Nopeat kysymykset
Re: Nopeat kysymykset
Mikäs aiheuttaa lämpömittarin tipahtelun nollaan. Samalla myös flekti menee päälle. Uudelleenkäynnistyksen jälkeen saattaa toimia pitkäänkin ilman tipahtelua, joskus tipahtaa saman tien uudelleen. Lämpöanturi vaihdettu (tarvike). Aiheuttaakko termostaatin jumiminen moista? Lämpömittarin viisari normaalissa ajossa klo 20 ja klo 21 välillä. Og9-3 kyseessä.
Re: Nopeat kysymykset
Meneekö t25 gt17 tilalle ja toisin päin myös 'heittämällä'(vesi ja öljyputket)
puh.050-3748237
#3078
#3078
Re: Nopeat kysymykset
itelläkin sama vika lämmöt nousee normaaliin sitten tipahtaa yhtäkkiä nollaan, silloin tällöin mittari palaa takaisin normaaliin. itse olen epäillyt mittaristossa olevan vikaa mutta empä tiedä.jrauhala kirjoitti:Mikäs aiheuttaa lämpömittarin tipahtelun nollaan. Samalla myös flekti menee päälle. Uudelleenkäynnistyksen jälkeen saattaa toimia pitkäänkin ilman tipahtelua, joskus tipahtaa saman tien uudelleen. Lämpöanturi vaihdettu (tarvike). Aiheuttaakko termostaatin jumiminen moista? Lämpömittarin viisari normaalissa ajossa klo 20 ja klo 21 välillä. Og9-3 kyseessä.
Saab 9-3se og 2,0t stage1/e85
Re: Nopeat kysymykset
Heikko toiminen, rissaava termostaatti voi aiheuttaa samanlaista rumbaa ylös-alas mittarin neulalle.joonas112 kirjoitti: itelläkin sama vika lämmöt nousee normaaliin sitten tipahtaa yhtäkkiä nollaan, silloin tällöin mittari palaa takaisin normaaliin. itse olen epäillyt mittaristossa olevan vikaa mutta empä tiedä.
Jos vaihdat niin osta orkkistermari.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Nopeat kysymykset
Tosta laturista vielä: paljonko niillä noin suurin piirtein on keskimääräiset käyttökilometrit? Koska köyhälle kaikki on kallista, yritän tässä selvitellä (ja toivoa) että meniskö toi vielä mahdollisesti vaan hiiliä vaihtamalla.
Ja onko kenelläkään muuten mitään kokemusta että paljonko tosta operaatiosta pajalla veloitetaan? Näkyy olevan sen verran synkkä homma että ei taida meikäläiseltä enää ihan mennä parkkipaikka-asennuksena räntäsateessa.
Ja onko kenelläkään muuten mitään kokemusta että paljonko tosta operaatiosta pajalla veloitetaan? Näkyy olevan sen verran synkkä homma että ei taida meikäläiseltä enää ihan mennä parkkipaikka-asennuksena räntäsateessa.
"And when you ask someone who's got a Saab "why?" you always get the same patronizing smile. Like they know something we don't." - Jeremy Clarkson
Ajossa: -99 9-3 2.0i
Ajettu: -89 900c, -89 900i, -90 900 S, -95 900 2.0i
#5588
Ajossa: -99 9-3 2.0i
Ajettu: -89 900c, -89 900i, -90 900 S, -95 900 2.0i
#5588
Re: Nopeat kysymykset
Morjeess.
Mulla sytty sigun autossa eli Saab 900 palaa aavistukse verra himmeesti laturinvalo ja käyttöjarrun varotusvalot. Tää ei ilmeisesti ole T5 malli mitä sitten tarkoittaakaan että saisi katsottua check engine valon avulla vikakoodit, vai saako? Tarkistin jarrunesteet ja jarrunestettä löytyy säiliöstä. laturin tilaa en tiedä, käynnistyy viä ainakin toistaseks.
Mitä täs kannattais tehä, et saako noita vikoja kuinka helposti ite selvitettyy vai kannattaako viedä johonki korjaamolle arvioitavaks/vikakoodien lukuu? Saa suositella edullisia korjaamoita Tampereen seudulta jos sinne tarvii viedä.
Mulla sytty sigun autossa eli Saab 900 palaa aavistukse verra himmeesti laturinvalo ja käyttöjarrun varotusvalot. Tää ei ilmeisesti ole T5 malli mitä sitten tarkoittaakaan että saisi katsottua check engine valon avulla vikakoodit, vai saako? Tarkistin jarrunesteet ja jarrunestettä löytyy säiliöstä. laturin tilaa en tiedä, käynnistyy viä ainakin toistaseks.
Mitä täs kannattais tehä, et saako noita vikoja kuinka helposti ite selvitettyy vai kannattaako viedä johonki korjaamolle arvioitavaks/vikakoodien lukuu? Saa suositella edullisia korjaamoita Tampereen seudulta jos sinne tarvii viedä.
Saab 9-3 SS -04 1,8t Stage 1 Autom.
Re: Nopeat kysymykset
Foorumilta tutut gurut Coltti ja Vesa67 varmasti osaavat auttaa.Nassek kirjoitti:Saa suositella edullisia korjaamoita Tampereen seudulta jos sinne tarvii viedä.
