ei ollut paineputkistossa vuotoa, sen testasin ensimmäisenä kuuluisalla Maskitekniikalla (tm). Eli norsunkärsä kasvoille ja puhalletaan, ehjän putkiston vastapaine kyllä tuntuu.
Huohotuksen tuoman öljytöhnän määrä imusiivissä tms näkee vain jos ottaa sen metallitorven pois mikä tulee kompuralle, ja siinä on kaksi vmäistä kiinnitydpulttia joiden irrotukseen menee hetki ja pienet kädet.
Saab 9-3 2,0t:n tehottomuus
Re: Saab 9-3 2,0t:n tehottomuus
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Saab 9-3 2,0t:n tehottomuus
No se turbon pyörimisherkkyys kannattaa kokeilla. Jollakin skoopilla kun pääsis sinne kurkistelemaan, niin näkis niiden siipien kunnon, mutta taitaa olla tekemätön paikka. Liekkö sitten öljyn kierto turbossa ok?
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
#3873
-Rane-
Re: Saab 9-3 2,0t:n tehottomuus
Sattuipa sopiva aihe. Katselin tänään moottoritilaa tarkemmin, ja huomasin juurikin tuon hukkaportin tangon olevan irti. Veikkaan sen irronneen edellispäivänä Helsingin mukulakivikaduilla harhaillessamme - ja etsiessämme tietä kohti Turkua... Moottoritiellä auto tuntui normaalia selvästi puhdittomammalta. Jos autoa katsotaan edestäpäin, osoittaa vipu nyt noin klo 15-16, eli tanko ei mielestäni voi sinne asti mitenkään riittää. Olisko voinut kiertyä puoli kierrosta yli? Melko vaikeasti tuntui liikkuvan, en vääntänyt voimalla. Onko tästä ollut moottorille mitään isompaa vaaraa, takana oli toista tonnia painava asuntovaunu...
Re: Saab 9-3 2,0t:n tehottomuus
Jos hukkaportin kellon tanko on irti hukkaportin akselista, niin hukkaportti on teoriassa ilman ohjausta, eli käytännössä hukkaportti on kokoajan auki.
Joka taasen tarkoittaa sitä, että ahtopaineet pakenee kaikki ulos, eli ahtoilmaa ei moottorille saada. Haittana tehottomuus.
Joskus kävi niin, että Cosworth Sierrasta katkesi hukkaportin akseli ja työnsi mustaa savua taivaanrantaan, kun ahtopainetta ei tullut moottorille, mutta bensaa syötettiin senkin edestä. Nykyautot taitavat olla hienommin ohjattuja ja varmaan tunnistavat ilmamassat(T7) tai ahtopaineet(T5) ja ottanevat huomioon, kun syöttävät polttoainetta, joten ei turhaa kattien vahingoittumista tapahtune ja karstoittumista, eikö
Joka taasen tarkoittaa sitä, että ahtopaineet pakenee kaikki ulos, eli ahtoilmaa ei moottorille saada. Haittana tehottomuus.
Joskus kävi niin, että Cosworth Sierrasta katkesi hukkaportin akseli ja työnsi mustaa savua taivaanrantaan, kun ahtopainetta ei tullut moottorille, mutta bensaa syötettiin senkin edestä. Nykyautot taitavat olla hienommin ohjattuja ja varmaan tunnistavat ilmamassat(T7) tai ahtopaineet(T5) ja ottanevat huomioon, kun syöttävät polttoainetta, joten ei turhaa kattien vahingoittumista tapahtune ja karstoittumista, eikö
9-3 Aero 2001 T7 2.3, B&W EFR 7163 G, Quaife, E85 yms. Muutoskatsastettu tekniikalle. Stage: Monster. Ruosteeton kesäauto&ensimmäinen omistaja Suomessa vuodesta 2006.
Re: Saab 9-3 2,0t:n tehottomuus
Ei vaaraa, tehot on vaparin luokkaa, ahtopaineet huimat 0,05 bar.KN/Lieto kirjoitti:Sattuipa sopiva aihe. Katselin tänään moottoritilaa tarkemmin, ja huomasin juurikin tuon hukkaportin tangon olevan irti. Veikkaan sen irronneen edellispäivänä Helsingin mukulakivikaduilla harhaillessamme - ja etsiessämme tietä kohti Turkua... Moottoritiellä auto tuntui normaalia selvästi puhdittomammalta. Jos autoa katsotaan edestäpäin, osoittaa vipu nyt noin klo 15-16, eli tanko ei mielestäni voi sinne asti mitenkään riittää. Olisko voinut kiertyä puoli kierrosta yli? Melko vaikeasti tuntui liikkuvan, en vääntänyt voimalla. Onko tästä ollut moottorille mitään isompaa vaaraa, takana oli toista tonnia painava asuntovaunu...
Läpän varsi on todennäköisesti lennähtänyt selälleen ja varsi osoittaa melko oikealle, pahimmillaan se lipsahtaa osoittamaan lohkoa kohti. Voimalla se ei tule takaisin jos sisällä oleva hukkaportin läppä hirttää kiinni pesän seinään, silloin nitkuttelemalla ja tuurilla se sieltä kääntyy kyllä. Pahimmassa tapauksessa DP irti niin syyllinen näkyy.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit