Pola kirjoitti:
Tuon näköinen härveli. Jonkin näköset pihdit on hyvä olla apuna.
Tuota, miksi mulla on toista tietä tuo??
9-3 2.0t | Talvilook BSR stg2 #3630 Soita ihmeessä, jos kysyttävää Saab-projekteistani 050-3428322
The green in the grass and the red of our Saab's, are the colours of stardust.
No niin, nyt on sitten BPV vaihdettu uuteen Boschin vastaavaan (30 € Motonetin tiskillä). Tumpulakin sai homman tosiaan hoidettua 5 minuutissa ja tunsi melkoista tyytyväisyyttä itseensä operaation jälkeen.
Operaation jälkeen heräsi kuitenkin kysymyksiä:
1.BPV:hen menevät letkut (ei alipaine) olivat öljyisiä. Onko tämä normaalia?
2.CE-valo palaa edelleen eli lähteekö vikakoodi nollaamalla vai olisiko pitänyt lähteä automaattisesti (eli jos anturi mittaa jotain tiettyä arvoa, jonka pitäisi nyt olla ok).
3. Jos vikakoodin nollaa akun kengän irrottamalla, niin pyytäkö stereot suojakoodia? Jos näin on, niin onko ehdotuksia, mistä sitä kannattaa lähteä etsimään?
4. Ilmeisesti, jos vikaa vielä on, niin alipaineletkut ja solenoidi ovat seuraavaksi tarkistuslistalla?
1. Pienestä kosteudesta ei kannattane huolestua.
2. Pitää nollata jollakin testerillä, onnistuu millä tahansa yleistesterillä.
3. 9-3 orkkisradio ei tarvitse koodia vaan on naitettu autoon TECH:n avulla.
4. Jep.
Oli: OG9-3 2.0t 2003 On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm) Muuta: Kiina TECH2
Pola kirjoitti:
Tuon näköinen härveli. Jonkin näköset pihdit on hyvä olla apuna.
Tuota, miksi mulla on toista tietä tuo??
Voisko joku kertoa. Mulla on bypass siis "pystyssä", nippa sojottaa eteenpäin. Eli liitännät ristissä. Olisko parempi kääntää toisinpäin vai aivan sama? Tiedä sitten miksi on väärinpäin asennettu ja onko muka joskus vaihtettu.
Äkkiäkös tuon kääntäis ja koittas räjähtääkö moottori, mut ei taas turhaankaan viittis ropeltaa.
Kurkkasin vielä WISsistä, niin sen laadukkaissa hahmotelmakuvissa näyttäis olevan kans bypassi samoinpäin kun mulla. Toisaalta Googlen kuvahaku näyttää että olis vaakassa
9-3 2.0t | Talvilook BSR stg2 #3630 Soita ihmeessä, jos kysyttävää Saab-projekteistani 050-3428322
The green in the grass and the red of our Saab's, are the colours of stardust.
Kahlasin verkkoa ja ainakin Forgen voi pistää huoletta kumminpäin vaan. Väärinpäin pitää kuulemma vaan isomman pihinän. Vakio kalvomalli varmaan olisi suotavaa olla oikeinpäin, mutta on se noinkin päin pelannut. Kop kop.
Mikä tuon nippaan menevän alipaineletkun sis.halk. tulisi olla? 3mm?
Taidan tässä tilailla Forgen BPV:n ja samalla vaihtaa tuon alipaineletkun.
9-3 2.0t | Talvilook BSR stg2 #3630 Soita ihmeessä, jos kysyttävää Saab-projekteistani 050-3428322
The green in the grass and the red of our Saab's, are the colours of stardust.
Aloin katselemaan WIS ja EPC kuvia läpi ja T5-koneen kuvissa WIS:issä tuo näyttäisi olevan toisinpäin. Otetaanko molemmissa alipaine kalvolle magneettiventtiilin ohjaamana kaasuläpän molemmin puolin vai tuleeko tuo vasta T7-koneisiin? Onko tällä vaikutusta venttiilin asentoon?
EPC:ssä tosin venttiili on samoinpäin myös T5-versioissa. Liekö virhe WIS:n piirroksessa?
Oli: OG9-3 2.0t 2003 On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm) Muuta: Kiina TECH2
Mistä saa kunnollista alipaineletkua, ja minkä kokokoista pitäisi ostaa T5 kolkkiin? Ostin Bilteman letkua muutama kuukausi sitten, ja ne on kokoajan halki etenkin bypassilta ja mapilta, joissa vaikuttaisi olevan paksumpi kiinnityskohta.
KAPU2 kirjoitti:Mistä saa kunnollista alipaineletkua, ja minkä kokokoista pitäisi ostaa T5 kolkkiin? Ostin Bilteman letkua muutama kuukausi sitten, ja ne on kokoajan halki etenkin bypassilta ja mapilta, joissa vaikuttaisi olevan paksumpi kiinnityskohta.
Sama juttu täällä, kuukaus takaperin mm. samaiset letkut uusittu mallia Biltema ja nyt jo halkeamilla etenkin mutkakohdista.