karvalakki kirjoitti:
Ei se paperilla kummoinen olekaan, muutama auton mitta. Tosin kiihdytyksen lopussa eroa tulee puoli auton mittaa lisää joka sekunti. Rinnakkain kiihdytettäessa ero on merkittävä.
Tuollaisessa mittarin mukaan tehdyllä vedolla ei kyllä ole paljon arvoa: Saabin mittarissa on 80km/h nopeudessa todella iso lagi, ainakin sekunnin verran. 160km/h nopeudessa tätä lägiä ei enää juurikaan ole, kun kiihtyvyys on jo hidastunut. Eli käytännössä mittari vetää sekunnin verran sitä aikaeroa kiinni tuollaisessa mittauksessa, eli lukema on sen sekunnin optimistinen.
Mistä lägistä puhun? Mittaa loggaavalla GPS:llä! Tai jos sellaista ei ole, niin kiihdytä täysillä 50-80km/h, ja lopeta kiihdytys yhtäkkiä. Huomaat että nopeusmittari jatkaa nousua vaikka auto jo hidastuu.
No, paljonko se ero on metreissä, jos Saabin lukema onkin sekunnin optimistinen? Vastaus: Ero tuplaantuu ja lopussa eroa tulee auton mitta jokainen sekunti lisää.
Tässä mun vanhassa satkussa nopeusmittari toimii vaijerilla vaihdelaatikon tasauspyörästöstä, eli en oikein jaksa uskoa tohon lag-teoriaan

.
Jos jonkinlaista viivettä on niin se syntyy alussa jos kaasun painaa pohjaan oikein reippaasti

. Vaijeri antaa vähän periksi, ennen kuin alkaa pyörittää viisaria.
Mittaus suoritettiin kolmosella 78,5-> ~162 mittarinopeutta.
Ei varmasti ole kauhesti heittoa tossa mittauksessa, tais vielä olla pikkasen ylämäkeä alussa...

Kyllä se vaan alle 11 s 80-160 kiihtyy..
Saattaa olla että sais vielä paremman ajan mutta tämä yksi veto riittää minulle suuntaa-antavaksi arvoksi. Saattahan siinä ollakkin 200 heppaa,
eihän sitä koskaan tiedä...
Civic Type R 80-160 12s. Muutama sellainen tullut kiusattua, satku ollut nopeampi joka kerta, mene ja tiedä
