Nopeat kysymykset

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
ramba
"Aero"
Viestit: 330
Liittynyt: Ke Helmi 11, 2015 23:29
Paikkakunta: Kotka

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja ramba »

Renkaissa ei pitäisi olla vikaa nimittäim vanhoillakin ravisti, nyt vanteet erikulmissa, uudet renkaat eikä ravistanut viimekesänäkään.
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7566
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Rengaspaineet tarkastettu, hiekat puhdistettu vanteista.
Ja ratin ravistus hävisi, kyllä on kamalan herkkä tuo ratti aistimaan tuollaiset pikkujutut.
Ja vedätyksessä vetelee aika lailla.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
ramba
"Aero"
Viestit: 330
Liittynyt: Ke Helmi 11, 2015 23:29
Paikkakunta: Kotka

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja ramba »

On tarkistettu ja puhtaat sekä vahattukin vielä :lol:

Kyllä se holkki todennäköinen syypää on kun vetari heiluu sisäpäästä aivan älyttömästi.
joutilas
Matalapaineturbo
Viestit: 157
Liittynyt: Pe Helmi 06, 2004 06:37

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja joutilas »

Motonetin etuiskareista kysymys. Onko jotain yleisohjetta miten alla olevista kahdesta vaihtoehdosta erottaa mihin autoon mikäkin kuuluu?

36-6010
Etukaasu GM-Saab 94-
Sopivuudet:
- 9-3 98->02 Eteen jos 16mm kierre, tarkista! Patruunan halkaisija max 48mm.
Hinta :
79,90€

36-6012
366012 Etukaasu Saab 9-3
Sopivuudet:
- 9-3 98->02 Eteen jos 14mm kierre, tarkista! Patruunan halkaisija max 46mm.
Hinta :
79,90€

Omasta autostani mittasin yläpäässä olevan kierteen (oletan että mittasin oikeasta paikasta, eli konehuoneen puolella muovisuojan alla näkyvästä kierteestä), ja se oli 14 mm. Mutta onko jotain vuosimallieroja tms. mistä tietäisi heti kumpi on oikea?
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7360
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Se yläpään kierre on ratkaiseva.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Avatar
Juho80
"Hirsch"
Viestit: 751
Liittynyt: La Touko 24, 2003 11:39

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Juho80 »

Pikaisella EPC:n selailulla vaikuttaisi tuo muutos tulleen 9-3:een. Eli ng900:ssa 16mm ja og9-3 14mm
og900/9-3/9-5 vm.-88-05
Tech 2 china
tiirikkav2
"Ruisku"
Viestit: 124
Liittynyt: Ti Touko 26, 2015 06:05
Paikkakunta: Askola

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja tiirikkav2 »

http://shop.speedparts.se/en/prod/9-5-9 ... 25822.html

Mikäköhän mahtaa olla valmistaja? Motonetti piti kai kiertää kaukaa tuon sylinterin suhteen? Vinkkejä mistä löytyy halpa tai hyvä, kiitos!
asdlol
"Kaasari"
Viestit: 26
Liittynyt: Su Heinä 19, 2015 23:18
Paikkakunta: Vantaa

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja asdlol »

Mistä lähteä pienentämään uraherkkyyttä?

Eli talvirenkaiden (185/65R15) vaihtaminen kesärenkaisiin (225/45R17) toi mukanaan aivan järkyttävän uraherkkyyden. Ohjata saa nyt tosissaan kun ratti saattaa melkeimpä kääntyä 90° jos oikein sikseen tulee :x . Kahta kättä siis saa todellakin pitää kiinni ohjauspyörässä.

Rengastuksena on edessä jotkut kiinalaiset, Hercules merkkiset, takana puolestaan Nokialaista. Pintaa on vielä takana noin 5 milliä, edessä suunnilleen sama. Paineet 2.8/2.8, oli aivan jäätävää meteliä tarjolla mukulakivellä ajettaessa, joten ajattelin ehkä pienentää 2.5 bariin ja kokeilla mihin suuntaan käytös siitä muuttuu. Voiko tosiaan huonolaatuiset kiinalaisrenkaat aiheuttaa tämän, vai onko kyseessä vain tämän vannekoon se kolikon toinen kääntöpuoli?

