Laitahan NGK BCPR7ES-11 1.1mm kärkivälillä. Eikö autoasi ole kokeiltu uusilla tulpilla, jos se kasetti ei sittenkään ole sökö?G-mies kirjoitti: Mulla myös pätkii sytytystä korkeammilla kierroksilla(ei huomaa ajossa, mutta äsken huollossa mekaanikko opasti), onneksi uusi kasetti on jo hankittu, nyt vain odotan uusia tulppia saapuvaksi.
Matti
9-3 -avo Amerikasta
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3644
- Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Nyt se avo sitten löytyi ja eikun hinkkaamaan sitä kiiltäväksi aineella jonka jo tiedät
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
-
- "Turbo"
- Viestit: 289
- Liittynyt: Ma Joulu 15, 2003 20:12
Eikos tama mene niin, etta pultit ensin avataan ja sitten kiristetaan uudelleen? Kun oikeaoppisesti toimitaan, pitaisiko pultit vaihtaa uusiin? Enta tiiviste? Pitaako pulttien avaaminen tehda vaiheistetusti?ng900aero kirjoitti:kannenpulttien kiristysohje:
-Vaihe 1: 40Nm (30 lbf ft)
-Vaihe 2: 60Nm (44 lbf ft)
-Vaihe 3: kulmakiristys 90
Järjestys:
84159
732610
'99 9-3 2.0T (185hp), Eibach Pro-Kit / Bilstein Sprint
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 57
- Liittynyt: Su Joulu 26, 2004 23:52
Itse asaiassa mulla on punainen sytkäkasetti, ja ehkä just sen takia se varoittelee ennen hajoamista. Mutta mulla on tosiaan puolen takuu moottorille ja voimansiirrolle, joten pakko venata (ja toivoa) että se kärähtää. Saapahan sitten esittää urpoa ja ihmetellä "kun se vaan sammu" ja korjaukset menee takuun piikkiin.ng900aero kirjoitti:Jos sinulla on se musta kasetti niin sen pitäisi pimentyä kerrasta eikä varoitella etykäteen, eli toivottavasti pääset vähemmällä.
Jarrut ei menny katsastuksesta läpi. Perkele. Nyt pitää vaihtaa eteen sekä levyt että palat. Toisaalta ostohetkellä myyjä vakuutti että jarrut on kunnossa, ja tämänpäiväisen keskustelun perusteella se tulee vastaan korjauksen kustannuksissa. Ja parempi tullakin, muuten pakko todeta suomalaismallisesti, että "saunan takana on tilaa".
Näillä leveysasteilla sen saunan löytämisen eteen tarttee vain tehdä vähän hommia =).
Marylandissa on mielenkiintoinen katsastusjärjestelmä: Auto katsastetaan vain kerran, ja uusintakatsastukseen joutuu vain, jos poliisisetä kiinnittää kiesiin liikaa huomiota tien päällä. Eli ulkoapäin ok auto voi olla tekniikaltaan aivan s-k-e-i-d-a, eikä autoa joudu pakolla fiksaamaan. Helpottavaa, kun saa oman auton kerran leimaan, mutta toisaalta todella pelottavaa, kun miettii miten huonokuntoisia rasseja muilla voi olla ajossa.
-99 9-3 SE Convertible Amerikan malliin!
