Nopeat kysymykset

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
ahietalahti
"Aero"
Viestit: 401
Liittynyt: Ti Helmi 23, 2010 14:48
Paikkakunta: Laihia, SF

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja ahietalahti »

NG900 1994. Sisävalot pimeni. Mistä aletaan etsiä vikaa?
Kaikenlaisia Saabbeja prutkuista timantteihin jo vuodesta 2010

Jäsen #5517
jrauhala
"Kaasari"
Viestit: 32
Liittynyt: To Syys 18, 2014 13:37
Paikkakunta: Kemingrad

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja jrauhala »

ValPe kirjoitti:^ Etuvakaajan pusla(t) tuppaavat narisemaan pakkaskeleillä. Loppuu yleensä muutaman isomman jouston jälkeen.
Joo, juuri noin käyttäytyykin, 2-3 kertaa yleensä narahtaa ja on sen jälkeen loppureissun hiljaa. Pitää siis lähitulevaisuudessa lisätä uretaanipuslat ostoslistalle. Kiitos vastauksesta.
saabi90
"Aero"
Viestit: 346
Liittynyt: Ke Tammi 12, 2011 19:21
Paikkakunta: Tampere

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja saabi90 »

TTH kirjoitti:Joku LSU 4.9-anturilla. Innovatella ja AEM taitaa olla uudet mallit pihalla tuolla anturalla...
Mikä eroa noilla antureilla on?
TTH
"Hirsch"
Viestit: 849
Liittynyt: Ti Elo 09, 2011 22:58
Paikkakunta: Maailma.

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja TTH »

LSU 4.9 -anturi kestää käyttöä paljon paremmin kuin LSU 4.2 ja on paljon nopeampi ja tarkempi. Googlella löytyy tietoa kuinka paljon nuo eroaa toisistaan..
Muistaakseni Innovate maksoi tuolla uudemmalla anturilla 230e ja vanhemmalla 200e, mielestäni ei mitään järkeä ostaa vanhempaa..
9-5 B235iR MY98 Biopower
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
Rausku1
"Kaasari"
Viestit: 38
Liittynyt: Ke Maalis 26, 2014 16:55

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Rausku1 »

Onkohan 9-3 ikkunan katkaisijoissa taustavaloa? Kovin on kässärin vieressä pimeää, entä mistä löytäs uudet lamput ajovalon korkeudensäätö nuppiin ja sidiin?
Avatar
ippe
"Hölösuu"
Viestit: 1464
Liittynyt: Pe Tammi 12, 2007 13:30
Paikkakunta: Hki 91

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja ippe »

Mun kolkissa palaa valot ikkunoiden kytkimissä, niihin taisi löytyä lamppuja marmorotiskiltä ja oliko peräti niin että nämä samat lamput sopivat myös SID:in lampuiksi (jotka maksavat enemmän kuin katkaisijan lamput).
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-3_02
Markku84
"Kaasari"
Viestit: 28
Liittynyt: Ti Helmi 25, 2014 19:57
Paikkakunta: Kaustinen

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Markku84 »

Miten saan NG:stä päivävalo toiminnon pois käytöstä?
Opel Tigra (Saara) B204
OG 93 t5 stage jotain.
900 Talladega 2.0 T stage3.5 -97 EX
9000 turbo -86
#6290
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja karg »

Tech2:lla pystyy jonkin verran säätelemään valokatkaisijan toimintaa. Oiskohan ollu ton nolla-asennon säätökin.
Markku84
"Kaasari"
Viestit: 28
Liittynyt: Ti Helmi 25, 2014 19:57
Paikkakunta: Kaustinen

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Markku84 »

Ok, ei siis onnistu perinteisin menetelmin kotitallissa.
Opel Tigra (Saara) B204
OG 93 t5 stage jotain.
900 Talladega 2.0 T stage3.5 -97 EX
9000 turbo -86
#6290
Pezqu
"Kaasari"
Viestit: 10
Liittynyt: Su Heinä 27, 2014 20:43
Paikkakunta: Tampere

