Downpipe ja catback kimppa

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
mossemies
"Viggen"
Viestit: 634
Liittynyt: Su Helmi 10, 2013 18:30
Paikkakunta: tampere
Viesti:

Re: Downpipe ja catback kimppa

Viesti Kirjoittaja mossemies »

Noniin kinkut syöty ja raketit ammuskeltu.
Arki koittaa taas.
Vielä on vähän aikaa siihen 15. Päivään.
tehdään kaikille kaikkea. outotalli@gmail.com tai soita ja kysy 040-5777903 www.outotalli.fi
mossemies
"Viggen"
Viestit: 634
Liittynyt: Su Helmi 10, 2013 18:30
Paikkakunta: tampere
Viesti:

Re: Downpipe ja catback kimppa

Viesti Kirjoittaja mossemies »

Aikaa on vielä jonkin verran tässä, mutta on jonkin verran vielä osoite/ toimitustapa tietoja saamatta, joten jos joku ei ole kenties saanut minulta yv:tä ollenkaan, niin ilmaisee itseään minulle. Tämä yv järjestelmä kun himppasen takkuaa välillä ja kaikki ei välttämättä ole menneet edes perille.

Kaikille olen vastauksen laittanut jotka minulle ovat viestin laittaneet, vähintäänkin kuittaukseksi jotta viesti on tullut perille.
Jos viestisi näkyy "lähtevät" kansiossa jostain syystä, niin silloin se ei ole minua saavuttanut ollenkaan. Silloin kannattaa tarkistaa viimeistään, että onko kaikki kunnossa.
Viesti häviää lähtevistä vasta kun olen avannut viestin, muuten se roikkuu siellä hamaan tappiin asti.

Tämä vain siksi, etten ole saanut minkäänlaista vastausta joihinkin viesteihin ja epäilen, että onko mennyt väärään osoitteeseen tai vastaavaa ja näin voi käydä jos minulle on sattunut nimimerkin kanssa kirotusvihre ja joku sattuu olemaan juuri sillä nimimerkillä fooruminkäyttäjänä.
Näinkin on käynyt ja tämä väärä viestinsaaja ei siittä ole minulle ainakaan vaivautunut kertomaan :lol: Ja silloinhan olen täällä aika kysymysmerkkinä :?:
tehdään kaikille kaikkea. outotalli@gmail.com tai soita ja kysy 040-5777903 www.outotalli.fi
JP151
"Tuplakaasari"
Viestit: 71
Liittynyt: To Huhti 18, 2013 21:36
Paikkakunta: Oulu

Re: Downpipe ja catback kimppa

Viesti Kirjoittaja JP151 »

Lisää nimeä listaan.

dieselmies: DP
jatsi74: DP
pekekö: DP+catback
niko_s: DP
tetammi: DP
MiccoK: Catback
Lilsu: catback
BIKE: DP
FSKK-VS: DP+ cutback
surfix: DP+catback+putkenpää
passe: DP+catback+putkenpää
JP151: DP
#6049
9-3 2.0t -01 Biopower Nappe / 9-5 2.3t Vector -03 Biopower Suokko / 9-5 2.3t Vector -07 Biopower
mossemies
"Viggen"
Viestit: 634
Liittynyt: Su Helmi 10, 2013 18:30
Paikkakunta: tampere
Viesti:

Re: Downpipe ja catback kimppa

Viesti Kirjoittaja mossemies »

Välitietona tuohon ovaali putkenpäähän, että eipä taida olla mieltä kimppana niitä tilata. Laitoin tosiaan toimittajalle viestiä asiasta ja kysyin hintaa, mutta kun on vain 8kpl tarve, niin hinta ei kyllä sillä määrällä ovh hinnasta :(
tehdään kaikille kaikkea. outotalli@gmail.com tai soita ja kysy 040-5777903 www.outotalli.fi
Sohlooja
"Koeajolla"
Viestit: 1
Liittynyt: Ma Marras 03, 2014 22:52
Paikkakunta: Nokia

Re: Downpipe ja catback kimppa

Viesti Kirjoittaja Sohlooja »

Löytyipäs hyvä ketju, saa haperon vakioDP:een vaihtoon.


dieselmies: DP
jatsi74: DP
pekekö: DP+catback
niko_s: DP
tetammi: DP
MiccoK: Catback
Lilsu: catback
BIKE: DP
FSKK-VS: DP+ cutback
surfix: DP+catback+putkenpää
passe: DP+catback+putkenpää
JP151:DP
Sohlooja: DP
mossemies
"Viggen"
Viestit: 634
Liittynyt: Su Helmi 10, 2013 18:30
Paikkakunta: tampere
Viesti:

Re: Downpipe ja catback kimppa

Viesti Kirjoittaja mossemies »

Noniin.

Kimpan sulkeutumispäivä saapui.

