Nopeat kysymykset
Re: Nopeat kysymykset
Kyl toi neste näyttäis et olis tullu jarrunestesäiliöst, siellä pohjalla on o-renkaat.
Jarruneste haisee kyl ihan eriltä kuin esim. ohjaustehostimen neste mikä ehkä ois voinu ruiskii tuonne. asti.
Jarruneste haisee kyl ihan eriltä kuin esim. ohjaustehostimen neste mikä ehkä ois voinu ruiskii tuonne. asti.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: Nopeat kysymykset
Onkohan nuo o-renkaat vaikea vaihtaa, jos sieltä vuotaa? Pitää tutkia vielä tarkemmin alkuviikosta, kun nyt viikonloppuna ollaan reissussa (eri autolla, onneksi
).
Sinänsä jännä tuo vuoto on, kun äsken auto käynnissä poljin jarrua ja kytkintä sekä pyörittelin rattia, niin mitään vuotoa ei näkynyt, vanhat roiskeet vain.

Sinänsä jännä tuo vuoto on, kun äsken auto käynnissä poljin jarrua ja kytkintä sekä pyörittelin rattia, niin mitään vuotoa ei näkynyt, vanhat roiskeet vain.
Re: Nopeat kysymykset
AMul seilaa etanolilla ajettaessa. Ronskisti. E85-arvo on jotain reilua 700 tyypillisesti, ja AMul voi olla pahimmillaan 500 tai -400. Jos olen ymmärtänyt, että tämä AMul kertoo E85-lukemaa, niin tuloksena on joskus yli 1000... Voiko pitää paikkansa?
Re: Nopeat kysymykset
Samalta näyttää kuin juuri Pro Car Servicestä hakemani. Jos haluaa olla varma, puhelu ja tilaus sinne. Taisi olla PCS:llä kokonaista 1,5 euroa hinnakkaampi.ramba kirjoitti:http://www.skruvat.fi/Vevhusventilation-P11198.aspx uusin huohotuspäivitys? Onko 9-3 2001vm 2.0t sopiva?
Edit:
Tuossa kuvassa Skruvatin kuvassa ei muuten näy ainakaan alimmaista (öljypohjaan menevää) lyhyttä letkua eikä takaiskuventtiiliä.
9-3 -06 (207E), 9000 CS Turbo
Re: Nopeat kysymykset
+/-500 on amulille suht normaali arvo. Eli ei huolta, kovaa ajoa vain.RokRoland kirjoitti:AMul seilaa etanolilla ajettaessa. Ronskisti. E85-arvo on jotain reilua 700 tyypillisesti, ja AMul voi olla pahimmillaan 500 tai -400. Jos olen ymmärtänyt, että tämä AMul kertoo E85-lukemaa, niin tuloksena on joskus yli 1000... Voiko pitää paikkansa?
Tässä asiantuntevammalta taholta teoriaa ja käytäntöä amulista: http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 08#p913008
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Nopeat kysymykset
Hyvä, kiitos - 500 olikin 5% korjaus eikä 50% korjaus kuten kuvittelin.AZP kirjoitti:+/-500 on amulille suht normaali arvo. Eli ei huolta, kovaa ajoa vain.RokRoland kirjoitti:AMul seilaa etanolilla ajettaessa. Ronskisti. E85-arvo on jotain reilua 700 tyypillisesti, ja AMul voi olla pahimmillaan 500 tai -400. Jos olen ymmärtänyt, että tämä AMul kertoo E85-lukemaa, niin tuloksena on joskus yli 1000... Voiko pitää paikkansa?
