Immu ja Sid Info

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
TommyW
"Viggen"
Viestit: 560
Liittynyt: Ti Syys 15, 2009 06:49
Paikkakunta: Vantaa

Re: Immu ja Sid Info

Viesti Kirjoittaja TommyW »

Vaihdoin muuten "ihan varmuudeksi" bybassin ohivirtausputken O-renkaan - ei ollut kyllä vanha mitenkään elastisessa kunnossa.

Tämän jälkeen on Amulit heiluneet -16 ja ja -120 välillä. Tästä voinee päätellä, että liitoksesta tuli aiempaa tiiviimpi?
Saabiton Saabisti
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Immu ja Sid Info

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Joko sattumaa tai sitten koska luku kasvoi niin uusi liitos on vähän vuotavampi ja "korjasi" sillä lähemmäs nollaa. :D
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
sero
"Turbo"
Viestit: 263
Liittynyt: Ma Joulu 07, 2009 18:02
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: Immu ja Sid Info

Viesti Kirjoittaja sero »

Taitaa tuo Badp:n nollaus vaatia uuden flässäyksen?

Ihmettelin vaa kun 95:n paine-adaptaatio näyttää -110, Amul pyörii 600 kieppeillä. Kellään arvauksia mikä on hardiksen heikko lenkki? Vuoto jossain?

Softana T7suiten tuning wizardilla kursittu 215hp/350Nm, moottori B235E
Saab 9-5 -99, ex Saab 900i -86, #4929
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Immu ja Sid Info

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Ahtopaineadaptaatio on hyvin nihkeä nousemaan plussan suuntaan ellei toteutuma jää huomattavasti alle pyynnin. Tuohon suuntaan korjattaessa käytännössä voi olla helpompi nollata ECU adaptaatio.

Voipi olla että se T7Suite wizard laittaa liian aggressiiviset ahtopaineensäätimen asetukset jolloin adaptaatio joutuu korjaamaan paljon miinukselle ettei ahdot ammu yli.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
sero
"Turbo"
Viestit: 263
Liittynyt: Ma Joulu 07, 2009 18:02
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: Immu ja Sid Info

Viesti Kirjoittaja sero »

TommyW kirjoitti:Nyt näyttää numerot seuraavan paremmin toisiaan: purin ja putsasin ilmamassamittarin elekroniikkaspraylla.

Osat näyttivät ehjiltä, mutta tumma väri langoissa ja "silloissa" muuttui pesun myötä jälleen kirkkaaksi.
Täytyypä kysyä et miten arka laite ilmamassamittari on ja miten on suositeltavaa puhdistaa se?

Äskeisten yöllisten testien tuloksena on 1000mg/c @ 0,9bar sekä 750mg/c @ 0,5 bar. Auto kyllä kulki ihan kiitettävästi. Silti menen huomenna puristelemaan imupuolen letkuja ja tarkkailemaan systeemejä jos jostain löytyisi jotain poikkeavaa. Syy tähän on kun veto tuntuu vahvalta vain joka toisella/-kolmannella vedolla. Ajelin kyllä aina vedon jälkeen hetken että Tairit tasaantuu, niin ei sen piikkiin pitäs mennä. Tuntuu kyllä varsin typerältä.
Saab 9-5 -99, ex Saab 900i -86, #4929
TommyW
"Viggen"
Viestit: 560
Liittynyt: Ti Syys 15, 2009 06:49
Paikkakunta: Vantaa

Re: Immu ja Sid Info

Viesti Kirjoittaja TommyW »

Mahtaako Immu olla nyt sitten "puhdistuselvytyksestä" huolimatta hajoamassa/hajonnut, kun yleinen tilanne on seuraava:
  • tasakaasulla mAir on suurempi kuin mReq (eroa 10 - 30)
  • kaasua painaessa mAir taasen selkeästi mReq:ä jäljessä (eroa yli 200)
Lisäksi auto ei todellakaan lähde aina vääntämään samalla innolla ("Non TCS Biopower ST1") - ahdot kyllä näyttäisi nousevan...

Muuta huomionarvoista: amul oli normaalia kiivaamman ajon jälkeen 650; ECUn resetoinnin jälkeen "palautui" -250 ja 250 välille.

Ja autohan on siis 9-3 2.0t 2001.
Saabiton Saabisti
aero t7
"Aero"
Viestit: 413
Liittynyt: Ke Heinä 04, 2007 14:35
Paikkakunta: vantaa

Re: Immu ja Sid Info

Viesti Kirjoittaja aero t7 »

Mun mielestä aika selvä immu vika, koita pummia lainaan joltain jos
vielä epäilet.
v###u onneks on Saab (taas on saabistilla saab)
-03 95 aero A steg3
Ex-206 rc
ex-05 93 ss aero
#ssk-4707#
ex-99viggen e85 nappe st3,2
ex -00 93aero
TommyW
"Viggen"
Viestit: 560
Liittynyt: Ti Syys 15, 2009 06:49
Paikkakunta: Vantaa

Re: Immu ja Sid Info

Viesti Kirjoittaja TommyW »

Pääsin kokeilemaan tänään toisella Immulla ja kyllähän toimivuus oli selkeästi parempi.
Saabiton Saabisti
Vastaa Viestiin