9-3 & 900 tekniikka erot? +viritys?

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Mikko.92
Matalapaineturbo
Viestit: 174
Liittynyt: Ti Huhti 24, 2012 08:17
Paikkakunta: Varkaus

Re: 9-3 & 900 tekniikka erot? +viritys?

Viesti Kirjoittaja Mikko.92 »

Kyllä on samat laipat. Banjot ovat erilaiset kuin vakio gt17:ssa. PCS:ltä saa siihenkin muutoskitin reilun satkun hintaan.
Kurkomake
Matalapaineturbo
Viestit: 175
Liittynyt: Pe Tammi 11, 2013 09:19
Paikkakunta: Eura

Re: 9-3 & 900 tekniikka erot? +viritys?

Viesti Kirjoittaja Kurkomake »

No hyvä tietää, muistatko yhtää mitä jouduit pulittaa siitä coolerista silloin?

Onko tietoa noista turbo pakosarjoista? Onko niist mitää edistävää hyötyä?
9-3 -00 2.0t 202tkm T5 Projekti
9-3 -01 2.0t 143tkm T7 Myyty
Kurkomake
Matalapaineturbo
Viestit: 175
Liittynyt: Pe Tammi 11, 2013 09:19
Paikkakunta: Eura

Re: 9-3 & 900 tekniikka erot? +viritys?

Viesti Kirjoittaja Kurkomake »

Ei helwetti saa ol poika sokkee ku ei tota edes huomannu.
T5 ja T7 malleis on iha erillaine imupuoli :D kumi putki ja toises aluputki
Tietysti muilla se on jo tiedos mutta ei itellä ollu :D
9-3 -00 2.0t 202tkm T5 Projekti
9-3 -01 2.0t 143tkm T7 Myyty
Mikko.92
Matalapaineturbo
Viestit: 174
Liittynyt: Ti Huhti 24, 2012 08:17
Paikkakunta: Varkaus

Re: 9-3 & 900 tekniikka erot? +viritys?

Viesti Kirjoittaja Mikko.92 »

285€ maksoin siitä, ja muistaakseni en ollu vielä klubissa sillon, nii en saanu alennusta. En osaa sanoo noista pakosarjoista, itellä on vakio pakosarja kiinni. Ei kai näillä tehoilla vielä tarvii pakosarjoja vaihella.
Kurkomake
Matalapaineturbo
Viestit: 175
Liittynyt: Pe Tammi 11, 2013 09:19
Paikkakunta: Eura

Re: 9-3 & 900 tekniikka erot? +viritys?

Viesti Kirjoittaja Kurkomake »

Ok.

Vaikka nyt jäsen onkin niin ei siitä varmaan mitää kauhean merkittävää alennusta saa.

Tässä olen nyt hieman pähkäilly että mitä tekee kun en meinaa kuitenkaa koko omaisuutta lykät autoon kiinni.

Putkiston meinaan väsätä itte ja jos tuo on coolerin hinta niin varmaa teen samalla senkin setin yleismallisista osista.

Muissa osissa sitten laitetaanki rahaa haisemaa.
9-3 -00 2.0t 202tkm T5 Projekti
9-3 -01 2.0t 143tkm T7 Myyty
like_a_glove
"Hirsch"
Viestit: 944
Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
Paikkakunta: Vantaa

Re: 9-3 & 900 tekniikka erot? +viritys?

Viesti Kirjoittaja like_a_glove »

vakiopakosarja riittää yli 400hv...
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
Kurkomake
Matalapaineturbo
Viestit: 175
Liittynyt: Pe Tammi 11, 2013 09:19
Paikkakunta: Eura

Re: 9-3 & 900 tekniikka erot? +viritys?

Viesti Kirjoittaja Kurkomake »

Okei kiitoksia, eli ei mennä sitä uusimaan turhaan.
9-3 -00 2.0t 202tkm T5 Projekti
9-3 -01 2.0t 143tkm T7 Myyty
Kurkomake
Matalapaineturbo
Viestit: 175
Liittynyt: Pe Tammi 11, 2013 09:19
Paikkakunta: Eura

Re: 9-3 & 900 tekniikka erot? +viritys?

