Harrimatias kirjoitti:
Hmm. oma muisti olisi ollut sitä mieltä että olisi ollut tuo b204 motti tässä -96 turbossa. Olenko väärässä ?
Pitäs jonku teidän pk-seudun asiantuntijan kuuntelee ja tsekkamaan konehuone
Siinä on juurikin tuo luotettava ja hyvä b204 -kone. Niistäkin löyhtyy kansi yhtälailla, joten kiristää kannattaa ennen paineiden nostoa.
Noissa koneissa ei ole mitään suurempia ongelmia, mutta niitä voi aivan hyvin tulla jos lähdetään virittelemään, en suosittele, kulkee vakiotehoillakin mielestäni riittävästi mutta jokainen tekee niinkuin parhaaksi näkee
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Harrimatias kirjoitti:
Hmm. oma muisti olisi ollut sitä mieltä että olisi ollut tuo b204 motti tässä -96 turbossa. Olenko väärässä ?
Pitäs jonku teidän pk-seudun asiantuntijan kuuntelee ja tsekkamaan konehuone
Siinä on juurikin tuo luotettava ja hyvä b204 -kone. Niistäkin löyhtyy kansi yhtälailla, joten kiristää kannattaa ennen paineiden nostoa.
Noissa koneissa ei ole mitään suurempia ongelmia, mutta niitä voi aivan hyvin tulla jos lähdetään virittelemään, en suosittele, kulkee vakiotehoillakin mielestäni riittävästi mutta jokainen tekee niinkuin parhaaksi näkee
Hyvä hyvä että muisti toimi Juu ilman muuta varmistetaan pulttien kiinnitys. Ja kulkeehan tuo... johonkin, pieni piristys paikallaan
Ja nyt tulee offtopic mutta onko täällä pk seudulla ollut mitään "saabistien" kokoontumisia?
Harrimatias kirjoitti:Hyvä hyvä että muisti toimi :) Juu ilman muuta varmistetaan pulttien kiinnitys. Ja kulkeehan tuo... johonkin, pieni piristys paikallaan :wink:
Ja nyt tulee offtopic mutta onko täällä pk seudulla ollut mitään "saabistien" kokoontumisia?
Kyllä vakio 185hv 2.0T pitkillä vaihteilla on aika nuhainen esim. vakio T4:seen verrattuna, jossa aavistuksen suuremmat teho/vääntöarvot. Lastulla saa 2500rpm eteenpäin niin paljon lisää vääntöä että ajaminen muuttuu selvästi vaivattomammaksi ja hauskemmaksi. Todella ihmetyttää jos joku joka on koeajanut lastettua väittäisi ettei homma kannata, vaikka maksaakin sen 700e. Kun huomaat vakio auton ja stage 1:sen eron on selvä riski että stage 3 alkaa himottamaan.
9-5 2.3t Biopower A -08
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
Harrimatias kirjoitti:Hyvä hyvä että muisti toimi Juu ilman muuta varmistetaan pulttien kiinnitys. Ja kulkeehan tuo... johonkin, pieni piristys paikallaan
Ja nyt tulee offtopic mutta onko täällä pk seudulla ollut mitään "saabistien" kokoontumisia?
Kyllä vakio 185hv 2.0T pitkillä vaihteilla on aika nuhainen esim. vakio T4:seen verrattuna, jossa aavistuksen suuremmat teho/vääntöarvot. Lastulla saa 2500rpm eteenpäin niin paljon lisää vääntöä että ajaminen muuttuu selvästi vaivattomammaksi ja hauskemmaksi. Todella ihmetyttää jos joku joka on koeajanut lastettua väittäisi ettei homma kannata, vaikka maksaakin sen 700e. Kun huomaat vakio auton ja stage 1:sen eron on selvä riski että stage 3 alkaa himottamaan.
Mullakin kun kuitenkin on vielä automaatti, ni tuntuu vielä nuhaisemmalta, tosin kun painaa "sport" nappulan päälle ni tuntuu että liikkuisi paremmin ja jouhevammin ku vastaava manuaali.. en tiedä onko mulla vain päässä vikaa
Harrimatias kirjoitti:Mullakin kun kuitenkin on vielä automaatti, ni tuntuu vielä nuhaisemmalta, tosin kun painaa "sport" nappulan päälle ni tuntuu että liikkuisi paremmin ja jouhevammin ku vastaava manuaali.. en tiedä onko mulla vain päässä vikaa :)
Ei se93tbo :n vanha 900:nen -98 mallin tomaatti ainakaan mikään laiska ollut Maptunin stage 3:sella. 0-100 n. 7s ja hyvin kiihtyi satasen jälkeenkin.
9-5 2.3t Biopower A -08
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
Harrimatias kirjoitti:Mullakin kun kuitenkin on vielä automaatti, ni tuntuu vielä nuhaisemmalta, tosin kun painaa "sport" nappulan päälle ni tuntuu että liikkuisi paremmin ja jouhevammin ku vastaava manuaali.. en tiedä onko mulla vain päässä vikaa
Ei se93tbo :n vanha 900:nen -98 mallin tomaatti ainakaan mikään laiska ollut Maptunin stage 3:sella. 0-100 n. 7s ja hyvin kiihtyi satasen jälkeenkin.
Joo techillä löytyi mittaristonvirhe. Kun viisari kävi näyttämän yli
Oli muuten 9-3.
Ostin tulpat Motonetista, jossa sanottiin oikeaksi tyypiksi BCPR7ES-11. Hölmö olin kun en lukenut auton käsikirjaa. Siellä oikeaksi julistetaan BCPR6ES-11. Onneksi en vielä ruuvannut niitä kiinni. Onko ero merkittävä, ts. voinko laittaa noi seiskat vai pitääkö käydä vaihtamassa?
Nonni. 110tkm huoto on sitten tehty. Vaihdettiin moottori- ja laatikkoöljyt, kaikki suodattimet (öljy-, ilma, raitisilma- ja polttoaine-), jarrunesteet, moniurahihna ja tietty kaikki muutkin työt jotka huoltovihossa oli mainittu. Hintaa koko hommalle tuli töineen ja osineen maltilliset 270 ekkua!
Tein osan itse ja loput ei-merkkikorjaamossa. Osat ja tarvikkeet ostin Motonetista. Kiitos kaikista hyvistä neuvoista ja ohjeista!
Ja parasta kaikessa oli että kun kysyin asiaa Länsiauton Vantaan huollosta niin Huoltoneuvoja Petteri Kokko ystävällisesti opasti että jatketun moottoritakuun edellytyksenä ei ole "merkkihuollon" tekemä työ vaan että tarvittaessa voi näyttää toteen että huollot on tehty asiallisesti ja ajallaan ja ennenkaikkea öljyt on vaihdettu huolto-ohjelman mukaisesti ja käytetty tehtaan vaatimukset täyttävää öljyä. Että näin!