Tässä asiantuntevammalta taholta teoriaa ja käytäntöä amulista: http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 08#p913008
Re: Nopeat kysymykset
Kuvassa näkyvä ylin letku on ohjaustehostimen paineletku, omaan silmään se näyttäisi vuotavan. Roiskuttanut sen näköisesti nesteet ympärilleen. Omassa autossa sama letku vuotaa tismalleen samalla tavalla, fuskaa ainoastaan rattia kääntäessä, jolloin järjestelmässä on paine. Helppo testata pistämällä apurin kääntämään rattia paikallaan, luultavasti näkyy vuotokohta suihkuna.ttk81 kirjoitti:Mitäköhän nestettä tuo kuvassa oleva on ja mistä se tuli? Ajon jälkeen kuulin että jotain sihahtelee konehuoneessa ja avasin konepellin, näky oli tuon näköinen. Kaikki toimi ajossa normaalisti ja jarrunestesäiliö on täysi. Epäilisin että silti että se on jarrunestettä. Lisäksi tuo kuvan keskellä oleva mutteri, mistä neste näyttää tulevan, tuntuu olevan tiukalla. Jotain liukasta neste kuitenkin on.
http://i.imgur.com/6pKeOR3.jpg
Saab 9³ SC 1.9TiDS A -08 | Saab 9⁵ 4D 2.0t -99
Ex - Saab 9⁵ 2.3tA -08 | Saab 9³ 2.3t SE -00 | Saab 9³ 2.2TiD SE -o1 | #6173
Ex - Saab 9⁵ 2.3tA -08 | Saab 9³ 2.3t SE -00 | Saab 9³ 2.2TiD SE -o1 | #6173
Re: Nopeat kysymykset
Kiitoksia vinkistä, tuosta kuvan ohjaustehostimen ylemmästä letkusta se vuotaa, tuon kahta letkua yhdessä pitävän muoviosan alta.
Kyseessä on vissiinkin ylempi putki eikä alempi, joka on työläs vaihtaa? http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 6#p1074817
eli tämä: http://www.ebay.co.uk/itm/SAAB-900-9-3- ... 0766069062
Entäs kun vaihdossa nesteitä valuu varmasti pihalle jonkin verran, niin riittääkö että sitä vaan lisää järjestelmään, vai pitääkö ohjaustehostinta ilmata tai jotain?
Varmaan tuo alempikin kannattaisi vaihtaa sitten samalla kun vaihdan välijäädyttimen.
Kyseessä on vissiinkin ylempi putki eikä alempi, joka on työläs vaihtaa? http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 6#p1074817
eli tämä: http://www.ebay.co.uk/itm/SAAB-900-9-3- ... 0766069062
Entäs kun vaihdossa nesteitä valuu varmasti pihalle jonkin verran, niin riittääkö että sitä vaan lisää järjestelmään, vai pitääkö ohjaustehostinta ilmata tai jotain?
Varmaan tuo alempikin kannattaisi vaihtaa sitten samalla kun vaihdan välijäädyttimen.
Re: Nopeat kysymykset
^
Juurikin tuo ylempi putki, mukavan ahdas sekin on vaihtaa. Uuden putken vaihdon jälkeen säiliöön sopivasti nestettä ja kääntää rattia laidasta laitaan, järjestelmä ilmaa silloin itse itsensä. En ole ihan varma pitäisikö renkaiden olla tällöin ilmassa taikka moottorin sammuneena. Jos vaan mahdollista on (kaiken varalta), niin etupää ilmaan ja kone sammuksissa kääntelee puolelta toiselle muutamaan otteeseen. Sen jälkeen sitten kone käyntiin ja sama homma, lopuksi auto renkailleen ja kovaa ajoa.
Juurikin tuo ylempi putki, mukavan ahdas sekin on vaihtaa. Uuden putken vaihdon jälkeen säiliöön sopivasti nestettä ja kääntää rattia laidasta laitaan, järjestelmä ilmaa silloin itse itsensä. En ole ihan varma pitäisikö renkaiden olla tällöin ilmassa taikka moottorin sammuneena. Jos vaan mahdollista on (kaiken varalta), niin etupää ilmaan ja kone sammuksissa kääntelee puolelta toiselle muutamaan otteeseen. Sen jälkeen sitten kone käyntiin ja sama homma, lopuksi auto renkailleen ja kovaa ajoa.