Huh mikä järjestelmä, voin kuvitella millaisia kiesejä sieltä löytyy "vähempoivaraisten" käytöstä Siellähän voisi ajella og-satkullakin niin kauan kunnes pohja tipahtaa, ei tartte piitata pikku ruosteistaCondalator kirjoitti: Marylandissa on mielenkiintoinen katsastusjärjestelmä: Auto katsastetaan vain kerran, ja uusintakatsastukseen joutuu vain, jos poliisisetä kiinnittää kiesiin liikaa huomiota tien päällä. Eli ulkoapäin ok auto voi olla tekniikaltaan aivan s-k-e-i-d-a, eikä autoa joudu pakolla fiksaamaan. Helpottavaa, kun saa oman auton kerran leimaan, mutta toisaalta todella pelottavaa, kun miettii miten huonokuntoisia rasseja muilla voi olla ajossa.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
-
- "Turbo"
- Viestit: 289
- Liittynyt: Ma Joulu 15, 2003 20:12
Coloradossa autoon tehdään päästömittaus aina omistajan vaihdoksessa tai vähintään neljän vuoden välein. Mitään muita katsastuksia tai tarkastuksia ei ole. Revi siitä.Condalator kirjoitti:Marylandissa on mielenkiintoinen katsastusjärjestelmä: Auto katsastetaan vain kerran, ja uusintakatsastukseen joutuu vain, jos poliisisetä kiinnittää kiesiin liikaa huomiota tien päällä. Eli ulkoapäin ok auto voi olla tekniikaltaan aivan s-k-e-i-d-a, eikä autoa joudu pakolla fiksaamaan. Helpottavaa, kun saa oman auton kerran leimaan, mutta toisaalta todella pelottavaa, kun miettii miten huonokuntoisia rasseja muilla voi olla ajossa.
Tosin täällä Kalliovuoret katsastavat autot. Kaikkein paskimmat hajoavat noihin mäkiin
'99 9-3 2.0T (185hp), Eibach Pro-Kit / Bilstein Sprint
Juu jarruttomalla jenkkiraudalla alamäkeen kalliovuoria, avot On neljä vuotta jokseenkin pitkä aika ajella autolla jonka päästöt persiillään ja kulutus 30 L/100km, anteeksi vaan mutta aika kehitysmaameininkiä, eipä ihme etteivät uskalla allekirjoittaa ilmastosopimusta.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
-
- "Turbo"
- Viestit: 289
- Liittynyt: Ma Joulu 15, 2003 20:12
bai-tö-vei: Jos olet TI-miehiä ja päädyt remppaamaan itse autoasi, niin toistaiseksi paras löytämäni paikka ostaa osia Saabiin on http://www.eeuroparts.com. Autozone, Napa, Checker jne. ei juurii Saabin osia tunne, joten ainakin näillä kulmilla vaihtoehdot ovat dealer tai netti. Tai no jos jaksais Denveriin ajaa, niin sieltä voisi löytyä. Anyway, eEuroParts lähettää kotiin yli $40 tilaukset ilman postikuluja, tavara tulee nopesti ja luotettavasti. Hinnatkin ovat ok. Tosin tilauksen status-kyselyihin ne vastaa tosi heikosti Mulle on kaikki tavara aina tullut perille.Condalator kirjoitti: Jarrut ei menny katsastuksesta läpi. Perkele. Nyt pitää vaihtaa eteen sekä levyt että palat. Toisaalta ostohetkellä myyjä vakuutti että jarrut on kunnossa, ja tämänpäiväisen keskustelun perusteella se tulee vastaan korjauksen kustannuksissa. Ja parempi tullakin, muuten pakko todeta suomalaismallisesti, että "saunan takana on tilaa".
Toinen paikka mistä on tullut ostettua paljon autoroinaa on eBay. Saabiinkin sain talvinakeille saabin omat 15" alut (10-spoke malli) yhdeksällä kympillä, toiseen autoon 16" kahdella sadalla. Kannattaa tietty olla 'harkitsevainen' millaiselta myyjältä ostaa. Ikinä ei ole kyllä rahat menneet. Siis epärehelliselle
'99 9-3 2.0T (185hp), Eibach Pro-Kit / Bilstein Sprint
Mulla tuli just samanlainen tapaus eteen oman CS Aeron kanssa täällä kotisuomessa. Just sain auton omaan pihaan ja sytkäkasetti alkoi oireilemaan. Soitto myyjäliikkeeseen ja selitykset saabin "tyyppiviasta" ja ne hoiti mulle uuden kasetin sen kummemmin kyselemättä. Ei siis tarvinnu odottaa siihen saakka, että auto jättää tielle. Pahimmassa tapauksessa mulla olis voinu kossahtaa katti kasetin lisäksi ja tien päällä odottelu talvisaikaan ei ole mukavaa. Eli ainakin minusta on turha rääkätä konetta viallisella kasetilla. Huollon kaveri opasti vielä, että mulla viallinen kasetti pätkii sytytystä hieman korkeammilla kierrksilla, tunsi kädessä, kun moottori tärähti joka kerta, kun se pätkäs.Condalator kirjoitti:Itse asaiassa mulla on punainen sytkäkasetti, ja ehkä just sen takia se varoittelee ennen hajoamista. Mutta mulla on tosiaan puolen takuu moottorille ja voimansiirrolle, joten pakko venata (ja toivoa) että se kärähtää. Saapahan sitten esittää urpoa ja ihmetellä "kun se vaan sammu" ja korjaukset menee takuun piikkiin.