Kaikkia yhteystietoja en ole saanut, enkä kaikkiin yv viesteihin mitään vastausta, mutta ei voi mitään.
Nyt varttoilen vain nuo suoritukset, ja pääsen tarkastamaan lopulliset määrät sekä laatimaan materiaalilistoja ja osa kappalemääriä, ja ei kun matskuja tilailemaan ja tuotantoa käynnistämään :D
tehdään kaikille kaikkea. outotalli@gmail.com tai soita ja kysy 040-5777903 www.outotalli.fi
mossemies
"Viggen"
Viestit: 634
Liittynyt: Su Helmi 10, 2013 18:30
Paikkakunta: tampere
Viesti:

Re: Downpipe ja catback kimppa

Viesti Kirjoittaja mossemies »

Päivää taas.

Nyt kun hommaa saadaan käyntiin, niin laitan pikku selostuksen kuinka homma etenee.

Nyt juuri alan käydä noita verkkopankkihommia läpi, sillä useat tarvitsivat himppasen lisäaikaa siihen. Eli en ole vielä saanut varmistusta kaikkiin tilauksiin.
Jonkin verran varmaan ilmenee sellaisia hiljaisi perumisia, toivottavasti ei kuitenkaan paljon.
sillä tavarantoimittaja on valmistautunut ennakkotietojen mukaan tiettyihin määriin katteja ja vaimentajia :D

Mutta hetimiten annan aikatauluja kun saan laskettua kaiken.
Käytännössä, ei ainakaan heti huomenna ole tulossa, eikä vielä viikonkaan päästä :lol:
Aikamoinen organisointi kuitenkin tuollaisessa määrässä putkia.

En tiedä kiinnostaako ketään pätkääkään tämä valmistustekninen selostus, mutta ajattelin kertoa homman luonteen, jotta ei jää käsitystä, että teen aina yhden putken kerrallaan loppuun asti ja aloitan seuraavan :lol:
Siinä hommassa menisi ikä ja terveys.

teen sarjatyönä kaikkiin putkiin aina saman vaiheen kerrallaan jotta minun ei tarvitse veivata asetuksia edestakaisin ja tämä myös takaa sen, että kaikista putkista tulee täsmälleen samanlaisia...tarkoittaa myös, että jos eka on susi, niin kaikki ovat susia, mutta sellaiseksi en sitä päästä vaan tarkistan ennen kuin teen kaikki.

Jotta saan kaikki valmisosat tontille, sekä suoraa putkea lähes 300 metriä ja mutkia pari lavallista, niin siinä menee tietenkin jo oma aikansa.
Seuraavaksi alan polttamaan laippoja 3 erilaista ja sorvaan niihin tarvittavat viisteet ja kartiot,
Tämän jälkeen sorvaan lambdamuttereita repullisen.
Sitten alan sahahommiin ja sahaan kaikkia tarvittavia pituuksia, pituus kerrallaan tarvittavat määrät.

Sahauksen jälkeen teen kaikkiin laajennusta ja puristinvaiheita tarvitseviin kappaleihin levitykset, supistukset ja halkiot.
Särmäystä vaativiin kinkeleisiin teen särmäykset, esimerkiksi kiinnikepinnoihin.

sitten onkin vuorossa mutkien astekulmiin sahaus joka on työssä se pirullisin vaihe ja siinä jos jossain menee teriä ja hermoja, sillä susivaroja ei oikein ole ja jokainen susi maksaa rahaa.

Sitten onkin aika hieraista jokaisesta sahatusta putkenpäästä sahapärse pois jotta istuu liitettävään putkeen.

Tässä vaiheessa on toista sataa työtuntia jo takana ja minulla on muutama eurolavallinen osia odottamassa yhteenpääsyä.

Hitsaukset aloitan adaptereista jotka hitsaan tietysti kaikki kerrallaan valmiiksi.
Sitten aloitan osakokoonpanojen hitsauksista ja kun jostain on alettava, niin jostain vain sitten aloitan :lol:
Kun kaikki osakokoamiset on valmiina, alan liittämään kokonaisuuksia yhteen.
Kun kaikkia putkia on siinä lavoilla isot niput, ne pitää myös hapottaa jotta myös saumat pysyvät ruostumattomina. Rst:n omiaisuuksiin kun kuuluu ruostua jos kromi palaa pinnalta pois, mutta onneksi silloinkin ruoste jää vain pintaan ja puhki se ei tule ruostumaan.
Happo syövyttää pinnasta olemattoman kerroksen pois ja kromi tulee jälleen pintaan.
Tämän jälkeen happo on pestävä pois ja roiskevedet syövyttävät lahkeeni housuista joten housuissani ei työn jälkeen ole lahkeita :lol:

Nämä eivät ole ihan vartin hommia.
Keskimäärin yhden kokoputkiston tekoon kaikkine vaiheineen, siirtoineen, järjestelyineen menee aikaa noin 5.5h sarjatyönä, mutta erikseen alusta loppuun tehtynä lähes 8 tuntia, joten siksi teen sarjassa.