Viesti Kirjoittaja Kurkomake »

Ei nyt periaattees kuulu tähän palstaan mutta 9-5 mallihan käyttää samaa tekniikkaa kun 9-3, eikö?

Eli jos näin on niin tämänhän pitäisi yhtä hyvin sopia 9-3 malliin?

http://www.do88.se/cgi-bin/ibutik/AIR_i ... isn=Lista1

Prklee kallis kylläki :?
9-3 -00 2.0t 202tkm T5 Projekti
9-3 -01 2.0t 143tkm T7 Myyty
Avatar
ippe
"Hölösuu"
Viestit: 1464
Liittynyt: Pe Tammi 12, 2007 13:30
Paikkakunta: Hki 91

Re: 9-3 & 900 tekniikka erot? +viritys?

Viesti Kirjoittaja ippe »

Vaikka perustekniikka on sama, niin en olisi varma tuon sopimisesta, luulisin että 9-5:sen välijäähdytin ja ahtoputkisto ovat erilaiset kun 9-3:ssa.
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-3_02
tomipee
"Aero"
Viestit: 400
Liittynyt: Ma Loka 31, 2011 23:21
Paikkakunta: Vantaa

Re: 9-3 & 900 tekniikka erot? +viritys?

Viesti Kirjoittaja tomipee »

http://www.do88.se/sv/artiklar/motor-_- ... ooler.html
Tuo menee suoraan vakio ahtoputkiin.

Mitsun td04hl15t menee bolt on paikalleen, vain nuo edellä mainitut banjot eivät käy.

Aiotko ajaa bensalla vai etanolilla? Paljonko haluat sijoittaa tähän "tehoprojektiin"?

Garretin t25 900 T5 moottorista käy myös tuohon suoraan vaihtoahtimeksi vakio GT17 tilalle, tämä riittää noin 270 tienoille, etu mitsuun on hinta, näitä pyörii käytettynä 100-250e, itseltäkin löytää yksi ylimääräinen t25 varastosta. Mitsu on toki parempi turbo ja sitä klubilaiset ovat paljon käyttäneet, mutta tehoa sillä ei juuri 10hp t25 enempää saa.

Vaihtoehtoja:

-Pelkkä stage 1 softaus klubilaiselta, olisko se ~220hv bensalla, re85:lla 240hv ja laskua noin 150€?

-Käytetty t25 ~150€ + välijäähdytin ~200€ + 3" dp, mielellään koko putkisto ~kaikkea 150€ tsi putkesta tuhansien eurojen setteihin + klubilaiselta stage 3 softa ~270hp

-Mitsun td04hl15t + öljy ja vesiletkut ~500-1000€ + välijäähdytin ~250€ + bensapumppu 60€-pari sataa + 3"dp ja mielellään se putkisto + klubilaiselta re85 ohjelma ~pari sataa€? = ~300hp, tässä vaiheessa huomaat että kytkin luistaa, sen korjauksen jälkeen sysipaska t7 moottori rupeaa huohottamaan kunnolla ja onkin aika ruveta etsiä t5 vaihtomoottoria.

Summasummarum, tee pelkkä softaus ja ajele onnellisena, säästät todella paljon rahaa, hermoja, ystävyys ja perhesuhteita :lol:
Ng900
Kurkomake
Matalapaineturbo
Viestit: 175
Liittynyt: Pe Tammi 11, 2013 09:19
Paikkakunta: Eura

Re: 9-3 & 900 tekniikka erot? +viritys?

Viesti Kirjoittaja Kurkomake »

Juuh sopiva cooleri on valittu :)

Etanoli, e85 vai? Hahhah, täällä päi mitää etanolii ole viel :lol: satakunnas on vissii vast rakenteilla etanoli pisteet.

En kyllä osaa sanoa, juur luin jotai juttuja netistä ettei se etanoli välttämät ole hyvä vaihtoehto muuta ku jos hakee tehoa enemmän.
Eli taidan itse pysyä vaan luotettavassa 98 bensas 8)

Meinaat ettei sil mitsun turbol oikee enempää irti saa ku 280 vai?