Saab 9³ SC 1.9TiDS A -08 | Saab 9⁵ 4D 2.0t -99
Ex - Saab 9⁵ 2.3tA -08 | Saab 9³ 2.3t SE -00 | Saab 9³ 2.2TiD SE -o1 | #6173
Ex - Saab 9⁵ 2.3tA -08 | Saab 9³ 2.3t SE -00 | Saab 9³ 2.2TiD SE -o1 | #6173
-
- "Aero"
- Viestit: 421
- Liittynyt: Pe Syys 21, 2012 21:25
- Paikkakunta: Epsoo
Re: Nopeat kysymykset
Cab + Aero, täytys uusia takavaimennin, pysyäkö originaalissa vai onko tilalle parempi laittaa jotain vaihtoehtoista? En kaipaa tehoja tai ääniä, mutta onko käytäntö osoittanut jonkin ratkaisun paremmaksi?
Oben ohne - Aero-ilmaa Ukista 2002 avo
NG9-5 TiD aut. 2010
Hanke hangessa: NG 9-3SC
Exiä: 95 7p -75, 900 T8 -80, NG 9-3 -03
NG9-5 TiD aut. 2010
Hanke hangessa: NG 9-3SC
Exiä: 95 7p -75, 900 T8 -80, NG 9-3 -03
Re: Nopeat kysymykset
[img]http://images.tapatalk-cdn.com/15/06/01 ... 1ffa78.jpg[/img]
Nopeusmittari tipahti nollaan kesken ajon ja ! , brake sekä ABS palaa jatkuvasti.
Uskaltaako ajaa ja mikä avuksi? Toivottavasti selviän halvalla... kansiremppa just tehty.
Nopeusmittari tipahti nollaan kesken ajon ja ! , brake sekä ABS palaa jatkuvasti.
Uskaltaako ajaa ja mikä avuksi? Toivottavasti selviän halvalla... kansiremppa just tehty.
Re: Nopeat kysymykset
Abs toimi, kun ei ole kaikkien pyörien nopeustietoa. Nopeusmittari saa tiedon abs yksiköltä (Vasen takapyörä, jos oikein muistan), joten abs yksikkö rikki, tai joku nopeusanturi. (Vas taka?).
Techillä kiinni purkkiin, testaamaan nopeustiedot eri pyöriltä ja lukemaan tietysti vikakoodit..
Techillä kiinni purkkiin, testaamaan nopeustiedot eri pyöriltä ja lukemaan tietysti vikakoodit..
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Re: Nopeat kysymykset
Mitä sulakkeita irti öljypohja ja turbojumpan jälkeen että saa starttaamalla paineet nostettua?
Paljonko tuo imee jäähdytysnestettä?
Paljonko tuo imee jäähdytysnestettä?
Re: Nopeat kysymykset
Kääntelet rattia paikallaan ja pyydät kaveria kattomaan puskeeko neste noista Ohjaustehostimen putkista jommasta kummasta mitkä näkyy tossa kuvassa oikealla.Jos ei ole ohjaustehostimen letkut niin sitten on jarrunestettä.Ohjaustehostimen öljy on kaiketi vihertävää ja jarruneste kellertävää väriltään.ttk81 kirjoitti:Mitäköhän nestettä tuo kuvassa oleva on ja mistä se tuli? Ajon jälkeen kuulin että jotain sihahtelee konehuoneessa ja avasin konepellin, näky oli tuon näköinen. Kaikki toimi ajossa normaalisti ja jarrunestesäiliö on täysi. Epäilisin että silti että se on jarrunestettä. Lisäksi tuo kuvan keskellä oleva mutteri, mistä neste näyttää tulevan, tuntuu olevan tiukalla. Jotain liukasta neste kuitenkin on.
http://i.imgur.com/6pKeOR3.jpg
Saab 9-5 Aero 2000 (Saab 9-5 vector 2003 900 2.0 -89 9000 2.0tA -89 9000 2.3iA -90 9000 2.0t -98 9-3seA 2001 9000 Aero -96 9000 2.0t -97 9000 2.0t -96)
Re: Nopeat kysymykset
Joo, ohjaustehostimen ylempi paineputki vuotaa. Alempikin on sen verran heikossa hapessa, että tilasin kummankin PCS:sta ja mukaan tilaukseen otin vielä paluuputkenkin. Tuleepahan sitten ainakin kerralla kuntoon vaikka onkin isotöinen. Samalla vaihdan coolerin crossflow malliseen kun keula tulee purettua.