Bypass - alipaineletku ongelma

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Pola
"Hölösuu"
Viestit: 1368
Liittynyt: Pe Heinä 21, 2006 22:03
Paikkakunta: Hamina

Re: Bypass - alipaineletku ongelma

Viesti Kirjoittaja Pola »

Kuva

Tuon näköinen härveli. Jonkin näköset pihdit on hyvä olla apuna.
#3272
Tomsson
"Hirsch"
Viestit: 725
Liittynyt: Ti Heinä 31, 2007 17:59
Paikkakunta: Nakkila

Re: Bypass - alipaineletku ongelma

Viesti Kirjoittaja Tomsson »

Pola kirjoitti: Tuon näköinen härveli. Jonkin näköset pihdit on hyvä olla apuna.
Tuota, miksi mulla on toista tietä tuo?? 8O :roll:
9-3 2.0t | Talvilook BSR stg2 #3630 Soita ihmeessä, jos kysyttävää Saab-projekteistani 050-3428322
The green in the grass and the red of our Saab's, are the colours of stardust.
ysikolme
"Turbo"
Viestit: 292
Liittynyt: Ti Helmi 27, 2007 22:13
Paikkakunta: Vantaa

Re: Bypass - alipaineletku ongelma

Viesti Kirjoittaja ysikolme »

Mimmi kirjoitti:Bypass-venttiilin vaihto ei ole rakettitiedettä: 2 letkua ja alipaineletku irti ja uuteen kiinni. Aikaa menee noin 5 min.
Aika tumpeloksi itsenikin lasken, ja tuo viisi minuuttia on aika lähellä totuutta.
saabasmies
"Koeajolla"
Viestit: 3
Liittynyt: Ma Maalis 29, 2010 20:05

Re: Bypass - alipaineletku ongelma

Viesti Kirjoittaja saabasmies »

No niin, nyt on sitten BPV vaihdettu uuteen Boschin vastaavaan (30 € Motonetin tiskillä). Tumpulakin sai homman tosiaan hoidettua 5 minuutissa ja tunsi melkoista tyytyväisyyttä itseensä operaation jälkeen.

Operaation jälkeen heräsi kuitenkin kysymyksiä:

1.BPV:hen menevät letkut (ei alipaine) olivat öljyisiä. Onko tämä normaalia?

2.CE-valo palaa edelleen eli lähteekö vikakoodi nollaamalla vai olisiko pitänyt lähteä automaattisesti (eli jos anturi mittaa jotain tiettyä arvoa, jonka pitäisi nyt olla ok).

3. Jos vikakoodin nollaa akun kengän irrottamalla, niin pyytäkö stereot suojakoodia? Jos näin on, niin onko ehdotuksia, mistä sitä kannattaa lähteä etsimään?

4. Ilmeisesti, jos vikaa vielä on, niin alipaineletkut ja solenoidi ovat seuraavaksi tarkistuslistalla?
SS
"Hölösuu"
Viestit: 3504
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Bypass - alipaineletku ongelma

Viesti Kirjoittaja SS »

1. Pienestä kosteudesta ei kannattane huolestua.
2. Pitää nollata jollakin testerillä, onnistuu millä tahansa yleistesterillä.
3. 9-3 orkkisradio ei tarvitse koodia vaan on naitettu autoon TECH:n avulla.
4. Jep.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Tomsson
"Hirsch"
Viestit: 725
Liittynyt: Ti Heinä 31, 2007 17:59
Paikkakunta: Nakkila

Re: Bypass - alipaineletku ongelma

Viesti Kirjoittaja Tomsson »

Tomsson kirjoitti:
Pola kirjoitti: Tuon näköinen härveli. Jonkin näköset pihdit on hyvä olla apuna.
Tuota, miksi mulla on toista tietä tuo?? 8O :roll:
Voisko joku kertoa. Mulla on bypass siis "pystyssä", nippa sojottaa eteenpäin. Eli liitännät ristissä. Olisko parempi kääntää toisinpäin vai aivan sama? Tiedä sitten miksi on väärinpäin asennettu ja onko muka joskus vaihtettu.

Äkkiäkös tuon kääntäis ja koittas räjähtääkö moottori, mut ei taas turhaankaan viittis ropeltaa.

Kurkkasin vielä WISsistä, niin sen laadukkaissa hahmotelmakuvissa näyttäis olevan kans bypassi samoinpäin kun mulla. Toisaalta Googlen kuvahaku näyttää että olis vaakassa :roll:
9-3 2.0t | Talvilook BSR stg2 #3630 Soita ihmeessä, jos kysyttävää Saab-projekteistani 050-3428322
The green in the grass and the red of our Saab's, are the colours of stardust.
Pola
"Hölösuu"
Viestit: 1368
Liittynyt: Pe Heinä 21, 2006 22:03
Paikkakunta: Hamina

Re: Bypass - alipaineletku ongelma

Viesti Kirjoittaja Pola »

Siis onko se tuossa kuvassa oikein vai väärin?
#3272
SS
"Hölösuu"
Viestit: 3504
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Bypass - alipaineletku ongelma

Viesti Kirjoittaja SS »

Kuvassa on oikeinpäin.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Tomsson
"Hirsch"
Viestit: 725
Liittynyt: Ti Heinä 31, 2007 17:59
Paikkakunta: Nakkila

Re: Bypass - alipaineletku ongelma

Viesti Kirjoittaja Tomsson »

Kahlasin verkkoa ja ainakin Forgen voi pistää huoletta kumminpäin vaan. Väärinpäin pitää kuulemma vaan isomman pihinän. Vakio kalvomalli varmaan olisi suotavaa olla oikeinpäin, mutta on se noinkin päin pelannut. Kop kop.

