuntaus mukaan lukien taitaa lasku nousta nelinumeroiseksi. Kaiken muun riesan lisäksi keskuslukituskin lakkasi toimimasta viime viikolla.
Vaan onneksi sain etusetelillä 15 € alennusta katsastuksesta, hinta päästömittauksineen naurettavat 55 €! Eli olen melkein voiton puolella Ja käsijarrukin sai inssiltä kehut kun olin sen taidokkaasti säätänyt juuri sopivan toispuolisesti ottavaksi
Viime syksynä pomppasi pallonivelistä. Tilasin ajan tukivarsien vaihtoon vaan eikös siinä odotellessa ruvennut koneen etuosasta tiputtelemaan jäähdytinnestettä. Vesipumpun ja kannen välinen hapero letkunpätkä uusiksi, samoin vesipumppu varmuuden vuoksi (oli 280 tkm ajettu orkkispumppu). Pajalla onnistuivat vielä lohkaisemaan käyttöhihnan kiristimen päältä palan siitä missä on syvennys kiristimen kääntämistä varten ja olivat sitten kammenneet ties millä ruuvimeisselillä hihnan paikalleen, jäljet näkyy ohjainrullassa. Pyörien suuntauksen kanssa lasku 700 euroa.
Tänä syksynä tuli sitten hieman pidempi vikalista: taka-akselin puslat, katkennut etujousi ja syöpynyt jarruputki. Autossa on madallusjouset, joita ei tietenkään saa yksittäin eikä pareittain eli koko sarja uusiksi. Kiva kiva. Talvipyöriä vaihtaessani totesin sitten, että vasen jousilautanen alkaa olla kovin haperon näköinen, joten miksipä en vaihdattaisi samalla koko olka-akselia ehompaan kun kerran etutolppa joka tapauksessa puretaan. Romikselta löytyikin sopivasti vuosimallin -97 siistikuntoinen tolppa napoineen. Hyväkuntoinen iskari ja jarrut vanhasta tolpasta uuteen... ei mutta hetkinen! Jarrulevyt kuluneet luvattoman ohuiksi! Siispä uudet laikat ja palat eteen. Katsastusta varten vaihdattamani pakoputken keski- ja takapöntöt ja pyörien suuntaus mukaan lukien taitaa lasku nousta nelinumeroiseksi. Kaiken muun riesan lisäksi keskuslukituskin lakkasi toimimasta viime viikolla.
Vaan onneksi sain etusetelillä 15 € alennusta katsastuksesta, hinta päästömittauksineen naurettavat 55 €! Eli olen melkein voiton puolella Ja käsijarrukin sai inssiltä kehut kun olin sen taidokkaasti säätänyt juuri sopivan toispuolisesti ottavaksi
9-3 SC 2.0t -07
Re: Katsastettu
Eilen tuli leima huomautuksetta. jousijaloissa alkaa olla ruostetta.
Re: Katsastettu
Tarkoitus oli saada leima eilen vaan eihän se niin aina mene, vasen alatukivarren pallonivel vaihtoon, sitten vaihteisto kusee öljyä jostain (ei oo tullut vielä tutkittua tarkemmin, enemmän hiessä selannu foorumia josko löytyis syitä ) niin ja taakse jarrulevyt uusiksi...onpahan tekemistä ainakin itselle ja korjaamolle tiedossa
9-5 aero
ex OG 9-3 RE85
#4557
ex OG 9-3 RE85
#4557
Re: Katsastettu
Ja se alatukivarren pallonivelen vaihtohan tarkoittaa koko alatukivarren vaihtoa.rassaus kirjoitti:Tarkoitus oli saada leima eilen vaan eihän se niin aina mene, vasen alatukivarren pallonivel vaihtoon, sitten vaihteisto kusee öljyä jostain (ei oo tullut vielä tutkittua tarkemmin, enemmän hiessä selannu foorumia josko löytyis syitä ) niin ja taakse jarrulevyt uusiksi...onpahan tekemistä ainakin itselle ja korjaamolle tiedossa
Re: Katsastettu
Taas on vuodeksi leimaa, Kehän Katsastus Vantaalla 60 eur päästömittauksen kanssa. Mukavan oloista toimintaa. Moottorin tukikumin repeämisestä tuli huomautus, täytyypä tutustua miten tuo vaihdetaan.
2.0t Biopower 9-3 -09
ex 2.3Aero 9000 -96; ex 2.0Aero 9-3 -00; ex 2.0t 9-3 -02
#7314
ex 2.3Aero 9000 -96; ex 2.0Aero 9-3 -00; ex 2.0t 9-3 -02
#7314
Re: Katsastettu
Toissa viikolla 9-3:seen haettu "pitkä" leima 25.2.2012 asti. Hintaa 59€ päästöjen kanssa, päälle vielä autopesu(arvo 17,50€), makkaraa ja kakkukahvit. Huomauttamista ei ollut muussa kuin yhden vilkun polttimosta oli oranssi väri kulunut pois.
Entiset Saabit:90 -85/-86, OG900 -89, OG9-3 Turbo Sport -99
Nykyinen:Saab 9-3 SC 2,0t Vector -08 E85
Nykyinen:Saab 9-3 SC 2,0t Vector -08 E85
Re: Katsastettu
Niin ja paikka oli Meidän Katsastus JyväskyläTeppoY kirjoitti:Toissa viikolla 9-3:seen haettu "pitkä" leima 25.2.2012 asti. Hintaa 59€ päästöjen kanssa, päälle vielä autopesu(arvo 17,50€), makkaraa ja kakkukahvit. Huomauttamista ei ollut muussa kuin yhden vilkun polttimosta oli oranssi väri kulunut pois.
Entiset Saabit:90 -85/-86, OG900 -89, OG9-3 Turbo Sport -99
Nykyinen:Saab 9-3 SC 2,0t Vector -08 E85
Nykyinen:Saab 9-3 SC 2,0t Vector -08 E85