Virityksen tuomat haitat?!?

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

...
Viimeksi muokannut ng900aero, La Tammi 27, 2007 18:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Re: ai

Viesti Kirjoittaja peinu »

ng900aero kirjoitti:Ai :?: :?: :idea: :D Pitääkin huomenna kokeilla tota tekniikkaa :D
no joo, ikinä en ole 9-5:llä ajanut, mutta ainakin vanhemmissa Saabeissa tuo toimii. 8O kannattaa kuitenkin kokeilla.... :D :lol:

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

...
Viimeksi muokannut ng900aero, La Tammi 27, 2007 18:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
aaltot
"Kaasari"
Viestit: 41
Liittynyt: La Kesä 19, 2004 04:25

Viesti Kirjoittaja aaltot »

ng900aero kirjoitti:Saattaa olla mallikohtaisia eroja ajotekniikassa, otan iltalukemiseksi käyttöohjekirjan :D
Mistä semmoisen saa?
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

Tässä vielä aloittelevalle virittäjälle muutamia ohjeita ja totuuksia :wink:

Hommaa ajoissa kunnon korjaushalli, tarpeeksi iso että siellä mahtuu temmeltämään kunnolla ja että vara-auto(t) mahtuu sinne myös sillä sellaista tulet tarvitsemaan. Taustalla näkyvä siivooja ei liity juttuun mitenkään :lol:

Kuva


Joululahjatoiveesi saattavat herättää kysymyksia muissa ihmisissä mutta älä välitä siitä sillä viritys on tärkeintä riippumatta siitä vaikka sinut luokitellaan jonkin sortin pöpiksi.

Kuva


Valmistaudu asumaan pitkiäkin aikoja hankkimallasi pajalla, ja usko vahvasti että perhe kyllä ymmärtää sen sillä kaikkea ei illassa fiksata kuntoon.

Kuva


Virittäminen saattaa aiheuttaa joitan ylimääräisiä hankintoja yllättäen mutta älä välitä, saabisi hyvinvointi on tärkeintä.

Kuva
Kuva


Lopulta huomaat että jäljellä on enää sinä, hajoilevat osat ja saabisi eli elämä hymyilee, et siis ole rappiolla vaan elämäsi huipulla, nauti sillä elät elämäsi parasta aikaa.
Ja hyvä vaan että vaimo ja lapset ovat lähteneet pois häiritsemästä viritysharrastustasi.
Kuva


Kun kaikki rahat on tuhlattu saabiin ja meneet elatusmaksuihin löydät itsestäsi tarvittaessa uusia yllättäviä puolia, esim. osaat hienosti vaikka korjata ahtimia joten mihin sitä ns. "ammatti-ihmisiä" tarvitaan kun itsekin voi ja osaa tehdä kaiken.

Kuva


Sellaista se on se virittäjän elämä :D
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

Kulunut fraasi mutta kumminkin: Ihan oikeasti hankkikaa elämä :wink: Kokeilkaa jotain rauhoittavaa kuten sinisiä tai punaisia tabuja 8O

Suuret kiitokset kaikille jotka ovat auttaneet kaveria mäessä (tdennäköisesti vauhtia lisäämällä elämän alamäkeen). Ja erityiskiitos hemmolle, joka joskus on tämänkin foorumin luonut; korjaamokäsikirjat ovat turhaa metsien haaskausta.

Nyt vain miettimään mitä/miksi haluan ja miten salaan sen
8)
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

Psychocowboy kirjoitti:
Nyt vain miettimään mitä/miksi haluan ja miten salaan sen
8)
Jos onnistut salaamaan olet MESTARI ja sen vois vaikka laittaa sun tittelix tässä foorumissa :lol:
Niin ja kerro se meille muillekkin, yx viriohje sinänsä :wink:
9-3.1972
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

se93tbo kirjoitti:
Psychocowboy kirjoitti:
Nyt vain miettimään mitä/miksi haluan ja miten salaan sen
8)
Jos onnistut salaamaan olet MESTARI ja sen vois vaikka laittaa sun tittelix tässä foorumissa :lol:
Niin ja kerro se meille muillekkin, yx viriohje sinänsä :wink:
Noh, jokainen meistä on ainakin yrittänyt.

