Nopeat kysymykset
Re: Nopeat kysymykset
T7-koneisissa on Aeroa ja Viggeniä lukuunottamatta heikkokestoinen Garrett Gt17, vanhemmissa eli Trionic 5-koneisissa on kestävämpi Garrett GT25.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Nopeat kysymykset
Eli Mitsubishin turbot on sitten just viritysmielessä isketty? Voiko olla että 2008 olisi siihen vaihdettu Mitsu vai onko aina vaan sinnikkäästi isketty sitä GT17 vaikka sitten onkin ollut niin huono?
9-3 MY99
Re: Nopeat kysymykset
Ei kai se Gt17 ole paljon huonompikuin muutkaan Garretit, öljyä sekin tarvitsee toimiakseen, mitä
T7- moottori ei aina valitettavasti pysty tarjoamaan.
T7- moottori ei aina valitettavasti pysty tarjoamaan.
9-5 Wagon 2.3tA Vector -02
9-5 Wagon 2.3TA Aero -02
9-5 Wagon 2.3TA Aero -04
9-5 Wagon 1.9Tid Hirsch Vector Griffin -09
9-5 Wagon 2.3TA Aero -02
9-5 Wagon 2.3TA Aero -04
9-5 Wagon 1.9Tid Hirsch Vector Griffin -09
Re: Nopeat kysymykset
^^ kyllä noihin on paljon Mitsuja turbojen vaihdossa laitettu. Mutta moni on myös samanlaisen Garretin sinne vaihtanut.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Nopeat kysymykset
2008 oli kuitenkin eri hinnoittelu kuin nykypäivänä ja turbokampanjasta (Mitsu merkkiliikkeestä 595€) vain haaveiltiin. Jos GT17 on päästy ensimmäiset 200tkm ongelmitta niin miksi samanlaista uutta ei asentaisi jos (sen aikaisella) omistajalla ei tarkoitus virittää?
Mielestäni tämänkaltaisten yksilöiden kohdalla ( http://www.nettiauto.com/saab/9-3/7392027 ) aletaan ennemmin lähestyä sitä 3te hintaluokkaa, toki mutu-fiilis pelkästään ilmoituksen perusteella.
Mielestäni tämänkaltaisten yksilöiden kohdalla ( http://www.nettiauto.com/saab/9-3/7392027 ) aletaan ennemmin lähestyä sitä 3te hintaluokkaa, toki mutu-fiilis pelkästään ilmoituksen perusteella.
ex - 9-3 Aero Coupe 2.3 -01
ex - 9-3 Stage Holset 2.3 +500hp -00
ex - 9000 2.3 19T -97
ex - 9-5 Aero Wagon -00
ex - 9-3 Stage Holset 2.3 +500hp -00
ex - 9000 2.3 19T -97
ex - 9-5 Aero Wagon -00
Re: Nopeat kysymykset
Mitähän mahtaa kuulua varapyörän vanteen reikään ja vähän siihen ympärillekin kun tuo lattiamatto ei ole mitenkään vahvistettu? Jotain siitä väkisin puuttuu kun ostoskassikin tekee mattoon montun ja painavampi menee varmaan läpikin. Työkalustyroksi on paikoillaan.
YV:tä voi laittaa jos on joutilas aito "täyte" siihen.
YV:tä voi laittaa jos on joutilas aito "täyte" siihen.
Saab 9-5 Vector 2.3t -03 (ex. 9000 2.0i -92, 9-3 2.0t -01, 9-5 2.3t aut. -98)
Re: Nopeat kysymykset
Ei omassani ainakaan ollut siellä mitään täytettä valmiiksi. Itse säilytin siellä apukaapeleita ja hinausköyttä. Tavaratilan kangasmaton alapinnassa oli tehtaalta liimattuna pehmeää akustiikkamattoa, joka jäykisti mattoa jonkin verran, ja lisäjäykkyyttä tuli alkuperäisestä kontin kumimatosta, joka on aika paksua tavaraa. Siitä huolimatta tavaratilan lattia ei ollut mikään levysuora, ja raskaamman kuorman alla siihen keskelle tuli vähän kuoppaa.
Autossa oli mulle tullessa kaikki niin alkuperäistä kuin olla voi, enkä oikein keksi mitä siitä varakumin keskeltä olisi puuttunut, joten luulisin sen olleen tuollainen tehtaalta.
Autossa oli mulle tullessa kaikki niin alkuperäistä kuin olla voi, enkä oikein keksi mitä siitä varakumin keskeltä olisi puuttunut, joten luulisin sen olleen tuollainen tehtaalta.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 64
- Liittynyt: Su Tammi 26, 2014 22:45
Re: Nopeat kysymykset
9-5 aero. Vm. 04. Mikä ohjaa ahtopaineita? Alkanut kuljin tuntumaan nuhaselta ja torquen mukaan pukkaa 0.6bar. Ahtoja. Alipaineita jo selvitelty, yks letku löytyi rikkinäisenä mutta ei vaikutusta. Peli siis vakio ja muuten toimii normaalisti.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2947
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: Nopeat kysymykset
Siirrä kysymys tuonne OG 9-5 puolelle. Onko evap tulpattu? Kaikki alipaineletkut kannattaa vaihtaa suosiolla uusiin, vaikka näyttävät ehjiltä.