Aikaahan tietysti menee, mutta onpa paljon putkiakin. Yritän kuitenkin selvitä hommasta mahd järkevällä aikataululla, mutta inhimillisistä syistä joskus on levättäväkin.
Aloitan putkien tekemistä kuitenkin joka päivä vasta sen jälkeen kun minulla on jo 8 tuntia muuta työtä alla ja ihan yötä myöden ei voi tehdä tai olen pian eukotta :lol:
Viikonloppuisin kuitenkin pääsen pajottamaan vaikka kellon ympäri.
Yritän saada pari kaveria jelppimään työssä jotta sujuisi hieman joutuisammin.

Toivottavasti väellä riittää malttia, laiskottelupäiviä en kuitenkaan liiemmin pitele joten täysi panos on mukana. :D
tehdään kaikille kaikkea. outotalli@gmail.com tai soita ja kysy 040-5777903 www.outotalli.fi
niko_s
"Turbo"
Viestit: 216
Liittynyt: Ti Helmi 08, 2011 18:51
Paikkakunta: Nokia

Re: Downpipe ja catback kimppa

Viesti Kirjoittaja niko_s »

Ihan hauska lukea tuosta valmistusprosessista :) Vaikka täällä jo tiestysti tohkeissaan odotetaan, että pääsisi asentelemaan, niin älähän itteäsi työllä tapa. Kiitos jo etukäteen.
// Harrastekäyttöautoileva nörtti
# OG 9-3 Aero -00 & "seittemä väärämmerkkistä"
mossemies
"Viggen"
Viestit: 634
Liittynyt: Su Helmi 10, 2013 18:30
Paikkakunta: tampere
Viesti:

Re: Downpipe ja catback kimppa

Viesti Kirjoittaja mossemies »

Noniin.

Viikonloppu hieman venähti, kerron tämän selvennyksen jälkeen miksi. Mutta tärkein ensin.
Eli olen nyt käynyt kaikki tilauslistat ja tiliotteeni läpi. Kaikki suoritukset ovat kirjautuneet. Eli kaikki jotka ovat myös yhteystietonsa minulle lähettäneet. Kiitos kaikille osallistujille ja kotimaisen työn tukijoille :D Mahtavaa.

Muutaman suorituksen kohdalla on kuitenkin vain maksajan nimi ja summasta kykenen päättelemään tilatun tavaran laadun, mutta sarakkeessa ei ole laitettuna foorumi nimimerkkiä, eikä yhteystietojakaan ole heiltä tullut. en tietenkään voi nimiä tässä julkistaa, sillä kaikki eivät halua julkistaa nimeänsä.

Joten pleace tarkastakaahan onko minulle lähetettynä Yhteystiedot varmasti ja olenko myös kyseiseen yv viestiin vastannut kuittaukseksi. olen sitämukaan kun olen tietoja saanut, kirjannut ne heti itselleni listaan.

Tärkeää on siis yhdistää nimimerkki ja nimi jotta tulee oikea tuote varmuudella.


Sitten kerron hieman viikonlopustani, minkä vuoksi pikkusen venyi nuo tarkastukseni.
Myin autoani nettiautossa (BMW 740IA) Jouduin petoksen kohteeksi, joka tarkoittaa, että oli melko taitava ryökäle, ammattimies myös poliisin mielestä. Tilisiirtokuitti oli todella hyvin suoritettu, en todella tiedä miten hän teki sen 5 minuutissa. ja lähetti s-postiini. No en kuitenkaan luovuttanut trafin vahvistuskoodia, ennen kuin rahat näkyy, joten nimilleen ei autoa saanut.
Nyt auto on löytynyt, mutta ei käy, eli ajettu paskaksi. Kesärenkaat vanteineen kadoksissa.
Sama veijari pölli vantaalta Audin coupen jolla tuli autoani katsomaan ja esiintyi auton oikean omistajan veljenä.
Tyyppi esiintyy facebookissa nimellä mossityz jos immeisiä kiinnostaa miltä hän näyttää.
ja oikea nimi on Simo Henrik Assada Hovi. Tekee tällaista aivan pelkän oman huvinsa vuoksi ja pöllii huoltsikoilta bensaa autoilla ja hankkii sakkoja. patologinen valehtelija.
Että jos semmoinen vähän itämaahan viittaavan näköinen tyyppi yrittää ostaa joltain teistä autoa, niin nuijikaa se ja soittakaa mut paikalle, älkää poliisia, sillä niitä ei yhtään kiinnosta. Itse jouduin omani etsiin ja samalla löysin sen pöllityn Audinkin jonka omistajalle jepet, ei viitsinyt edes soittaa auton löytymisestä, vaan minä soitin ja vahdin autoa sen ajan kun hinausauto nouti sen turvaan.