Nimim. yksi SID2 odottelee kaapissa sitä aikaa kun uskallan asentaa sen... :)

P.S:

Odotettavissa navakkaa koillisesta:
"Mistä taas rahat tuohonkin olet hankkinut? Eikö olis järkevämpääkin rahan menoa ollut? Maksoit tietysti taas ittes kipeeks noista turhista ylimääräisistä toiminnoista?"

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
MtSound
"Viggen"
Viestit: 529
Liittynyt: Pe Tammi 23, 2004 19:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja MtSound »

Salausohjeet:
(Parempi tietysti aloittaa jo ennenkuin hameväkeä on talossa)

1. Perusta oma yritys.

2. Toimitila välittömästi tallin läheisyyteen, mutta ei missään nimessä samaan tilaan. Vaimohan voi tulla joskus käymään.

3. Vaimoa varten kaksinkertainen kirjanpito ja toinen salainen pankkitili. Ei missään nimessä paperisia tiliotteita kotiin.

4. 3/4 laskuista tälle salaiselle projektitilille ja vaimolle selityksiä, että kyllä on tiukat ajat, ettei paljoa etelän reissuja ja hamosia pysty ostelemaan.

5. Toimiala jokin sellainen, jossa joutuu muka paljon reissaamaan, olemaan jopa yön yli. Neuvotteluja: menee aikaa, muttei johda tuloksiin, loistavaa! (Voihan sitä joskus ihan oikeastikin työreissulla käydä kauempana, testaamassa onko tehoja tullut lisää.)

6. Jos mahdollista, palkkaa pari työntekijää, jotta itsellesi jää enemmän aikaa autollesi. Opiskelijat ovat yleensä halpaa työvoimaa ja niitähän riittää.

7. Jos projektiauto on myös perheen käyttöauto, ei näkyviä muutoksia, vain pellin alle. Parempi, jos vaimolla on oma kulkine tai jos ei olisi korttia lainkaan. (Tietenkin juoppokuskioptio jää tällöin hyödyntämättä.)

8. Ei klubin foorumin lukua kotona, vain tallilla, jossa ollaan tietenkin jatkuvasti.

9. Pidä kuitenkin vaimo tyytyväisenä ilmaisilla lahjoilla. Hieronta silloin tällöin, kodin siivous yms. Nämä ovat vain hyvää treeniä foorumiin kirjoittamista varten, muttereiden pyörittämiseen ja tallin järjestyksen pitämiseen. Kannattaa pidemmän päälle. Fraasi Minä rakastan sinua on yllättävän tehokas.

10. Pitkäjänteisyys on kaiken takana. Kaikkea ei voi heti saada. Uskottava tarina on kaiken a ja ö. Pidä siitä kiinni. Muutaman kuukauden jälkeen uskot jo itsekin omiin juttuihisi. :D
jussi
Saab 9³X -10 #2508
OG 900 Cab -87
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

Nooh, jos nyt ihan vakavia puhutaan niin helpointa on lopettaa vässykkänä oleminen :D
Näin ainakin Lahdessa on päätelty, ei tarvi salailla joten elämä on kivuttomampaa.
Hus pois kaikki saapistit sieltä tossun alta :wink:
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

Tää porukka on sairasta, todellisia kroonikkoja kaikki :lol: Ja mä kun luulin olevani ovela kun onnistuin salaamaan yli kuukaisipalkan nousseen ylinopeussakon. Mähän oon ihan tumpelo näissä häissä :oops:
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
Juusokas
"Hirsch"
Viestit: 722
Liittynyt: Ma Huhti 12, 2004 23:07
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Juusokas »

Tämän viimeisen päivityksen eli hifistyksen perustelin business syillä, että jos vaikka kesällä niiden laitteiden jällärinä toimisin. Pitäähän sitä olla esittelyauto. Ei muuten keksitty juttu.

Nooh, onneksi vaimo ei paljon projektieni perään kysele, kunhan hoidan leipää pöytään. Ei ole pistänyt pöytään uhkavaatimusta, joko minä tai Saab. Pelkää tietysti vastaustani...

