ramba kirjoitti:Suappi iskee kovemmissa kiihdytyksissä tai jos on enemmän vastusta missfireä. Eikä välttämättä joka kiihdytyksessä esiinny, välillä nytkyttääkin. Onko kasetti hajoamassa vai voiko johtua jostain muustakin?
Epäilin ensin tulppia kun 10tkm läheni mutta ei vaihto auttanut. Pitää kokeilla huomenna toisella kasetilla jos ehtisi hakea lainaan.
Ei auttanut kasetti, silti tulee reilusti missfireä. Eniten vissiin kun päästää kaasun.
Pitääpä katsoa, katsoin pelkästään mode 0 viimeistä missfire kohtaa. Toisella kasetilla kyllä nykiminen loppui mutta silti missfireä tulee, olisikohan tuo toisen saabin varakasetti myös hajallaan mutta ajokuntoinen.
Ylempään viitaten, voisi hyvin olla pakoventtiilikin. Eilen purkasin reilu 300tkm ajetun T7 kannen, ja pakovenat on kyllä aika roisin näköiset. Tänään pyörähti sorvissa uusi kulma niihin
2002-mallinen 9-3 on menossa vaihtoon, samanikäiseen mutta vähemmän ajettuun ja paremmin pidettyyn yksilöön. Pari kauneusvirhettä kuitenkin tulevasta kulkineesta löytyy.
Ensinnäkin, ajovalojen katkaisija pyörii kojelaudassa. Katkaisijan irrotus sinänsä onnistuu kaiketi helposti vetämällä eikä vaihto täten ole hankalaa, mutta miten todennäköistä lienee että kojelaudasta on jokin lukitusmekanismi hajonnut?
Toisekseen, lämmittimen puhallin kitisee jonkin verran. Jos nyt oikein ymmärsin, niin vaihdon pitäisi olla jopa tällaiselle poropeukalolle melko helppoa, eli pyyhkijät pois, suojamuovi pois, samoin pyyhkijöiden moottori, raitisilmasuodatin koteloineen, ja jostakin sieltä montusta puhaltimen pitäisi löytyä...vai onko tuossa joitakin sudenkuoppia tiedossa?
Tuon kummosempi ''seinämä'' ei sieltä katkasijasta pääse hajoamaan, eli pelkoa kojetaulusta ei ole. Ranetin kyseisen seinämän liimaamalla muovikappaleen estämään pyörimisen
Barnold kirjoitti:
Toisekseen, lämmittimen puhallin kitisee jonkin verran. Jos nyt oikein ymmärsin, niin vaihdon pitäisi olla jopa tällaiselle poropeukalolle melko helppoa, eli pyyhkijät pois, suojamuovi pois, samoin pyyhkijöiden moottori, raitisilmasuodatin koteloineen, ja jostakin sieltä montusta puhaltimen pitäisi löytyä...vai onko tuossa joitakin sudenkuoppia tiedossa?
Sudenkuoppia sieltä tuskin löytyy, mutta kuoppa puhaltimelle kylläkin... Niinkin yksinkertainen toimenpide kuin pyyhkijän varren irroitus saattaa joskus olla hankalaa, jos varsi on oikeasti tiukassa ja puuttuu siihen tarvittava työkalu. Onneksi siiihen(kin) on olemassa työkalu, tai sellainen on helppo tehdä itsekkin. Simppeli toimenpide tuo puhaltimen vaihto muuten.
Ilmastoinnin kompressorin hihnapyörässä on magneettikytkin, mutta mun käsitykseni mukaan sen pitäisi kytkeä kiinni kun sähköä tulee ja pyöriä vapaasti kun sähköä ei tule.
Magneettikytkimen laakeri noista taitaa hajota ja sen vaihtamiseen pitäisi olla hyvät ohjeet palstalla...
Jees, löysin monisivuisen aiheen jutusta. Häiritsee vaan, kun hihnapyörä ei pyöri vapaasti, enkä muista moottoria purkaessa kulkiko hihna sen kautta vai ei. Ainakaan hihna ei ole savunnut/kulunut/ääntänyt kun rikkinäistä konetta nopeasti käyteltiin.
Vetoakselin holkin vaihto edessä voimakkaan ratin vapinan takia. Viimekesänä täristi kevyesti +80 nopeudessa nyt kun laittoi kesäkumit alle niin täristää aika hurjasti moottoritiellä.
Pitäisi varmaan onnistua ilman ulosvetäjää hakkaamalla irti tämän ohjeen avulla?
Onko joku tummennuttanut OG 9-3? Jääkö tehdastummennosten (reunat) ja uuden tummennoksen väliin helposti raja/rako vai pitääkö muoveja irrotella ettei näin käy? Kiitti!
Viimekesänä täristi kevyesti +80 nopeudessa nyt kun laittoi kesäkumit alle niin täristää aika hurjasti moottoritiellä.
Nyt talvirenkailla og9-3 <100km/h ratti täristää tasaisella ajolla, täytyy vain toivoa että tuo olisi renkaista kiinni.
Mutta tosiasiassa harvemmin nuo renkaat nykyään tärinää aiheuttaa.
Kyllä mulla on ainaki osunu täristävii renkaita eteen, suurin osa toki tokentunu tasapainottamalla.
Holkkivikane täristää vaan vedon ollessa päällä, epätasapainossa oleva rengas vielä kytkin pohjassaki.