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Pezqu »

Markku84 kirjoitti:Miten saan NG:stä päivävalo toiminnon pois käytöstä?
Katso onko NG900 sulakerasiassa samanlainen sulake kuin OG9-3 on ajovalojen automaattikytkennälle nolla-asennossa (teksti tyyliin daytime running lights). Tietysti tech2 noita valoja pystyy säätämään eri markkina-alueille, mutta en tiedä jos auto on varustettu automaattisella ajovalojenkytkennällä, että auttaako tuon sulakkeen poistaminen mitään. Itselläni on Saksasta tuotu kolkki, ja siinä ei pala nolla-asennossa mitkään valot, tosin ei ole edellä mainitsemani sulakekaan paikallaan.
9-3 2.0i -98
Jonenii
"Hirsch"
Viestit: 808
Liittynyt: Pe Heinä 03, 2009 19:00
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Jonenii »

NGstä saa sulakkeenpoistolla päivävälot pois toiminnasta.
Sulakkeen numeroa en ikävä kyllä nyt muista enkä viitsi enää tuonne ulos lähteä lunttaamaan vaimon kulkineesta.
Edit: http://townsendimports.com/Web/electric ... lng900.htm
900 -88
9-3 cab re85 -00
9-3 sc ttid -10
#4260
Avatar
ValPe
"Turbo"
Viestit: 228
Liittynyt: Ti Loka 16, 2012 11:02
Paikkakunta: Nurmes / Mikkeli

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja ValPe »

B204E moottorisesta kolkista öljypohja halkesi, pääsi hirvimetällä koskettamaan liiaksi maaperää. Käykö B234/B205/B235 öljypohja heittämällä paikalleen?
Saab 9³ SC 1.9TiDS A -08 | Saab 9⁵ 4D 2.0t -99
Ex - Saab 9⁵ 2.3tA -08 | Saab 9³ 2.3t SE -00 | Saab 9³ 2.2TiD SE -o1 | #6173
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2221
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Hook »

Riippuu siitä että mikä kori b204e:ssä. Samoin vaikuttaa onko b234i vai b234e/l/r kyseessä ja mikä korimalli. Joutuu myös mahdollisesti varautumaan lämpöpellin irroittamiseen. Samoin b2x5 kohdalla pitää varautua letkulähdön tukkimiseen sekä ohjainholkin poistoon.

Selkeää. :)
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Avatar
ValPe
"Turbo"
Viestit: 228
Liittynyt: Ti Loka 16, 2012 11:02
Paikkakunta: Nurmes / Mikkeli

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja ValPe »

^ Voe mahoton näiden kombinaatioiden kanssa :lol:
OG9-3 5-ovinen kyseessä. Eli jos oikein ymmärsin, niin esim. tietynkoristen tonnarien B2x4 ö-pohjat eivät välttämättä mene suoraan paikalleen? Varmaankin NG900 on identtinen kolkin kanssa öljypohjien osalta?

Rupeaa sittenkin hieman houkuttamaan pohjan hitsaaminen :roll:
Saab 9³ SC 1.9TiDS A -08 | Saab 9⁵ 4D 2.0t -99
Ex - Saab 9⁵ 2.3tA -08 | Saab 9³ 2.3t SE -00 | Saab 9³ 2.2TiD SE -o1 | #6173
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2221
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Hook »

Yksinkertaistettuna 9-3:seesi.
Unohda tonnarin ölypohjat. Kone siinä ihan liian vinossa ja pohja sen mukainen.
Vaihtoehtoinq ng900/9-3 b2x4 öljypohjat, vaparista joutuu ruuva lämpöpellin dp:n välistä irti. Muuten identtinen.
t7 koneista käy myös öljypohja, kun poistaa pihdeillä (tödennäköisimmin) lohkoon jääneen ohjainholkin... sekä tukkii loukolta öljypohjaan menevän letkulähdön.

ps. Mulla saattaisi olla myydä t7 pohja...
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Vastaa Viestiin