Toisaalta pitäähän miehellä olla harrastuksia, eipä kaikkia sauvakävely kiinnosta :lol:
SS-K #1367 \ STCF #44
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Kaikkihan sen teitää että stage I-III vireillä ei huipputeho paljon nouse saabin R malleissa (B205R, B235R) mutta keskialuella saa sitten ugaa niin paljon kuin haluaa. Vääntöä kannattaa tottakait lisätä niin paljon, että pysytyt kilpailemaan isolohkojen/ kuormureiden kanssa essobaari keskusteluissa jne jne.
Anteeksi avautuminen, mutta mä painun tästä kytkin kauppaa :evil:

Tässä muutama neuvo:
:arrow: Älä mene dynoon, vaan luota siihen että kaikki on kunnossa. Säästät rahaa ja ei tule turhia murheita
:arrow: Tieto lisää tuskaa, älä siis missään nimessä osta mitään EGT, A/F, OBD loggereita. Saat vain pahan mielen kun huomaat miten pyllystä nuo arvot ovat
:arrow: Älä koskaa aja kilpaa orkkis viggenin tai orkkis aeron kanssa, saat vain pahan milen heräät todellisuuteen siitä mitä oikesta sait lisää monen tuhannen euron vireillä
:arrow: Jemmaa rahaa jo valmiiski, koska tämä suo ei lopu koskaa, aina löytyy niitä heikkoja lenkkejä (pullonkauloja), jotka rajoittavat autosi menohaluja.
#1730
500whp.net member
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

MtSound kirjoitti:Salausohjeet:
(Parempi tietysti aloittaa jo ennenkuin hameväkeä on talossa)

1. Perusta oma yritys.

2. Toimitila välittömästi tallin läheisyyteen, mutta ei missään nimessä samaan tilaan. Vaimohan voi tulla joskus käymään.

3. Vaimoa varten kaksinkertainen kirjanpito ja toinen salainen pankkitili. Ei missään nimessä paperisia tiliotteita kotiin.

4. 3/4 laskuista tälle salaiselle projektitilille ja vaimolle selityksiä, että kyllä on tiukat ajat, ettei paljoa etelän reissuja ja hamosia pysty ostelemaan.

5. Toimiala jokin sellainen, jossa joutuu muka paljon reissaamaan, olemaan jopa yön yli. Neuvotteluja: menee aikaa, muttei johda tuloksiin, loistavaa! (Voihan sitä joskus ihan oikeastikin työreissulla käydä kauempana, testaamassa onko tehoja tullut lisää.)

6. Jos mahdollista, palkkaa pari työntekijää, jotta itsellesi jää enemmän aikaa autollesi. Opiskelijat ovat yleensä halpaa työvoimaa ja niitähän riittää.

7. Jos projektiauto on myös perheen käyttöauto, ei näkyviä muutoksia, vain pellin alle. Parempi, jos vaimolla on oma kulkine tai jos ei olisi korttia lainkaan. (Tietenkin juoppokuskioptio jää tällöin hyödyntämättä.)

8. Ei klubin foorumin lukua kotona, vain tallilla, jossa ollaan tietenkin jatkuvasti.

9. Pidä kuitenkin vaimo tyytyväisenä ilmaisilla lahjoilla. Hieronta silloin tällöin, kodin siivous yms. Nämä ovat vain hyvää treeniä foorumiin kirjoittamista varten, muttereiden pyörittämiseen ja tallin järjestyksen pitämiseen. Kannattaa pidemmän päälle. Fraasi Minä rakastan sinua on yllättävän tehokas.

10. Pitkäjänteisyys on kaiken takana. Kaikkea ei voi heti saada. Uskottava tarina on kaiken a ja ö. Pidä siitä kiinni. Muutaman kuukauden jälkeen uskot jo itsekin omiin juttuihisi. :D
Eli harkittu kunnon konkurssi :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
9-3.1972
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

Psychocowboy kirjoitti:Tää porukka on sairasta, todellisia kroonikkoja kaikki :lol: Ja mä kun luulin olevani ovela kun onnistuin salaamaan yli kuukaisipalkan nousseen ylinopeussakon. Mähän oon ihan tumpelo näissä häissä :oops:
AIJAAA :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
9-3.1972
Vastaa Viestiin