9-3 SC 1.8t 2006
9-5 SC 2.3t Vector 2002 (vaimon)
9-5 SC 2.3t Vector 2002 (vaimon)
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 58
- Liittynyt: To Maalis 14, 2013 19:33
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Nopeat kysymykset
Saako normipuskureihin kiinni sporttihelmat, ja jos saa mitä virityksiä joutuu tekemään?
Re: Nopeat kysymykset
Ymmärtääkseni sporttihelmat kiinnittyvät ihan samoihin kiinnikkeisiin kuin normihelmojen mustat muovit.
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 58
- Liittynyt: To Maalis 14, 2013 19:33
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Nopeat kysymykset
Näin minäkin luulin. Tuli ostettua paremmat puskurit normihelmoilla, mutta helmat näyttävät olevan kiinteät osana yhtenäistä puskuria. Omasta sporttihelmoilla olevista puskureista saa helmat irti, mutta en muista minkälainen kiinnitys on.AZP kirjoitti:Ymmärtääkseni sporttihelmat kiinnittyvät ihan samoihin kiinnikkeisiin kuin normihelmojen mustat muovit.
Re: Nopeat kysymykset
Sporttihelmat menee normaalien mustien helmojen päälle. Puskureissa siis. Eli mustaa helmaa ei irroiteta vaan se jää alle piiloon. Sporttihelmassa kun on sisäänpäin kääntyvät korvakkeet niin niille löytyy vastaavat paikat mustasta helmasta, pitää vaan puukolla puhkasta ohennettu kohta sieltä orkkishelmasta. Kylkilistat on taas vaihto-osat.
T7 vm. 2001 9-3
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 58
- Liittynyt: To Maalis 14, 2013 19:33
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Nopeat kysymykset
Ok. kiitokset.Koskimaa kirjoitti:Sporttihelmat menee normaalien mustien helmojen päälle. Puskureissa siis. Eli mustaa helmaa ei irroiteta vaan se jää alle piiloon. Sporttihelmassa kun on sisäänpäin kääntyvät korvakkeet niin niille löytyy vastaavat paikat mustasta helmasta, pitää vaan puukolla puhkasta ohennettu kohta sieltä orkkishelmasta. Kylkilistat on taas vaihto-osat.
Re: Nopeat kysymykset
Ajattelin levyt ja palat eteen. Mitä työkaluja tarttee satulan irrotukseen, netissä on vähän vaihtelevaa tietoa, kuusiokolo vai torx?
9-3 2.0t vm.2001
9-3 2.0t vm.2001
Re: Nopeat kysymykset
Liukutapit tehtaan jäljiltä 7mm kuusiokolo.
Jotkut tarviketapit torx 40.
Koko satula vanhemmissa ng900:ssa päässääntöisesti 10mm kuusiokolo. Viimeiset taisi olla samalla kuin 9-3, eli 18mm normikanta.
Jotkut tarviketapit torx 40.
Koko satula vanhemmissa ng900:ssa päässääntöisesti 10mm kuusiokolo. Viimeiset taisi olla samalla kuin 9-3, eli 18mm normikanta.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Re: Nopeat kysymykset
Kun käynnistän Saabin, pistän vaihteen aina ennen starttausta vapaalle ja pidän kytkimen pohjassa kesät ja talvet. Kun nostan hiljaa kytkiminen, auto vähän liikahtaa eteenpäin ja samalla kierrokset nousevat ~200rpm. Kun kytkin on kokonaan vapautettu, kytkin pohjaan ja vaihde silmään, ja menoksi.
Jos en pistä vaihdetta vapaalle ennen starttausta, ja lähden liikkeelle pakilla suoraan, kuuluu etupäästä pieni pamaus kytkintä nostaessa (pamaus kuuluu siinä vaihessa, kun auto liikahtaa ensimmäisen sentin). Tästä syystä olen ruvennut tuota vapaata käyttämään välissä.
Onko kyseinen toiminta ihan normaalia? Kannattaako tuota vapaata välissä käyttää? Kaikki vaihteet menevät pakkia lukuun ottamatta (toisella yrittämällä viimeistään menee, ihan normaalia vanhoille autoille) nätisti sisään. Jos auto on seissyt pihassa vain pari tuntia, ei tuota ”liikehdintää” tapahdu kun kytkimen nostaa.
Jos en pistä vaihdetta vapaalle ennen starttausta, ja lähden liikkeelle pakilla suoraan, kuuluu etupäästä pieni pamaus kytkintä nostaessa (pamaus kuuluu siinä vaihessa, kun auto liikahtaa ensimmäisen sentin). Tästä syystä olen ruvennut tuota vapaata käyttämään välissä.
Onko kyseinen toiminta ihan normaalia? Kannattaako tuota vapaata välissä käyttää? Kaikki vaihteet menevät pakkia lukuun ottamatta (toisella yrittämällä viimeistään menee, ihan normaalia vanhoille autoille) nätisti sisään. Jos auto on seissyt pihassa vain pari tuntia, ei tuota ”liikehdintää” tapahdu kun kytkimen nostaa.
9-3 2.0i -98