Jos näin on niin sitten voisin kyllä harkita sitä garretin t28 mallii.
Sulta siis löytyy se ja sopii kans bolt on tekniikal vakio 9-3 pakosarjaa.
Paljonkos sillä on tullu rullattuu?
Turbon huolto kun maksaa helposti 300€ niin siihen en ryhdy, ennemmin sitte uus tilal samantie.

Mulle on siis nyt tulossa 3" Dp, 2,5" koko putkisto, filtteri lämpösuojal, vapaampi imuputki ja cooleri setti ahtoputkinee.
Ja kenties lisäksi tämä t28 tai td04.
Plus sitte tämä softis vielä minkä saan 150€ klubilaiselta.

Eli pyydäkkö sinä nyt käytetyistä osista sen 500€?
Eli t28+Dp+putkisto=500€
Onko ite väsättyi, löytyykö kuvia ja kauanko kaik on ollu sit autossa kiinni?
9-3 -00 2.0t 202tkm T5 Projekti
9-3 -01 2.0t 143tkm T7 Myyty
Kurkomake
Matalapaineturbo
Viestit: 175
Liittynyt: Pe Tammi 11, 2013 09:19
Paikkakunta: Eura

Re: 9-3 & 900 tekniikka erot? +viritys?

Viesti Kirjoittaja Kurkomake »

Nojuu tosiaan ippe et noissa on eri coolerit.
Eipä tullukkaa heti mielee, ei siis auta muu kuin käydä aukasemas isuki saabist nokkapelli auki ja mittailee :D
9-3 -00 2.0t 202tkm T5 Projekti
9-3 -01 2.0t 143tkm T7 Myyty
Georges27
"Hirsch"
Viestit: 873
Liittynyt: Ma Huhti 20, 2009 11:27
Paikkakunta: Kylmäkoski

Re: 9-3 & 900 tekniikka erot? +viritys?

Viesti Kirjoittaja Georges27 »

No on niitä re85 asemia ainakin Turussa, Raisiossa, Porissa ja Loimaalla, jos sattuu olemaan säännöllistä menoa johonkin näistä. Ihan lähellä ei kyllä kaiketi ole.
ng900T 3d SE -94 (kr), ng9-3 sedan 1.8t A Linear -07 (vaimon), Jumpy l2h1 2.0Hdi -07 (vaihdetaan leveämpään pakuun)
Serkku: Insignia 2.0 ttid 4wd combi
#2742 (muistaakseni)
dieselmies
"Aero"
Viestit: 457
Liittynyt: Ti Elo 12, 2003 07:41
Paikkakunta: Halikko

Re: 9-3 & 900 tekniikka erot? +viritys?

Viesti Kirjoittaja dieselmies »

Georges27 kirjoitti:No on niitä re85 asemia ainakin Turussa, Raisiossa, Porissa ja Loimaalla, jos sattuu olemaan säännöllistä menoa johonkin näistä. Ihan lähellä ei kyllä kaiketi ole.
Ja Salossa :D
T5 ja T7 ohjelmointivehkeet sekä Tech 2 Turun Uittamolla, #1629
Kurkomake
Matalapaineturbo
Viestit: 175
Liittynyt: Pe Tammi 11, 2013 09:19
Paikkakunta: Eura

Re: 9-3 & 900 tekniikka erot? +viritys?

Viesti Kirjoittaja Kurkomake »

:lol: hehheh.
Nojuu ei ole kyl viel niin hyvin lisääntynyt sitte muuten että bensalla mennään.

Ja kun tuossa hieman luin täältä juttuja niin en kyllä menisi siihen edes vaihtamaan, kulutus kasvaa ja joissakin tapauksissa öljyn kulutus kasvanu.
Plus käynnissä ollu jotai häiriöö, katotaa sitte ku mennää rakentaa autoo kunnolla niin jos sit vaihtais siihenkin, ni olis se etanolikin jo yleistynyt enemmän tänne kuusen perseeseenkin :D
9-3 -00 2.0t 202tkm T5 Projekti
9-3 -01 2.0t 143tkm T7 Myyty
Vastaa Viestiin