Ja ng900aerolle:
Uudet tulpat on nyt pöydällä ja odottavat vaihtoa. Mulla auton opaskirjasessa(-96) sanotaan tulppien kärkiväliksi tasan 1 milli. Sen olen nyt laittanut. Saapa nähdä mitkä siellä on olleet kiinni. Uusi kasetti samalla peliin, kun kerran siinä on takuutakin sen 3 vuotta.
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
-
- "Turbo"
- Viestit: 289
- Liittynyt: Ma Joulu 15, 2003 20:12
Näin se homma toimii...ng900aero kirjoitti:Juu jarruttomalla jenkkiraudalla alamäkeen kalliovuoria, avot
On neljä vuotta jokseenkin pitkä aika ajella autolla jonka päästöt persiillään ja kulutus 30 L/100km, anteeksi vaan mutta aika kehitysmaameininkiä, eipä ihme etteivät uskalla allekirjoittaa ilmastosopimusta.
Ei tässä mitään kannata anteeksipyydellä. Vaikka päästöt ja ilmastoasiat unohtaisikin, niin liikenteessä näkee sillon tällöin rasseja, joissa ei silmin nähden ole enää esim. iskareita olemassakaan.
On täällä kyllä autoiluun liittyen erittäin paljon hyviäkin asioita, esim. liikennekäyttäytyminen ja toisten huomioon ottaminen + autojen&bensan hinta, mutta jonkilainen katsastuskäytäntö olisi kyllä paikallaan...
'99 9-3 2.0T (185hp), Eibach Pro-Kit / Bilstein Sprint
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 57
- Liittynyt: Su Joulu 26, 2004 23:52
Toi just ihmetyttää, kun mulla on vaan tyhjäkäynti vähän epätasainen ja starttia joutuu pyörittää pidempään kuin esim TiD:ssä, joka syttyy tulille saman tien kun vääntää avaimesta.G-mies kirjoitti: ...minusta on turha rääkätä konetta viallisella kasetilla. Huollon kaveri opasti vielä, että mulla viallinen kasetti pätkii sytytystä hieman korkeammilla kierrksilla, tunsi kädessä, kun moottori tärähti joka kerta, kun se pätkäs.
Ja luulis, että viallinen sytkäkasetti ei myöskään tee eetvarttia päästöille? Kun saan auton leimaan, mulla on edessä myös päästötesti, mikä ois mukava päästä läpi.
-99 9-3 SE Convertible Amerikan malliin!
Epätasaista tyhjäkäyntiä esiintyy mulla satunaisesti ja sekin kyllä katoaa, kun nostaa kierroksia(kunhan kone alkaa lämmetä). Kun kasetti toimii oikein, pitäisi tyhjäkäynnin olla aivan tasaista, ei mitään heilahteluja. En usko, että vaikuttaa kamalasti päästöihin, mutta jos käy pitempään kolmella, niin saattaa lyödä bensaa kattiin ja sitten se on poks. Kannattaa siis neuvotella suoraan myyjäliikkeen kanssa asiasta mahdollisimman pian, lasku korjauksesta voi olla isompi kasetin hajoamisen jälkeen, kuin ennen hajoamista.
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki