Katsastettu
Re: Katsastettu
No eipä mennyt! Toinen etujousi poikki (=hylkäys) ja korjauskehotus öljyisestä moottorista. Miten on, onko tuo korjauskehotus oltava hoidettu ennen uusintanäyttöä, joka on tehtävä kuukauden sisällä, auto ei kuitenkaan tiputtele alleen, vaan sitä öljyä on kertynyt pikkuhiljaa tihkuen ja onko jouset vaihdettava aina pareittain?
Viimeksi muokannut karihai, Ti Touko 07, 2013 23:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Katsastettu
Jos korjauskehotuksen aihe ei ole korjattuna jälkinäytöllä, tulee siitä maininta rekisteröintitodistukseen. Eli ei ole pakko, mutta sillon siitä jää merkintä, joka on pirullinen jos vika palaa sopivasti liikenteessä ennen ratsiaa.
Jousia ei ole virallisesti pakko vaihtaa pareittain, mutta onko yksittäisvaihdossa yhtään mitään järkeä?
Jousia ei ole virallisesti pakko vaihtaa pareittain, mutta onko yksittäisvaihdossa yhtään mitään järkeä?
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Katsastettu
Kannattaa pestä moottori hyvin ennen uusintanäyttöä, niin tuskin jää merkintää rekisteriotteeseen kiusaamaan.
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-3_02
Re: Katsastettu
Pese moottori suosiolla ja vaihda molemmat jouset, esim motonet ei myönnä jouselle takuuta elleo niitä vaihda parina. Tiedän koska olin joskus varaosatiskillä töissä.
Ng900
Re: Katsastettu
Kiitti vinkeistä, ehkä pesen vain moottorin painepesurilla, eipä juuri kiinosta ruveta etsimään vuotokohtia vanhasta koneesta, kun ei tuon enempää vuoda. Jouset toki vaihdan jo oman mukavuuteni takia.
Re: Katsastettu
Tänään haettu leima allekirjoituksen ng satkuun. Hämeen autokatsastus sarankulmassa hoiteli homman ammattitaidolla ilman sen kummempia niuhottamisia. Tosin autokin on ok kunnossa. Viime vuonna toisessa katsastusasemassa laittoi uusimaan tuililasin kun on halkeama repsikan puolella alareunassa jatkuen siihen ilmastoinnin aurinkotunnistimen kohdalle noin 10cm korkeudella. Siihen se porattiin viime vuonna ja pysähtyi. Viime vuotinen katsuri piupaut välitti porauksista vaan laittoi korjauskehotuksen lasista. En vaihtanut koska mielestäni ei ole näkökentässä yhtään. Ja nyt tosiaan eri katsari ei edes maininnut asiasta.
900 -88
9-3 cab re85 -00
9-3 sc ttid -10
#4260
9-3 cab re85 -00
9-3 sc ttid -10
#4260
-
- "Aero"
- Viestit: 392
- Liittynyt: Pe Syys 21, 2012 21:25
- Paikkakunta: Epsoo
Re: Katsastettu
Eilen auto kilpiin. Takalaikat ja palat laitoin uusiksi ja herkistelin käsijarrumeknismin sekä voitelin Plastilubella missä rauta kohtaa raudan, kengät putsasin hiomapaperilla. 1,8kN käyttöjarru, 1,4kN käsijarru, ero 0%. Alkuperäisosat, sisäänajo n. 100km, lämpimänä leimalle. Edessä vain herkistely: ero 0%, 2kN.
Iskarit edessä 47/41%, takana 57/59%; eli uusiksi vuosikatsastukseen ihan oman mukavuudenkin vuoksi. Kilometrejä vajaa 200t.
Päästöt 0 tyhjäkäynnillä, ekan RE85- tankillisen jälkeen.
Iskarit edessä 47/41%, takana 57/59%; eli uusiksi vuosikatsastukseen ihan oman mukavuudenkin vuoksi. Kilometrejä vajaa 200t.
Päästöt 0 tyhjäkäynnillä, ekan RE85- tankillisen jälkeen.
Oben ohne - Aero-ilmaa Ukista 2002 avo
NG9-5 TiD aut. 2010
Hanke hangessa: NG 9-3SC
Exiä: 95 7p -75, 900 T8 -80, NG 9-3 -03
NG9-5 TiD aut. 2010
Hanke hangessa: NG 9-3SC
Exiä: 95 7p -75, 900 T8 -80, NG 9-3 -03
Re: Katsastettu
Heittämällä läpi kehujen kera.
Jarrut (pelkäsin itse, että vaatii säätöä) ja päästöt "tosi hyvät". Tankissa fifty-sixty RE85 ja 98E5.
Jarrut (pelkäsin itse, että vaatii säätöä) ja päästöt "tosi hyvät". Tankissa fifty-sixty RE85 ja 98E5.
