Huohotinpäivitys

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
SS
"Hölösuu"
Viestit: 3495
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Huohotinpäivitys

Viesti Kirjoittaja SS »

Ahaa, tuollaisesta en ole ollut tietoinen, itse tilasin pelkän huohotinpäivityssetin ilman mitään ylimääräistä. Siinä tuota letkua ei ollut.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Loyal
"Viggen"
Viestit: 507
Liittynyt: La Loka 15, 2011 15:50
Paikkakunta: Vantaa

Re: Huohotinpäivitys

Viesti Kirjoittaja Loyal »

Onkos tää huohotinpäivityksen asentaminen kovakin homma,
ku ei viittis viedä laitettavaks sitä mihinkään, jos sen saa suht
helposti itekkin tehtyä. Päivitysrojut löytyy hyllystä puuttuvine
letkuineen, kun viittis vaan tutkailla miten ne sais kiinni.

Eli saako tota helposti laitettua kiinni?
Jäsen 5614
Saab 9-3 2.0t BioPower stage3
Lahti411
"Hölösuu"
Viestit: 1788
Liittynyt: Ma Elo 03, 2009 09:51
Paikkakunta: Lahti

Re: Huohotinpäivitys

Viesti Kirjoittaja Lahti411 »

Krhm... Tossa esim. edellisellä sivulla olen avannut kyseistä suoritusta. Ja haulla löytyy takuulla lisää tietoa.
Citroen CX Pallas -84, VW 411 Variant -72, Citroen D-Super -71
Loyal
"Viggen"
Viestit: 507
Liittynyt: La Loka 15, 2011 15:50
Paikkakunta: Vantaa

Re: Huohotinpäivitys

Viesti Kirjoittaja Loyal »

2-3 tuntia tun tekeminen otti. Vaikeuksia tuottivat ohjeet, kun on englanniksi,
muuten meni ihan putkeen
Jäsen 5614
Saab 9-3 2.0t BioPower stage3
Loyal
"Viggen"
Viestit: 507
Liittynyt: La Loka 15, 2011 15:50
Paikkakunta: Vantaa

Re: Huohotinpäivitys

Viesti Kirjoittaja Loyal »

Mikä on muuten tuon valkoisen takaiskuventtiilin suunta? Nuolet läppäkoteloon päin vai toiseen suuntaan?
Jäsen 5614
Saab 9-3 2.0t BioPower stage3
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Huohotinpäivitys

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Nuoli läppäkoteloon päin, ahtopaine ei saa päästä venttiilikoppaan.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
suorsa
"Hölösuu"
Viestit: 3435
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:11
Paikkakunta: Kouvola

Re: Huohotinpäivitys

Viesti Kirjoittaja suorsa »

Muistaakos kukaan reikien kokoja viimeisimmästä päivityksestä? Oliko venakopan muoviliittimessä 3,5mm reikä ja öljyloukossa 10mm? Viimeaikoina on tullut muutama huohotinpäivitetty, mutta huohottava yksilö vastaan ja kun muuta vikaa ei ole löytynyt on ko. osissa ollut kovin pienet reiät - osat siis jätetty vaihtamatta päivityksen yhteydessä.

Itsellä ei ole tähän hätään yhtään asentamatonta sarjaa, josta pääsisi mittaamaan reikien koot.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Nitzgu
"Turbo"
Viestit: 289
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 07:05

Re: Huohotinpäivitys

Viesti Kirjoittaja Nitzgu »

Laittasko joku ystävällinen kuvan jossa päivitys tehtynä? Itse päättelin, jotta ei olisi, kun öljy/mittatikku aukkoon ei liity mitään mutta olisi kiva varmistaa ennen satsin hommaamista.
SS
"Hölösuu"
Viestit: 3495
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Huohotinpäivitys

Viesti Kirjoittaja SS »

No tuo öljyntäyttösuppilon kylkeen tuleva ylimääräinen letku on oikeastaan ainoa päällepäin näkyvä muutos. Jos siihen muovisuppilon kylkeen ei sivulta letkua tule, ei autossa ole oikeaa päivitystä.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Nitzgu
"Turbo"
Viestit: 289
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 07:05

Re: Huohotinpäivitys

Viesti Kirjoittaja Nitzgu »

Tuli sitten kanssa tehtyä tuo päivitys. Puoltoista tuntia siinä meni ihmetellessä ja väkertäessä. Homma ylimääräisine letkuineen onnistu ihan hyvin yläkauttakin.
Suurin ongelma olis sen "suojamaton" kanssa, joten miten saisi sen ohjeen mukaiseen paikkaan... No, laitoin sitten eri raosta, kun tuntui fiksummalta 8O ja vedin nippusiteillä kiinni venttiilin ympärille.
Loyal
"Viggen"
Viestit: 507
Liittynyt: La Loka 15, 2011 15:50
Paikkakunta: Vantaa

Re: Huohotinpäivitys

Viesti Kirjoittaja Loyal »

Mä jätin sen suojapalasen pois kun oli niin vaikeasti laitettavissa. Onko
se lämmön eriste vai mikä tarkoitus sillä on?
Jäsen 5614
Saab 9-3 2.0t BioPower stage3
Lahti411
"Hölösuu"
Viestit: 1788
Liittynyt: Ma Elo 03, 2009 09:51
Paikkakunta: Lahti

Re: Huohotinpäivitys

Viesti Kirjoittaja Lahti411 »

Kait sen tarkoitus on sitoa lämpöä sen venttiilin ympärille, ettei se hyhmety tukkoon? Siksi vesiletkuilta tuleva lämpö pitäisi saada "saman peiton alle". Näin ainakin itse tuon järkeilin.
Citroen CX Pallas -84, VW 411 Variant -72, Citroen D-Super -71
Subbullet
"Kaasari"
Viestit: 26
Liittynyt: To Syys 06, 2012 19:49

Re: Huohotinpäivitys

Viesti Kirjoittaja Subbullet »

Näyttää siltä että tähän (9-3 2001) olisi tehty huohotinpäivitys, onko näin? Mistä voin päätellä, että mikä versio päivityksestä? Tuossa öljyntäyttöaukon ympärillä olevien letkujen numerosarjat ovat 55561206, 55561207, 55561208 ja 55551209.

Kuva
SS
"Hölösuu"
Viestit: 3495
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Huohotinpäivitys

Viesti Kirjoittaja SS »

Vastaus löytyy pari viestiä ylempää, siis toistan:
No tuo öljyntäyttösuppilon kylkeen tuleva ylimääräinen letku on oikeastaan ainoa päällepäin näkyvä muutos. Jos siihen muovisuppilon kylkeen ei sivulta letkua tule, ei autossa ole oikeaa päivitystä.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Subbullet
"Kaasari"
Viestit: 26
Liittynyt: To Syys 06, 2012 19:49

Re: Huohotinpäivitys

Viesti Kirjoittaja Subbullet »

Eli ei näe tuosta kuvasta. Noh, täytyy katella uudestaan. 9-5 -puolella oli listattu nuitten letkujen koodeja ja käsitin että sen voisi nähdä niistä.
Vastaa Viestiin