900 SE-R
Re: 900 SE-R
Kokeile ensin kannen jälkikiristystä, usein vuoto loppuu siihen. Jos ei oo ennen tehty niin siellä voi olla jokunen pultti löysällä.
Luin koko threadin vielä kertaalleen, eipä sulla kummosia vikoja näytä olevan eli täysin normaalia. Kuitenkin 13 vuotias auto ja hieman eri hintainenkin kuin uudet.
Luin koko threadin vielä kertaalleen, eipä sulla kummosia vikoja näytä olevan eli täysin normaalia. Kuitenkin 13 vuotias auto ja hieman eri hintainenkin kuin uudet.
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
Re: 900 SE-R
kumman kannen välistä kusee öljyä.
1. venttiilikopan ja kannen välistä ?
2. vaiko kannen ja lohkon välistä?
1. venttiilikopan ja kannen välistä ?
2. vaiko kannen ja lohkon välistä?
# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
Re: 900 SE-R
kannen ja lohkon välistä, kuskin puolelta etukulmasta. Joo no eipä ihan hirveesti ole ollut vikoja, vaikka en kyllä kaikesta tänne avaudukkaan
mutta silti epäilys kalvaa.

900R Weinmann
Re: 900 SE-R
mulla sieltä mehi pelkästään ihan pikkuisen vettä.
enkä tehnyt sille mitään (tai en ehtinyt kun hirvi korjas sen nopeemmin)
koita kannen jälki kiristystä se saattaa auttaa asiaan.
mutta eihän se kansipahvikaan ikuisuuksia kestä eikä pahvikaan ole mikään kamalan kallis.
tosin hommaahan siinä on aikalailla mutta onpahan sitten tehty.
tosin jos vuoto on vähäistä eikä ole muita oireita niin en ihan ekana ryhtys sitä vaihtamaan laittelisin vettä ja seuraisin tilannetta rauhassa että paheneeko.
mutta ton kiristyksen tekisin ihan hetimmiten.
enkä tehnyt sille mitään (tai en ehtinyt kun hirvi korjas sen nopeemmin)
koita kannen jälki kiristystä se saattaa auttaa asiaan.
mutta eihän se kansipahvikaan ikuisuuksia kestä eikä pahvikaan ole mikään kamalan kallis.
tosin hommaahan siinä on aikalailla mutta onpahan sitten tehty.
tosin jos vuoto on vähäistä eikä ole muita oireita niin en ihan ekana ryhtys sitä vaihtamaan laittelisin vettä ja seuraisin tilannetta rauhassa että paheneeko.
mutta ton kiristyksen tekisin ihan hetimmiten.
# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
Re: 900 SE-R
kauankohan tohon kiristelyyn on hyvä varata aikaa? Kerkeekö sen tämmönen pelkästään pyöriä rassannut tekemään illassa? Tiistai aamuna kun auto menee torekin pajalle.
900R Weinmann
Re: 900 SE-R
Ekalla kerralla menee ehkä maksimissaan pari tuntia ihmettelyineen.
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
Re: 900 SE-R
WIS:ssä on sitten ohjeet tuohon sylinterinkannen jälkikiristykseen jos ei ole ennen tehnyt.
I'm your turbo lover!
Ex: Ng 900SE Turbo '95
Audi Ur-S6 2,2t
Ex: Ng 900SE Turbo '95
Audi Ur-S6 2,2t
Re: 900 SE-R
Joo kalastelinkin ne jo haulla, kiitos silti. Homma tuli tehtyä, tuntuu vaan ainakin ekaa kertaa aika rajulta se voima millä toi viiminen 90 astetta käännetään. Eikai mun 2 tahtisissa sentään noin lujaa pitäny kiskoa... Jännä nyt nähä loppuuko toi "hikoilu", jos ei niin pahvi vaihtoon. Alkaa olemaan saabbi pikkuhiljaa siinä kunnossa että son ku uus.
900R Weinmann
Re: 900 SE-R
jaa uutta huolenaihetta pukkaa. Auto alkanu savuttamaan oikein huolella toisinaan, yleensä valoissa ym. kun tyhjäkäynnillä ollaan. Tai no, liikkuessahan sitä ei välttämättä huomaakkaan. Ei siis savuta aina, vain toisinaan. Lisäksi virrat kytkettäesä öljyvalo ja moottorin vikavalo palaa. Sammuvat kun käynnistää. Öljyä kumminkin on tarpeeksi. Jokohan se ois toi kansipahvi?
900R Weinmann
Re: 900 SE-R
et viittis hankkia tietoa onko siellä oikeesti vikakoodeja ?
savutukseen: venttiilien ohjurikumit tai väljä turbo
savutukseen: venttiilien ohjurikumit tai väljä turbo
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Re: 900 SE-R
Öljy- ja moottorivalo palavat tuossa vaiheessa aina.
Re: 900 SE-R
joo. Ihmetyttää just toi, että miks ne valot sammuu käynnistettäessä? Luulus että palavat jatkuvasti jos jotain häikkää.
900R Weinmann
Re: 900 SE-R
Tarkoittanee, että vikaa ei niiden osalta ole?
Re: 900 SE-R
Niiden kuuluu palaa ennen kuin käynnistää - siitähän tietää että valot yleensä toimii. Ja jos ei ole vikoja, niin sitten ne käynnistäessä sammuu 

2.0t Biopower 9-3 -09
ex 2.3Aero 9000 -96; ex 2.0Aero 9-3 -00; ex 2.0t 9-3 -02
#7314
ex 2.3Aero 9000 -96; ex 2.0Aero 9-3 -00; ex 2.0t 9-3 -02
#7314