9-3 5d SE AT '01 RE85
Re: Katsastettu
Hylsy tuli, molemmat alapallonivelet väljät. Piti toinen katsuri tulla vielä löytämään mistä se klapi tulee. Saako noita alatukivarsia pelkästään alapallonivelellä, olin muutenkin laittamassa uretaanit niin tuntuu pahalta tuhota uudet puslat
Saab 9-3 1.8t SS man -04
Re: Katsastettu
Läpi meni toissapäivänä muuten komeasti, mutta korjauskehotus vuotavasta pakoputkesta. Noh, ei hylsyä kuitenkaan niin ei oo niin mahoton kiire korjata...
Alfa 159 2.4 JTDm '06 | XC70 D3 A '12 | Berlingo 1.9D '01
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
Re: Katsastettu
Mikähän perhana näissä kolkeissa on kun noita jousia tuntuu paukkuvan melko taajaan?
Itse nostin oman räppänän ylös hallinosturilla, ja tsekkasin alustan läpi -> kuskin puoleisessa jousessa oli jousen kuoressa pieni vekki. Noh, viikko siitä eteenpäin katsastuksessa jousi oli poikki siitä kohtaa oikein selkeästi ja uusintatarkastukseen.
Mahtava homma huomata siinä vaiheessa että leimaa kokonaisuudessaan jäljellä kaksi viikkoa, autossa madallussarja ja uusien jousien toimitusaika kertalaakista kotimaassa vähintään sen kaksi viikkoa.
Nyt jännityksellä odotetaan että toimittaako Hollannin poijaat lupaamassaan viikossa uutta jousisarjaa vai käydäänkö hakemassa siirtokilpeä konttorilta.
Aijoo, päästöt RE85:lla melko buenot ellei jopa erittäin hyvät.
//EDIT 13.9.2013
uudet jouset Saabtunersilta tasan viikossa tilauksesta, vaihto alle -> uusintatarkastuksesta vuoden verran ajoaikaa lisää, kiitos.
Itse nostin oman räppänän ylös hallinosturilla, ja tsekkasin alustan läpi -> kuskin puoleisessa jousessa oli jousen kuoressa pieni vekki. Noh, viikko siitä eteenpäin katsastuksessa jousi oli poikki siitä kohtaa oikein selkeästi ja uusintatarkastukseen.
Mahtava homma huomata siinä vaiheessa että leimaa kokonaisuudessaan jäljellä kaksi viikkoa, autossa madallussarja ja uusien jousien toimitusaika kertalaakista kotimaassa vähintään sen kaksi viikkoa.
Nyt jännityksellä odotetaan että toimittaako Hollannin poijaat lupaamassaan viikossa uutta jousisarjaa vai käydäänkö hakemassa siirtokilpeä konttorilta.
Aijoo, päästöt RE85:lla melko buenot ellei jopa erittäin hyvät.
//EDIT 13.9.2013
uudet jouset Saabtunersilta tasan viikossa tilauksesta, vaihto alle -> uusintatarkastuksesta vuoden verran ajoaikaa lisää, kiitos.
Viimeksi muokannut FinRipper, Pe Syys 13, 2013 16:54. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
EX: SAAB 9³ SE My01 BIOPower (oma), "Tsaabi", Saab 9³ Turbo Jubilee My02 "Sini-savustaja"
Ford Galaxy 2,0TDCi -09
Ford Galaxy 2,0TDCi -09
Re: Katsastettu
Tänään heittämällä läpi, mutinaa tuli taustapeilissä roikkuvasta angry birds-siasta, kuulema hengenvaarallinen
Kauas on pitkä matka. #2587
9-5 2.3T ( B234i/B235R ) -02 BioPower
Opel Astra Bertone Cabriolet 2.0T 16v (Z20LET) -03
Opel Vectra STW 1.9 CDTI 16V Enjoy Ultimate Edition -08
Valtra V50 D2 Momentum Classic S/S -11
9-5 2.3T ( B234i/B235R ) -02 BioPower
Opel Astra Bertone Cabriolet 2.0T 16v (Z20LET) -03
Opel Vectra STW 1.9 CDTI 16V Enjoy Ultimate Edition -08
Valtra V50 D2 Momentum Classic S/S -11
Re: Katsastettu
Niin se vaan huntti meni jälleen kerran kehujen kanssa läpi leimasta.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Katsastettu
Odotinkin tätä hetkeä, kun pääsee tänne itekin lesoileen, että heittämällä läpi. Kuudes määräaikaiskatsastus tuotti hedelmää Valmisteluina ulommat raidetangon nivelet molemmin puolin vaihto, moottorin pesu ja käsijarrun herkistelyä. Kyllä siihen kaverin viikonloppu sitten menikin.
Re: Katsastettu
Eipäs mennyt oma 9-3 vm98 läpi. Oli vasemman etu alatukivarren pallonivel väliä ja taas se käsijarru joka oli edelliselläkin katastus kerralla