Nopeat kysymykset

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
fogaz
"Kaasari"
Viestit: 32
Liittynyt: To Tammi 03, 2013 16:51
Paikkakunta: Kankaanpää

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja fogaz »

Vaurioituuko ilmastoinnin kompura jos autoa käyttää kun laitteisto on tyhjä nesteistä? Vai onko näissä Saabeissa jonkinlainen magneettikytkin kompurassa?
like_a_glove
"Hirsch"
Viestit: 944
Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
Paikkakunta: Vantaa

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja like_a_glove »

ei pitäis lähtee pyörimään kun on tyhjä.
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
Saab_Suomesta
"Kaasari"
Viestit: 37
Liittynyt: Su Kesä 01, 2008 15:31
Paikkakunta: PMK

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Saab_Suomesta »

Pitääkö huolestua, kun venttiilikopan sisäpulella olevassa muoviläpyskässä on jakoketjun syömät urat? Syvyydeltään nuo ovat alle 1 mm, mutta tuntuvat sormella. Enteileekö jakopään remppaa? Ajettu vähän alle 250 tkm.
#5009
ex. 9-5 Aero Wagon -01, 9-5 2.3 tA Vector -04, 9-3 SE Turbo Sport -99
kake_
"Ruisku"
Viestit: 119
Liittynyt: To Huhti 26, 2012 20:33
Paikkakunta: Helsinki

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja kake_ »

Mikähän mahtoi kaverin T7 kolkkiin tulla, kun aluksi alkoi nykimään kaasua painettaessa ja tämä vaiva paheni pikkuhiljaa, kunnes hyytyi kokonaan. Kone kyllä lähtee käyntiin, muttei käy nätisti eikä jaksa vetää. Kun vielä kulki jotenkin niin huomio kiinnittyi omituiseen lambda-arvoon joka pysyi lähes kokoajan tasan 2500.. eikös tuon arvon pitäisi elää kokoajan välillä käyden miinuksellakin?

Ajossa siis pätkäsee ihan kuin hukkaisi kipinän..Open sid kertoo olevan 2 vikakoodia, joista toinen viittasi juuri sytytyskasettiin ja toista ei näytä.

Autoon on jokin aika sitten vaihdettu sytkäkasetti sekä bensapumppu.

Apuja kaivataan! :)
Saab 9-3 -00
#5685
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

tosa kohtaa oon vaihtannu uudet tulpat ku ei enää kiihdyttäessä vedä. eri asteisia käyntihäiriöitä on aiheuttannu pelkät tulpat...toisinaan kestaa 1000...toisinaan 10000
9-3.1972
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja nugge »

se93tbo kirjoitti:tosa kohtaa oon vaihtannu uudet tulpat ku ei enää kiihdyttäessä vedä. eri asteisia käyntihäiriöitä on aiheuttannu pelkät tulpat...toisinaan kestaa 1000...toisinaan 10000
Kyllä!
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
karihai
"Aero"
Viestit: 495
Liittynyt: Ti Marras 23, 2010 14:13
Paikkakunta: Oulu

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja karihai »

Saako mistään ruostumattomasta teräksestä valmistettuja pyöränpultteja? Hioin ja maalasin viimekesänä pyöränpultit ja ovat jo nyt ruosteessa, ei viittis joka kesä maalata.
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja nugge »

karihai kirjoitti:Saako mistään ruostumattomasta teräksestä valmistettuja pyöränpultteja? Hioin ja maalasin viimekesänä pyöränpultit ja ovat jo nyt ruosteessa, ei viittis joka kesä maalata.
Käytä parempaa maalia ;)
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
assa
"Aero"
Viestit: 365
Liittynyt: Su Loka 02, 2011 16:50

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja assa »

http://www.vannetukku.fi/vannetarvikkee ... 0_164.html

Kokeile toisia/toisenlaisia pultteja, ei paljon maksa tuollakaan.
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10283
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

karihai kirjoitti:Saako mistään ruostumattomasta teräksestä valmistettuja pyöränpultteja? Hioin ja maalasin viimekesänä pyöränpultit ja ovat jo nyt ruosteessa, ei viittis joka kesä maalata.
Haponkestävää terästä olevat pultit leikkaa kiinni herkästi. Itse en laittaisi sellaisia pyöränpulteiksi...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Samuli.k
Matalapaineturbo
Viestit: 156
Liittynyt: Su Marras 11, 2012 15:16
Paikkakunta: Vantaa

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Samuli.k »

ng900 alla pyörii nyt 235/40/18 renkaat ja uudet pitäs hankkia ja löytykin huokea hintaset 225/45/18 niin mitä luulettte, mahtuuko pyörimään alla mukisematta? nykyiset ei kahnaa kiinni muutakuin kääntäessä renkaat tappiin niin vissii sisäloksuun tosi vähän raapasee. vakio alusta alla.
Ng900 2.0t Talladega -98 Nappe Stage 1 Re85 + 3" Catback
Saabismi on sairautta, Turbo saabismi mieli sairautta
Autojen pesu & Puhdistus palvelut, Pinnoitteet ym. Yv! #5911
TSuni
"Tuplakaasari"
Viestit: 64
Liittynyt: Ke Maalis 27, 2013 19:36

