j0ne kirjoitti:Pitäisikö tuo nyt sitten ymmärtää siten että tuollainen käsittely "tarvitaan" lastutettuun myllyyn.
Vai pitääkö tuo jättää bensatankkiin laitettavan kosmisenenergiametallitapin kanssa samaan kategoriaan?
Faktaa mittaustietoa Saabin konehuoneesta kiitos

Taitaa joka toisessa vehkeessä missä tuubisatsi ja joku iso holsetti niin olla joku tuon tyyppinen pinnoitus. Faktoja ei minulla ole esittää aiheesta, joku jolla tuommoista settiä on voisi kirjoitella niitä tähän ja valaista muita.
Mitään tiukkaa faktaa logitettujen lämpötilojen kanssa ei ole, mutta jotain alustavia kokemuksia.
Eli aikaisemmin mulla oli peltisarjan päällä sammutuspeitteestä tehdystä (leikkasin noin 5cm leveää nauhaa ja ompelin reunan samasta peitteestä irroitelulla langalla. Hemmetin kova homma. En ihan heti suosittele vaikka halvaksi tulikin) nauhasta ja sen olin asentamisen jälkeen maalannu kuumankesto-spraymaalilla. Kesällä otin muun projektin yhteydessä pakosarjan irti ja rapistelin/revin (menee aika kovaksi ja hauraaksi kuumuudessa) nauhat irti ja totesin sarjan olevan aika hyvässä ruosteessa. Paikoin irtosi aivan liuskeina

Vajaa kolme vuotta taisi ehtiä olemaan noin
No, arvelin siinä sitten, että tuota menoa katoaa koko pakosarja jossain vaiheessa ja päätin investoida tuohon Roadmachinen Black Satin-pinnoitteeseen + aluskeraamiin. Varsinaisia käyttökokemuksia ei vielä ole, kun sain vasta illalla ensimmäiset savut ulos koneesta...
Pinnoitteen laittamisesta kuitenkin sen verran, että ekana kaikki tietysti hiekkapuhallettiin (pakosarja, turbon pakopesä ja dp) sitten mahdollisimman tarkka rasvojen, yms lian poisto ja aluskeraamin ruiskutus, jonka kuvittelin olevan simppeli homma. Ohjeissa sanottiin sen onnistuvan ihan kynäruiskulla ja sellaisen ostinkin. Aikani sen kanssa tapeltuani ja ihmeteltyäni, että miksei saa juuri mitään tavaraa pihalle tulin siihen tulokseen, että ruiskutettavassa "maalissa" on niin isoa raetta ja sattumaa ettei se millään mahdu ulos kynäruiskun suuttimesta

Eipä siinä auttanu kuin lähteä kauppaan hakemaan isompaa kuiskua... Sillä homma sitten jotenkin jo onnistui. Jäi tosin epäilyttämään, että kuinka tasaisesti kaikki ainesosat mahtoivatkaan osien pintaan tulla. Tuon kuivattelun ja kovettelun jälkeen vuorossa oli itse pinnoite ja sen ruiskuttaminen sujuikin aluskeraamiin verrattuna kuin leikiten. Loppujen lopuksi pinnasta tuli siistin näköinen. Lopullinen kovettaminen on vielä tekemättä ja kestävyyden näkee sitten myöhemmin.
Mulla ei ole mitään isoa holsettia ja en tuota pinnoitettakaan laittanu niinkään hakeakseni sitä viimeistä hevosvoiman kymmenystä, vaan saadakseni noihin osiin kestävän, siistin ja ruostetta estävän pinnan. Jossain vaiheessa harrastin sitäkin, että maalailin aina tarpeen mukaan kuumankestomaalilla, mutta alkoi sekin aika äkkiä tympäistä..
Pirun kallishan siitä tuli, kun joutui kaksi ruiskuakin ostamaan sen takia, mutta jospa tuo nyt kestäisi ja ruiskuille löytyisi muutakin käyttöä.
Edit: tuolta se nyt näyttää:
http://kuvablogi.com/nayta/2344988/ Saas nähdä minkälaisena pysyy käytön jälkeen...