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Re: Nopeat kysymykset
Minkä kokoset jarrulevyt og93 -98 vakiona edessä ja takana? Kiitos.
-
- "Aero"
- Viestit: 392
- Liittynyt: Pe Syys 21, 2012 21:25
- Paikkakunta: Epsoo
Re: Nopeat kysymykset
Pitääkö tosiaan tilata kahdelta eri nettitoimittajalta jos haluaa allamainittun autoon lämppärin vesiletkut ja taka-äänenvaimentajan?
Oben ohne - Aero-ilmaa Ukista 2002 avo
NG9-5 TiD aut. 2010
Hanke hangessa: NG 9-3SC
Exiä: 95 7p -75, 900 T8 -80, NG 9-3 -03
NG9-5 TiD aut. 2010
Hanke hangessa: NG 9-3SC
Exiä: 95 7p -75, 900 T8 -80, NG 9-3 -03
Re: Nopeat kysymykset
Check engine on alkanut syttymään aamuisin. Valo vilkkuu kuusi kertaa, joten lambdaan viittaa. Ecun kun resetoi, niin valo pysyy loppupäivän pois mutta syttyy taas aamulla. Liittimen puhdistin ja ei vaikutusta.
Mistähän löytyisi aito Bosch hyvään hintaan Tampereen seudulta? Mielellään liittimen kanssa, mutta liitettävä mallikin käy. Osaisiko joku sanoa oikean tuotenumeron t5 koneelle?
Edit: Nyt valo palaakin jo jatkuvasti. Irroitin lambdan ja siinä ei ole mitään boschin merkintojä, vain teksti "L963P". Nähtävästi entinen omistaja on vaihtanut autoon jonkun tarvike mallin, ja johdon välissä on puristusliittimillä tehdyt liitokset. Lambdassa on 4 johtoa.
Edit2: Uusi hankittu Bosch Car Servicestä
Mistähän löytyisi aito Bosch hyvään hintaan Tampereen seudulta? Mielellään liittimen kanssa, mutta liitettävä mallikin käy. Osaisiko joku sanoa oikean tuotenumeron t5 koneelle?
Edit: Nyt valo palaakin jo jatkuvasti. Irroitin lambdan ja siinä ei ole mitään boschin merkintojä, vain teksti "L963P". Nähtävästi entinen omistaja on vaihtanut autoon jonkun tarvike mallin, ja johdon välissä on puristusliittimillä tehdyt liitokset. Lambdassa on 4 johtoa.
Edit2: Uusi hankittu Bosch Car Servicestä
Viimeksi muokannut ttk81, La Elo 01, 2015 09:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- "Kaasari"
- Viestit: 36
- Liittynyt: Ke Joulu 08, 2010 17:38
- Paikkakunta: Tornio
Re: Nopeat kysymykset
Paljoko olis tuossa Saapissa tuo kannen uudellenkiristys momentti?
40nm-60nm-90astetta, niin paljonko tuo 90astetta niinku periaatteessa/laskennallisesti olis Nm?
Ja minkä kokoset tässä on nuo kannen pultit? Ja kierre x nousu? vahvuus 10.9 12.9?
40nm-60nm-90astetta, niin paljonko tuo 90astetta niinku periaatteessa/laskennallisesti olis Nm?
Ja minkä kokoset tässä on nuo kannen pultit? Ja kierre x nousu? vahvuus 10.9 12.9?
Papalla on Saab og93 2.0t -02
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Re: Nopeat kysymykset
Pultit on venyvää sorttia. Ja se 40+60 + 90astetta on ~130Nm mutta kyllä se asteisiin pitää ja kuuluu vetää. Sit jos 12.9 tai ARP niin vedetää pelkät nyyttonit. Venyvillä pulteilla aina asteita.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
-
- "Kaasari"
- Viestit: 36
- Liittynyt: Ke Joulu 08, 2010 17:38
- Paikkakunta: Tornio
Re: Nopeat kysymykset
Juu vedetään vedetää
Sillonkn laittelin sen apulaitehihnan tuohon kamppeeseen, niin näytti olevan öljyä pitkin moottorin kylkiä...
Alko ne pultit kääntyyn n.7-8 kilossa. Kun on varmaan jokus ennenkin kiritty, hirvitti vähän se 90 astetta 6kilon jälkeen, niin jätin vähän vajaaksi n.11 kiloon, et ei tuu muuta remonttia...
Ainahan tuo on vähän öljyä vuotanu ja nestettä hukannu. Ei paljoa kuiteskaan...
Kuiteski M12 10.9 pultti kestää 137nm venymättä. M10 12.9 vain 93nm et tätä aattelin.
Kummaan kokoset ne lienee.
Sillonkn laittelin sen apulaitehihnan tuohon kamppeeseen, niin näytti olevan öljyä pitkin moottorin kylkiä...
Alko ne pultit kääntyyn n.7-8 kilossa. Kun on varmaan jokus ennenkin kiritty, hirvitti vähän se 90 astetta 6kilon jälkeen, niin jätin vähän vajaaksi n.11 kiloon, et ei tuu muuta remonttia...
Ainahan tuo on vähän öljyä vuotanu ja nestettä hukannu. Ei paljoa kuiteskaan...
Kuiteski M12 10.9 pultti kestää 137nm venymättä. M10 12.9 vain 93nm et tätä aattelin.
Kummaan kokoset ne lienee.
Papalla on Saab og93 2.0t -02