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja TSuni »

Aiheena T7 kolkki joka on softattu edellisen omistajan mukaan jonkun tamperelaisen toimesta. Kuka lienee kyseessä ja mikä softa? Kiinnostaisi tietää pelittäkö myös etanolilla. Onko muuta keinoa kokeilla kuin tankkaamalla viinaa? Miten T7 suhtautuu ilman Biopower(?) softaa etanoliin?
anttimonty
"Kaasari"
Viestit: 46
Liittynyt: La Maalis 16, 2013 10:28

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja anttimonty »

Olen tässä vaihtamassa ohjaustehostimen paineletkua mikä lähtee siitä kuskin edestä, Yläpään avaaminen oli helppo homma, mutta v**tu että ovat ahtaaseen paikkaan jättäneet alapään kierreliitoksen. Olisko vinkkejä miten tuon saa helposit irti? Olen tässä nyt pari tuntia koittanut nitkuttaa IC:ltä tulevaa putkea irti, että saisin edes jonkun työkalun mahtumaan sinne kierreliitokseen. Ei siitä vaan tuu mitään kun on tällaiset koripalloilijan kädet mitkä minnekkään mahdu.

Niin ja se nopea kysymys oli. Miten saan ohjaustehostimen paineletkun alapään kierreliitoksen helposti auki?

:evil: :evil: :evil:
Avatar
torque
"Hölösuu"
Viestit: 2076
Liittynyt: La Loka 01, 2005 10:30
Paikkakunta: Esbo

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja torque »

kake_ kirjoitti:Mikähän mahtoi kaverin T7 kolkkiin tulla, kun aluksi alkoi nykimään kaasua painettaessa ja tämä vaiva paheni pikkuhiljaa, kunnes hyytyi kokonaan. Kone kyllä lähtee käyntiin, muttei käy nätisti eikä jaksa vetää. Kun vielä kulki jotenkin niin huomio kiinnittyi omituiseen lambda-arvoon joka pysyi lähes kokoajan tasan 2500.. eikös tuon arvon pitäisi elää kokoajan välillä käyden miinuksellakin?

Ajossa siis pätkäsee ihan kuin hukkaisi kipinän..Open sid kertoo olevan 2 vikakoodia, joista toinen viittasi juuri sytytyskasettiin ja toista ei näytä.

Autoon on jokin aika sitten vaihdettu sytkäkasetti sekä bensapumppu.

Apuja kaivataan! :)
Yksi monista mahd. ongelmista voisi olla ilmavuoto, jokin letku tai liitos korkannut. Kokeeksi, jos irroittaa ilmamassamittarin liittimen kuuluis käydä ja tasaisesti, tosin veto on poissa.
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
kake_
"Ruisku"
Viestit: 119
Liittynyt: To Huhti 26, 2012 20:33
Paikkakunta: Helsinki

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja kake_ »

torque kirjoitti:
kake_ kirjoitti:Mikähän mahtoi kaverin T7 kolkkiin tulla, kun aluksi alkoi nykimään kaasua painettaessa ja tämä vaiva paheni pikkuhiljaa, kunnes hyytyi kokonaan. Kone kyllä lähtee käyntiin, muttei käy nätisti eikä jaksa vetää. Kun vielä kulki jotenkin niin huomio kiinnittyi omituiseen lambda-arvoon joka pysyi lähes kokoajan tasan 2500.. eikös tuon arvon pitäisi elää kokoajan välillä käyden miinuksellakin?

Ajossa siis pätkäsee ihan kuin hukkaisi kipinän..Open sid kertoo olevan 2 vikakoodia, joista toinen viittasi juuri sytytyskasettiin ja toista ei näytä.

Autoon on jokin aika sitten vaihdettu sytkäkasetti sekä bensapumppu.

Apuja kaivataan! :)
Yksi monista mahd. ongelmista voisi olla ilmavuoto, jokin letku tai liitos korkannut. Kokeeksi, jos irroittaa ilmamassamittarin liittimen kuuluis käydä ja tasaisesti, tosin veto on poissa.


Tänään tutkittiin autoa tarkemmin ja vaihdettiin lambdat. Ei parantunut käynti. Ihan kuulosti kuin olisi käynyt vain muutamalla sylinterillä, eikä jaksa pysyä käynnissä.
Irroitettiin sitten sytkäkasetti ja tulpat ja huomattiin, että 1 ja 2 sylinterien tulpat olivat öljyisiä?! ja mustia sekä mäntien päällä öljymäistä märkää töhnää reilusti. 3 ja 4 synliterien tulpat olivat kuivia ja puhtaita. Lisäksi huomattiin, että kaasuläpältä tulevan muoviputken (ahtoputki?) alemman klemmariliitoksen kun avasi ja somen tunki putkeen ni ölyistä oli sielläkin... :|
Saab 9-3 -00
#5685
Vastaa Viestiin