Mikä tuon nippaan menevän alipaineletkun sis.halk. tulisi olla? 3mm?
Taidan tässä tilailla Forgen BPV:n ja samalla vaihtaa tuon alipaineletkun.
9-3 2.0t | Talvilook BSR stg2 #3630 Soita ihmeessä, jos kysyttävää Saab-projekteistani 050-3428322
The green in the grass and the red of our Saab's, are the colours of stardust.
jykä66
"Hirsch"
Viestit: 896
Liittynyt: Su Tammi 30, 2005 17:39
Paikkakunta: tampere

Re: Bypass - alipaineletku ongelma

Viesti Kirjoittaja jykä66 »

SS kirjoitti:Kuvassa on oikeinpäin.
hmm....ja EPC:n kuvassa juurikin erilailla kun toi :D .
toimii kumminkin päin ihan hyvin,kokeiltu on :D
#2285
jykä66
"Hirsch"
Viestit: 896
Liittynyt: Su Tammi 30, 2005 17:39
Paikkakunta: tampere

Re: Bypass - alipaineletku ongelma

Viesti Kirjoittaja jykä66 »

Mimmi kirjoitti:
jykä66 kirjoitti:
SS kirjoitti:Kuvassa on oikeinpäin.
hmm....ja EPC:n kuvassa juurikin erilailla kun toi :D .
toimii kumminkin päin ihan hyvin,kokeiltu on :D
Minä en kyllä löytänyt T7 kolkin kohdalta toisinpäin olevaa by-passia EPCnkään kuvista.
no mitäs eroa sillä on että onko T5 vai T7,ku ko. venasta kyse :D
#2285
SS
"Hölösuu"
Viestit: 3504
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Bypass - alipaineletku ongelma

Viesti Kirjoittaja SS »

Aloin katselemaan WIS ja EPC kuvia läpi ja T5-koneen kuvissa WIS:issä tuo näyttäisi olevan toisinpäin. Otetaanko molemmissa alipaine kalvolle magneettiventtiilin ohjaamana kaasuläpän molemmin puolin vai tuleeko tuo vasta T7-koneisiin? Onko tällä vaikutusta venttiilin asentoon?

EPC:ssä tosin venttiili on samoinpäin myös T5-versioissa. Liekö virhe WIS:n piirroksessa?
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
KAPU2
"Hölösuu"
Viestit: 1338
Liittynyt: Su Touko 18, 2008 09:35
Paikkakunta: PKS

Re: Bypass - alipaineletku ongelma

Viesti Kirjoittaja KAPU2 »

Mistä saa kunnollista alipaineletkua, ja minkä kokokoista pitäisi ostaa T5 kolkkiin? Ostin Bilteman letkua muutama kuukausi sitten, ja ne on kokoajan halki etenkin bypassilta ja mapilta, joissa vaikuttaisi olevan paksumpi kiinnityskohta.
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
A_K_O
"Turbo"
Viestit: 236
Liittynyt: Pe Huhti 03, 2009 14:35
Paikkakunta: Sastamala

Re: Bypass - alipaineletku ongelma

Viesti Kirjoittaja A_K_O »

Korja-Kumin letkua laittelin T7 saabiin:
1072680 POLTTOAINE-/PESULAITELETKU Ø 4.0/7.5 m 25 m 4,45 A

Tuo taisi olla oikein polyuretaania tms "hipoa", jokatapauksessa mustaa ja asiallisen tuntuista, aivan kuten isommat T7 mankkuvenan letkut.
9-3sc 2.0t biopower -08
900s 2.0t -90
ex 9-3 Aero -01
saabdaas
"Tuplakaasari"
Viestit: 100
Liittynyt: Su Touko 09, 2010 14:05

Re: Bypass - alipaineletku ongelma

Viesti Kirjoittaja saabdaas »

KAPU2 kirjoitti:Mistä saa kunnollista alipaineletkua, ja minkä kokokoista pitäisi ostaa T5 kolkkiin? Ostin Bilteman letkua muutama kuukausi sitten, ja ne on kokoajan halki etenkin bypassilta ja mapilta, joissa vaikuttaisi olevan paksumpi kiinnityskohta.

Sama juttu täällä, kuukaus takaperin mm. samaiset letkut uusittu mallia Biltema ja nyt jo halkeamilla etenkin mutkakohdista.
Vastaa Viestiin