Takana on uretaanipuslat, mutta edessä taitaa olla kaikki vakiota. Ajatuksena on ollut laittaa eteen ne kriittisimmät uretaanit, sekä ehkä jossain vaiheessa Aeron alustasarja hankintalistalla. Nämä varmaan tekevät alustasta vähän kovemman ja epämukavemman mutta toisaalta vakautta pitäisi tulla lisää?
9-3 MY99
Pirttta
"Turbo"
Viestit: 228
Liittynyt: Pe Loka 29, 2004 23:23

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Pirttta »

Vaihda nuo kiinalaiset Nokialaisiin, niin voi jo auttaa. Saabissa itse olen todennut Nokialaisen toimivan.
Pirelli ja Falken olivat vastaavia uratutkia, suoraan sanoen vaarallisia, mikäli vähäkin löytyy tehoa pellin alta.
Kokemukset 9-5 ja 9-3 Aerot.
Saab NG 9-5 2.0T MY11
Ex: Saab 96, Saab 99, WV Jetta, 2xWV Passat, Saab 9-3, Saab OG 9-5 Aero, Saab NG 9-3 Aero
Avatar
patse
"Saabisti"
Viestit: 2099
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:18
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja patse »

Ei toiminut aikanaan Nokialaisetkaan. Pyöreäolkaista rengasta alle vaan, niin toinii. Tempoilee huomattavasti vähemmän.
Sanottu myös ettei vanhaa kolkkia ole suunniteltu 17 tuumaisille renkaille. Arkistosta löytyy lisää tietoa.
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13223
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja AZP »

Mikä et vanteissa?
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
asdlol
"Kaasari"
Viestit: 26
Liittynyt: Su Heinä 19, 2015 23:18
Paikkakunta: Vantaa

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja asdlol »

En nyt sitä muista, on siis "hienot tarvikevanteet" kyseessä.

http://www.vanne.fi/-rs/RS-WISH/

Eli kaiken järjen mukaan joko 35 tai 42.

Varmistan tuon jossain vaiheessa, täytyy kokeilla laittaa kiinalaiset taakse ja Nokialaiset eteen josko sillä paranisi yhtään. Tilanne on kuitenkin se, että uusia renkaita on nyt katsottu ja vakavasti ajattelen sellaiset hankkivani. Mitä nyt nettiä olen lukenut niin nuo Landsail LS588 ovat saaneet varsin hyviä kehuja tuohon hintaluokkaan. Onkohan tuo täysin ojasta aallikkoon -liike hankkia tuollaiset, vaiko sijoittaa suosiolla enemmän johonkin Premium -merkkiin?
9-3 MY99
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13223
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja AZP »

OG-kolkki on aika herkkä liian pienelle et:lle. Vakiaohannon niinkin iso kuin 49. Renkaat varmaan vaikuttaa myös, mutta uraherkkyys ja vetely ei välttämöttä häviä ilman et:n korjaamista.

Hercules on muuten amerikkalainen rengasmerkki, mutta eihän se niistä huippukumeja tee :wink:
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Avatar
patse
"Saabisti"
Viestit: 2099
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:18
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja patse »

Ihan oman kokemuksen perusteella totesin tuon mitä kirjoitin. Aikanaan oli kolkissa Nokian NRHi 205/50-16 ja riitti kun asvaltissa oli vähänkään koroeroa niin tempoili pirun yllättävästi ja voimallisesti. Hyvällä asvaltilla oli todella nautinto kurvailla. Sitten seuraavat kesikset pyysin ihan erikseen pyöreäolkaisina ja vetely väheni minimiin. Vanteet mallia tarvike ja et noissa tais olla 45
Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2850
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Cona »

Mulla on Cabbessa Continentalin 215/55/17 kumit ja vetelee paljon vähemmän kuin vanhat 225/45/17 kumit.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Vastaa Viestiin