Että tällänen tapaus, mitä opimme tästä ja valtio aikoo hävittää käteisen käytön, onnea vaan siihen, heti kun pankkien välinen siirto käy samantien, niin sitten ok, muuten ei tule mitään ja nämä yleistyy.

Mutta nyt alan laskemaan materiaalitarpeita ja ryhdyn hommaamaan tavaraa tontille :D
tehdään kaikille kaikkea. outotalli@gmail.com tai soita ja kysy 040-5777903 www.outotalli.fi
mossemies
"Viggen"
Viestit: 634
Liittynyt: Su Helmi 10, 2013 18:30
Paikkakunta: tampere
Viesti:

Re: Downpipe ja catback kimppa

Viesti Kirjoittaja mossemies »

Jes, kaikki yhteystiedot/nimimerkit, tuotteet on nyt yhdistyneet toisiinsa. Kiitos yhteistyöstä :D
tehdään kaikille kaikkea. outotalli@gmail.com tai soita ja kysy 040-5777903 www.outotalli.fi
mossemies
"Viggen"
Viestit: 634
Liittynyt: Su Helmi 10, 2013 18:30
Paikkakunta: tampere
Viesti:

Re: Downpipe ja catback kimppa

Viesti Kirjoittaja mossemies »

Viikonlopun aikana valmistui vihdosta ja viimein kaikki kolkkeihin liittyvät putket. Osa onkin jo noudettu ja vesalle olen jo toimittanut ne mitkä hänelle oli menossa. Lisää noutoja saa soittamalla soviskektua ja itsekin soittelen kun olen saanut hapoteltua ja pestyä putkia nouto ja lähetys valmiiksi. Ja bussirahdit myös alkavat putkia tuomaan perille. Teippailen viikolla paketteja joka päivä ja vien matkikseen kerralla sen mitä tuohon mun farkkutötteröön sopii.
tehdään kaikille kaikkea. outotalli@gmail.com tai soita ja kysy 040-5777903 www.outotalli.fi
merkkis75
"Kaasari"
Viestit: 38
Liittynyt: To Maalis 12, 2015 18:39
Paikkakunta: Tampere

Re: Downpipe ja catback kimppa

Viesti Kirjoittaja merkkis75 »

eilen tuli viesti,et putki ois saatavilla,kyllä se vaan aina muuttaa miehen,kun joululahjaa oottavaks pikkupojaks :lol: ,no siistiä työtä,ja mukava mies toi mosse,kerkes pari sanaa vaihtaa siinä,ite en säitten takia saanut putkea vielä alle,ja kävin tullessa puuilossa,ei saa tampereen puuilosta noita mikalorin klemmareita,myyjä hemmo sanoi et ei meiän myymälästä löyry :D ,no onkos kukaan noita putkenpäitä löytänyt sopivia,hienoja,aikas vähissä noi kunnonkoon putken päät,mites toi aiemmin mainittu simonsin pää,meneekö tuuppaamalla paikoilleen,siis og93-seen,vaikkas aika hintava on,onko kukaan ostanut ja asentanut? :mrgreen:
niko_s
"Turbo"
Viestit: 216
Liittynyt: Ti Helmi 08, 2011 18:51
Paikkakunta: Nokia

Re: Downpipe ja catback kimppa

Viesti Kirjoittaja niko_s »

No mutta, hienoa!
// Harrastekäyttöautoileva nörtti
# OG 9-3 Aero -00 & "seittemä väärämmerkkistä"
JP151
"Tuplakaasari"
Viestit: 71
Liittynyt: To Huhti 18, 2013 21:36
Paikkakunta: Oulu

Re: Downpipe ja catback kimppa

Viesti Kirjoittaja JP151 »

Hieno homma!

Sent from my Redmi Note 2 using Tapatalk
#6049
9-3 2.0t -01 Biopower Nappe / 9-5 2.3t Vector -03 Biopower Suokko / 9-5 2.3t Vector -07 Biopower
FSKK-VS
"Kaasari"
Viestit: 7
Liittynyt: Ti Huhti 01, 2014 19:24
Paikkakunta: Metropolitan Area, Vantaa

Re: Downpipe ja catback kimppa

Viesti Kirjoittaja FSKK-VS »

KIITOKSIA mosselle !!!
DP+ catback haettu matkahuollosta.

Ainakin Helsingin biltemasta on 3" klemmarit loppu, 2 viimeistä sai haettua pois, toimitusaika varastoon n. 2 viikoa. Ja 2 klemmari puutui varastosta/hyllystä.
http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/A ... 000035736/
Yhteensä tarvitaan 5.
Vastaa Viestiin